ערכת שאלות לפוליטיקאים

חיפוש
Close this search box.
חיפוש

ניתוח משווה: מהפך במפת המנדטים בפרדס חנה

האיחוד בין יוני חכימי ואייל כגן הוסיף להם מנדט • הגר פרי יגור ירדה מארבעה לשלושה מנדטים • שתי הרשימות הדתיות איבדו גם הן מנדט • מספר הנשים במועצה נמוך אבל במגמת עלייה • מצטרפת חדשה: הח"כית לשעבר יעל כהן-פארן • "שקוף" צוללים לנתונים
הדפיסו את הכתבה

רוצה את מיטב הכתבות והתחקירים של שקוף ישירות לתיבה? פה נרשמים לניוזלטר:

הגר פרי יגור, ראשת המועצה ויוני חכימי. יתמודדו על הנהגת היישוב

ביום ראשון הקרוב תושבי פרדס חנה כרכור יכריעו את זהות המנהיג או המנהיגה של המועצה לחמש השנים הקרובות. רגע לפני שהקלפיות נפתחות, שינוי דרמטי אחד כבר התרחש – הציבור בחר את הרכב המועצה  וכמעט כל הרשימות עברו שינוי משמעותי. 

הבולטים שבהם – ממלא מקום ראשת המועצה הוותיק, יואב קעטבי (מחל) לא נכנס למועצה וסגן ראש המועצה אפרים מעודה נותר בחוץ אף הוא. לצד זה, רשימות רבות הגדילו כוחן, הכניסו דם חדש לשורות בניין המועצה, על חשבון חברי מועצה ותיקים ועל חשבון רשימתה של ראשת המועצה, הגר פרי יגור. 

גם בהיבט המגדרי חל שינוי משמעותי ומספר הנשים במועצה גדל משמעותית. בבחירות 2018 נבחרו שלוש נשים ובהן פרי יגור. אולם לאחר כשנה של כהונה, חברת המועצה מטעם האזרחים הוותיקים, חיה בן צבי, פרשה מסיבות אישיות, ואת מקומה תפס נחום גנצרסקי. במועצה החדשה יכהנו ארבעה נשים מתוך 15 חברי מועצה, שמהוות כ-26% מהמועצה.

ומה השיגו המועמדים? רשימת "האיחוד בראשות יוני חכימי ואייל כגן" השיגה ארבעה מנדטים, לעומת שלושה סך הכל שקיבלו כשרצו בנפרד בבחירות הקודמות. כמו כן, 15 קולות בלבד הפרידו בינם ובין מנדט חמישי. 

אייל כגן ויוני חכימי. 15 קולות הפרידו בינם לבין 5 מנדטים (צילום: אלדד רפאלי)

הרשימה החדשה של אביעד סיני, שהתמודד גם לראשות המועצה אך לא עלה לסיבוב השני, קיבלה שלושה מנדטים. סיני יכול להתנחם בכך שעזיבתו את רשימתה של פרי יגור השתלמה לו מבחינת כיסאות במועצה.

רשימתה של פרי יגור איבדה מנדט וירדה מארבעה לשלושה מנדטים. את המנדט השלישי השיגה עקב הסכם עודפים עם סיעת הוותיקים.

מי עלה ומי ירד – המספרים המלאים

התוצאות הסופיות של הסיבוב הראשון לראשות המועצה: 29.1% בחרו בהגר פרי יגור ומספר זהה, 29.1% בחרו ביוני חכימי. באלדד בר כוכבא בחרו 22.8%, באביעד סיני 15.8% וביואב קעטבי 3.1%.

רשימת האיחוד בראשות יוני חכימי ואייל כגן זכתה ב-25.5% מהקולות, המהווים ארבעה מנדטים – הרשימה הגדולה במועצה. בנוסף לחכימי וכגן, יכנסו למועצה גם טל דנטס, שבבחירות הקודמות התמודד ונבחר במסגרת רשימת "טוב במושבה" וד"ר עירית רותם, חברת מועצה חדשה.

ראשת המועצה המקומית פרדס חנה-כרכור, הגר פרי יגור, שתתמודד ביום ראשון על כהונה נוספת

סדרת הראיונות של "שקוף" במימון הציבור

רשימת "בוחרים בעתיד" של אביעד סיני זכתה ב-14.3% מהקולות, המהווים שלושה מנדטים. יחד עמו ייכנסו חברת הכנסת לשעבר, יעל כהן-פארן ואלון מרחב – שני חברי מועצה חדשים.

