ערכת שאלות לפוליטיקאים

חיפוש
Close this search box.
חיפוש

המו"מ התפוצץ: קרב גרסאות בין בר כוכבא לחכימי וכגן

לאחר שהודיע פומבית כי לא יתמוך בכגן וחכימי, אלדד בר כוכבא מספר ל"שקוף" כי נפגש גם עם הגר פרי יגור, אך נתן עדיפות ל"איחוד" • למה זה התפרק? "הם מדברים בסיסמאות, יש לי חוסר אמון בכגן" • חכימי: "הוא הלך באמצע המו"מ, הופתענו לגלות את ההודעה"
הדפיסו את הכתבה

עיתונות חופשית ואמיצה במימון ציבורי יכולה להשפיע, גם בעיר שלך!

רוצים שנצליח לעשות זאת בכל עיר, כל השנה? הכניסו כאן מייל, כך נדע שאתם איתנו:

אלדד בר כוכבא, אייל כגן ויוני חכימי. (צילום משמאל: אלדד רפאלי)

סבב הבחירות השני בפרדס חנה מתקרב, ובו יוני חכימי מסיעת "האיחוד" עם אייל כגן יתחרה על ראשות המועצה מול ראשת המועצה המכהנת הגר פרי יגור. מאחורי הקלעים כל צד מנסה למשוך אליו תומכים מבין הסיעות המתחרות. אביעד סיני עדיין לא הביע תמיכה פומבית באחד הצדדים – אבל אלדד בר כוכבא דווקא הכריע.

בר כוכבא, שהיה מועמד לראשות המועצה וקיבל שני מנדטים ברשימה עצמאית במסגרתה רץ, הפיץ אתמול (שלישי) הודעה לתושבים לפיה לא יתמוך בסיעה של חכימי ואייל כגן, תוך שהוא מותח עליהם ביקורת קשה. "הגעתי למסקנה כי לא ניתן לשלב כוחות ולעבוד במקצועיות עם סיעת האיחוד כגן ויוני", כתב והוסיף: "למעשה, התרשמתי כי כגן מנווט את יוני". 

אלא שבשיחה שניהל "שקוף" עם חכימי וכגן, השניים מתעקשים כי האשמה נופלת על בר כוכבא, שפוצץ את המו"מ. "הוא הלך באמצע המו"מ, לא המתין ולא קיבל תשובות", אמר חכימי. "כנראה קשה לו, מבחינת האגו שלו" (חלקי הריאיון עם השניים יובאו בהמשך).

בהודעה שהפיץ, בר כוכבא לא הזכיר את פרי יגור במילה, חרף המשמעות הברורה של הודעת אי-התמיכה בחכימי וכגן. בשיחה עם "שקוף", הוא עומד עדיין מאחורי הדברים שכתב בהודעה שהפיץ ועדיין מסרב לתמוך רשמית בפרי יגור. כשנשאל על כך ישירות התחמק מלהשיב ואמר כי טרם סיכם איתה את הדברים. "זו פגיעה באינטליגנציה של הציבור", אמר על כך חכימי ל"שקוף". "זה מראה על חוסר יושרה ומנהיגות".

מימין לשמאל: אייל כגן ויוני חכימי (צילום: אלדד רפאלי)

בר כוכבא מספר בשיחה עם "שקוף" כי קיים פגישה כללית גם עם פרי יגור אך העדיף ללכת עם כגן וחכימי.

למה נתת לחכימי וכגן עדיפות מלכתחילה?

בר כוכבא: "היו לנו ממשקים, שנינו רצינו להוביל שינוי יסודי בכל המערכות. אני לא רואה שאפשר לעשות שינוי. הם מדברים בסיסמאות. יש לי חוסר אמון בכגן".

מדוע?

"לאורך כל הדרך עם כגן, תמיד הוא נסוג ברגע האחרון כי הבייס שלו לא אוהב אותי. אפילו מימנתי חלק מהסקרים שביצענו יחד במערכת הבחירות הנוכחית, כשרצינו לבדוק מה יקרה אם נלך ביחד. התאכזבתי ממנו, הוא לא הצליח להתגבר על הפרסונליות, התקשיתי להאמין. אני לא יכול לשתף פעולה עם איש שאני לא מאמין בו".

"הם עלולים ליצור מתח ביישוב"

אז למה בר כוכבא פוצץ את המו"מ? לדבריו, הוא לא קיבל מהשניים את הוועדה לתכנון ולבנייה ואת האחריות להקמת חברה כלכלית לפיתוח השירותים ביישוב. לשאלת "שקוף" האם דיבר עם פרי יגור על אותם תפקידים, אמר: "החלטתי איתה לא לדבר על תפקידים עדיין, זו הטקטיקה שלי. אני יוצא מנקודת הנחה שהיא לא תתנגד כי היא מכירה את היכולות שלי".

מה תבחר לעשות אם פרי יגור לא תיתן לך את הוועדה?

"אם יהיה מישהו רציני מטעמה שייקח, אני אסוג, אבל חשוב לי להיות בהכרעה של הפיתוח הכלכלי. אם לא הוועדה אז אחריות על בניית חברה כלכלית, או הובלה של חלוקת פרדס חנה לאזורים סוציו-אקונומיים, בניית בסיס חדש לתקצוב היישוב".

בהודעתו לתושבים, התייחס בר כוכבא גם לנושא החיים המשותפים בין דתיים וחילונים ביישוב. "היום יותר מתמיד אנו נדרשים לכיבוד האחר והשונה ולשמש גשר בין דתיים וחילונים. היישוב זקוק ליציבות שלטונית, למאחד, למגשר וזאת לא ראיתי אצל כגן ויוני", כתב. 

