ערכת שאלות לפוליטיקאים

חיפוש
Close this search box.
חיפוש

אלדד בר כוכבא: "אחליף את כל הצוות הבכיר במועצה. מה שקורה שם היום זה סאלח שבתי"

תחבורה ציבורית ("לא בשבת, אבל כן שאטלים לרכבת"), הקשר עם יזמים ("תרמו כי אני יודע לפשט תהליכים"), דעתו על ראשי האגפים במועצה ("לאנשים שם אין יכולת") וקריצות לחיבורים עתידיים ("יש הרבה ממשקים ביני ובין כגן"). המועמד לראשות פרדס חנה-כרכור, אלדד בר כוכבא, ישב לראיון מעמיק עם "שקוף"
הדפיסו את הכתבה

עיתונות חופשית ואמיצה במימון ציבורי יכולה להשפיע, גם בעיר שלך!

רוצים שנצליח לעשות זאת בכל עיר, כל השנה? הכניסו כאן מייל, כך נדע שאתם איתנו:

אלדד בר כוכבא בפאנל חינוך לקראת הבחירות (צילום: מתוך יוטיוב)

**הראיון שלפניכם הוא חלק ממיזם עיתונות במימון תושבי פרדס חנה כרכור, לקראת הבחירות. חלק מהשאלות נשלחו על ידי תושבי ותושבות העיר, כחלק משיתוף הציבור בתהליך העיתונאי.

אלדד בר כוכבא, שרץ השנה לבחירות לראשות מועצת פרדס חנה כרכור, מספר בראיון ל"שקוף" שמימן את הקמפיין השנה בכוחות עצמו. "מכיוון שראיתי איזו התנגדות עוררו התרומות בבחירות הקודמות, השנה החלטתי לממן את הקמפיין באמצעות הלוואה שלקחתי בעצמי, ולא הסכמתי לקבל תרומות". 

גם היום, הוא מתנגד לביקורת על הצעד ההוא. "אנשים חושבים שנתתי להם משהו מעל החוק – הכול נבדק וזה שטויות. לא צפינו שאחר כך יגידו את זה, אחרת אף אחד לא היה תורם שום דבר". 

למה היזמים תרמו לך ותמכו בך באופן כל כך גורף?

"מסיבה אחת – שהם רוצים שישב בראשות המועצה מישהו עם ראש כלכלי. אי אפשר לקדם ישוב ללא קידום עסקים ואי אפשר לקדם עסקים ללא יזמים ואנשי עסקים שירצו להשקיע בישוב. הקבלנים והיזמים מבינים שאני מבין עניין, אני איש מקצוע. בגלל הידע הרחב שלי ובגלל ההבנה המקצועית שלי יכולתי לפשט תהליכים בירוקרטיים ולהוביל לכך שיוזמות עסקיות ופיתוח הישוב יקרו". 

למה אתה מתכוון ב"לפשט תהליכים ביורוקרטיים"?

"למשל מישהו אומר מגיע לי בית, אני אומר – מותר שלושה. אני מבין איפה מותר לבנות בתים פרטיים ואיפה לא. כל תיק שהגיע אלי, ההסתכלות שלי שונה לגמרי. לכל שאלה הייתי עונה מיד. לא נעים לומר אבל יש בורות בנושא הזה".

המועמד לראשות פרדס חנה אלדד בר כוכבא, עם משה כחלון (ארכיון: מתוך פייסבוק)

"אנשים חושבים שנתתי ליזמים שתרמו לי בבחירות משהו מעל החוק – הכול נבדק וזה שטויות. לא צפינו שיגידו את זה, אחרת אף אחד לא היה תורם"

עוד הוא מספר כי "חודשיים לפני הבחירות ההן התקיים כנס יזמים בהשתתפות שר האוצר אז משה כחלון, ובהשתתפות חברי מועצה, יזמים ואנשי עסקים, קרוב ל-140 איש. כל מי שתרם לקמפיין בשבילי היה שם. רציתי שיראו את הפוטנציאל העסקי של הישוב, רציתי לגרום לאנשי עסקים להשקיע בישוב ולפתח אותו. היו הרבה סיכומים מול שר האוצר אבל לצערי זה נעצר בקדנציה הזאת". 

סדרת הראיונות של "שקוף" במימון הציבור:

הסוד להגדלת התקציב

בר כוכבא, בן 63, נשוי ואב לארבעה, נולד וגדל בפרדס חנה כבן למשפחה דתית, למד במדרשה התיכונית ישורון פתח תקווה, בישיבת בני עקיבא בית שמואל בחדרה ובישיבת ההסדר מורשת יעקב ברחובות. 

