ערכת שאלות לפוליטיקאים

חיפוש
Close this search box.
חיפוש

הגיע הזמן לדבר על הנדל"ן של משפחת נתניהו

בית צמוד שנתניהו ביקש מאיש עסקים לקנות. בית נוסף שהשותף לדירה הוא טייקון שמעולם לא ביקר בה. דירת שרד יוקרתית בניו-יורק שעדיין רשומה על שמו. ועוד ועוד. הגיע הזמן לדבר על הנדל"ן של משפחת נתניהו
הדפיסו את הכתבה

רוצה את מיטב הכתבות והתחקירים של שקוף ישירות לתיבה? פה נרשמים לניוזלטר:

כשרה"מ בנימין נתניהו נכנס לתפקידו, הציבור ידע כי הוא מחזיק בשלושה בתים – וילות בקיסריה ובירושלים, והמעון הרשמי בו הוא דייר זמני. למעשה יש עוד: מהבית צמוד שנתניהו הוביל טייקון לקנות, בית נוסף שהשותף לקנייתו הוא טייקון שמעולם לא ביקר בה, ודירת שרד יוקרתית בניו-יורק שעדיין רשומה על שמו. וזה לא הכל.
בשעה שהשיח מתרכז ב"סיגרים ושמפניות" כדאי לעשות סדר בסיפורי הנדל"ן המוזרים של משפחת נתניהו.

בנימין נתניהו


דירה 1: אצל השכן הנדיב בקיסריה
למשפחת נתניהו וילה בקיסריה, זה ידוע. מה שפחות ידוע הוא שאת הווילה הסמוכה אליה, רכש איש העסקים והחבר ג'יימס פאקר.
אלא שמדובר בהרבה יותר משכנות חברית: הדס קליין, העוזרת האישית של ארנון מילצ'ן, סיפרה כי נתניהו עסק באופן אישי ברכישת הבית. במסגרת חקירת תיק 1,000 אמרה לשוטרים כי "פאקר רכש את הווילה הצמודה לזו של משפחת נתניהו, ברחוב הדר בקיסריה. נתניהו עסק באופן אישי ברכישה עם מתווך נדל"ן חרדי שהביא עמו".
מהחקירה עלה כי מיד לאחר הרכישה, משפחת נתניהו דרשה שיהיה מעבר חופשי בין הווילות (לאור התנגדות השב"כ הסתפקה בקבלת מפתח).

המשפחה אף השתמשה בבריכה של פאקר, וביקשה שיסייע בשיפוץ הבריכה שלהם. קליין הטיבה לנסח את מערכת היחסים ביניהם: "פאקר הוקסם מנתניהו. משפחת נתניהו הוקסמה מהאפשרות לנצל אותו".
גם מהעדות של מרים אדלסון, רעייתו של הטייקון שלדון אדלסון, בעליו של העיתון "ישראל היום" עולה כי מוקדם לכך הזוג נתניהו לחץ עליהם – לרכוש את אותו בית. 

שלדון ומרים אדלסון


מה בעצם קרה פה? מיליונר נעזר בנתניהו בעסקת הרכישה לווילה שצמודה לשלו. לאחר מכן הוא נתן לו לשחות בבריכה שלו, ואף אפשר לו "מעבר חופשי בין הווילות". הוא נתן לו ולרעייתו לקחת משם מחפצים. הוא בקושי נכח בה, ונתן לנתניהו את המפתח שלה. תחליטו אתם מה זה אומר.

