ערכת שאלות לפוליטיקאים

חיפוש
Close this search box.
חיפוש
בנימין נתניהו, צילום: אוליבייה פיטוסי, פלאש 90

מאה סיבות שבגללן בנימין נתניהו צריך ללכת

לבנימין נתניהו היו 15 שנים בשלטון. זו תקופה שבה קידם מהלכים נהדרים למען עם ישראל אך גם פילג ומידר, מינה אנשים כושלים, הסתיר מידע, ייבש את הפקידות הבכירה, ואיפשר לנאשמים בפלילים ומורשעי עבר לשוב למשרדיהם • תחת שרביטו נקלעה ישראל למשברים ומחדלי ענק כמו משבר הדיור, הבריאות ויוקר המחיה • רגע לפני שהוא עשוי להיפרד מכיסאו - 100 סיבות למה הגיע הזמן שנתניהו יזוז מהזירה הציבורית
בתמונה: בנימין נתניהו, צילום: אוליבייה פיטוסי, פלאש 90

הפרקים בתחקיר

רוצה את מיטב הכתבות והתחקירים של שקוף ישירות לתיבה? פה נרשמים לניוזלטר:

הגיע הזמן שרה"מ בנימין נתניהו יזוז הצידה – ולא רק בגלל כתבי האישום. החלשת הפקידות הבכירה, מינוי אנשים לא ראויים לעמדות מפתח וריכוז הכוח בידיו בצורה שחותרת תחת הדמוקרטיה – הן חלק מהסיבות הנוספות. לפניכם הרשימה המלאה.

חשוב לציין – נתניהו איננו האשם הבלעדי בכל הסעיפים, אבל אחרי כל כך הרבה שנים כמנהיג – הוא הנושא באחריות הכוללת. גם אם לא תושבע ממשלת שינוי – הנה 100 סיבות שבגינן נתניהו חייב ללכת.

צילום: יונתן זינדל, פלאש 90
צילום: יונתן זינדל, פלאש 90

למה בנימין נתניהו צריך ללכת?

(סיבה מספר מתוך 100)


רוצה את מיטב הכתבות והתחקירים של שקוף ישירות לתיבה? פה נרשמים לניוזלטר:

פרק 1

התמונה הגדולה

  1. כי למדינת ישראל אין תקציב.
  2. כי מזה שנתיים וחצי גם חקיקה שאמורה להתאים את ישראל למציאות הנוכחית – מוקפאת. תוכניות לשיפור המדינה ולהוזלת יוקר המחיה – נכנסו לבוידעם. אף אחד כבר לא חושב ליזום רפורמות, כי בקושי מצליחים לכנס ישיבת ממשלה.
  3. כי מגוון בכירים במערכת הביטחון מאמינים שנתניהו הוא סכנה למדינה: עמי איילון, כרמי גילון, יובל דיסקין, יעקב פרי, עמוס ידלין, עוזי ערד, תמיר פרדו, מאיר דגן, אפרים הלוי, שבתאי שביט, דני יתום,– כל אלו הסתייגו פומבית ממדיניותו, והם רק חלק קטן מהרשימה שהרכיב בן כספית
  4. כי בצוק איתן הטיל מבקר המדינה אחריות ישירה על נתניהו. הוא קבע שנתניהו לא קידם תוכניות אופרטיביות ללחימה במנהרות, או קיים דיונים אסטרטגיים.
  5. כי יורים לאורך השנים האחרונות טילים על ישראל ולא מסתמן פתרון צבאי או מדיני.
  6. כי במשבר הקורונה, לצד הבאת החיסונים המבורכת – התקיימו תהליכי קבלת החלטות עתירי ליקויים. לאורכה של 2020 באו לידי ביטוי המנגנונים שנתניהו החליש במשך שנים, הניתוק מהשטח, שיקולים פוליטיים, הקפאת מערכים שתפקידם לנהל מצבי חירום בריאותיים, היעדר שקיפות, ועוד. הנה פירוט עשרות כישלונות שרשומים על שם נתניהו בקורונה.
  7. כי בכהונתו הארוכה לא הוקמה ולו ועדת חקירה אחת – על אף שמחדלים לא חסרו. מבדיקתנו עלה שוועדת חקירה ממלכתית קמה מאז ראשית המדינה מדי 4 שנים בממוצע. ב-15 שנות שלטונו של נתניהו? כלום. נתניהו דאג להרוג את הוועדות לפני שייוולדו.
  8. כי יוקר המחיה ב-2009 היה דומה לממוצע ב-OECD, אך ב-2020, עשור לתוך שלטון נתניהו, יוקר המחיה היה הגבוה ביותר ב-OECD, למעט שוויץ. יש עדיין מכסים מיותרים לצד מונופולים מיותרים והריכוזיות בתעשיית המזון גוברת.
  9. כי בתחילת העשור נתניהו קידם רפורמות אמיצות כמו החוק לצמצום הריכוזיות וחוק ששינסקי להגדלת המיסוי על אוצרות טבע – אבל אז התהפך. הוא מסרב להתעמת עם המסודרים. בימי כהונתו אף חולקה פנסיה תקציבית לאוכלוסיות מקומבנות, וקבוצות לחץ – כמו גמלאי המשטרה – קיבלו מיליארדים מהקופה הציבורית. קרטלים כמו המוניות המשיכו לפעול ללא תחרות ולא פורקו מועצות החלב, הדבש והלול.