סדרת הראיונות של "שקוף" במימון הציבור

בשיחה עם "שקוף" הוסיף: "אני חש שיש להם אמת יחידה, אני רואה עצמי כגשר, רואה שיש לדתיים וחילונים ביישוב 80 אחוז משותף. הם רוצים רק את מה שתואם את דעתם וזה עלול ליצור מתח ביישוב. הם אומרים שרוצים לגשר אבל אני לא מרגיש שזה בעומק".

יש משהו ספציפי בהתנהלות שלהם שממחיש את הטענה שלך?

"זה ההצהרות של האנשים שסובבים אותם. כגן פועל לפי החברים שלו, לא לפי מנהיגות אמיתית, נועזת".

על טענות אלה השיב לנו בתגובה חכימי: "זה בדיוק ההפך. אנחנו פונים לכולם רוצים את כולם, לא נפגע באף אחד. אנחנו אנשי קהילה, עשינו כל כך הרבה, לא נשנה את הצביון, נחזק כל קהילה לפי מה שהיא רוצה וצריכה. לבוא ולהכפיש – זו פוליטיקה ישנה".

מי תומך בפרי יגור?

בשיחה עם ראשי סיעת "האיחוד", השניים מתעקשים כי בר כוכבא פוצץ את המו"מ עוד לפני שהוא מוצה, ומבטלים את טענתו על כך שכגן הוא שמנווט את הספינה בפועל. "טענה משוללת יסוד", מדגיש כגן, "מנסים להכניס טריז ביני לבין יוני".

"ניהלנו מו"מ הוגן עם בר כוכבא מיד לאחר הבחירות", הוא משחזר. "נפגשנו עם אלדד שנינו, אחרי זה הורדנו לדרגים מקצועיים, שלחנו עו"ד מטעמנו שישב עם ראש המטה שלו. הופתענו מההחלטה שלו כי לא מיצינו את המו"מ. רוצים להבהיר – אלדד נטש מו"מ באמצע". 

ראשת המועצה המקומית פרדס חנה-כרכור, הגר פרי יגור

לצד זאת, השניים מותחים ביקורת על כך שבר כוכבא מסרב לתמוך רשמית בפרי יגור. "אנחנו מופתעים מהאמירות שלו", אומר כגן, "הוא לא ציין בצורה מפורשת שהוא תומך בהגר".

בעבר סירבת להתבטא נגד בר כוכבא וראית בו שותף אפשרי. האם אתה מצטער על זה?

כגן: "בניגוד אליו, אני שומר על כבודו של אלדד. הוא יכול בהחלט לתרום מניסיונו המקצועי. אני מופתע שהוא החליט לתמוך בהגר על אף שדעתו עליה ידועה. בסופו של דבר הוא מעריך אותנו וזה יחזור אליו כבומרנג מצד הפעילים שלו. אלדד מוזמן להיות שותף ואנחנו נשמח לקבל את הניסיון המקצועי שלו. חבל לי שהוא בחר לעשות את זה".

ואמנם, ההיסטוריה בין בר כוכבא לפרי יגור מספרת על מתחים לא מבוטלים בין השניים. ב-2018, בר כוכבא אף תבע את ראשת המועצה תביעת לשון הרע על סך של 33 אלף שקלים – שנדחתה בסופו של דבר על ידי בית המשפט.

אלא שבכל הנוגע לישיבה עם פרי יגור, גם בסיעת "האיחוד" מתחמקים מתשובה ישירה בנושא. 

אם הגר תנצח, תלכו לאופוזיציה? אתם מתחייבים שלא לשבת איתה? 

חכימי: "הגר לא מנצחת. אין סטטיסטית אפשרות שראש מועצה שנפל ככה ינצח בסיבוב השני".

לא עניתם על השאלה. 

כגן: "כי זה לא יקרה".

יש לכם הערות, הארות או ביקורת על הכתבה? מכירים מידע או סיפור שאנחנו לא?

עיתונות חופשית ואמיצה במימון ציבורי יכולה להשפיע, גם בעיר שלך! 

רוצים שנצליח לעשות זאת בכל עיר, כל השנה?

מאת נעמי נידם

נעמי נידם
העורכת הראשית של אתר "שקוף". עיתונאית, גרה במצפה רמון. עברתי בתקשורת המיינסטרים וגם בעצמאית, מהעיתון הצבאי "במחנה", דרך עריכה ב"מקור ראשון", באתר החדשות nrg, ובהמשך כתחקירנית ב"עושים סדר" וככתבת ב"שיחה מקומית".בשנים האלה למדתי על בשרי כמה כוח יש למילים. הוא יכול להיות הרסני, והוא יכול להיות מהפכני. מאושרת מכך שבחרתי לנטוש את הרייטינג, את הדיווח המהיר והשטחי של אתרי החדשות - וליצור ב"שקוף" עיתונות חוקרת שמשנה את המציאות.

תגובה אחת

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

מה יהיה עם ההבטחות של הפוליטיקאים אחרי שהקלפיות ייסגרו?

אנחנו רוצים להציב עיתונאי/ת במשרה מלאה בפרדס חנה כרכור! 🤩

אבל כדי שזה יקרה, אנחנו צריכים לדעת שאתם איתנו.

אנחנו נלחמים על האמת שאחרים מנסים להסתיר.
בשקוף אין פרסומות.
אנחנו עושים עיתונות שנלחמת על האמת שאחרים מנסים להסתיר.

מול הכוחות הגדולים שמנסים להשתיק אותנו, היום יותר מתמיד אנחנו צריכים אותך איתנו!