בר כוכבא הוא עורך דין בהכשרתו, בעל תואר ראשון ותואר שני במשפטים מטעם המכללה האקדמית נתניה, נוסף על תואר ראשון בחינוך סוציולוגיה ואנתרופולוגיה מטעם אוניברסיטת בר אילן. הוא בעל תעודת מנהל עירוני בכיר בפקולטה לתכנון ערים מטעם הטכניון. 

בנוסף, הוא בעל תואר ד"ר במשפט החוקתי מטעם האוניברסיטה הפרטית IUBL (שאינה מוכרת כמוסד אקדמי בישראל). בעבר עלתה ביקורת על ההליך במסגרתו קיבל את התואר – לטענתו הוא מוכר בארה"ב במוסדות אקדמיים, אך לא מוכר בישראל לצורכי שכר.

כעורך דין התמחה במיסוי מקרקעין, תכנון ובנייה. בזמן לימודיו במכללת נתניה החל את דרכו בשירות הציבורי כיו"ר וועדת חוץ והסברה של אגודת הסטודנטים. חזר לפרדס חנה והצטרף בגיל צעיר מאוד – 24 – למועצה המקומית, כמזכיר הכללי של ראש המועצה דאז שלום ברזילי. הוא יזם והקים את הוועדה לתכנון ובניה בשנת 2014 וכיהן כיו"ר וועדת המשנה לתכנון ובניה בין השנים 2014 ל 2018.

בשנת 2017 פרש יו"ר המועצה אז חיים געש עקב מחלת הסרטן ואלדד בר כוכבא החליף אותו. בבחירות הקודמות בשנת 2018 ניצח את הגר פרי יגור בסיבוב הראשון והפסיד לה בסיבוב השני. באותו זמן התמודד עם מחלת הסרטן ולאחר כשנה בה היה חבר מועצה מטעם האופוזיציה פרש עקב מחלתו, ושב למועצה כחבר אופוזיציה לפני כשנתיים, לאחר שהבריא. 

כיום בר כוכבא עומד בראש "הרשימה העצמאית בראשות אלדד בר כוכבא", כמתמודד לראשות המועצה. הרשימה מונה חמישה מועמדים מלבדו – מספר שתיים ברשימתו היא אלדר כהן מעין ומספר שלוש אנייאו קסאו. 

למה אתה רוצה להיות ראש המועצה? 

"יש לי את הידע והניסיון להוביל את היישוב למקום שהוא צריך להיות בו. אני חושב שבמהלך 40 שנים בשירות הציבורי אין תחום בשלטון המקומי שלא השתלמתי בו: כעורך דין השתלמתי במיסוי מקרקעין, עסקתי בנושא של התחדשות עירונית. יש לי כוח ואנרגיה להוביל את היישוב למקום שהוא צריך להיות בו, ולהוציא אותו ממצב של קריסה שהוא נמצא בו היום". 

למה מצב קריסה? תסביר.

"הבסיס של היישוב הוא מצד אחד מייסדים חילונים משכבה מאוד גבוהה ומצד שני גלי עליות מסורתיות. בשנים האחרונות נוצרה דיכוטומיה גדולה עוד יותר בגלל המעבר של תושבים ממרכז הארץ וכיום יש הקצנה שגדלה בין אוכלוסיה מסורתית דתית לאוכלוסיה חילונית ובין תושבים מבוססים וכמעט רבע ישוב שנמנה על מקבלי שירותי הרווחה. 

"מבחינת בינוי יש מורכבות באופן שבו הישוב פרוס ומפוזר על שטח מאוד גדול: לדוגמה – שכונת האלון כולה נותנת מיסוי למועצה, שהוא בערך מקביל למה שנותן בניין אחד ברמת גן, והשירות שהמועצה נותנת הוא למאות מטרים כאן לעומת מאה מטר בבניין אחד. 

"אני רואה צורך לפתח את מקורות ההכנסה של הישוב, כמובן את התחבורה החינוך והתרבות אבל הכל יהיה נגזרת של היכולת של פרדס חנה כרכור להגדיל את התקציב שלה". 

איך אפשר להגדיל את התקציב?

"צריך לחלק את הישוב לרובעים בהתאם למצב סוציו אקונומי: רובע כרכור, רובע מרכז פרדס חנה, רובע דרום מערב פרדס חנה. אנחנו מוגדרים כאשכול סוציו אקונומי 7, אבל זה מכיוון שבכרכור ובמרכז המושבה האשכול הוא 8-9 ובמערב פרדס חנה אנחנו 3-4. 