דירה 2: בית עצום ועתיק בירושלים – עם שותף טייקון שמעולם לא היה בו
נתניהו ירש עם אחיו עידו בית מרשים בשכונת קטמון הישנה בירושלים. זהו בית ערבי שמשתרע על מגרש בגודל 582 מ"ר, וכולל גם מרפסות וחנייה. 
עידו ביקש למכור את הנכס – ורה"מ חיפש רוכש נוח. למעשה הוא יהיה השותף שלו. נתניהו לא פרסם מודעת דרושים. הוא בחר באיש עסקים אמריקאי בשם ספנסר פרטרידג' ששילם מיליוני שקלים עבור חלק מהבית. 
כשהעניין נחשף ב"הארץ", פרטרידג' סירב לפרט יותר מדי, אך בחקירתו במשטרה למרבה המזל נאלץ לענות על שאלות. הנה חלק מהדיאלוג עם חוקריו.
הוא נשאל: "מדוע קנית את הנכס?"
פרטרידג': "ראש הממשלה הזכיר שמישהו רצה לקנות את החלק של אח שלו, ואח שלו רצה את הכסף, אני לא יודע למה, זה לא העסק שלי. הוא לא רצה לעשות עסקים עם האיש ההוא, אז אמרתי – אני אקנה אותו. ראיתי את הנכס הרבה פעמים מבחוץ. אני לא יודע את המספרים הממשיים אבל זו פיסת נדל"ן גדולה עם חצר אחורית וזה בית גדול מאוד. זה בפינת הכיכר היחידה. הוא לא ביקש ממני לקנות".
חוקר: נתניהו אמר במהלך החקירה שלו שהוא ביקש ממך לקנות
פרטרידג': "כן, אוקיי, זה טוב. כך הוא זכר את זה. אני חשבתי שאני הצעתי את זה. אוקיי, זה אותו דבר… תחושת הבטן שלי אמרה לי שזה נדל"ן טוב. אני לא צריך לבדוק. הייתי בישראל הרבה. ידעתי שזה נדל"ן טוב".

חוקר: יש לך הסכם שותפים עם ראש הממשלה?
פרטרידג': "שאלה טובה, אני לא חושב כך. אני לא חושב. מעולם לא יצא לנו לכתוב אחד כזה".
חוקר: אתה מודע לעובדה שאתה לא יכול לעשות שום דבר בנכס ללא הרשות שלו ולהיפך?
פרטרידג': "אנחנו חייבים לעשות את זה. זה עדיין לא נעשה. זה קרה ממש לאחרונה. אנחנו חברים טובים. אנחנו חברים".
חוקר: אנחנו מאמינים שהסיבה היחידה שקנית את הנכס היא כתוצאה מבקשתו של נתניהו ולמען טובתו של נתניהו.
פרטרידג': "לחלוטין לא. זה מצחיק כי זו השקעה טובה, כמובן".
חוקר: איך יכול להיות שאתה מעולם לא השקעת בישראל?
פרטרידג': "כולם רצו לעבוד עליי".

לפי תכנית "המקור", פרטרידג' כונה בספר הטלפונים של נתניהו "עשיר", "חבר" ו"המונית האווירית לארה"ב". נתניהו אף טס במטוסו הפרטי של פרטרידג' פעמים רבות, וקיבל ממנו חליפות בשווי עשרות אלפי שקלים. פרטרידג' היה גם זה שהעביר לנתניהו מאות אלפי דולרים – בלי שום הסכם – לצורך ניהול משפטו. נראה שהוא משמש עבורו כמעין כספומט, וש"המשיכה" הגדולה ביותר שביצע נתניהו הייתה בעת רכישת הבית – אך היא בקושי דוברה. וזה מוזר.

האם הגיוני שטייקון ייקנה בשותפות בית עם רה"מ, בו לא ביקר מעולם? 

דירה 3: בית יוקרה בניו יורק שבכלל נרכש על ידי המדינה
למדינת ישראל יש דירה בשדרה החמישית במנהטן, ניו יורק, אלא שהיא רשומה על שם נתניהו. הסיפור מוזר במיוחד: 
המדינה רכשה אותה ב-1986 למען שגרירי ישראל באו"ם. הסכום? כמאה אלף דולר. נתניהו היה הראשון לגור בה, וכיום גר בה דני דנון. אלא שמשום מה המדינה רשמה אותה בזמנו על שמו של נתניהו – והרישום קיים גם היום, 33 שנה מאוחר יותר.
שוויה מוערך היום בכ-13 מיליון דולר. לפי גלובס, בבניין יש חדר כושר, כניסה מקורה ושוער, והיה ניתן לראותו בסרט "סקס והעיר הגדולה 2" כאשר קרי ומיסטר ביג קנו בו דירה.
משרד החוץ הגיב ביוני 2018 לחשיפת גלובס כי הרישום אמור לעבור לבעלות מדינת ישראל, אך הם מתקשים לעשות זאת.

