ערכת שאלות לפוליטיקאים

חיפוש
Close this search box.
חיפוש

פינה זמן בלו"ז לעוזרת של שרה נתניהו: נחשף יומנו של יוסי שלי, מנכ"ל משרד רה"מ

שלי נפגש עם כנרת בראשי וגיא לוי, מובילי מיזמים תקשורתיים הפועלים למען נתניהו • לאחר הפגישה, לוי מונה לדובר הליכוד • ביומן מצויות תשע פגישות עם חברת הנפט קצא"א • עד לאחרונה, שלי הסתיר את היומן מהציבור, אך בית המשפט חייב את פרסומו בעקבות עתירת עמותת "הצלחה"
הדפיסו את הכתבה

רוצה את מיטב הכתבות והתחקירים של שקוף ישירות לתיבה? פה נרשמים לניוזלטר:

יוסי שלי, מנכ"ל משרד ראש הממשלה (צילום: יונתן זינדל, פלאש 90)

יומן מנכ"ל משרד ראש הממשלה נתניהו חושף פגישות עם פעילי-תקשורת מרכזיים בקמפיין שהוא מנהל נגד מערכת אכיפת החוק והמשפט, בעקבות הסתבכויותיו בפלילים. פגישות אלה היוו את חלק הארי מהפגישות המתועדות המעטות עם אנשי תקשורת. אחד מאותם פעילים קיבל בהמשך ג'וב בליכוד.

עו"ד כנרת בראשי נפגשה בשנת 2023 פעמיים עם מנכ"ל משרד ראש הממשלה יוסי שלי, כך עולה מהיומן של שלי. יומנו של מנכ"ל משרד רה"מ שלי הפך פומבי היום (16.5) בעקבות עתירה שהגישה לבית-המשפט עמותת הצלחה, באמצעות עו"ד אלעד מן (לשעבר יו"ר העין השביעית).

בראשי מובילה את מיזם היוטיוב "האולפן הפתוח", המסקר את משפטו הפלילי של ראש הממשלה בנימין נתניהו מנקודת המבט של הנאשם נתניהו. רישומה של בראשי ביומן חריג הן משום שמדובר בעיתונאית מהשוליים של עולם התקשורת הישראלי והם משום שביומנו של שלי לא מצויין כמעט אף מפגש עם עיתונאים אחרים.

עו"ד כנרת בראשי. מסקרת את משפט נתניהו מנקודת מבטו של רה"מ (צילום: יונתן זינדל, פלאש 90)

בראשי הגיעה בפעם הראשונה ללשכת מנכ"ל משרד רה"מ בירושלים ב-21.2.23 לפגישה של 45 דקות, שהוגדרה "פגישת עבודה", כך לפי היומן. כחודשיים לאחר מכן, ב-13.4.23, הגיעה בראשי לפגישה נוספת של 45 דקות, הפעם בלשכת שלי בקריה בת"א.

כמה ימים לאחר מכן פרסם אביעד גליקמן בחדשות 13 כי בראשי מועמדת לעמוד בראש מערך ההסברה הלאומי. בסופו של דבר מונה מושיק אביב, שהודיע לאחרונה על התפטרותו.

גיא לוי, עמיתה של בראשי ל"אולפן הפתוח" ומי שייסד בעצמו מיזם שפועל לסייע להגנת נתניהו במשפטו הפלילי ("פרויקט 315"), נפגש גם הוא עם שלי. לוי נפגש עם מנכ"ל משרד רה"מ ב-2.3.23, כך לפי היומן. כחודש לאחר מכן, כך לפי יומנו של רה"מ נתניהו, נפגש לוי עם נתניהו עצמו וכעבור פחות מחודש דווח כי ימונה לדובר הליכוד.

שלי נפגש גם שלוש פעמים לפחות עם הפרסומאי דמיטרי גנדלמן, המתמחה בפנייה ליוצאי ברה"מ בישראל: ב-6.3, ב-6.6 וב-2.7. בנוסף לכך, ב-2.8 נערכה פגישה תחת הכותרת "דברים שותפים במגזר הרוסי עם דימטרי". בחודש אוקטובר האחרון דיווח מיכאל האוזר-טוב ב"הארץ" כי גנדלמן מונה ליועץ פוליטי של נתניהו בעלות העסקה של כ-245 אלף שקל בשנה.

שלי מיעט להיפגש עם עיתונאים, כך לפי היומן. בחודש יולי העניק "סקירה תקשורתית" לעיתונאים יובל שדה מ"כלכליסט" ועידן ארץ מ"גלובס". בחודש ספטמבר העניק "סקירה תקשורתית" לצוות התוכנית "זמן אמת", המשודרת בתאגיד השידור. מלבד זאת אותרו ביומנו שני ראיונות, האחד בחודש יוני עם שדרן רדיו א-שמס ג'קי חורי, שבו הבטיח כי הכספים לרשויות הערביות יועברו עד ספטמבר (הבטחה שלא התממשה), והשני יומיים לאחר טבח ה-7.10, בערוץ 12.

