ערכת שאלות לפוליטיקאים

חיפוש
Close this search box.
חיפוש

ראשי רשויות בדרום לגלנט: דורשים שתתנגד להגדלת שינוע הנפט של קצא"א

במכתב לשר הביטחון קוראים שבעה ראשי רשויות להתנגד להחלטה הצפויה של הממשלה לבטל את הגבלת כמות הנפט השנתית המגיעה לישראל. "מלבד גורמי הסיכון הקיימים, התווסף סיכון ירי טילים על תשתיות המצויות בלב אוכלוסייה אזרחית", כתבו. המהלך מקודם חרף התנגדות של המשרד להגנת הסביבה, ארגונים אזרחיים וחוקרים בתחום

רוצה את מיטב הכתבות והתחקירים של שקוף ישירות לתיבה? פה נרשמים לניוזלטר:

הדפיסו את הכתבה

רוצה את מיטב הכתבות והתחקירים של שקוף ישירות לתיבה? פה נרשמים לניוזלטר:

שבעה ראשי רשויות קראו היום (חמישי) לשר הביטחון יואב גלנט להתנגד להחלטת הממשלה שתביא להגדלת שינוע הנפט של חברת קצא"א לישראל וממנה. במכתב עליו חתומים ראשי הרשויות אשקלון, אשדוד, אילת, רמת הנגב, מצפה רמון, הערבה התיכונה וחבל אילות, הם קוראים לשר הביטחון להשמיע קולו נגד הצעת המחליטים שצפויה לעלות בקרוב להצבעה בישיבת הממשלה ולפיה תבוטל מדיניות "אפס תוספת סיכון" המגבילה את כמות הנפט שמשונעת במפרץ אילת לשני מיליון טון בשנה.

במכתב שהועבר הבוקר טוענים ראשי הערים, כי ההחלטה להגדלת הכמויות מהווה איום וסיכון ממשי, על תושבי הערים המאוימות גם כך, בשל המלחמה. "מלבד גורמי הסיכון הקיימים, התווסף סיכון ירי טילים, ארוכי טווח, למיכלי אגירת הנפט. תשתיות אלו, מצויות בלב אוכלוסייה אזרחית", נכתב. "אסון נפט בים התיכון, עלול להשבית מתקני התפלה ותחנות כוח ולפגוע בייצור החשמל. מדובר בפגיעה בעורף הישראלי ובחוסן הלאומי".

מכתב-לגלנט

 לכוונות להגדיל את שינוע הנפט במפרץ אילת יש התנגדות נרחבת – של המשרד להגנת הסביבה, החברה להגנת הטבע, אדם, טבע ודין, ארגוני סביבה נוספים – ארציים ומקומיים, חברי כנסת, איגוד ערים לאיכות הסביבה נפת אשקלון, איגוד רופאי בריאות הציבור, פעילי סביבה ממצפה רמון, רט"ג, פעילי סביבה מהעיר אשקלון, מדענים ועוד. במכתב טוענים ראשי הרשויות כי לפי מחקר כלכלי שפורסם לאחרונה – במקרה של שפך נפט ייגרמו נזקים כלכליים הנאמדים בכ-130 מיליארד שקל.

עוד בנושא:

מנכ"ל משרד ראש הממשלה יוסי שלי והשר לשיתוף פעולה אזורי דוד אמסלם מנסים זה תקופה ארוכה לקדם מהלך שיאפשר לקצא"א להרחיב את פעילותה. ההגבלה מאפשרת שינוע של עד שני מיליון טון נפט בשנה, כדי לאפשר לה לממש את הסכם RED-MED עליו חתמה לפני יותר משלוש שנים במסגרת הסכמי השלום עם איחוד האמירויות. על פי הערכות, מדובר לכל הפחות בעשרות מכליות נפט שיפקדו את נמלי אילת ואשקלון בשנה, כשלפי כשלוש מאות מדענים די באחוז בודד שישפך מתחולתן כדי לגרום לנזק חסר תקדים לאילת.

יש לכם הערות, הארות או ביקורת על הכתבה? מכירים מידע או סיפור שאנחנו לא?

מאת יאיר טאובר

Picture of יאיר טאובר
תל אביבי זה מכבר, אבא של עמליה נשוי לטל וירוק בנשמה. עבדתי במשך שנים במגוון תפקידים בתקשורת המיינסטרים (ידיעות אחרונות, וואלה), שם הכרתי לעומק את התקשורת הממוסדת, על מעלותיה ומגבלותיה. מאמין בכוח של עיתונות ביקורתית, הגונה וישרה להביא לשינוי ומכיר באחריות הגדולה שיש לנו כעיתונאים לכל מילה ומילה.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

שקוף הוא כלי התקשורת העצמאי הגדול בישראל. פה תקראו עיתונות חוקרת, מעמיקה וביקורתית, בתחומי הון-שלטון-עיתון, עבודת הכנסת, משבר האקלים ועוד.

"עצמאי" אומר שכל המימון שלנו, מהשקל הראשון ועד האחרון, מגיע רק מ- 8,839 איש ואישה בדיוק כמוך. אנחנו לא לוקחים אגורה מבעלי הון או קרנות, אין פרסומות ואנחנו משוחררים משיקולי רייטינג. זו מהפכה: אנחנו היחידים בישראל שפועלים במודל הזה, באופן שמבטיח שנעשה עיתונות נקייה מאינטרסים ומלחצים פוליטיים, כזו שנכנסת לעובי הקורה ולא פוחדת לומר את האמת. כל תמיכה, בכל סכום, מאפשרת לנו להמשיך ולשנות את המציאות הישראלית, למען כולנו.
אנחנו נלחמים על האמת שאחרים מנסים להסתיר.
בשקוף אין פרסומות.
אנחנו עושים עיתונות שנלחמת על האמת שאחרים מנסים להסתיר.

מול הכוחות הגדולים שמנסים להשתיק אותנו, היום יותר מתמיד אנחנו צריכים אותך איתנו!