בניין הדירות במנהטן, צילום מאפליקציית המפות של גוגל


על פניו נראה שזה עניין ביורוקרטי. אלא שלמישהו נשמע הגיוני שלוקח עשרות שנים להעביר רישום?
אז חיכינו שנה וחצי, ובשבוע שעבר שאלנו את משרד החוץ: האם הדירה בניו יורק גם היום (דצמבר 2019) רשומה על שם רה"מ נתניהו?
הם ענו לנו: "מאז דצמבר 2016 מתנהל משא ומתן משפטי מול חברת האחזקות בניו יורק להסדרת סוגיית הרישום באופן שיהיה על שמה של מדינת ישראל בלבד. כפי שנמסר בעבר, לכל הנוגעים בדבר הובהר מבחינה משפטית שאין לדיפלומטים מכהנים כל זכויות בדירה, ואין שום ספק שהן שייכות למדינת ישראל בלבד. הטיפול בסוגיה נעשה בתיאום עם החשב הכללי במשרד האוצר".
לשאלת המשך הגיבו לנו כי "המשא ומתן משפטי ממשיך להתנהל", אך סירבו לומר מדוע זה מתעכב ומה תאריך היעד. בינתיים? היא בבעלות ראש הממשלה.
ברור, נתניהו לא עושה מהדירה הזו שום רווח. קשה אף לומר שזה באשמתו. אלא שכשמסתכלים ממעוף הציפור על נכסי רה"מ – חשוב לציין כי גם הדירה הזו – לפחות בינתיים – רשומה על שמו.

  • עדכון ספטמבר 2020: השגריר החדש, גלעד ארדן, לא הורשה להיכנס אליה. נאמר לו שרק הבעלים הרשום – נתניהו – יכול להתגורר בה. העניין הסתדר רק לאחר שנתניהו חתם על טופס מיוחד.
  • עדכון מאי 2021: בניגוד לטענות משרד החוץ, דירת השגריר בניו יורק צפויה להישאר על שם נתניהו. בזמן שהמדינה ממשיכה לשלם כל חודש כ-11 אלף דולר לתחזוקת הבניין היוקרתי בשדרה החמישית במנהטן, ניתן היה לשכור דירה טובה לא פחות ואולי אף במיקום מוצלח יותר עבור שגריר ישראל באו"ם. אני (תומר) אישית כבר לא חושב שזו לא אשמתו. כלומר – זה כן אשמת נתניהו והוא גם האחראי – לדעתי. נתניהו הוא לא עובר אורח – הוא ראש הממשלה יותר מעשור. יש לו כמה קשרים במשרד החוץ ובשגרירות (הוא גם היה שר החוץ לא מעט זמן, ואפילו סגן שר החוץ בעבר. אם באמת היה רוצה – היה דואג שהסיפור הזה ייגמר. נתניהו והמדינה היו צריכים לעשות יותר בשלושים השנים האחרונות כדי לסיים עם הפארסה הזו.

דירה 4: אחוזה בקיסריה
את סופי השבוע מעבירה משפחת נתניהו בווילה בקיסריה, ששוויה מוערך בכ־20 מיליון שקל, ואותה רכש נתניהו ב־2002. היא בנויה על 1.4 דונם וכוללת שתי קומות ושמונה חדרים, בריכת שחייה ומרתף בשטח בנוי של כ־500 מ"ר.
דירה 5: בית רחוב עזה
כמה מטרים משם, למשפחת נתניהו יש בית נוסף: דולפקס עם מרפסת גג פתוחה וגג עליון ברחוב עזה בירושלים. מדובר בדירה בשטח של 240 מ"ר עם מרפסות ומוערך ב־10 מיליון שקל. 