  10. כי נתניהו מינה לראשות רשות התחרות את מיכל הלפרין, חרף חששות שלא תקדם תחרות. כפי שעולה מדוח מבקר המדינה – כהונת הלפרין אכן התאפיינה בסיוע למונופולים. כולנו משלמים בגללה ובגלל מדיניות ממשלתית רופסת – מחירים מופרזים.
    מיכל הלפרין, הממונה על התחרות
  11. כי נתניהו העביר במו ידיו את מתווה הגז. הוא הדיח את יו"ר רשות החשמל שהסתייגה ממנו, סיפח את סמכות שר הכלכלה שסירב לחתום עליו – והתעלם מוועדת הכלכלה. אותו מתווה קנס את צרכני החשמל בכ-8 מיליארד שקלים לפחות – לפי מבקר המדינה. מחיר חשמל מופרז גם מייקר את עלויות הייצור בכל המשק. במקביל נתניהו שיקר שוב ושוב לגבי "מאות מיליארדים" שזורמים ממתווה הגז.
  12. כי לפי הביטוח הלאומי, בישראל חיים כיום כ-2 מיליון עניים. כ-30% מהילדים נמצאים מתחת לקו העוני. כמעט שליש. אפילו לפי מדד העוני "החלופי" של "קהלת" יש "רק" כ-15% עניים.
  13. כי נתניהו הבטיח לסייע "למצוא פתרון" לנכי צה"ל – רק אחרי שנכה הצית את עצמו. אלא שהוא ידע שיש מיליארד שקלים פנויים בשנה שיכלו ללכת אליהם מזמן – בצורת בונוסים לא חוקיים לאנשי קבע. לביטול הבונוסים יש גיבוי מבית המשפט מאז פברואר. אלא שנתניהו, וגם בני גנץ, פעלו אקטיבית להנצחת הבונוסים גם על חשבון הנכים. 
  14. כי בהוראת נתניהו והליכוד הכנסת דחתה הקמת ועדת חקירה בנושא תפוצת הנשק הלא חוקי במגזר הערבי – עוד ב-2016.
  15. כי הפצצה הזו התפוצצה לכולנו בפנים. עוד ב-2020 הייתה נסיקה במעצרים ובפתיחת תיקים שלא פוענחו במגזר הערבי. גם כמות אירועי הירי זינקה: ב-2020 נרשם שיא במספר הדיווחים על תקריות ירי בישראל – 10,655 תקריות שב-90% מהן היו מעורבים חשודים שאינם יהודים.
  16. כי מאז 2009 אי השיוויון בהון נמצא בעלייה. לפי דה מרקר, ב-2020 0.01% מעשירי ישראל – 582 איש – מחזיקים עוד ועוד מסך ההון של משקי הבית במדינה.
  17. כי כמעט בלתי אפשרי לקנות בישראל בית. מחירי הדיור מזנקים לכל אורך העשור. אצל מעוטי יכולת המצב קטסטרופלי: ישראל ממוקמת מקום אחד לפני האחרון ב-OECD ב-2018 בהיצע של דיור ציבורי.
  18. כי הגענו למצב שאחד מכל שלושה צעירים (32%) בגילאי 25-34, עדיין גר עם ההורים (2019), וכמחצית מקרב גילאי 18-34. זה נשמע לך הגיוני?
  19. כי אמון הציבור במוסדות השלטוניים השונים, לפי המכון הישראלי לדמוקרטיה – בצניחה מאז 2013. בממשלה נתנו אמון 57% באותה שנה, וב-2020 רק 25%. רבע מתושבי המדינה. 
  20. כי אמון הציבור בכנסת – לפי המכון הישראלי לדמוקרטיה – דעך מ-54.5% ב-2013 ל- 21.5% אשתקד. האמון שרוכשים האזרחית למפלגות צנח לשפל של 14%.
  21. כי שילוב החרדים בצבא, באקדמיה ובתעסוקה מתקדם בעצלתיים ולמעשה נכשל.
  22. כי נתניהו זלזל בסביבה. מבדיקת דה מרקר, ישראל מפגרת משמעותית אחרי העולם בשימוש באנרגיה מתחדשת. בד בבד, בישראל ממחזרים רק כ–20% מהפסולת, לעומת ממוצע של 80% במדינות המפותחות.
  23. כי נתניהו קידם הסכם לשינוע נפט בין קצא"א לאמירויות, אף שהוא מסוכן לסביבה ונוגד מגמה עולמית למעבר לאנרגיות מתחדשות. נתניהו אף הדיר את משרדי האנרגיה והאוצר ממעורבות בפרויקט ובנחיצותו.
  24. כי בישראל אין חוק אקלים או תוכנית מוסכמת להפחתת פליטות – בניגוד לשלל מדינות מתקדמות.
  25. כי מסוכן להתאשפז בישראל. מספר המיטות לאשפוז כללי בישראל עומד על 2.2 מיטות לאלף נפש בהשוואה ל-6.3 מיטות בממוצע במדינות ה-OECD ול-4.1 מיטות בממוצע במדינות דומות (2018).
  26. כי נתניהו כיהן במשך שבע שנים וכמה תקופות כהונה כשר הבריאות – אבל הקפיד לא לעסוק בנושא.
  27. כי הוא הקצה חלק ניכר מזמנו לצד משאבים אדירים לסגירת תאגיד השידור ואפילו איים ללכת בגלל זה לבחירות.
  28. כי צוות בכיר במשטרה בדק והסיק: סביבת נתניהו פועלת כארגון פשע.
קראו את פרק 1
פרק 2