"אפשר להשיג תקציב סוציואקונומי עבור מערב פרדס חנה, כמו בדרום תל אביב. המצב באזור הזה מצדיק זאת"

"הבאתי את משרד הפנים לסיור פה כשכיהנתי כראש המועצה, הם לא האמינו שזה המצב. יוצא שאנחנו לא מקבלים תקציבים ממשלתיים בהתאם למצב האמיתי כי אין אצלנו דיפרנציאציה. את רובע דרום מערב אני אגדיר כמו דרום תל אביב – לא לתייג אותו אלא להשיג עבורו תקציבים כסוציואקונומי 3-4 עבור רווחה, תקציבי חינוך כלליים גדולים יותר, לפיתוח, תשתיות, לנוער, לקליטה – מה שאור עקיבא קיבלה אני צריך לקבל. לא קיבלנו תקציבים כאלה שנים והמצב באזור הזה מצדיק שנקבל". 

התוכנית של שכונת עומרים אושרה בתקופה בה חיים געש כיהן כיו"ר ועדת תכנון ובניה ואתה היית יו"ר ועדת המשנה לתכנון ובניה והיא תעודת עניות לישוב – אין תשתיות, אין בתי ספר ומוסדות ציבוריים. מאשימים את ראשת המועצה במצב העגום של השכונה הזו, אבל התוכנית אושרה בתקופתך. מה ההסבר שלך לזה? 

"עומרים זה כשל ומחדל, הייתה תוכנית ששונתה על ידי הגר בזמן שהייתי חולה. רמ"י יזמה את התוכנית כמחיר למשתכן, זו תוכנית מחוזית ולא מקומית, וכשהתוכנית אושרה אני הייתי יו"ר ועדת המשנה לתכנון ובניה וחיים געש היה יו"ר הוועדה. הוא אישר אותה וגם את הנושא של פיתוח התשתיות על ידי המועצה.

ראשת המועצה המקומית פרדס חנה-כרכור, הגר פרי יגור

"התוכנית המקורית הייתה מצוינת, כי היא כללה שלביות בפיתוח השכונה שאמורה הייתה לעזור לפרדס חנה כרכור להתגבר על הקשיים התחבורתיים בחלקים הצפוניים והמזרחיים של היישוב. בגדול – אחרי בניה של 315 יחידות דיור הבניה תיעצר, יושלם פיתוח כבישים סביב השכונה על חשבון המדינה, ואחר כך יבנו עוד יחידות דיור: כביש 652 למחלף חנה יושלם במלואו עד צומת איטונג, וגם צומת כרכור יושלם כולל הכבישים הפנימיים בשכונת עומרים. 

"פחות משנה לאחר שעזבתי את תפקידי ב-18.9.19, קיבלה הוועדה לתכנון ולבניה בראשות ראש המועצה, החלטה על שינוי תוכנית והוספה של 115 יחידות וביטול השלביות שהמדינה התחייבה עליה. מחלף חנה הושלם עוד בתקופתי ומחלף כרכור לא הושלם. זה גרם לכך שהמדינה, שהייתה חייבת להשלים את התחייבויותיה, השתחררה מההתחייבות. זה חובבנות, זה מחדל".  

למה אין בשכונת עומרים בתי ספר גנים ומבנים ציבוריים? 

"בתוכנית המקורית היו גם מבני ציבור, לא מקבלים היתר בניה בלי תוכנית עם מבני ציבור. אבל עומרים הוקמה בלי מינהלת – הם אישרו את זה ב-2019 ולא אני אישרתי". 

איך תפתור את זה?

"צריך לעבוד במקצועיות. יש עכשיו מינהלת וצריך להשקיע שם כספים ולבנות מוסדות ציבור". 

בראיון שיתפרסם בנפרד עם ראשת המועצה היא הציגה את גרסתה לדברים. בין היתר אמרה שהתוכנית נהגתה במקור ב-2012-2013 כחלק משכונה שכללה גם את תוכנית פינוי מחנה שמונים. "אם זה היה נעשה נכון, מלכתחילה המועצה לא הייתה זאת שמנהלת את כל הפיתוח, אלא המדינה, וזה היה נראה אחרת בשלביות נכונה. כשאת אומרת למה אין מוסדות ציבור ולמה יש פער, זה כי השוק הפרטי הרבה יותר מהיר מהמגזר הציבורי". עוד הבטיחה, כי "הסתיים שלב התכנון של בתי הספר בשכונה וכעת אנחנו מחכים לתקצוב".