דירה 6: המעון הרשמי 
בנוסף ישנו כמובן המעון הרשמי בבלפור, ירושלים, בו נתניהו גר לאורך השבוע בעשור האחרון, ויוכל להישאר שם כל עוד יישב בכסא רה"מ. המעון הזה כמובן יעבור לרה"מ הבא בבוא היום. לאורך השנים אנחנו ואחרים פרסמנו שוב ושוב מסמכים שמראים כיצד המשפחה משתדלת להעמיס דרך תקציב המעון עוד ועוד עלויות, גם של שאר הנדל"ן – על חשבון המדינה; מים בבריכה בקיסריה לצד תחזוק תשתיות ושדרוג ואפילו רכישת ביגוד בכחצי מיליון שקל דרך תקציב המעון. וכל זאת בשעה שלפי כלכליסט, הווילה בקיסריה וברחוב עזה בירושלים לצד מחצית בית ברחוב הפורצים בירושלים – שווים לבדם 35 מיליון שקל. חשוב לזכור: אנו, הציבור, מממנים גם את אחזקות הבתים בקיסריה וברחוב עזה.

במעון הרשמי. צלם חיים צח


מסרב לחשוף את הונו


בנוסף למשפחה יש זיקה לדירה מספר 7: בית בשווי מיליוני שקלים בשכונת רמות, שככל הנראה ירשה שרה נתניהו מאביה יחד עם אחיה. האם יש עוד? לא ברור. נתניהו מסרב לחשוף את הונו לציבור – ואף הערים קשיים על משרד מבקר המדינה שביקש ממנו פירוט בנושא. כך, שאין לנו מושג באמת במה מחזיקה המשפחה.

ואם זה לא מספיק – קואליציית נתניהו חוקקה אשתקד שגם אחרי שנתניהו יסיים את תפקידו – נמשיך לממן הטבות בבתיו האחרים לנצח (לנוסח החוק).

יש לכם הערות, הארות או ביקורת על הכתבה? מכירים מידע או סיפור שאנחנו לא?

רוצה את מיטב הכתבות והתחקירים של שקוף ישירות לתיבה? פה נרשמים לניוזלטר:

מאת תומר אביטל

תומר אביטל
מייסד-שותף, לשעבר כתב ועורך ב"שקוף".

56 תגובות

  1. לגבי הדירה במנהטן:
    אם זה קו-אופ, אז יכל להיות שבאמת מסובך לשנות את שם הבעלים, ואולי זאת גם הסיבה שמראש הדירה נרשמה על שם השגריר עצמו, ולא המדינה. בכל מקרה, שינו בעלות מנתניהו למדינה עלול להיות כרוך בתשלום טרנספר-טקס של עשרות אלפי דולרים.

  2. למשפחת פרס מימנו אוניברסיטה שלמה ביפו.
    בוז'י בזיוני גר אצל אמא'לה בחינם שהדירה שלה הייתה בחינם גם היא, אלמנת הנשיא חיים עליו השלום.

  3. כבר נכתב: עקום, צריך להיות שם האתר.
    שימותו הקנאים.
    הקוראים לא פראיירים – כולם זוכרים את הדירות של ברק, ואת מינוי אשתו לשופטת.
    גם הברק המסית הגדול, מה עם המגרש החינמי של אשתו באיזור ל' ???

  4. מדוע אתם מחשיבים את המעון הרישמי כנכס של נתניהו. (דירה 6) . חבל, הוכחתם בזה שאינכם עניניים אלא פועלים מתוך פוזיציה, לא מתאים לכם.

  5. מ1948 המדינה מושחתת מה חדש?זה לא קשור לביבי…בן גוריון התחיל,רביןהמשיך,אריאל שרון הוסיף,אולמרט הגדיל לעשות וזה לא יפסק עד הגלות הבאה.

    1. בעיתונות העולמית מפורסם כאחד מראשי הממשלה המושחתים! אתה משתמש בשיטת השקרים של ביבי!

