ערכת שאלות לפוליטיקאים

חיפוש
Close this search box.
חיפוש

"בפוליטיקה צריך לעשות מהלכים נועזים": יוני חכימי ואייל כגן על האיחוד והשאיפות לעתיד

על כשלון החיבור עם אביעד סיני ("לא יכולנו לתת לו הבטחה לסגנות"), הפיטורים של כגן על ידי ראשת המועצה ("לא נתנה לי לעבוד מהרגע הראשון"), האתגרים בחינוך ("צמצום פערים בשכונות המערביות") ואיך אפשר להגדיל את התקציב (מרכזי תעשייה וקולות קוראים). יוני חכימי, מתמודד לראשות המועצה ואייל כגן, שותפו, ישבו לראיון עם "שקוף"
הדפיסו את הכתבה

עיתונות חופשית ואמיצה במימון ציבורי יכולה להשפיע, גם בעיר שלך!

רוצים שנצליח לעשות זאת בכל עיר, כל השנה? הכניסו כאן מייל, כך נדע שאתם איתנו:

מימין לשמאל: אייל כגן ויוני חכימי (צילום: אלדד רפאלי)

**הראיון שלפניכם הוא חלק ממיזם עיתונות במימון תושבי פרדס חנה כרכור, לקראת הבחירות. חלק מהשאלות נשלחו על ידי תושבי ותושבות העיר, כחלק משיתוף הציבור בתהליך העיתונאי.

עד לפני חודשים ספורים עמדו על קו הזינוק של המרוץ לראשות המועצה המקומית פרדס חנה כרכור שישה מתמודדים: כולם עם ניסיון כלשהו בפוליטיקה המקומית, כולם מוכרים ברחבי המועצה, כולם עבדו יחד בקדנציה האחרונה, מי מספסלי הקואליציה ומי ממקומו באופוזיציה. 

בקרב ציבורים שונים קראו אז לאיחוד ואפילו יצאו להפגין בעדו. מתמטיקה פשוטה מלמדת שככל שיש יותר מועמדים, כך פוחת הסיכוי של מועמד לגרוף יותר מ-40% מהקולות, מה שעשוי להוביל לסיבוב שני. אך יש פה גם עניין מהותי – חלק מהמועמדים שיקפו, ועדיין משקפים, תפיסת עולם זהה. 

אחרי משא ומתן דרמטי, יגיעו מחרתיים לקו הגמר חמישה מועמדים, כשרק אחד ויתר על בלעדיות לטובת חיבור פוליטי – אייל כגן (טוב במושבה). כגן חבר ליוני חכימי שרץ לראשות המועצה בתמיכת "תקווה חדשה" של גדעון סער, וכעת הם רצים יחד תחת הרשימה "האיחוד בראשות יוני חכימי ואייל כגן". אך למרות שהשניים ממותגים יחד בקמפיין ובשם הרשמי של הרשימה, ואף מקפידים להתראיין בצמד, יש רק כיסא אחד לראש המועצה, ומי שמתמודד עליו הוא חכימי. לפי ההסכם בין השניים, כגן מיועד לתפקיד סגן בשכר. 

סדרת הראיונות של "שקוף" במימון הציבור:

לטענתם, האיחוד הזה, שהחל כנסיון לחסום את ראשת המועצה הגר פרי יגור מלהיבחר, אינו רק עניין טכני אלא משקף רצון כן לקיים הנהגה משתפת ומשותפת, שונה מזו שהנהיגה לדבריהם פרי יגור בקדנציה האחרונה. 

איך תתקיים השותפות ביניכם? 

חכימי: "כמו שעבדנו לאורך הקדנציה הזו – בשותפות – כך נמשיך, וכך אתייחס לכל מי שיהיה חבר במועצה. אם מישהו ירצה לקדם נושאים – חינוך, תחבורה, או איכות הסביבה – אני אתן לו להוביל את התחום הזה, אם מישהו ירצה לקדם את הקהילה – יקבל, במקום להגיש שוב ושוב הצעות לסדר. כל אחד יהיה לו תחום אחריות, תחום פעילות משלו". 

