ערכת שאלות לפוליטיקאים
רוצה את מיטב הכתבות והתחקירים של שקוף ישירות לתיבה? פה נרשמים לניוזלטר:
שבעה ראשי רשויות קראו היום (חמישי) לשר הביטחון יואב גלנט להתנגד להחלטת הממשלה שתביא להגדלת שינוע הנפט של חברת קצא"א לישראל וממנה. במכתב עליו חתומים ראשי הרשויות אשקלון, אשדוד, אילת, רמת הנגב, מצפה רמון, הערבה התיכונה וחבל אילות, הם קוראים לשר הביטחון להשמיע קולו נגד הצעת המחליטים שצפויה לעלות בקרוב להצבעה בישיבת הממשלה ולפיה תבוטל מדיניות "אפס תוספת סיכון" המגבילה את כמות הנפט שמשונעת במפרץ אילת לשני מיליון טון בשנה.
במכתב שהועבר הבוקר טוענים ראשי הערים, כי ההחלטה להגדלת הכמויות מהווה איום וסיכון ממשי, על תושבי הערים המאוימות גם כך, בשל המלחמה. "מלבד גורמי הסיכון הקיימים, התווסף סיכון ירי טילים, ארוכי טווח, למיכלי אגירת הנפט. תשתיות אלו, מצויות בלב אוכלוסייה אזרחית", נכתב. "אסון נפט בים התיכון, עלול להשבית מתקני התפלה ותחנות כוח ולפגוע בייצור החשמל. מדובר בפגיעה בעורף הישראלי ובחוסן הלאומי".
מכתב-לגלנטלכוונות להגדיל את שינוע הנפט במפרץ אילת יש התנגדות נרחבת – של המשרד להגנת הסביבה, החברה להגנת הטבע, אדם, טבע ודין, ארגוני סביבה נוספים – ארציים ומקומיים, חברי כנסת, איגוד ערים לאיכות הסביבה נפת אשקלון, איגוד רופאי בריאות הציבור, פעילי סביבה ממצפה רמון, רט"ג, פעילי סביבה מהעיר אשקלון, מדענים ועוד. במכתב טוענים ראשי הרשויות כי לפי מחקר כלכלי שפורסם לאחרונה – במקרה של שפך נפט ייגרמו נזקים כלכליים הנאמדים בכ-130 מיליארד שקל.
עוד בנושא:
מנכ"ל משרד ראש הממשלה יוסי שלי והשר לשיתוף פעולה אזורי דוד אמסלם מנסים זה תקופה ארוכה לקדם מהלך שיאפשר לקצא"א להרחיב את פעילותה. ההגבלה מאפשרת שינוע של עד שני מיליון טון נפט בשנה, כדי לאפשר לה לממש את הסכם RED-MED עליו חתמה לפני יותר משלוש שנים במסגרת הסכמי השלום עם איחוד האמירויות. על פי הערכות, מדובר לכל הפחות בעשרות מכליות נפט שיפקדו את נמלי אילת ואשקלון בשנה, כשלפי כשלוש מאות מדענים די באחוז בודד שישפך מתחולתן כדי לגרום לנזק חסר תקדים לאילת.
ב"יום שאחרי" אנחנו אלה שנשאר. כי עיתונות בבעלות הציבור אי אפשר להשתיק