  6. מ1948 המדינה מושחתת מה חדש?זה לא קשור לביבי…בן גוריון התחיל,רבען המשיל,אריכל שרון הוסיף,אולמרט הגדיל לעשות וזה לא יפסק עד הגלות הבאה.

  7. אני מכיר את הבניין בניו יורק היטב. אז קודם כל הבניין נמצא בפינת השדרה החמישית מול המטרופוליטן. מהדירה של השגריר ניתן לראות גם חלק גדול של הסנטרל פארק. בבניין יש שלשה שומרים ולא אחד. שומר אחד פותח את דלתות המכוניות שמגיעות, שני יושב בדלפק הקבלה ושלישי עולה עם האורחים במעלית. את סלון הדירה אפשר גם להסב לחצי מגרש כדורגל. הערכת השווי שנתתם היא נמוכה משמעותית משווי הדירה כיום.

    1. מעניין רק נתניהו .מה עם ברק שיש לא קיצבה כרמטכל וכח למה לא מדווחים לנו .מה עם גנץ .בקיצור לתיקשורת השמאלנית מפריעה רק אדם 1 זה ביבי לא יעזור שום דבר העם לא טיפש ורואים את המגמה ליפגוע בביבי.לא יכולים בקלפי אז תופרים תיקים יורדים על אישתו על ילדיו ובסוף גם כמה הון יש לו.

      1. מה עם 18 הדירות של טהרון ברק , מה עם סיפורי השופטים שעשקו דירות של משפחות מוחלשות , כך שלכל שופט יש מספר רב של דירות , אולו נפשפש גם באהוד ברק שאישתו קיבלה ב-0 שקלים מגרש על שמה בשדה דוב לשעבר.

    2. פשוט ביזיון ההתנהלות של המדינה אל מות ההתנהגות הבוטה של המשפחה, הגיע הזמן להזכיר להם שהם אזרחים רגילים ואינם מורמים מעם

  8. נתניהו לא גנב ולא עבר שום עבירה באף אחת מהנכסים המדוברים! ברוך השם האיר לו המזל פנים! תרדו מהשטויות ומהקינאת חינם!!

    1. שיקחו מהחמדן המליונר את הדירה שבניורק ששיכת למדינה לאלתר למה לא מעברים אותה לבעלות המדינה מה מעקב את ההליך

  9. סיפור הדירה במנהטן ששוייה עשרות מיליוני שקלים חייב לצאת החוצה בשקיפות מלאה.
    לא יתכן שהמדינה אינה מצליחה להוציא את הדירה ממשפחת נתניהו כל כך הרבה עשורים.

  10. אני רואה את כל התגובות המממנות כאן ומבין שאתם שקוף עושים עבודה נהדרת !
    אפילו ימנים מבטן ומלידה , כמוני, מבינים שיש בעיה עם האיש הזה.
    המשיכו ככה בחשיפת האמת והאינטרסים הסמויים.

    1. לדרוש מהגנב להחזיר את התנ"ך ולהחזיר את בית השגריר לבעלות המדינה.
      פליליהו הוא מולטי מיליונר החושק בכל שקל ציבורי ללא בושה !!

  11. אני התעקשתי ודרשתי חקירות אמיתיות בנושא (לא רק לגבי משפחת אהרון ברק!) …
    ולכן, שר המשפטים המנוח – פרופסור יעקב נאמן פתח מיד שלושה תיקי חקירה בנושא בזכות העובדות שהעברתי אליו ועדיין לא-פירסמתי את כולן לציבור…(חלק מפרטיהם בכתבות שלי הנמצאות בדף הפייסבוק שלי עם העתקי רשימות הנכסים שמצאו עבורי משרד החקירות – "עילית" בתל אביב!) ,
    כמו גם אחר כך, שר המשפטים – הפרופסור פרידמן, מינה מיד את עוזרו-האישי – מרדכי כהן לטיפול בנושא…
    והוא קיבל ממני עובדות נוספות לכל שאלה ו/או בקשת הבהרה שלו….,
    אך פיתאום חסמו את שר המשפטים – נאמן… והוא הפסיק לענות לבקשותיי …
    ובזמן כהונת השר-פרופסור פרידמן – פיתאום פוטר מתפקידו עוזרו האישי – מרדכי כהן שבזכות העובדות שקיבל ממני – הוא "ידע יותר מדי"…!!
    צרת המשפטים – איילת שקד קיבלה ממני הפרטים על התיקים הנ'ל שהועלמו…, עם דרישה לפעול על פי העובדות והחוקים…, אך היא הגיבה עם איומים נגדי…! ! זה הפשע המאורגן הגדול ביותר של מדמנת היהודים…!!