לפי ההסכם עליו חתמו, אותו חשפו בפני "שקוף" עקרונות הסיעה היא להגן זכויות התושבים ללא הבדל דת, גזע ומין ולקדם שקיפות, זכויות נשים ושיוויון הזדמנויות, שמבחינת השניים אף יהיו חלק מבסיס להסכמים קואליציונים עתידיים. עוד חשפו כי מפלגתו של סער תומכת ברשימה המשותפת בסכום של 150 אלף שקל שישמשו לצרכי הקמפיין. 

איך תצליחו להקים קואליציה כשיש לכם כבר הבטחה אחת לסגנות בשכר לכגן? 

חכימי: "להקים קואליציה זה דבר קל מאוד. נכון שיש חלק שאולי מצפים לתפקיד, אבל יש הרבה מאוד כאלה, כמו סיעת הוותיקים, שלא מחפשים את הסגנות ואת התפקיד. לשמונה מנדטים אנחנו נגיע במצב הזה, ככה שזה לא מגביל אותי לשום דבר".

מימין לשמאל: אייל כגן ויוני חכימי (צילום: אלדד רפאלי)

איך החלטתם מי יתמודד על ראשות המועצה? 

כגן: "אחרי שהאיחוד עם אביעד סיני נפל, הבנו שהשילוב בין שנינו, שבו חכימי מתמודד על ראשות המועצה, יפתח את האיחוד בינינו לקהלים שונים ורחבים מכל הישוב, וזה נראה הדבר הנכון לעשות לטובת היישוב. חכימי הוא בחור מעולה, הוא יודע לנהל, הוא גם נטול אגו. הוא יכול לאחד הרבה מאוד אנשים סביבו, וזה בדיוק מה שעשינו, וזה בדיוק מה שהבנו".

חכימי: "אבל אנחנו נעבוד בשיתוף פעולה הדוק, אין בזה שום בושה. כל הקדנציה, גם כשהיינו חברים בסיעות נפרדות שיתפנו פעולה". 

כגן: "העבודה כצוות היא מכפיל כוח, אנחנו עובדים ביחד, והמודל הוא שחכימי יהיה ראש המועצה ולכגן יהיו תפקידים לטובת הישוב".

מה פשר החיבור שלכם למפלגת "תקווה חדשה"? 

חכימי: "אני חברתי למפלגה של גדעון סער לפני שתי מערכות בחירות ארציות, למרות שאני לא ימני בהשקפתי, כי חשבתי שגדעון סער הוא שחקן מפתח להזיז את ביבי מהשלטון".

אם הייתם הולכים על פי הסדר בסקרים, כלומר שכגן היו"ר ואביעד הסגן – האיחוד היה יוצא לפועל?  

כגן: "אבל מי החליט שזו דווקא צריכה להיות החלוקה הפרסונלית? ההחלטה התקבלה מכיוון שחכימי יכול להביא יותר קולות, כי הוא מאחד, הוא מייצג ומדבר אל ציבורים שונים". 

"ההחלטה על חלוקת התפקידים התקבלה כי חכימי יכול להביא יותר קולות – הוא מאחד ומדבר אל ציבורים שונים"

למה האיחוד לא צלח?

כגן: "בספטמבר עלו קולות מהתושבים לאחד את הרשימות כדי לחזק את הקולות הליברלים. עשינו שני סקרים ובהם ראינו שאחרי הגר ואלדד, כגן מוביל, אחריו אביעד ואחריו חכימי. אבל אני הבנתי שהדרך היחידה ליצור גוש חזק ודומיננטי מבחינתי היא לעבור למקום השני ולאחד את הגוש. ובפוליטיקה אם אתה נועז, אם אתה חכם, אם אתה מבין עניין, אז אתה צריך לעשות מהלכים – והמהלך היה לאחד את הגוש. אביעד הצטרף ואחרי החתימה במשרדי 'תקווה חדשה' הוא החליט שהוא נסוג מהשיקולים שלו".