הסתרה, מינויים כושלים וריסוק האופוזיציה

  1. כי נתניהו הפקיר את האינטרס הציבורי דרך שלל מינויים כושלים: הוא שוב ושוב הציב אנשים לא ראויים לתפקידים בכירים כל עוד הבטיחו נאמנות. ב-2016 נתניהו לא מינה את המועמד שחשב שמתאים לראשות המוסד כי זה לא חתם, לכאורה, על "שטר נאמנות" אישי. 
  2. כי ב-2018 נלחם נתניהו למנות מקורבת חסרת כישורים מספקים לתפקיד האחראית על כל עובדי המדינה – נציבת שירות המדינה. 
  3. כי ב-2019 דחף לתפקיד מבקר המדינה את מתניהו אנגלמן – שעסוק מאז בעיקר בגניזת דוחות קיימים. בנאום הבכורה שלו אנגלמן בחר להודות לפטרון נתניהו, ומאז הוא מרכך וממסמס ממצאי ביקורת.
  4. כי מעבר למינויים שערורייתיים, אתם יודעים את מי נתניהו לא מינה? מנכ"ל למשרד החשוב ביותר, המשרד שלו – משרד רה"מ. אין שם מנכ"ל כבר 722 ימים. זה אומר שכבר שנתיים המנכ"ל של המנכ"לים בשירות המדינה לא יכול לשמש כשומר סף של הציבור – כי הוא נתון לחסדיו של נתניהו וחייב כל יום מחדש להוכיח את נאמנותו.
  5. כי משרת מנכ"ל משרד רה"מ היא רק אחת מתוך מתוך 52 משרות בכירות בשירות הציבורי שלא מאוישות כיום בשירות המדינה. את המחיר של היעדר תכנון קדימה – מה שקורה כשהמנהל הוא ממלא מקום – כולנו משלמים.לכל המינויים החסרים – לחצו על התמונה
  6. כי הוא ריסק את האופוזיציה בעשור האחרון והפך את הכנסת לחותמת גומי.
  7. כי בשנים האחרונות הממשלה ברובה ממעטת להגיב לשאילתות של ח"כים ומידרה את הסיעות שלא בקואליציה מראשות ועדות – בניגוד למסורת.
  8. כי בשנים האחרונות שרים ופקידי ציבור סירבו להתייצב במשכן לדיונים וממשלת נתניהו שכחה את דבריו של מנחם בגין: "בלי אופוזיציה אין דמוקרטיה. בלעדיה – עצם חירות האדם נתונה בסכנה".
  9. כי נתניהו מקפיד להתלונן על זיופים רגע לפני בחירות – כשהחקיקה כבר מוקפאת ואי אפשר לתקן דבר. בין מערכות הבחירות שיגרנו אנחנו ואחרים לנתניהו דרישות לקידום שינויים שימנעו זיופים. נתניהו התעלם, רק כדי שיוכל להתלונן שוב ושוב על הלגיטימיות של תוצאות הבחירות.
  10. כי משרד רה"מ תחת נתניהו הוא מספר 1 בהסתרת מידע. כך, מאז שנת 2017 הוכרז כרשות מפרה 11 פעמים. זה שיא ישראלי. מה זו רשות מפרה? גוף ציבורי שמסרב למסור מידע שאמור להיות ציבורי. המשרד בהנהגת נתניהו טרם מסר מידע בשלל מקרים – בניגוד לחוק ולקביעת משרד המשפטים. 
  11. כי בשנתיים האחרונות הוגשו נגד משרד רה"מ שבראשו עומד נתניהו 15 תלונות על אי העברת מידע. שש תלונות נמצאו מוצדקות, תלונה אחת לא מוצדקת ובשאר טרם ניתנה החלטה.
  12. כי על הסירוב העיקש לחשוף מידע – אנחנו שילמנו. שלל ארגונים עתרו נגדו לבית משפט בשנים האחרונות – וניצחו. מבדיקתי, משרד רה"מ נאלץ לממן לעותרים הוצאות משפט בגובה של 100,000 שקלים בשנתיים האחרונות בלבד – שאותן הציבור כיסה. נתניהו מפסיד ואנחנו משלמים.
  13. כי בעוד שנתניהו מתרעם בצדק שיאיר לפיד העלים את פגישותיו עם נוני מוזס מיומנו – אצלו המצב אפילו גרוע יותר. לפחות אצל לפיד אפשר היה לבדוק אם הפגישות מופיעות ביומן או לא. אצל נתניהו? כלום. בניגוד לשלל שרים וח"כים – נתניהו מסרב בתוקף לחשוף את חלקי יומנו הלא מסווגים.
    אלוף ההסתרות. נתניהו, ארכיון. צילום: אוליבייה פיטוסי, פלאש 90
  14. כי למרות שנתניהו מסתיר את יומנו הלא מסווג – חשפנו שהוא נפגש שוב ושוב עם טייקונים, באפס שקיפות. עם יצחק תשובה, למשל, ישב גם בארבע עיניים. 
  15. כי נתניהו דחה על הסף דרישה לגיטימית לחשוף כמה זמן הוא מקדיש להתייעצויות בנוגע למשפטו. לאחרונה בית המשפט החליט שהמידע ייחשף למרות זאת. "משך הזמן אותו מקדיש ראש הממשלה להליכים המשפטיים המתנהלים בעניינו הוא עניין לגביו מתקיים דיון ציבורי ער ופעיל", כתב השופט עודד שחם, והוסיף כי "מדובר בנושא שטמון בו אינטרס ציבורי של ממש".
  16. כי לאחר שבית המשפט כפה זאת עליו, הסתבר שנתניהו מקדיש נתח עצום מזמנו לשליטה בתקשורת. הוא הציב לפחות 150 דרישות לשינוי הסיקור בוואלה, ניהל עשרות מגעים למכירת ורכישת כלי תקשורת על ידי אנשי עסקים שהאמין שיפרגנו לו, ושוחח לפחות 482 פעמים עם ראשי "ישראל היום". לעתים השיחות נמשכו לתוך הלילה, רגע לפני הדד-ליין לסגירת מהדורת הדפוס. שערי העיתון הנקרא בישראל שוב ושוב הותאמו לדף המסרים של נתניהו, במיוחד סביב מועדי הבחירות.
  17. כי בעקבות החשיפה של היקף שיחותיו של נתניהו עם עורך "ישראל היום" – נתניהו החליט לחדול מתיעוד של שיחות טלפון לא מסווגות. כלומר הפסיקו לשמור נתונים בעלי חשיבות היסטורית – בלשכה החשובה בישראל. במשרד רה"מ טענו בתגובה שזה "מטעמי יעילות ונוחות".
  18. כי בימים שבהם אין בחירות – נתניהו מתעלם מהתקשורת ומסרב לענות לשאלות קשות כאילו לא קיימת "זכות הציבור לדעת". בתקופה אחת נתניהו נמנע מראיונות במשך 411 ימים.
  19. כי נתניהו התעלם בשיטתיות גם משאילתות עיתונאיות. המצב כה חמור, שבדירוג הדוברים הממשלתיים שיזמתי בקרב עיתונאים – הם בחרו לדרג את משרד רה"מ כל שנה במקום אחרון או בתחתית הטבלה.
  20. כי נתניהו מסרב לחשוף את הפרוטוקולים של ישיבות הממשלה – גם אלו שנערכו בזמן הקורונה. כשרה"מ החליפי בני גנץ דרש לפרסמם – נתניהו דחה את הבקשה.
  21. כי רק בגלל נתניהו אין לציבור מושג מה קורה במרכז העצבים של הדמוקרטיה – ועדת השרים לחקיקה. מדובר בוועדה שקובעת מה יצביעו בכנסת. גם כשהצלחנו ב"שקוף" לשכנע את יו"רי הוועדה בצורך בשקיפות – נתניהו בלם את המהלך.
  22. כי נתניהו קידם הסכמי שלום מבורכים – אבל תוך הדרת הממשלה מהמגעים, ואפילו הסתרת הדיון משרי הביטחון והחוץ על מכירת נשק מתקדם לצד ההסכם. איך קוראים למדינה שבה איש אחד מחליט הכל?
  23. כי הוא טען: "אני עומד בראש ועדת שרים לקידום בני העדה האתיופית. אנחנו נפגשים כל כמה שבועות", ושיקר. הוועדה התכנסה פעם אחת ולא קיבלה שום החלטה.
  24. כי נתניהו חשף בכנס של מאות ליכודניקים אירוע ביטחוני רגיש שנפסל לפרסום על ידי הצנזורה.
קראו את פרק 2
פרק 3