מועצת פרדס חנה בסיור בשכונת עומרים, לפני כשנתיים

קרקס בשבת כן, תחבורה ציבורית לא

כאדם דתי, בר כוכבא מבקש להבהיר כי הוא מצטרף לטענות נגד המועצה על סגירת קרקס אלמונדו בשבת ביוני 2023. הוא גם הגיע לתמוך בהפגנה שנערכה מול המועצה לאחר שזו ביטלה את הקרנת הסרט " H2 חברון מעבדת שליטה", בעקבות לחץ מצד פעיל הימין שי גליק בדצמבר 2022.

"למה לא להקרין? המשפחה שלי היא ממייסדי חברון והיינו בין הראשונים שבנו בקריית ארבע, אבל התפיסה שלי היא שצריך להיות חופש ביטוי. למי זה מפריע שיקרינו את הסרט? אני ליברל אמתי, אז מה אם יש לי כיפה'לה?", הוא אומר. "כיפה זה סוציולוגי. נוח לי ולאשתי בחברה הזו, היא טובה לנו, אנחנו נהנים בה. זו סוציולוגיה, לא מטפיזיקה.

"אני ליברל אמתי, אז מה אם יש לי כיפה'לה? נוח לי ולאשתי בחברה הזו, היא טובה לנו. זו סוציולוגיה, לא מטפיזיקה"

"גם חילי טרופר הוא עם כיפה'לה כמוני, מישיבה תיכונית כמוני, אז מה? הציונות הדתית היא לא מקשה אחת. מי שקורא לעצמו היום ליברלי הוא לא ליברלי, הוא פרוגרס, רוצים לשנות הכול. אני לא באתי לייצג אותם אלא להיות גשר. אני מאוד מוטרד מהקיטוב שמתגבר בישוב ואני חושב שהניהול צריך להיות בסימן 'חיה ותן לחיות', חשוב שהציבור לא ירגיש שמישהו מקבל יותר".

מה דעתך על שריפת דגלי הגאווה?

"שהמועצה צריכה להוציא באופן אוטומטי גינוי של מעשה כזה, להבהיר שיש אפס סבלנות לאלימות. אבל לא צריך לעשות משריפת דגלי הגאווה כאילו זה משהו של חברה או קבוצה, זה מישהו פרטי, זה מראה על סטיה של בן אדם. בעקבות זה אגב, ציירו דגלי גאווה ליד בתי כנסת, זה גם לא בסדר". 

דגל גאווה שרוף בפרדס חנה. (צילום: האגודה למען להט״ב)

מה דעתך על סגירת קרקס אלמונדו בשבת בחודש יוני 2023? 

"מה זה צריך להפריע למישהו? הרי הקרקס פעל לא בתוך הישוב אלא בשוליים שלו. זה יוצר את הקוטביות. יש ציבור שמרגיש מאוד פגוע, ובצדק הוא מרגיש פגוע, כי המרחב הציבורי צריך להיות פתוח לכולם".

"מעבר לכך, ראשת המועצה הפרה את חוק העזר. אסור היה לה לבטל את ההופעות בשבת. יש חוק עזר שאוסר זאת".

בדקנו, ולפי חוק העזר התקף בפרדס חנה כרכור, מותר להפעיל בתי עינוג לצורכי חינוך ותרבות – ללא תשלום.

"'ללא תשלום' פירושו מבחינתי ללא תשלום ביום המנוחה עצמו. הכרטיסים לקרקס נמכרו מראש, הוא הופעל להבנתי ללא מכירת כרטיסים בקופה בשבת. בדומה להפעלת בריכת השחייה בשבת הפועלת ביישוב. הפרשנות התכליתית היא שמדובר בסוג של צרכנות תרבותית שלא משלמים עליה בימי מנוחה".

איך תהפוך ל"גשר בין ציבורים"? 

"שמונים אחוז מהנושאים שקשורים לחיים בישוב, אנחנו יכולים להסכים עליהם. מה זו דמוקרטיה ישראלית? זה לא שלטון הרוב על חשבון המיעוט. זה שאתה נותן לכל ציבור את מה שהוא צריך בלי שזה יבוא על חשבון האחר. זו ההגדרה האמיתית של דמוקרטיה בישראל, ואם אין את זה, אז יש או עריצות המיעוט או עריצות הרוב – זו התפיסה שלי.