חכימי: "אביעד נסוג כי הוא רצה הבטחה לסגן ואני לא יכולתי לתת באותה הסיעה שלי שני מקומות מובטחים לסגנים – כי לזה צריך ודאות לשמונה מנדטים". 

יש לציין כי סיני טוען שהטענה לפיה דרש סגנות היא שקרית (התגובה המלאה בתחתית הכתבה).

צמצום פערים בחינוך

יוני חכימי, בן 64, נשוי ואב לארבעה, גדל בשכונת רמז בפרדס חנה כרכור, בוגר בית הספר הטכני של חיל האוויר ונפצע בזמן שירותו כטכנאי מטוסים. הוא בעל תואר הנדסאי מכונות ממכללת מנשה, למד קידום נוער בבית רוטנברג ועבד בשכונת ילדותו וביישוב עם בני נוער, ניהל להקות מחול ומופעי תרבות בפרדס חנה. בשנת 1995 הקים עם רעייתו את חברת ההלבשה "בנוגע לגוף", שלפני חמש שנים הצטמצמה לחנות אחת במרכז המושבה אותה הוא ואשתו מנהלים במקביל לניהול חברת "החצר" לשירותים לוגיסטיים.

בראיון עמו הוא מספר כי הרקע בו גדל רלוונטי לחזונו, בעיקר בתחום החינוך. "אני נולדתי בשכונת רמז. גדלתי בבית עני, אמי פרנסה אותנו כמפרנסת יחידה, ויש לי חמישה אחים. הייתה לי התבונה להשקיע בחינוך של עצמי אבל לא כולם יכולים, לכן אנחנו נעמול לצמצום הפערים בנושא החינוך בשכונות המערביות".

איך? 

"על ידי השקעה, קידום המקצועות מתמטיקה ואנגלית למשל. אני לא אחלק כסף, אני רוצה לתת חינוך ועוד חינוך ועוד חינוך בפורמלי ובבלתי פורמלי".

למה אתה מתאים להיות יו"ר המועצה?

"אני יליד היישוב, עבדתי כאיש חינוך בתוך המועצה כשלושים שנה, מכיר את מערכות המועצה, יש לי רקע בניהול כבעל עסק. אני יודע לחבר בין אנשים ולראייה, גם כשהייתי באופוזיציה, הצלחתי להעביר הצעות לסדר בזכות היכולת שלי לחבר ולהפעיל אנשים. אני יכול לחבר בין המגזרים השונים ביישוב ואני אחבר את כל חמשה עשר חברי המועצה לקואליציה".

אילו דברים משמעותיים עשית בקדנציה הזו כחבר מועצה?

"הבאתי את תנועת הנוער 'כנפיים של קרמבו' לפרדס חנה כרכור, לאחר מאבק עיקש עם הנהלת המועצה. קידמתי את חוק הפרגולות, שהוחל במדינת ישראל ב-2019 אבל לא בפרדס חנה כרכור, וגם בזה היה צורך להיאבק עד שהוחל בינואר 2022 ביישוב. בנוסף, כגן ואני בשיתוף פעולה, בספטמבר 2023 הבאנו להקמה של כיתת לימוד נוספת בבית הספר היסודי הממלכתי דתי מורשה. כך נפתרה בעיה ל-30 משפחות, שאם לא זה היו נשלחות לבית ספר מרוחק מאזור מגוריהם. מלבד זה יש עוד הרבה הצעות לסדר שהצלחתי להעביר וישיבות שלא מן המניין שכגן ואני יזמנו ביחד והשפיעו מאוד על תפקוד המועצה והיישוב".    

מה התוכניות שלכם בנושא החינוך ביישוב? מה צריך לשפר ואיך תעשו זאת?