הסטנדרנט צנח: יושבים בממשלה עם כתב אישום

  1. כי עוד בקדנציה הראשונה שלו ב-1997, מינה נתניהו לתפקיד היועמ"ש את רוני בראון כחלק מדיל מלוכלך: החשוד בפלילים דאז אריה דרעי יקבל עסקת טיעון נוחה, בתמורה לתמיכת ש"ס להסכם חברון.
  2. כי הדיל נחשף ודרעי בסוף הורשע. זה לא הפריע לנתניהו למנות ב-2016 שוב את אותו דרעי,  ששוב חשוד בפלילים, לשבת על הקופה של משרד הפנים שבעבר הורשע על מעילתה.
  3. כי התרגלנו בגללו לאמות מידה עלובות במיוחד: אף אחד לא ציפה שנתניהו יפטר את יעקב ליצמן לאחר הוגש נגדו כתב אישום בכפוף לשימוע, על סיוע לחשודה בפדופיליה ושורה של קומבינות שערורייתיות. כשנגד ליברמן הוגש כתב אישום – הוא התפטר מיד מהממשלה. כשנחשף שיעקב פרי שיקר – הוא התפטר מהכנסת. 
  4. כי הוא הורה על רכש צוללות בעלות של מיליארדי שקלים מהקופה הציבורית בניגוד לעמדת משרד הביטחון. יועמ"ש משרד הביטחון אף הצהיר: "צה"ל נדרש לבצע רכש ביטחוני בניגוד לעמדתו".
  5. כי רכישת הצוללות נעשתה בשעה שבן דודו, עורך דינו ויועצו הרשמי – דוד שמרון – שימש כלוביסט של יצרני הצוללות. שמרון גזר מהעסקה הזו ומעסקאות נוספות – קופונים שמנים.
  6. כי גם אם נתניהו לא ידע על הזיקה של עו"ד דוד שמרון ליצרני הצוללות – הוא לא תיקן לאחר מכן את הבאגים במערכת שמאפשרים תופעה שכזו. הפרצה שמאפשרת ליועצי רה"מ להסתיר ניגודי עניינים וללוביסטים לגזור קופונים ביטחוניים בסתר – נותרה פתוחה. נתניהו הסתפק בלומר "לא ידעתי" ו…זהו.
    הפגנה נגד נתניהו. ארכיון. צילום: תומר נויברג, פלאש 90
  7. כי את רוב פרשיות השחיתות בשנים האחרונות היה אפשר למנוע, או לכל הפחות לנסות לוודא שלא יקרו שוב. לפעול כדי שרה"מ עתידי לא ייפול לבורות דומים. אלא שנתניהו טרפד חוקים שביקשו לעשות בדיוק את זה – בזה אחר זה. טייקונים, מאעכרים, מושחתים ולוביסטים הלכו והשתכללו – והמערכת השלטונית? כמעט ולא עברה עדכוני גרסה בעשור האחרון. נתניהו הפיל חוקי שקיפות ותקנות שיכלו להפוך את ישראל למדינה מתוקנת.
  8. כי הוא נאשם כיום בגין עבירות של לקיחת שוחד ומרמה והפרת אמונים.
  9. כי לפי כתב האישום נגדו, רה"מ קיבל "קו אספקה" של סיגרים ושמפניות מאנשי עסקים במשך חמש שנים, בשווי שהסתכם בכ-707 אלף שקלים. 
  10. כי נתניהו לא הכחיש קבלת מתנות מטייקונים ואף אישר שקיבל במשך שנים קצבה חודשית מבן דודו. מדוע לא, לכל הפחות, שילם על ההטבות האלו מס? אותך היו רודפים על כל שקל.
  11. כי כולנו כבר שילמנו לכאורה תמורת ההטבות שנתניהו קיבל: רה"מ ביצע פעולות שלטוניות למען ארנון מילצ'ן (אחד מספקי המתנות): הטיס אותו במסוק צבאי לירדן כדי לסייע לו במיזם עסקי והרים למענו טלפונים לבכירים בארה"ב. נתניהו אף לא דיווח כנדרש בחוק על זיקותיו לאותם אנשי עסקים.
  12. כי לפי כתב האישום, נתניהו בלם רפורמה – בתמורה לסיקור חיובי – שהייתה מוזילה את מחיר האינטרנט בביתך. הרפורמה והייתה חוסכת אלפי שקלים במצטבר לכל משפחה.
  13. כי לפי כתב האישום, נתניהו סידר לבזק מיליארדי שקלים שהיו יכולים להישאר בכיס של כולנו. בין היתר, נגרעו כ- 1.8 מיליארד שקלים ממערך התחבורה הציבורית ומחדרי המיון בישראל.
  14. כי נתניהו הודה שהקדים את הבחירות ב-2015 כדי למנוע מ"חוק ישראל היום" לעבור – ועשה זאת בחוסר שקיפות. הבחירות עלו כ-2.5 מיליארד שקלים ותקעו אינספור רפורמות לטובת הציבור. כולנו היינו שחקנים בהצגה שלא שילמנו עליה. בעצם כן שילמנו עליה: 2.5 מיליארד שקלים. 
  15. כי גם אם "אין כלום" בשלושת התיקים נגדו, שמאחוריהם מפכ"ל ויועמ"ש שהוא עצמו מינה – מהלכיו של נתניהו הכתיבו נורמות פסולות לכל שדרות השלטון. אליבא דנתניהו מותר לקבל מתנות בשווי אדיר כשאתה בשלטון. זה לא נכון, לא מוסרי, ובטח לא הגיוני. בדקנו.
  16. כי יש עוד שלל פרשות עבר שנתניהו יעדיף שתשכחו: ב-1999 התגלה שנתניהו ניסה להעמיס על קופת המדינה עבודות פרטיות לטובת משפחתו בשווי מאות אלפי שקלים (פרשת עמדי). המשטרה הודיעה שישנן ראיות אך היועמ"ש הסתפק בדו"ח ציבורי חריף.
  17. כי באותה שנה המשטרה גילתה גם שנתניהו הסתיר בביתו כאלף מתנות שקיבל מתוקף מעמדו שהיו שייכות למדינה (פרשת המתנות). "עלינו לציין כי במסגרת החיפושים שנערכו לא אותרו כל המתנות אשר ידוע שמר נתניהו קיבל במסגרת תפקידו. עדיין חסרות כמאה מתנות יקרות ערך", כתב היועמ"ש. 
  18. כי ב-2007 נתניהו רכש בסתר מניות מבן דודו, ומכר לו אותן חזרה ברווח אדיר של מיליוני שקלים. תשואה של יותר מ-700% בתוך שלוש שנים. את המניות הוא מימן בין היתר דרך הלוואה מאותו בן דוד. נתניהו לא דיווח לציבור שבזמן שהוא ראש ממשלה הוא בעצם בעלים של 1% ממפעל פלדה.
  19. כי הוא שיקר כשטען שמותר לאיש ציבור לקבל תמיכה כספית להוצאותיו המשפטיות – וגייס כך 300 אלף דולר בניגוד לחוק. במילים אחרות הוא עבר על החוק בניסיונותיו להוכיח שלא עבר על שום חוק.
  20. כי נתניהו מצפצף על התקנות. המדינה קבעה שעליו להשיב סיגרים וחליפות שקיבל מאיש עסקים בשווי עשרות אלפי שקלים. חלפה שנה שבמהלכה התעלם מהיועצת המשפטית של משרד רה"מ שניסתה להבין שוב ושוב למה הוא מחכה – עד שהחזיר חלק ממה שקיבל.
קראו את פרק 3
פרק 4