  12. שתי הצעות ממני:
    1) תבדקו באיזה הנחה גדולה רכש ביבי את הווילה בקיסריה…? ממי הוא קיבל זאת … ולמה…?!
    2) תדרשו במשרדי חקירות שייכנסו למחשב של תיקי מס-שבח …- על מנת לבדוק כמה נכסי נדל'ן רשומים על שמות ביבי, שרה, הילדים ושותפים…! (על שמות – אהרון ברק, אשתו וארבעת הילדים – היו רשומים 18 בתים…! למה ואיך ? – הוא לא הסביר על כל בית במשך כל השנים…!!)

  13. הי
    אני רוצה לשלוח מייל כמו שהצעתם אבל אין לי מושג מה בדיוק לכתוב .כי אני לא מבינה בדיוק איך הוועדה פועלת ואיך היא שולטת בהכל ומכשילה הצעות חוק
    אולי תנסחו איזושהי פניה זה יכול מאוד לעזור

    1. הביטו, יוצאי צפון אפריקה, ומרוקו בעיקר, לא ידועים כחכמים הכי גדולים בעולם. בכל זאת, תמוה מאוד, איך רב הנוכלים ביבי מצליח לעבוד דווקא עליהם. הרי בסופו של דבר ואחרי הכל, הם הראשונים שהוא דופק, ואף אדם לא אוהב שדופקים אותו (למעט מקרים נדירים). יום אחד עוד יעשו כאן מחקר מקיף, שינסה למצוא הסברים לאניגמה הגדולה של ימינו!

      1. אם הם לא ידועים כחכמים,

        כמו שכתבת,

        הרי מובן מאליו שנוכל קטן ועלוב
        כמו ביבי, מצליח לעבוד עליהם

  14. חברים תתעוררו!
    השחיתות היא הבעיה הכי קטנה. הפגיעה המדוייקת של הטילים האירניים המדוייקים במתקן נפט ראשי בסעודיה ובבסיס האמריקני בעיראק הדגימה נתנה רמז ברור לעולם ולנו מה כוחם. לא צריך הרבה מאלה כדי לשתק ולהשבית מדינה קטנה כמונו ואי אפשר לחסום אותם הרמטית. . המדיניות של נתניהו דוחפת אותנו בכוח וללא כל צורך למסלול התרסקות עם מדינה ענקית וחזקה שאין לנו סיכוי מולה . האירנים חותרים להגמוניה בעולם הערבי ואנחנו לא חייבים להפריע. עימות אינו לטובתנו ועלול להסתיים בחורבננו, אם הקשבתם לאביב כוכבי. נתניהו לא לומד מהטעויות צדקיהו המלך, בר כוכבא ודומיהם. "גיבורים גדולים" שהביאו אותנו לחורבן. לנו דרוש כעת מנהיג חכם שידע להרגיע ולהגיע לדו קיום איתם. אנחנו צריכים מדינאי שרואה רחוק, ויודע להשכין שלום, לא פוליטיקאי שמתעסק בזוטות ובהתמרפקויות. הפתרון איננו לרדוף אחרי שיירה כזו או אחרת, זאז ייקח קצת יותר זמן עד שמספיק טילים ידוייקו, ועד שיהיה להם גרעין. אז מה. נתניהו מסוכן לעתידנו!