רשימת בשבילנו בראשות הגר פרי יגור זכתה ב-12.5% מהקולות, שהפכו לשלושה מנדטים לאור הסכם עודפים שביצעה עם רשימת הוותיקים. מדובר בירידה של מנדט אחד מהבחירות הקודמות. חברי המועצה שנבחרו: אורי פרץ, שכיהן גם במועצה הקודמת וונתנאל קסטן שאמנם לא נכנס בתחילת הקדנציה הקודמת, אך החליף את אבי אמתי.

הרשימה העצמאית בראשות אלדד בר כוכבא זכתה ב-9.4% מהקולות ובכך השיגה, בדומה לבחירות הקודמות, שני מנדטים. יחד עם בר כוכבא תיכנס חברת מועצה חדשה – מעין אלדר כהן.

הרשימה המאוחדת בראשות הרב יעקב צדקה זכתה ב-8.6% מהקולות – מנדט אחד. זאת, בניגוד לבחירות הקודמות, בהן זכתה בשני מנדטים.

רשימת הציונות הדתית החברתית בראשות נחמיה מנצור וידידיה בן שימול זכתה ב-7.7% מהקולות – מנדט אחד. בבחירות הקודמות מנצור התמודד במסגרת רשימת הבית היהודי וגם אז זכה במנדט בודד.

סיעת "אזרחים ותיקים פרדס חנה כרכור" בראשות נחום גנצרסקי זכתה ב-7.6% מהקולות – מנדט אחד, בדומה לבחירות הקודמות.

מי שלא הצליחו לקבל מספיק קולות ונשארו בחוץ הן ארבע הרשימות הבאות:

הרשימה החברתית בראשות סגן ראש המועצה אפרים מעודה, שקיבלה רק 4.3% מהקולות.

רשימת הליכוד בראשות יואב קעטבי, ממלא מקום וסגן ראש המועצה, קיבלה 3.1% מהקולות.

הרשימה של אלישע חנוכייב, "יש על מי לסמוך", קיבלה 3.9% מהקולות.

רשימתו של יקיר מאור, "הקול שלך במועצה" קיבלה 3.2% מהקולות.

*

סייע בהכנת הכתבה: שי בנימין

יש לכם הערות, הארות או ביקורת על הכתבה? מכירים מידע או סיפור שאנחנו לא?

רוצה את מיטב הכתבות והתחקירים של שקוף ישירות לתיבה? פה נרשמים לניוזלטר:

מאת נעמי נידם

נעמי נידם
העורכת הראשית של אתר "שקוף". עיתונאית, גרה במצפה רמון. עברתי בתקשורת המיינסטרים וגם בעצמאית, מהעיתון הצבאי "במחנה", דרך עריכה ב"מקור ראשון", באתר החדשות nrg, ובהמשך כתחקירנית ב"עושים סדר" וככתבת ב"שיחה מקומית".בשנים האלה למדתי על בשרי כמה כוח יש למילים. הוא יכול להיות הרסני, והוא יכול להיות מהפכני. מאושרת מכך שבחרתי לנטוש את הרייטינג, את הדיווח המהיר והשטחי של אתרי החדשות - וליצור ב"שקוף" עיתונות חוקרת שמשנה את המציאות.

תגובה אחת

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

שקוף הוא כלי התקשורת העצמאי הגדול בישראל. פה תקראו עיתונות חוקרת, מעמיקה וביקורתית, בתחומי הון-שלטון-עיתון, עבודת הכנסת, משבר האקלים ועוד.

"עצמאי" אומר שכל המימון שלנו, מהשקל הראשון ועד האחרון, מגיע רק מ- 8,910 איש ואישה בדיוק כמוך. אנחנו לא לוקחים אגורה מבעלי הון או קרנות, אין פרסומות ואנחנו משוחררים משיקולי רייטינג. זו מהפכה: אנחנו היחידים בישראל שפועלים במודל הזה, באופן שמבטיח שנעשה עיתונות נקייה מאינטרסים ומלחצים פוליטיים, כזו שנכנסת לעובי הקורה ולא פוחדת לומר את האמת. כל תמיכה, בכל סכום, מאפשרת לנו להמשיך ולשנות את המציאות הישראלית, למען כולנו.
אנחנו נלחמים על האמת שאחרים מנסים להסתיר.
בשקוף אין פרסומות.
אנחנו עושים עיתונות שנלחמת על האמת שאחרים מנסים להסתיר.

מול הכוחות הגדולים שמנסים להשתיק אותנו, היום יותר מתמיד אנחנו צריכים אותך איתנו!