קופת המדינה הפכה לכספומט

  1. כי בנו, יאיר נתניהו, מספק לו תמיכה דיגיטלית שיטתית תוך הפצת השמצות, שקרים, פלגנות ושנאה. הוגשו נגד הבן 7 תביעות דיבה. בשתיים מהן, נכון להיום, כבר חויב נתניהו הבן בתשלום פיצויים בסך 750 אלף שקלים.  
  2. כי מצדו של נתניהו שיהיו בחירות נוספות, העיקר שיישאר בשלטון. לא בחירות שניות, לא שלישיות. גם לא רביעיות. בחירות חמישיות. זה בלתי נתפס.
  3. כי נתניהו מתייחס לקופת המדינה ככספומט. מדי שנה הוא הוציא יותר כסף על המעון הרשמי משאר ראשי הממשלות, ובד בבד שדרג בצורה חריגה את אחוזתו הפרטית על חשבון הציבור. נתניהו ממשיך להעמיס עלויות של בתיו הפרטיים על הקופה הציבורית גם בחודשים האחרונים.
  4. כי הוא לא עוצר באדום ועל שמו רשומה קומבינה מבישה במיוחד: ריהוט גן חדש נקנה מכספי משלמי המסים עבור המעון הרשמי בירושלים – אך הועבר לבית בקיסריה. הריהוט הישן של המשפחה שונע למעון.
  5. כי שרה נתניהו העסיקה חשמלאי מקורב וחבר מרכז ליכוד לעבודות פיקטיביות במעון – על חשבוננו. במקביל הסתבר שנתניהו הזמינה שפים לבשל ארוחות פרטיות בעלות של כ-359 אלף שקלים – בניגוד לנהלים והתקנות, ותוך כדי רישום שקרי.
  6. כי זה לא נגמר שם. נתניהו ורעייתו רכשו ביגוד מתקציב המדינה בכחצי מיליון שקלים, לפחות.
    בני הזוג נתניהו, ארכיון. צילום: יונתן זינדל, פלאש 90
  7. כי נתניהו העביר באמצעות ח"כ מיקי זוהר חוק ב-2018 שלפיו נמשיך לממן לנצח את הוצאות ביתו הפרטי בקיסריה – גם אחרי שיעזוב את התפקיד. החוק מאפשר להעמיס על הציבור שלל בזבוזים, דוגמת שיפוצים, רכישת ריהוט, מילוי הבריכה, חשבונות מופרזים וכן הלאה – גם עבור ילדיו של נתניהו.
  8. כי נתניהו העמיס גם את תשלום מסיו – על הקופה הציבורית. נתניהו טען שהוא רה"מ הראשון שהמדינה מעזה לחייב במס, ולכן דרש פטור. זה נכון. אבל האם זו אכיפה בררנית? להיפך. נתניהו הוא ראש הממשלה היחיד בהיסטוריה שהעז לשדרג את אחוזתו הפרטית במיליוני שקלים ולהעמיס עלויות על הציבור. אף אחד מקודמיו לא שקל בכלל את האפשרות הזו – ולכן לא חייבו אותו במס.
  9. כי נתניהו מספק לאזרחי ישראל דוגמה אישית הפוכה: בתום הקדנציה הראשונה שלו כרה"מ – פתח חשבון סודי במקלט מס באי ג'רזי.
  10. כי מיזמים גרנדיוזיים של נתניהו נוהלו בכישלון מחפיר. אחד מהם הוא הקמת מעון ומשרד רה"מ חדשים (פרויקט "אלמוג"). הרעיון איננו הבעיה – אלא הביצוע. עלות הפרויקט נופחה מ-650 מיליון לכ-1.3 מיליארד שקלים והתגלתה בו שורת ליקויים ומחדלים. הפרויקט – שאותו קידם בלהט נתניהו – הוקפא אחרי שבוזבזו סכומי עתק וזמן יקר של משרדי ממשלה.
  11. כי נתניהו פעל לרכישת מטוס ממלכתי בהליך עתיר כשלים ומחדלים. אני תומך ברכישת מטוס לרה"מ והנשיא. הם סמלי מדינה, וזה אינטרס ציבורי שאלו יגיעו רעננים לפגישות חשובות, מבלי לשנורר מטוס מאחד הטייקונים. אלא שניהול הפרויקט היה כושל להחריד: העלות זינקה מכ-200 מיליון לכמיליארד שקלים מהקופה הציבורית לאורך השנים ומשרד רה"מ סירב לפרט את העלויות. המטוס עדיין לא נכנס לשימוש, אף שחלפו שבע שנים מאז השקת המיזם.
  12. כי נתניהו לא הסתפק במעון הרשמי ובביתו המפואר בקיסריה העומדים לרשותו. הוא סייע למיליונר ג'יימס פאקר לרכוש וילה צמודה לשלו, שחה בבריכה שלו וזכה ל"מעבר חופשי בין הווילות". פאקר בקושי נכח בווילה, ונתן לנתניהו את המפתח שלה. אפשר לומר, למעשה, שטייקון רכש בית לנתניהו.
  13. כי מזה 35 שנה שלמדינת ישראל יש דירה בשדרה החמישית במנהטן, ניו יורק – אלא שהיא רשומה על שם נתניהו. מבדיקתנו עולה שבניגוד לטענות, ככה זה צפוי להישאר. אין לאדם החזק בישראל תירוצים להשארת השערורייה הזו על כנה.
  14. כי נניח שהייתם שומעים על שליט שהונו מוערך בכ-80 מיליון שקלים (וכנראה הרבה יותר) – אך מסרב לחשוף כל בדל ממצבת האינטרסים שלו – ואף הערים קשיים על משרד מבקר המדינה שביקש ממנו פירוט בנושא. על שליט שמשפחתו התעשרה ממיזמי המדינה. על שליט שלא נבחר מזה שנתיים – אך נשאר בשלטון. על שליט שחשוד בשחיתות ובסיוע לטייקונים תמורת מתנות שלא הכחיש קווי אספקה של סיגרים ושמפניות. על שליט שלקח לעצמו מתנות ששייכות למדינה – עוד בשנות ה-90, וחלקן לא הוחזרו על היום. מה הייתם חושבים על מדינה כזו? זאת תדמיתנו בחלק מהעולם.
    נתניהו על השער של מגזין טיים ב-2019
קראו את פרק 4
פרק 5