חכימי: "כיום שליש מילדי היישוב בגיל חטיבה ותיכון לומדים מחוץ לו. זה מראה שמערכת החינוך בפרדס חנה כרכור במשבר. צריך לפתוח בית ספר תיכון נוסף, גם כדי לפתור את בעיית ההיצע וגם כדי שיהיה בית ספר אחר שיכול להציע משהו אחר לאוכלוסייה. צריך בית ספר טכנולוגי מדעי, ובית ספר לאמנויות. הכוונה היא להקים עוד בית ספר תיכון אחד ולשפר ולהוסיף מגמות לקיימים כך, שלכל בית ספר יהיה ייחוד משלו. 

כגן: "בית הספר החקלאי צריך לחזור לידי המועצה, להיות מנוהל על ידי המועצה כמו שעשו במועצה אזורית חוף הכרמל. כרגע הוא מנוהל על ידי אורט והם לוקחים תקורה גבוהה – 10 אחוז מתקציב בית הספר, שמגיע מהמועצה וממשרד החינוך. זה מצטבר למיליונים בשנה, שיכולים להיות מושקעים בתלמידים. יש לזה השפעה ברמת ההשקעה הפדגוגית בתלמידים, זה מצמצם את האפשרויות להעשרה ולפיתוח. 

"למשל, הייתה כוונה לפתוח באורט חקלאי מגמת עיתונות ודמוקרטיה נהדרת, אבל זה נפל כי נרשמו 18 תלמידים ובאורט פותחים מגמה רק למינימום 20 מתעניינים. אם המועצה תנהל את זה ותקבע את תוכנית הלימודים, יפתחו מגמה גם עם עשרה תלמידים. אוכל לעשות שיתוף פעולה ולאסוף תלמידים מבתי ספר אחרים כדי לפתוח מגמה כזו ומגמות נהדרות אחרות. ברגע שיש ניהול עצמי שולטים בתוכן, בניהול הכספי – הכסף נשאר בבית וחוזר אל הילדים".  

הייתה ישיבה שבה דנו בנושא הזה בנוכחות הורים. זו הייתה ישיבה סוערת. אתה הצעת את הרעיון הזה ואנשים במועצה פסלו, בטענה שהמועצה גם ככה מתפקדת בקשיים אז איך היא תנהל בית ספר תיכון עם 2000 תלמידים? 

כגן: "ברמה המעשית צריך לקחת חשבת שכר מעולה שתנהל משכורות ל-180 עובדים, להוסיף תקנים במחלקת חינוך, ואז אפשר. זה כמו לומר 'הנה הצעה טובה, אבל אני אפסול אותה כי אני לא מסוגל'. אז אנחנו מסוגלים, אני מסוגל ליישם את זה". 

חכימי: "חשוב לי לציין שמלבד חינוך, שהוא במקום הראשון, אנחנו רוצים גם לטפל בתחבורה ובתשתיות. בנושא התחבורה צריך להוציא אל הפועל את תוכנית התחבורה הקיימת, ואנחנו גם נפעיל שאטלים לרכבת, ונדאג לתחבורה ירוקה וחשמלית".

"סכין בגב לשותפים הפוליטיים"

כגן, בן 58, נשוי ואב לארבעה, הוא תושב פרדס חנה כרכור משנת 2002, יליד נתניה, בעל תואר ראשון במשפטים מאוניברסיטת תל אביב. הוא שימש כיועמ"ש באגף למשאבי אנוש של הסתדרות העובדים וכעוזרו של דן דרין, ממלא מקום ראש העיר תל אביב-יפו וראש מינהל תכנון ובניה. הוא עבד כעורך דין במגזר הפרטי עם התמחות במשפט אזרחי ודיני עבודה ובמקביל כעיתונאי כלכלי במגזין העסקי "פורבס" ובעיתונים "מעריב" ו"תל אביב". 

במהלך שנותיו ביישוב, יזם כגן פרוייקטים חברתיים וקהילתיים והפיק אירועי תרבות ופסטיבלים יישוביים, כמו "חי באהבה – לילה לבן", "טוב ברחוב", "פרכוריאדע" ו"יושבים לדבר". בשנה האחרונה שימש כמנהל אגף קהילה ברשת המרכזים הקהילתיים של יקנעם.