הפרדה מגדרית בתפילות יום כיפור בפרדס חנה כרכור. (צילום: באדיבות המצלם)

"ראש מועצה שפוחד, ילך לקואליציה בלי להאמין בדעות שהיא מייצגת. אנחנו הסכמנו לפתיחת שבת תרבות בזמן הקואליציה של חיים געש. הציבור הדתי כולו יצא נגד זה אבל זה לא נכון, יש לך ציבור אחר, הוא רוצה לחגוג את השבת שלו איך שהוא תופס את השבת. מה אתה רוצה, שהוא יהיה אורתודוקסי? זה מרחיק, זה לא מקרב. הבעיה שלנו מתחילה עם אלה שחושבים שהם מחוברים לשמיים והם קיבלו הוראות מה לעשות". 

יש כאלה בקואליציה?

"אני לא חושב, אני חושב שהרב צדקה וקמוס (הרב יעקב צדקה, דוד קמוס, ש"ק) מבינים את הציבור החילוני אבל חוששים להיות פורצי דרך ולגלות הבנה אליו, כי כאדם דתי צריך אומץ בשביל זה. צעד כזה עושה ראש מועצה שהוא מנהיג".

מה תעשה אחרת? למשל תחבורה בשבת?

"לא אסכים לתחבורה בשבת, כי זה קונצנזוס יותר מדי רחב, וגם זה לא משתלם כלכלית – לא יהיה לזה מספיק ביקוש". 

מה לגבי הקהילה הקונסרבטיבית שאין לה בית כנסת?

"אני פועל לפי החוק, אם הם יגישו בקשה לעמותה הם יקבלו תקציב ומבנה לפי הפרוצדורה. מדינת ישראל היא מדינת חוק והחוק לא מאפשר לי לא לתת להם, הם יכולים להגיש בג"ץ ולקנוס אותי. מה זה של אבא שלי?"

רוצה להעיף את כולם

אחת ההבטחות המרכזיות של בר כוכבא, אותה הוא משמיע גם בחוגי בית, היא "להחליף את כל עובדי המועצה". "אם אבחר, הדבר הראשון שאני אעשה זה לבנות צוות", הוא אומר ל"שקוף". "היום מה שיש לך שם זה סאלח שבתי. אני הולך להחליף את כל הצוות המקצועי".

מותר לך לפטר עובדים?

"זו פריבילגיה של המעביד על פי חוק. כל מי שנמצא שם עכשיו לא מתאים. אנחנו צריכים בולדוזרים אמיתיים ועם האנשים שנמצאים עכשיו שם שום דבר לא יזוז". 

אתה מציג תמונה שעלולה להטעות – זה לא בדיוק עובד ככה. יש לאנשים חוזים עם קביעות. זה יותר מסובך.

"אעשה הכול רק על פי החוק, כולל שימוע. אני מדבר בעיקר על הצוות הבכיר שאפשר להחליף באישור מועצה. אעלה הצעה של רביזיה להצבעה במועצה, שתביא להחלפה. לצערי הרב לא באים אנשים טובים לשלטון המקומי, אני מתכוון להוציא מכרזים ולהגדיל את השכר כי בלי שכר טוב לא יבואו אנשים טובים".

היכולת שלך לשנות את גובה השכר ולגייס עובדים תלויה במעמד הרשות מול משרד הפנים. אם זו לא "רשות איתנה", מה שנקרא, אז כל המכרזים מוקפדים הרבה יותר מול משרד הפנים.

"נכון, נכון. בשביל תוספת תקנים, צריך באמת את משרד הפנים כי זה תלוי אם הרשות איתנה. אבל אני מדבר על הפונקציות המוכרות של ראשי אגפים – שם משרד הפנים הוא שותף למרכז שמוציאה הרשות". 

זה לא עניין של מי נמצא בראש?

"לא. לאנשים אין יכולת. אני מסתכל עליהם, הם לא יוכלו לעמוד בקצב שלי. אני עם אנרגיות ורוצה לראות דברים זזים לטובת הישוב".

הגר פרי יגור קיבלה מושבה במצב רע ושיפרה אותה. בנתה בתי ספר, כבישים, תשתיות. 

"כל מה שהיא עושה זה לקחת את מה שאני בניתי ולהגיד שזה שלה: אני הכפלתי את קרן קיסריה, השארתי מועצה עם יתרה של 40 מיליון שקל, תקציב בית ספר שבילים, בית ספר חקלאי, אישור פיתוח אזור התעשייה אילנות ליד הרכבת – הכול אנחנו הבאנו. היא יזמה פיתוח של גני משחקים, היא מתהדרת בסלילת כבישים, אבל זה באיחור של חמש שנים.