פילוג בעם והפיכת מבקרים לבוגדים

  1. כי נתניהו הצליח לדרדר את העם לתחתית תהום הפילוג – וכל זה כשעל השולחן אין הסכם נפיץ/מסירת שטחים. כלום. מלבד הישרדותו.
  2. כי לא מעט מאזרחים ישראל סולדים ממנו ברמה שספק אם ראשי ממשלה קודמים אי פעם התקרבו אליה. עד כדי כך שקם גוש פוליטי שכל מה שמשותף לו זה: "רק לא ביבי". במדינה מתוקנת, חלק כה גדול בעם לא אמור להרגיש כך כלפי המנהיג – גם אם אינו האיש שבחרו.
  3. כי בשעת מיתון, מגפה ואח"כ מלחמה – כחצי מהעם לא ידע אם משפט שהוא אומר או מהלך שהוא מקדם נובע מאינטרס אישי או מצורך אמיתי.
  4. כי נתניהו יצר משוואה אפלה שלפיה ביקורת שווה בגידה. הוא גרם לנו לחשוב שזה ימין מול שמאל. אנחנו והם, והתקשורת היא האויב. כל תחקיר נצבע כפוליטי שמניעיו "לחפש" את שלטון הליכוד. זה שקר. עיתונאים "מחפשים" את אלו שבמוקדי הכוח, ויושבים שם אותם אנשים כבר די הרבה זמן. הפירות של המערכה הזו הם חשדנות ציבורית מעמיקה כלפי תחקירים מכל הסוגים. התוצאה? חממה לפוליטיקאים מושחתים – שכל זרקור המכוון לתוכה רק מסייע לצמיחת עוד עשבים שוטים.
  5. כי הוא הפך יריבים פוליטיים לאוייבים, ורקח משוואה לפיה ממשלה בה יושבות מפלגות שמאל – מסוכנת לעם ישראל. נתניהו עצמו ישב בממשלות משותפות לאורך השנים עם שלל מפלגות שמאל שבראשן עמדו בין היתר אהוד ברק, יאיר לפיד וציפי לבני. הוא הציע תפקידים בכירים לאבי גבאי וסיעתו ב-2019.
  6. כי במקום להתנער מנתן אשל – שצילם מתחת לחצאיות של עובדות במשרד רה"מ – מינה אותו לנהל את המו"מ הקואליציוני. 
  7. בגלל דיאלוגים כאלו:
  8. כי הוא שיקר כשאמר שהערבים נעים בכמויות לקלפי ו"עמותות השמאל מביאות אותם באוטובוסים".
  9. כי נתניהו טרפד את תקציב המדינה כדי למנוע רוטציה על תפקיד ראש הממשלה. קראו את השורה הזו בבקשה פעמיים. ראש ממשלתנו העדיף לשמור על הכיסא גם במחיר הקפאת סדר העדיפויות השלטוני. זה פוגע בשמאלנים, ימנים ובכל אזרח עם דופק – מלבד בנתניהו עצמו.
  10. כי במהלך ריאיון אחד של חצי שעה השנה נתניהו פיזר 21 שקרים. בין היתר טען שלא אמר שלבני גנץ "יש דם על הידיים", אף שאמר זאת בישיבת ממשלה בפברואר.
  11. כי הימין לא חייב לוותר על השלטון – עליו לוותר, לדעתי, רק על מנהיגים שסרחו.
  12. כי הוא רה"מ ברציפות עוד מהתקופה שבה טיילתי בדרום אמריקה (וזה היה מזמן).
  13. כי תובעיו, עיתונאים המבקרים אותו, ויריביו הפוליטיים – נדרשים לאבטחה צמודה מחשש לחייהם. חלקם בדרישת המשטרה והשב"כ.
  14. ויש גם סיבה מאה.
קראו את פרק 5

הגיבו לתחקיר

43 תגובות

  1. בכותרת המשנה אתה כותב.."זו תקופה שבה קידם מהלכים נהדרים למען עם ישראל..וגו".. אני לא זוכר מהלכים כאלה, ואם יש כמה הם לא משמעותיים וובד"כ לא יוזמות שלו, אותן ניכס.. כך שלפתוח בקרדיט אחרי החורבן שהביא זה מעוות..

  2. די ברור שגם היום מעטים אלו ששינו את דעתם.
    קצת מעודד שלפי הסקרים כשליש ממצביעי הליכוד מתנגדים ל"רפורמה".
    כמובן שבממשלת המושחת ושפוטיו ממשיכים להגיד "רוב העם תומך בנו",
    אבל האמת: אפילו עם הקולות האבודים של איילת שקד,
    לקואליציה יש פחות מ-50% מהקולות הכשרים.
    לעובדות אין PR מוצלח – הייתי צוחק, אבל הבדיחה היא עלינו.

  3. אני מניח שבמצב היום רק מעטים שינו את דעתם.
    לפחות, לפי הסקרים, כשליש ממצביעי הליכוד מתנגדים ל"רפורמה".
    מצד אחד, זה מעודד.
    מצד שני, נתניהו ושפוטיו ממשיכים להגיד "רוב העם איתנו",
    כשהאמת היא שאפילו עם הקולות האבודים של איילת שקד,
    מספר הקולות הכשרים שקיבלה הקואליציה הוא קצת פחות מ-50%
    (מנפלאות אחוז החסימה, בתוספת חוק באדר-עופר).

    1. שקוף שאתה לא מצטיין במחשבה עצמאית.
      קיבלת כאן מסמך מפורט שמראה איך ראש האופוזיציה לא עבד במשך 12 שנים עבורך, אלא עבור עצמו, אבל אתה לא מצליח להתנתק מאחיזת העיניים שלו וממשיך בקשקושי השמאל-ימין.

    2. רשימה כ"כ ארוכה של כשלים, וזה מה שמעניין אותך?! ימין-שמאל?
      וזה עוד לפני שהתחילו לחקור את המעורבות שלו בשחיתות הצוללות!

      1. 100 סיבות? לא הרבה לעומת 36 מנדטים החושבים שנתניהו צריך להישאר מה גם שהסקרים לטובתו. תומר אל תהיה פופוליסט , בחרת מטרה …

    3. למאוכזב.
      מסתבר שלא רק "פטריוטיזם הוא מפלטו האחרון של הנבל" אלא גם "ביביזם"

    4. ‏‎ההספק של נתניהו במשך 15 שנותיו כרה"מ:

      הפיכת חמאס לאיום אסטרטגי חמור מאוד וירי עשרות אלפי טילים ורקטות על ערי ישראל.