בשנת 2018 נבחר למועצה המקומית פרדס חנה כרכור ושימש כסגן ראש המועצה, מחזיק תיק קהילה וחיזוק שכונות ומחזיק תיק התיירות, כיהן גם  כיו"ר ועדת איכות הסביבה. שנה וחודש לאחר תחילתה הקדנציה, כגן פוטר על ידי פרי יגור והפך להיות יו"ר האופוזיציה. כיום הוא וחכימי, יריביה הפוליטיים בדרך לראשות המועצה, מציגים טענות קשות על תפקודה.

ראשת המועצה המקומית פרדס חנה-כרכור, הגר פרי יגור

מדוע ראשת המועצה פיטרה אותך? 

כגן: "אני חושב שמה שקרה שם זה מעשה שאולי הכי ציני, הכי פוליטי והכי לא ראוי שמישהו יכול לעשות, משום שהפיטורים היו על רקע פוליטי, משיקולים מאוד, מאוד צרים, שלא הבינו בכלל את טובת היישוב. היו לנו הסכמים, סיכומים מסודרים לגבי תיקים שנקבל ודובר על שיתוף פעולה אמיתי, בכל התחומים. אבל היא לא עמדה בהתחייבויות שלה כלפיי מהיום הראשון. כל מה שהיא עשתה זה להצר את צעדיי, לא לתת לי לעבוד, משום שהיא ראתה בי את היריב הפוליטי הבא שלה, ומי שעשוי להיות ראש המועצה בבחירות הבאות. 

"שנה וחודש אחרי תחילת הקדנציה היא פיטרה אותי משיקולים פוליטיים, בחרה לתקוע סכין בגב לשותפים הפוליטיים האמיתיים שלה, שמייצגים את אותם ערכים שבעבורם תמכו בה המצביעים שלה, והכניסה למועצה במקומנו את יעקב צדקה כסגן שלה, לצד מעודה שהיה סגן מלכתחילה. ש"ס לא תמכו בה באותן בחירות אבל 'טוב במושבה' כן תמכו בה. היא בגדה במנדט שהיא קיבלה מהאנשים שתמכו בה בזה שהיא פיטרה אותי ושמה במקומי את ש"ס. בזה היא הפרה את האיזון בין החילונים לדתיים שרואים שהוא מפלג היום את היישוב".

חכימי: "היא הרסה לו את התפקיד הפוליטי אבל היא הרסה ליישוב, כי כגן בעל יכולות ביצוע יוצאות דופן. אי אפשר לעבוד לידה, אי אפשר להתפתח, אי אפשר לעשות ולקדם דברים". 

"הבעיה האקוטית בפרדס חנה היא חוסר תפקוד כוח האדם במועצה. הרבה מאוד עובדים טובים עזבו את המועצה בקדנציה הזו ולקחו איתם ידע ארגוני"

אולי כגן לא קיבל את העובדה שהוא סגן והיא ראשת המועצה, ועשה מעשים שחתרו תחת המעמד שלה?

כגן: "את יודעת מה? מי שמכיר אותי יודע: אלף, שאני בולדוזר; בית, שאני ישר; וגימל, אני נאמן. אני בא מהצנחנים, מה לעשות, אלה הערכים שגדלנו עליהם – גם בבית וגם בצנחנים. תבדקי כמה אנשים עזבו את הגר, זה אומר הרבה. היא יודע שהיא עשתה טעות, כי היא איבדה את הבייס שלה אבל גרוע מזה, היישוב סובל. זו הטעות שלה". 

מטעמה של ראשית המועצה נמסר כי "מטעמי צנעת הפרט וכבודו לא נחשוף מדוע פיטרה ראשת המועצה הגר פרי יגור את כגן. וכל טענה אחרת חוטאת לאמת".