"אנחנו היינו קמים ברבע לשש, עושים סיור בישוב, עובדים גם חמש עשרה שעות ביום. הם יודעים להצטלם ולעשות יחסי ציבור. זה פייק אחד גדול. הם לא יודעים לעבוד, והמושבה בקריסה אדירה" (תגובה מראשת המועצה בתחתית הכתבה).

מה התוכנית שלך לגבי פיתוח אזור התעשיה?

"יש תוכנית מאושרת לפיתוח אזור אילנות, להקמה של תעשיית הייטק וטכנולוגיה ליד הרכבת. זה יקח 6-7 שנים להפעלה".

הכסף לשיפור החינוך – מהיזמים

גם בתחום החינוך בר כוכבא שופע ביקורת כלפי המועצה. "החינוך במצב לא טוב", הוא אומר. "צריך מבנים וצריך תוכן. אני התחלתי לגבש תוכנית לבנייה של קריית חינוך לכל בתי הספר הייחודיים, שהם כוח משיכה שלנו. בנוסף אני אפעל מיידית להקמת מבנה נוסף עבור תנועת הצופים במערב הישוב, וגם להקמה של בית ספר טכנולוגי מקצועי באותו אזור". 

למה? פיצלו את החקלאי לשני בתי ספר. זה לא מספיק? 

"הפיצול לא פתר את הבעיה, שיש אוכלוסייה שבית ספר רגיל לא מתאים לה. בנוסף יוקם בית ספר תיכון נוסף וקריית חינוך לבתי ספר ייחודיים ולחינוך המיוחד. את בית הספר הטכנולוגי אפשר להקים תוך שלוש שנים, יש שטח ויש כסף. ואל בית הספר החקלאי צריך להכניס מגמות חדשות, מתמטיקה, פיסיקה, רובוטיקה – מהכספים של קרן קיסריה שאני הגדלתי".

מה תעשה מבחינת אמנות ותרבות בישוב?

"אני דיברתי עם כגן בזמנו שנקים את בית האמנים ליד הרכבת, שיהיה מרכז אזורי לאמנות עם תערוכות ומקום להופעות ועוד, אני אחזיר את זה כי יש כאן אוכלוסיה שתוכל להפעיל את זה ושגם מחפשת את זה".

איך תעשה את זה? 

"אני לא אחליט לבד מה יהיה בו, אני אספק את הכלים. צריך לשמוע דעות אדריכלים, צרכים, צריך לפנות ליזם שישמע מה האמנים צריכים, והוא יבוא אל ראש המועצה שימצא את הדרך לבצע את זה. אי אפשר אחרת". 

מאיפה הכסף?

"מהיזמים. זה מו"מ, אני אתן לך תוספת קומה, אתה תיתן לי עוד שני מיליון שקל לבנות את בית האמנים. אי אפשר אחרת. אני הקצבתי לתיאטרון הידית 400 אלף שקל בשנת 2018, ב-2019 הורידו להם את התקציב. בזמנו התנגדו לזה כי אמרו שהם מופיעים בעירום, אבל אני אמרתי שזה כמו מאיר אריאל – צריך לשמור אותם אצלנו. הם ממתגים את הישוב". 

הם שוב מחפשים בית, האם תעזור להם?

"הם יבואו אלי, אנחנו נדבר ונבנה להם בית. זו הייתה המחשבה אז, נתנו להם תקציב לשכר דירה לשנה, מתוך מחשבה שתוך שנה נמצא להם בית קבע במבנה של המועצה".

מתוך ההצגה "לאב מי טנדר" של תיאטרון הידית (צילום: טל בנדק)

מה תעשה עם אזור השוק הישן? יש הליך משפטי שמסבך את העניין ומעכב את המועצה להיכנס להפעיל מחדש את המקום? 

"שימצאו דרך משפטית להפעיל את זה תוך כדי משפט. אני חושב שצריך להחזיר את אזור השוק הישן למועצה ולהקים שם מורשת על שם מאיר אריאל. זה לא מקום רווחי, זה צריך לחזור להיות מרכז תרבות של המועצה לטובת התושבים". 

זה לא משהו שאייל כגן מקדם?

"יש הרבה ממשקים ביני ובין כגן, אבל גם לי מותר לומר".

איך תפעל בנושא עומסי התנועה והתחבורה הציבורית בישוב?