בראיון למהדורה המרכזית בערוץ 12 התייחס שלי למסיבה שהתקיימה בסמוך לקיבוץ רעים בלילה שבין ה-6-7.10 ואמר "המסיבה תרמה תרומה בלתי מבוטלת לכאוס", אמירה שהובילה לביקורת נרחבת נגדו.

מרבית הפגישות הרשומות ביומן של שלי הן עם חברי-כנסת, שרים ונציגי משרדים שונים או אנשי ציבור מחו"ל, אך ישנם גם אנשי עסקים שזכו להיפגש עם מנכ"ל משרד ראש הממשלה. אחד מהם הוא ביני זומר, מנכ"ל חברת הנפט והגז שברון, השותפה האמריקאית במונופול הגז הישראלי. זומר נפגש עם שלי ב-3.4.23, ושוב ב-29.6.

לפחות תשע פגישות של שלי נערכו בנוכחות אנשי חברת הנפט הממשלתית קצא"א. שלי הוא דמות מרכזית במהלך להגדלת היקפי שינוע הנפט של החברה (עסקת רד מד), נגדו מתנהל מאבק ציבורי בשל החשש לדליפת נפט מסוכנת. השבוע פורסם כי משרד ראש הממשלה פנה למשרד להגנת הסביבה, המשמש בלם ממשלתי יחידי בנושא, וביקש ממנו לשנות את עמדתו. באופן חריג, המשרד להגנת הסביבה פרסם הודעה פומבית לפיה הדו"ח שצירף שלי לפנייה "כולל עמדה חד צדדית ומוטה התומכת בהגדלת פעילות קצא"א באופן בלתי מאוזן".

עוד קיים שלי לאורך השנה כמה פגישות עם ציפי נבון, שהועסקה כ"מרכזת פניות הציבור" במשרד ראש הממשלה, אבל בפועל עבדה כעוזרת של שרה נתניהו. בינואר קיים איתה פגישה אישית ובפברואר שתי פגישות יחד עם גורמים נוספים בנושא "עובדי מעון" ראש הממשלה. באפריל הגיע לחגיגות יום הולדתה, שלפי היומן השתתף בהם גם נתניהו עצמו, ובהמשך אותו חודש נפגש עמה פעם נוספת בענייני המעון.

ב-24.10, אחרי שנבון כינתה פעילי מחאה נגד נתניהו "חובבי פדופילים" ו"יהודונים בוגדים" וקראה לכרות איברי מין של מחבלים ולהאכיל אותם בהם , קיים לה שלי שימוע, כך לפי יומנו. בהמשך היא הושעתה, התפטרה והורשעה בעבירות משמעת בבית-הדין של עובדי המדינה.

לעיון ביומן המלא

יש לכם הערות, הארות או ביקורת על הכתבה? מכירים מידע או סיפור שאנחנו לא?

רוצה את מיטב הכתבות והתחקירים של שקוף ישירות לתיבה? פה נרשמים לניוזלטר:

מאת אורן פרסיקו

Picture of אורן פרסיקו
כתב "העין השביעית". בעברו כתב בגלובס, מעריב, כל העיר וכלי תקשורת נוספים.

תגובה אחת

  1. "מסקרת את משפט נתניהו מנקודת מבטו של רה"מ" – היא מקריאה שורה אחר שורה את פרוטוקול הדיון. מה אפשר לבקש יותר מזה?

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

שקוף הוא כלי התקשורת העצמאי הגדול בישראל. פה תקראו עיתונות חוקרת, מעמיקה וביקורתית, בתחומי הון-שלטון-עיתון, עבודת הכנסת, משבר האקלים ועוד.

"עצמאי" אומר שכל המימון שלנו, מהשקל הראשון ועד האחרון, מגיע רק מ- 8,911 איש ואישה בדיוק כמוך. אנחנו לא לוקחים אגורה מבעלי הון או קרנות, אין פרסומות ואנחנו משוחררים משיקולי רייטינג. זו מהפכה: אנחנו היחידים בישראל שפועלים במודל הזה, באופן שמבטיח שנעשה עיתונות נקייה מאינטרסים ומלחצים פוליטיים, כזו שנכנסת לעובי הקורה ולא פוחדת לומר את האמת. כל תמיכה, בכל סכום, מאפשרת לנו להמשיך ולשנות את המציאות הישראלית, למען כולנו.
אנחנו נלחמים על האמת שאחרים מנסים להסתיר.
בשקוף אין פרסומות.
אנחנו עושים עיתונות שנלחמת על האמת שאחרים מנסים להסתיר.

מול הכוחות הגדולים שמנסים להשתיק אותנו, היום יותר מתמיד אנחנו צריכים אותך איתנו!