טענותיהם של כגן וחכימי נוגעות גם למועצה עצמה. "הבעיה האקוטית בפרדס חנה היא חוסר תפקוד כוח האדם במועצה. הרבה מאוד עובדים טובים עזבו את המועצה בקדנציה הזו ולקחו איתם ידע ארגוני, וכיום המחלקות לא מאויישות מספיק כדי לתת מענה לגידול באוכלוסייה". 

למה זה המצב בעיניך?

כגן: "אנשים פוטרו ואנשים עזבו, אפשר לשאול את מי שפיטר. אבל יש מצב למשל שמנהל מחלקה יושב ארבע שנים באיזשהו חדר ולא עושה כלום, כי מישהו אחר מהמועצה הפך למנהל של המחלקה, ולא מסיבות מקצועיות". 

"אנחנו נעשה מהפכה במבנה הארגוני של המועצה, נוסיף תקנים ונחזק את העובדים הקיימים, כי זו בסופו של דבר המהות של מועצה: לתת שירות לכל האזור הזה"

מה בנוגע לכוח האדם הקיים?

כגן: "כיום מחלקות שלמות, נמצאות בתת כוח אדם: 19 עובדי תפעול במקום 29, או במחלקת חינוך למשל, 11 עובדות על 12 אלף תלמידים – זה אומר עובדת לכל 1,100 תלמידים. במחלקת הנדסה יש מהנדס ופרוייקטור אחד על יישוב של 50 אלף איש".

מה תעשו? 

חכימי: "אנחנו נעשה מהפכה במבנה הארגוני של המועצה, נוסיף תקנים ונחזק את העובדים הקיימים, כי זו בסופו של דבר המהות של מועצה: לתת שירות לכל האזור הזה".  

כגן: "למשל, במחלקת הנדסה צריך שיהיה לא פרויקטור אחד אלא ארבעה: אחד ממונה על תחבורה, שני על עסקים, שלישי על בינוי ורביעי על פיתוח עסקי – אז דברים יראו אחרת". 

יש לציין כי בבדיקת "שקוף" עם המועצה נמסר מטעמם כי בתחום התפעול מתוקצבים 18 תקנים, מתוכם 15 מאוישים: "שניים במנהלה, חמישה בתחום דרכים ומדרכות, חמישה מתוך שבעה בתחום אחזקת מבנים, שלושה מתוך ארבעה בתחום החשמל. לגבי יתר התקנים, מיד לאחר הבחירות המועצה תמשיך בניסיונות לאתר ולגייס עובדים מתאימים".

אייל כגן (צילום: טליה שפירו)

הגדלת התקציב

החזונות והחלומות הגדולים של כל מועמד ומועמדת לראשות המועצה, יתקלו ברגע האמת באחת השאלות החשובות ביותר: מאיפה הכסף. חכימי מצביע על פיתוח אזורי תעסוקה ככיוון להכנסות נוספות: "היחס באחוזי גבייה היום בין ארנונה מגורים לארנונה עסקית הוא 30 אחוז עסקית 70 אחוז מגורים, וזה מאוד נמוך. צריך לפתח אזורי תעשייה, כמו אילנות ליד הרכבת ותדהר. זה לא נעשה עד עכשיו כי צריך פרוייקטור שיעשה את זה ולא לקחו. 

"אבל משהו נוסף וחשוב הוא התייחסות והיענות לקולות קוראים במועצה – נושא שכיום כמעט ולא מטופל. אנחנו נמנה עובד מועצה, מנהל או מחלקה, שתפקידו יהיה להיענות לקולות קוראים". 

תנו דוגמה לקול קורא שחשבתם שצריך להיענות לו ולא נענה.

כגן: "היה קול קורא של המשרד לאיכות הסביבה, שהציע מיליון שקל לטובת פרויקטים ירוקים. הגשתי הצעה במועצה לגשת לקול הקורא הזה עם נספח שבילים ירוקים שקיים בתוכנית המתאר העירונית". 

ומה קרה? 