"הישוב פקוק כי היום נכנסת תחבורה לישוב מכל הישובים בסביבה וחוצה אותה במעבר לכבישים אחרים. התחבורה לא צריכה לעבור דרכנו. אני וחיים געש אישרנו תוכנית מתאר עם תוכנית תחבורה: כביש 365 שעובר ליד אנדרטת משמר הגבול ועוקף את פרדס חנה חוזר לתכנון של נתיבי ישראל. הכביש הזה היה בתוכנית המתאר כתנאי לגידול הישוב. הגר ביטלה אותו ואנחנו נחזיר אותו. כביש שמחבר את השכונות בכרכור וכביש נוסף מרחוב תדהר אל דרך הים. 

חצר השוק פרדס חנה כרכור (צילום: שלי קלינג)

"בנוסף אני אפעיל שאטלים מהישוב לרכבת. מדברים על פיתוח התחבורה הציבורית ואוטובוסים אבל בשביל זה צריך תחבורה עם בניה רוויה ואין לנו את זה עכשיו. לכן כיום אני אדאג לשאטלים שיעברו בישוב ויקצרו את המסלולים לרכבת".

מראשת המועצה הגר פרי יגור נמסר בתגובה

"1. אני מכירה את המשפט הזה של השארתי יתרה של 40 מיליון ש"ח… מוזר אבל בשנות כהונתי ביצעתי בכל שנה פרויקטים בהיקף של כ-110 מיליון ש"ח כך שהטענה הזו פשוט נרמסת תחת העובדות.

"2. ישנם פרויקטים שדוברו גם לפני שתי קדנציות ונשארו על הנייר (אזוה"ת הצפוני תדהר, שכונה חדשה ברמז ועוד) וישנם כאלה שרק דוברו והמגירה נותרה ריקה (דרך הים כדוגמא, גם דרך למרחב). יש הבדל תהומי בין רעיון, לבין תכנון לבין ביצוע. כל אחד יכול להעלות רעיון ולתכנן תכנונים. במדינה שלנו המשתנה המרכזי הוא יכולת הביצוע והתמודדותעם כל הקשיים הביורוקרטיים ובשטח. שם נבחן ראש המועצה באמת.  

"גייסתי מאות מיליוני ש"ח ממשרדי הממשלה השונים, הודות לקשרי ממשל מעולים ובשנים שבהן 5 ממשלות התחלפו והשתנו בעלי התפקידים וגם שנתיים וחצי של קורונה והיעדר תקציב מדינה. את הדרך לירושלים ולמשרדי הממשלה השונים נסעתי המון. הכל לטובת פיתוח תשתיות ביישוב, לטובת שינויים ארגוניים במועצה כך שתוכל לספק שירות איכותי ומשמעותי לתושב-הוספת תקנים הקמת אגפים חדשים – הקמת שיטור עירוני, מוקד עירוני פנימי, הקמת מחלקת חינוך על יסודי, הקמת יחידת רכש, הקמת מחלקת תרבות, הקמת מחלקת קיימות וסביבה ועוד – כדי להתאים את המבנה הארגוני להיקפי היישוב והצרכים.

"3. ראש מועצה זה 24/7. אין לזה שעת התחלה או סיום וראש מועצה לא סופר שעות – זו התמסרות טוטאלית לציבור. 

"אני עושה את זה באהבה ובשליחות ומאמינה בציבור ומודה כל יום מחדש על האמון שנתן בי לשרת אותו. בחוזה הבלתי כתוב שבינינו – אני ראש המועצה של כולם והדאגה העיקרית שלי לצד כל העשייה שנעשית עם כל הלב והנשמה, לצד היותי אמא ורעיה, היא השמירה על האחדות, הרעות והערבות ההדדית למען חיזוק החוסן הקהילתי שלנו שהוא לבנת היסוד לאיתנות הרשות".

יש לכם הערות, הארות או ביקורת על הכתבה? מכירים מידע או סיפור שאנחנו לא?

עיתונות חופשית ואמיצה במימון ציבורי יכולה להשפיע, גם בעיר שלך! 

רוצים שנצליח לעשות זאת בכל עיר, כל השנה?

מאת שלי קלינג

Picture of שלי קלינג
עיתונאית, תושבת פרדס חנה.