  15. אשמח לשקיפות בעיניין 18 הדירות שרכש השופט אהרון ברק,ואם ניכנס בעובי הקורה נגלה שרבים מהברנז'ה אליהם אתם שייכים אינם נקיים מחטא

    1. סתם עוד ביביסט בוגר האוניברסיטה של החיים,
      לאהרון ברק יש 3 דירות, חלקן מירושה.

  16. מה יש לכם נגד נתניהו? הבן אדם 13 שנה היה ראש ממשלת ישראל, דאג למדינה לילות וימים. הוא הרוויח ביושר את הדירות!!!

  17. פשוט בושה התחקיר ראוי להעתקה ולתבוע את הכתב
    על לשון הרע
    די עם נציין שהדירה בניו יורק
    היא של המדינה
    מתי ואי פעם נעשה תחקיר
    על נדלן בבעלות פרס
    ברק השופט או שי ניצן
    או גנץ
    לא שכחנו שספרתם כמות בקבוקים למיחזור ואת גביעי
    הגלידה פיסטוק שאכל
    בושה
    ממליץ לעוזרי נתניהו לתבוע תביעת לשון הרע
    ומאחל לכותבת להסתכל בראי

  18. מה קרה לכם מאיפה תכנסו לכיס של ביבי שאלתם פעם מאיפה הדירות של אהוד ברק כמה יש לו כסף בחשבון שאלתם את השופט ברק מאיפה יש לו 18 דירות

  19. חוצפה של האיש הזה שקוראים לו נתניהו,הנל מבקש הלואות לממן לו את מערכת המשפט שלו. בושה,בושה שזה המנהיג שלנו .חי כמו טיקון וכל הזמן מבקשים כסף מאנשים

  20. שימו לב כולם…
    הכתב כאן…
    מוציא לשון הרע.
    מפיץ דברי שטנה ושנאה בעם ישראל.
    במטרה רשעית וזדונית להכפיש אדם יקר שתרם לעם ישראל תרומה גדולה ללא יכולת שיעור.
    ובטוח יותר מהכתב הנקלה הזה כאן בכתבה.
    אחריתו עדי אובד… סופו של עמלק להגיע בקרוב מאוד..
    אין קץ לעוונותיו…

  21. חשבתי לרגע שמדובר בתחקירים שמוסיפים משהו.
    אבל, כמה בבלט… איזה שטויות…
    מציע למי שכתב את התחקירים הללו שיעשה שיקוף לעצמו וישאל כל מיני שאלות…
    מה זה החארטות הללו. לא רואה בשום דבר שציינתם בעיה כלשהי!!!!
    אין לכם במה להתעסק?
    יום יבוא, וייפול לכם האסימון כמה חסד עשה ראש הממשלה, בנימין נתניהו, למדינה הזו.
    אדם, שבהרצאה אחת סוגר את משכורת של שלושה חודשים….
    פשוט כתבה כל כך רדודה שאני מצטער על הכמה דקות שבזבזתי לקרוא אותה ועל כמה דקות שהגבתי (גם ככה לא תפרסמו)

  22. והגוצה שרה האמורה המשוגעת המתנשאת אומרת שזה היה קצררררר במבטא פרסי.זנזונע וערס זוג נוכלים חרמנים.

  23. שיהיה לנתניהו ולכל בני משפחתו לבריאות 1000 פעמים כולכם מקנאים בהם לא יעזור לכם כלום ביבי ימשיך ליהיות ראש הממשלה עוד הרבה זמן על אפכם ועל חמתכם של כל השמאלנים

    1. הגר.. במילה אחת "דביל" סיכמת את מהות השמאל..
      כשנגמרות המילים והטיעונים.. שמאלן כמוך מחליט לחשוף את אישיותו!.. ערס שמקלל כנהוג בעולם הערבי!