      הפקרת הנגב והגליל לכנופיות בדואים שגובים פרוטקשן מעשרות אלפי בעלי עסקים כולל מממשלת ישראל עצמה.

      הפקרת הצפון ולב הארץ למאות אלפי ערבים שמחזיקים מאות אלפי כלי נשק שהפכו לגייס חמישי.

      שיתוק מוחלט מול הפרעות, פוגרומים ולינצ'ים באלפי יהודים בערים המעורבות.

      התעלמות מהאיום האסטרטגי של חיזבאללה.

      הגנה מוחלטת על בג"צ.

      אי הפרטת התקשורת.

      תחבורה עולם שלישי

  4. קיים סעיף אחד ויחיד שמסכם את כל שלטונו של נתנייהו ואת יכולותיו הפוליטיות: סעיף 44!!
    נתנייהו, מהיום הראשון שהגיע לפוליטיקה בארץ, שאף להשתלט על התקשורת באמצעות בעלי הון. זאת היתה כל יישותו, ובזה הוא עסק ברוב זמנו. הוא בנה כאן במשך שנים בהתמדה אימפריית תעמולה, שתשרת אותו. כמובן גם באמצעות השתלטות על השיח דרך המרשתת ולא רק דרך עיתונאים שעובדים למענו.
    משנת 2015 כאשר התגלה קלונו והוא נתפס במעשיו המושחתים – הארגון שבנה הפך לארגון טרור תקשורתי לכל דבר ועניין. ארגון טרור שכל מטרתו לשבש את השיח בארץ, לעצב לאנשים את התודעה, ולגרום לרגולטורים השונים, כולל גם מערכת המשפט, שיעבדו עבורו. הוא ממש השתמש בשיטות התעמולה של הקגב. ואני לא אתפלא אם קבל ייעוץ מגורמים רוסיים, שעבדו בעבר בקגב.
    וזה סוד כוחו העיקרי: בניית ארגון טרור תקשורתי מאוד מסודר, כדי להכתיב את סדר היום הציבורי כרצונו.

    1. כתבה מאד טובה. השקיפות היא כל כך חשובה לדמוקרטיה. תודה על עבודה טובה ונקייה.

  5. 1. כתבה מצויינת. לדעתי כדאי לשלוח ללפיד ובנט ערב הצבעה על ממשלתם שמביאה תקוה למען ילמדו מה לתקן ומה לא לעשות.
    2. סיבה נוספת היא מערכות יחסים עכורים והשפלת עובדות חלשות במעון הרשמי בבלפור, אשר הגיעו לבית המשפט שוב ושוב.

  6. בעידן עץ הדעת טוב ורע – שאנו נמצאים בסיומו – כל אחד חושב שהוא טוב – ומחפש את הרעים להילחם בהם – כך ביבי – וכך גם אתה – וכך גם כולנו. לכן שיטת השלטון של בעלי המאה (אריסטו-כּרתּ-יּהּ ) מפלגת את הכנסת למפלגות וגושים – שילחמו אחד בשני – כדי שיוכלו להעביר את כל השפע לאלפיון העליון (אריסטו-כּרתּ-יּהּ כנ״ל) . המלחמה שלכם ביבי היא עו״ד התגשמות של המצב הפנימי הסכיזופרני שאנו שרויים בו. האמונה שהזזת אדם אחד תשנה משהו לטובה – היא מופרכת בדיוק כמו ההיצמדות אליו. יש בשמאל כמה תכונות טובות, וכך גם בימין – אבל לבחור במפלגה שמאלנית או במפלגה ימנית – זו פלגנות – זה סכסוך – זו מחלוקת – לא לשם שמים – אלא לשם העברת הממון לאריסטו-כּרתּ-יּהּ כנ״ל. ועל זה נאמר: הדרך לגהנום רצופה כוונות טובות. דּמּוֹ-כּרתּ-יּהּ (שפת קודש) זה לא שלטון העם. זה שלטון עם הארץ.

    1. המגיב מבלבל – אולי בגלל נתניהו שבלבל אותו:
      הבחירה איננה – ולא היתה – בין ימין לבין שמאל, אלא בין שחיתות לבין הרבה פחות שחיתות.
      לא היו שתי קבוצות: "רק ביבי" מול "רק לא ביבי", אלא: "ביבי בכל מחיר" מול "רק לא שחיתות ביבי"

    2. בינתיים
      דמוקרטיה היא צורת שלטון שהוכיחה את עצמה , כרע במיעוטו.
      לדעתי ,יש לקצוב בחוק שתי קדנציות.
      כי בקדנציה אחת קשה לעשות שינוי .

  7. כי הוא מכריז שהוא ימין אבל הצביע בעד ההתנתקות, השאיר את ההקפאה, חתם על הסכם וואי, וזנח את המדיניות הכלכלית הימנית בקורונה. כי הוא לא עשה סיפוח או קידם איזשהי אג'נדה ימנית. כי הוא רוקן את האידאולוגיה מתוכן.
    כי הוא מנהל שלטון מבוסב פחג ומאזני אימה, ולא עושה שום דבר כדי להקל על המצב חוץ מלשכנע אותנו להודות לו שהוא מסכים להיות ראש ממשלה שלנו.
    הוא ציני, הוא מושחת הוא מתנשא, הוא לבן אשכנזי פריבילג שרוכב על חשבון המצביעים הכי נאמנים שלו ודופק אותם. הוא הפך את אזרחי ישראל לאשה מוכה

    1. תיקון קטן למוריה – ביבי לא הצביע נגד ההתנתקות אלא פיזית נעדר מחדר מליאת הכנסת ונכנס לאחר מכן בפרצוף נעלב )או כועס?) אני זוכר כילד שהיה ברור שאילו הדבר היה חשוב לו, כלומר אם היה רוצה להתנגד, הוא יכול היה להתנגד אבל העדיף שלא להצביע ובעצם איפשר את קבלת ההחלטה להתנתקות.
      תכסיס פוליטיקאים בסיסי 🙂

      1. דני דין, אתה הוזה או משקר?
        נתנייהו וגם ליבנת תמכו בחוק תוכנית ההתנתקות (חוק הפיצויים) בהצבעה שמית של הח"כים, ולא נעדר מהמליאה! השר עוזי לנדאו הצביע נגד, ולכן פוטר ע"י שרון מהממשלה. נתנייהו נשאר בממשלה עוד חמישה חודשים עד שבוע לפני ההתנתקות. כידוע, התחת המחומם של נתנייהו על הכסא, יותר חשוב מכל דבר אחר אצלו.
        הנה הוידאו מאותה הצבעה. "תהנה": https://youtu.be/KlmOBmhzPAg?t=31

      2. נתנייהו תמך בהתנתקות בהצבעה שמית של החכים במליאה. הוא לא רצה ששרון יפטר אותו.עוזי לנדאו הצביע נגד ופוטר מהממשלה.
        הנה הוידאו ביוטיוב: https://youtu.be/KlmOBmhzPAg?t=31

      3. נתנייהו תמך בכל ההצבעות בכנסת בהתנתקות. כולל בהצבעה שמית בקריאה השלישית לחוק ההתנתקות. הכל נמצא ביוטיוב. חפש. לצערי האתר כאן לא מקבל כתובות אינטרנט וחבל. תכתוב בשורת החיפוש ביוטיוב "נתניהו שוב משקר". הוידאו הראשון המופיע, בשנייה ה-30 בוידאו.