כגן: "אמרו לי במועצה שאי אפשר להגיש כי אין עם מי לעבוד. מנהל מחלקת איכות הסביבה שצריך לרכז קול קורא כזה, להגיש עבודה מסודרת ולעבוד עם מחלקת הנדסה לא הצליח לרתום את המחלקה הזו להגשה הזו. זה משהו פשוט שנפל בגלל ניהול לא טוב". 

חכימי: "צריך לדעת לעבוד בשיתוף פעולה ובצוות רחב. זה האיחוד במובן העמוק של המילה. במועצה התחלפו ארבעה מנכ"לים במשך חמש שנים וזה אומר דרשני". 

כגן: "לפני ארבעה חודשים הגר העלתה בישיבת מועצה את הרעיון של מינוי חברה כלכלית לישוב. חברה כלכלית יכולה לעבוד עם פרויקטורים בכל התחומים. היא יכולה לרוץ קדימה. היא מקבלת תקורה אבל יכולה להזיז דברים. זה היה צריך לעלות בתחילת הקדנציה, לא ארבעה חודשים לקראת סופה. אנחנו נקדם את זה".

*

ממטה בוחרים בעתיד בראשות אביעד סיני נמסר: "יוני חכימי מטעה את הציבור ובכל הצער האמור שם איננו אמת. הטענות שלגבי עניין הסגן הן שקר גס. מי שפרש מהמירוץ לראשות הוא כגן, אשר רצה מלכתחילה עבודה כסגן בשכר, וההסכם בינו ובין חכימי הוא כי גם אם חכימי לא יזכה בראשות הוא יהיה מי שיקבל סגנות בשכר.

"כשלאנשים אין מה למכור לציבור, הם עסוקים בהכפשות. אנו לא עוסקים בכך, אנו מאמינים שהציבור מבין מי המועמד הרציני והמתאים ביותר להוביל את פרדס חנה כרכור. צריך לבחור ולקדם ראש מועצה שיכול לאחד ולהוביל את המושבה. שיכול לסחוף. שיודע לקדם עניינים ולכן מעמיד עצמו לבחירה. החשש מהתעצמותו של סיני מובן וברור, ואכן נמשיך לפעול לשינוי במועצה והעמדה בראשה אדם שדובר אמת".

יש לכם הערות, הארות או ביקורת על הכתבה? מכירים מידע או סיפור שאנחנו לא?

עיתונות חופשית ואמיצה במימון ציבורי יכולה להשפיע, גם בעיר שלך! 

רוצים שנצליח לעשות זאת בכל עיר, כל השנה?

מאת שלי קלינג

שלי קלינג
עיתונאית, תושבת פרדס חנה.

2 תגובות

  1. מועצה זה לא ניהול חנות או רשת חנויות שלפי הפרסומים אשתו ניהלה מעבר לזה שהבנתי שיוני חכימי גם בזה הוא כשל והרשת נקלעה לקשיים, אז אני לא מבינה איך הוא רוצה לנהל ישוב. אני גם לא מבינה את כגן, הרי זה ברור שהוא לא יכל לממן את הקמפיין וזאת הסיבה שויתר על הריצה, אז למה לא להגיד את האמת? זה מה שמחנכים בצנחנים?

    1. סילביה לפי מה שהבנתי את מקבלת תשלום מהגר להכפיש את כגן. למה לא להגיד את האמת?

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

מה יהיה עם ההבטחות של הפוליטיקאים אחרי שהקלפיות ייסגרו?

אנחנו רוצים להציב עיתונאי/ת במשרה מלאה בפרדס חנה כרכור! 🤩

אבל כדי שזה יקרה, אנחנו צריכים לדעת שאתם איתנו.

אנחנו נלחמים על האמת שאחרים מנסים להסתיר.
בשקוף אין פרסומות.
אנחנו עושים עיתונות שנלחמת על האמת שאחרים מנסים להסתיר.

מול הכוחות הגדולים שמנסים להשתיק אותנו, היום יותר מתמיד אנחנו צריכים אותך איתנו!