    2. תגובה של אדם ללא שכל.
      כרגיל כל מה שאתם יודעים להגיד זה ביבי המלך ולא להתייחס לעניין עצמו…
      שטופי מוח ללא מוח שכמוכם…

  24. אני משלם עשרות אלפי שקלים מיסים בחודש למדינה, אינני מתלונן ואף גאה בכך. אבל כשאתה מבין לאן המיסים האלו הולכים אתה חש נבגד עם צביטה גדולה בלב. ללא קשר למשפחת נתניהו או כל מפלגה פוליטית אחרת, נראה כי איבדנו את הדרך והקופה הציבורית הפכה למעין באר שואבת עבור בפוליטיקאים שלנו. עצוב

    1. דווקא קשור מאוד למשפחת נתניהו. אם ראש הממשלה עושה את זה , אז גם כל האחרים יעשו. האיש ומשפחתו הם בושה למדינה ולמוסדותיה. וכל האחרים באים בשיירה אחריהם.
      היו ויהיו עוד מושחתים אחרים, אבל הוא ראש הממשלה והוא משתין מהמקפצה.

    2. המיסים דואגים לממן את הביטחון שעולה ביוקר בזכות השמאל עם השלום.. הבאת כנופית ערפאת.. והקמת חמסטאן..
      בראשון הזהיר נתניהו ונקרא מסית.. ובשני כשהזהיר שתקום חמסטאן נקרא מורד.. בכל מקרה, ככל שתרוויח יותר, תשלם יותר מיסים, הלוואי על כולנו!

  25. דירה מספר 8: לנתניהו בעוד כשנה יהיה פיסת מקרקעין נוספת. למעשה אין מדובר בבית שלם אלה רק חלק ממבנה ובשותפות עם אנשים אחרים. מדובר בתא בגודל 4×4 בכלא מעשיהו

    1. ההסתה עובדת ואין לך מילה אחת של תודה ש…
      1. הפסיק את הנוהל שעבור שלום.. משלמים בקורבנות!
      2. כלכלה.. שמעוררת קנאה במדינות רבות
      3. ואפילו מגיע לנתניהו סליחה קטנה.. שהתעקשת להקים את חמסטאן!
      4. השינאה שלך חוזרת אליך כבומרנג..פשוט שונאים אותך סמאלני
      .. לא חבל?

    1. כמה דירות יש לאהרון ברק? שמעתי 22 , למה לא מפרסמים כמה בדיוק ואיך הגיע לכמות העצומה הזאת?

    2. איך נשיא העליון שמגר הכיר את אישתו האחרונה והצעירה.
      מה עלות הפנסיה התקציבית של החמודה.
      איזה ג'וב הוא סידר לאישה החדשה , בשנות ה-70

    3. מה הפנסיה התקציבית של גנץ?.
      למה בכירי צה"ל התנגדו לכיפת ברזל והאם זה לא שוחד -לא יהיה כיפת ברזל לעם היהודי ולבכירי צה"ל תהיה פנסיה תקציבית שמנה.
      זה שחיתות בדם עמנו

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

שקוף הוא כלי התקשורת העצמאי הגדול בישראל. פה תקראו עיתונות חוקרת, מעמיקה וביקורתית, בתחומי הון-שלטון-עיתון, עבודת הכנסת, משבר האקלים ועוד.

"עצמאי" אומר שכל המימון שלנו, מהשקל הראשון ועד האחרון, מגיע רק מ- 8,918 איש ואישה בדיוק כמוך. אנחנו לא לוקחים אגורה מבעלי הון או קרנות, אין פרסומות ואנחנו משוחררים משיקולי רייטינג. זו מהפכה: אנחנו היחידים בישראל שפועלים במודל הזה, באופן שמבטיח שנעשה עיתונות נקייה מאינטרסים ומלחצים פוליטיים, כזו שנכנסת לעובי הקורה ולא פוחדת לומר את האמת. כל תמיכה, בכל סכום, מאפשרת לנו להמשיך ולשנות את המציאות הישראלית, למען כולנו.
אנחנו נלחמים על האמת שאחרים מנסים להסתיר.
בשקוף אין פרסומות.
אנחנו עושים עיתונות שנלחמת על האמת שאחרים מנסים להסתיר.

מול הכוחות הגדולים שמנסים להשתיק אותנו, היום יותר מתמיד אנחנו צריכים אותך איתנו!