  8. מינוי צחי ברוורמן לממלא מקום מנכ"ל משרד ראש הממשלה רק בשל כך שהוא נאמן אליו

  9. כל הכבוד
    כתבה מרחיבה מקצועית
    כדאי לעשות מעקב גם לגבי השרים תחת ממשלתו

  10. לא לשכוח שישראל היא מהמדינות המערביות המזוהמות ביותר. באיזו עוד מדינה מערבית ראיתם אי פעם עשן שחור משריפות פסולת? באיזה עוד מדינה עם כזאת צפיפות מאשרים בערים גדולות קמיני עצים כאילו לא היו אחראיים, עפ״י המשרד להגנ״ס, על 30% מהזיהום החלקיקי בחורף בישראל (למרות שיש כאלה רק לכ-5% מהאוכלוסיה)? באיזה עוד מדינה מערבית יש איזור תעשייה מזהם בלב אחד המטרופולינים הגדולים במדינה?

  11. הזנחה מוחלטת של החינוך. פטירת מאות אלפי ילדים מלימודי ליבה. עידוד הבערות: כשגאוותה של שרת התרבות בממשלתו היא בזה שלא קראה צ'כוב, היא שידרה למעמד הסוציואקונומי הנמוך שזה בסדר גמור ואף רצוי להיות בור ושהשכלה היא רק עיסוק של הפריבילגים/אליטיסטים/מתנשאים/תלאביבים וכו', בעוד ש"עם ישראל" מסתפק בלהעריץ את ראש ממשלתו ועדיף לו להיות נטול כלים שמאפשרים מחשבה ביקורתית

  12. פרויקט מביך מאוד לאתר שקוף (תוהה אם בשקיפותו יפרסם את התגובה).

    להכניס את "כשלונות נתניהו בקורונה" כסעיף בעוד אנו בטופ 10 המדינות שהכי טוב להיות בהן לפי מדד בלומברג אומר שלא משנה כמה טוב יעשה אובייקטיבית, עדיין ייספר כדבר רע.
    מזכיר שיריביו הפוליטיים אמרו לצאת לרחובות ולפתוח את העסקים באותה עת – ושהוא סתם מפחיד את כולם.

    להכניס 540 טייסים ואנשי ביטחון שלא רוצים בו – האם נעשה סקר דומה עבור כל אחד אחר מול כוחות הביטחון? ובעם? אז בואו נקל עליכם – 120 פחות מספר המנדטים שקיבלה מפלגה זו פחות או יותר כמות האנשים שלא רוצים את העומד בראשה כראש הממשלה – מעבאס ועד לפיד כולם קיבלו נמוך ממנו.

    להציג סקר שנעשה באתר שקוף כעובדה מוגמרת לרחשי הציבור בעניין הפילוג… אם זו רמת ההגינות של האתר אוי לנו משומרי דמוקרטיה שכאלה.
    מזל שלא בוחרים נבחרי ציבור לפי סקרים בקבוצות של עמית סגל או אתר שקוף.

    רמה אתית בעייתית מאוד של יוזם הפרויקט ושל מפרסמיו.

    1. מסכים שיש סיבות בעייתיות. עדיין, אם נוריד את 10 הסיבות הכי בעייתיות, מה יש לך לומר על ה90 האחרות? אין צורך להתלהם על רמת האתיקה של הפרויקט.

    2. היי!
      1. לגבי הקורונה – כמו שמפורט, לצד הבאת החיסונים המבורכת, פחות אנשים יכלו למות אילו הניהול היה אחר. הקישור שם מוביל לתחקיר נרחב
      2. לגבי 540 הטייסים – צודק שהם לא צריכים להיות סיבה. מחקתי
      3.לגבי הסקר – הוא תמך בעניין הפילוג, אבל אתה צודק. הוספתי אסמכתא מדעית

    3. ״כשלונות נתניהו בקורונה״ הם דבר אמיתי, ומעל 6000 מתים, אלפים הסובלים מבעיות פסיכולוגיות ומפשיטת רגל ההם ההוכחה:
      האיש הזה פחד כל כך מהחרדים, ולכן התיר להכניס לישראל אלפי חרדים מארצות הברית, שהפיצו את הקורונה בישראל וגרמו לאובדן השליטה במחלה.

      האיש הזה חשש לסגור ערים אדומות בלבד – חרדיות וערביות, ועקב כך נעל את כל המדינה.

      בסוף הסגר הראשון האיש הזה קרא לכולם לצאת מביתם ולהיפגש עם חבריהם. הסגר השני הגיע מהר מדי.

      וביחס לתרומתו לרכישת החיסונים, כמובן שאסור לשכוח את זה, אך הוא לא היחיד שעזר בכך, שכן חברות התרופות מאוד רצו למכור לישראל אותן, והוא עם ההיסטריה שלו, רק קצת עזר.

      לסיכום, האיש רק ראוי לגינוי גם בנקודה זו

  13. כתבה חשובה מאוד. הגיע הזמן שהמסואב והמושחת יפסיק לנצל את כוחו ומעמדו על חשבון כולנו ויפנה את הכסא

    1. אכן, שיא השפל של נתנייהו: בגידה בביטחון המדינה. אישור מכירת צוללות מתקדמות למצריים בניגוד ובהסתרה מכלל ראשי מערכת הביטחון. המניע בוודאות כספי (בן הדוד מאמריקה….)
      סעיף 97 לחוק העונשין: "מי שביצע מעשה, שיש בו, כדי לפגוע בריבונותה של המדינה, תוך כוונה לכך, דינו מיתה או מאסר עולם.".

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

הירשמו לניוזלטר השקוף ונעדכן אתכם אחת לשבוע על כל החשיפות, התחקירים והפרסומים שלנו. מבטיחים לא לשלוח ספאם!