7 תגובות

  1. בס"ד כולם אבל ממש כולם מתעלמים או מתוך אי ידיעה או בשתיקה….כהסכמה…הגר פרי הינה יושבת ראש מפלגת העבודה [עבודה בעניים] היא שמולאנית..היא שהקימה ועודדה את ההפגנות בצומת כרכור ולשסע ושינאת אחים ושותפה בעקיפין באלימות כלפי הצמים בכיפור בתל אביב .והעונש משמים לשואה ..יש להגר פרי שותפות שהאויבים ראו את הפילוג והחולשה שגם היא יצרה ..ובאסונות אלו עדיין לא הסתיימו .לכן היא מסוכנת ליהדות ולחיינו ..וחמור מאוד אם תיבחר שוב ולתת לה כוח להרס חיינו. .וכל שיתמוך בה הוא שותף לשואה שטרם הסתיימה ..דבריי הם כביכול ולכאורה …..ואין לאף אחד זכות לתבוע אותי כל שהיא .ץ.ץ.

  2. בר כוזיבא
    אבוי לנו ולמושבתינו היפה אם המו### הזה שמחובר לכל בעל ממון יבחר לראשות המועצה

    1. קשקוש….די להכפשות המציאות מדברת
      והיא עגומה מאז בחירתה של הגברת שלא תרמה דבר לחידוש כלשהו. לדעתי הגיע הזמן לומר את האמת. מקווה דייבחר מועמד ראוי
      ובר כוכבא הוא מועמד ראוי עם הוכחות
      קצת הגינות..רק קצת…

  3. הגר המשיכי בדרכך! פרדס חנה כרכור בראשותך הפכה את הישוב לשם דבר במדינת ישראל גם ללא שום היכרות איתך אני ובני בתי מצביעים לך הצלחתך הצלחתנו עלי והצליחי!!!

  4. כמו שאומרים, סוס מנצח לא מחליפים
    אין על ראשת העיר שלנו.
    הגר פרי יגור לראשות המועצה.

    1. סוסה נשארת סוסה שתשאר באורווה שם מקומה
      קארתי את כל הכתבה וכעסתי כל כך על כל המחדלים שהיא גרמה במיוחד בעומרים אוי ואבוי לנו עם ראשת מועצה נקווה שהפעם תעוף לנו מהעיניים כמה נזק היא עשתה דיי כבר נמאס

      1. ראש המועצה הכושלת ביותר. היו לה שנתיים גרייס של קורונה שאפשר היה לקדם תשתיות בישוב ללא הפרעה. כל העובדים בועדה לתכנון ובניה ואגף הנדסה היו עובדים חיוניים.
        קופת המועצה היתה במצב מצוין. כל הכסף שנגבה מהיטלי השבחה מאזור תעשייה אילנות והשכונה שלנו עומרים —- נותב למשכורות של יועצים על גבי יועצים ופרוייקטים שלא הבשילו וקרסו.
        כולנו ראינו איך קידמו שכונה שלמה ללא פיתוח או תשתיות רק כדי לסייע לבעלי הון. כתב נכון מי שציין שאנחנו זכינו במדרכות אספלט כאילו מדובר בכפר ערבי.
        לא מדבר על העלמות עין מבנייה לא חוקית באזורים חקלאיים ואכיפה בררנית.

        בינתיים אזור התעשייה קיסריה התקדם ומי שמשתמש ונוסע ברכבת רואה את העגורנים והמנופים לאורך הרציפים. איך פרדס חנה כרכור תוכל להתחרות בהם? איזה עסקים ירצו להשקיע? אפילו תשתית כביש אין. וגם לא נשאר תקציב לכך.

        הגר טעתה שוב כשלא הצטרפה לאשכול רשויות מישור החוף. עוד טעות פטלית. לסבר לקוראים את האוזן אפילו רשויות עלובות כמו ג׳אסר א זרקא כן שם. ולאשכול הזה יש כוח לקדם ולהרים פרוייקטים שלרשות מקומית אין תמיד לובי או כוח.

        שלא לדבר על ההטבות המטורפות שניתנו לקבלן מיוחד שתומך בה. נעשו פה מחדלים פתולוגים שראוי שמחלקת הונאות תבחן.
        לזה יש להוסיף כוח אדם לא מיומן ועזיבה המונית של עובדי מועצה בזמן הכהונה שלה, אפשר להבין למה המהנדס לא מתפקד, אין קידום הישוב רק כיבוי שריפות ופוליטיקה מהזן הנמוך ביותר. תלכי הביתה.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אנחנו נלחמים על האמת שאחרים מנסים להסתיר.
בשקוף אין פרסומות.
אנחנו עושים עיתונות שנלחמת על האמת שאחרים מנסים להסתיר.

מול הכוחות הגדולים שמנסים להשתיק אותנו, היום יותר מתמיד אנחנו צריכים אותך איתנו!