ערכת שאלות לפוליטיקאים

חיפוש
Close this search box.
חיפוש

"מצ'פרים את מי שמסכן אותנו": ברקע המחטף להגדלת מכסת הנפט של קצא"א – דליפה חדשה סמוך למכתש רמון

בעקבות דליפת נפט מצינור קצא"א פונו כ-40 טונות קרקע מדרום למכתש כדי לטפל בזיהום • במקביל, הממשלה דוחפת להעביר בראשון החלטה שתגדיל משמעותית את כמויות הנפט המותרות להעברה דרך צינור זה, בניגוד למדיניות הממשלתית להגנת האזור מפני אסון • פעילת סביבה ממצפה רמון: "בשטפון הראשון בחורף הקרוב, פרסת נקרות תתמלא בזיהום של דלקים"

רוצה את מיטב הכתבות והתחקירים של שקוף ישירות לתיבה? פה נרשמים לניוזלטר:

הדפיסו את הכתבה

רוצה את מיטב הכתבות והתחקירים של שקוף ישירות לתיבה? פה נרשמים לניוזלטר:

סימון אזור דליפת הנפט בקו קצא"א, סמוך למכתש רמון (צילום: המשרד להגנת הסביבה)

המשרד להגנת הסביבה אישר היום (חמישי) כי ביום שני אירעה דליפת נפט מדרום למכתש רמון, בצינור אשקלון-אילת שמפעילה החברה הממשלתית קצא"א לאורך כל הנגב, לצורך העברת נפט בין אירופה לאסיה. הדליפה מתרחשת ברקע דיווח על כוונת הממשלה להעלות לדיון ביום ראשון הקרוב החלטה לביטול מדיניות "אפס תוספת סיכון" להגבלת כמות הנפט המותרת לשינוע בצינור זה, בניגוד להתנגדות מצד המשרד להגנת הסביבה, ראשי רשויות, חברי כנסת וארגוני סביבה.

"על פי דיווח חברת קצא"א למשרד להגנת הסביבה, הדליפה אירעה כתוצאה מניסיון גניבת דלק מקו הנפט של החברה", מסר המשרד. "נכון לשלב זה החברה פינתה כ-40 טונות קרקע מזוהמת לאתר מוסדר בהתאם להנחיות המשרד. המשרד ימשיך ללוות את פעולות השיקום, ויפעל בהתאם לתחקיר האירוע שתגיש חברת קצא"א ובהתאם לסמכויותיו".

מיפוי תוואי הערוץ שראשו זוהם על על ידי קצאא, באדיבות עמותת קש"ת

אפרת קדם סילברט מעמותת קש"ת, קהילה, תרבות סביבה, במצפה רמון, מסרה כי הערוץ שזוהם מוביל ישירות לפרסת נקרות, "אחד מאתרי התיירות והטבע המרשימים בשמורת מכתש רמון. המשמעות היא שבשטפון הראשון בחורף הקרוב, פרסת נקרות תתמלא בזיהום של דלקים".

"לצערנו, שגרת הדליפות של קצא"א, החברה המזהמת, אינה פוסקת. במקום לעצור את פעילותה, שמסכנת את החיים, הבריאות והסביבה, של כולנו, הממשלה עוד מתכננת לצ'פר אותה ולאפשר לה ייבוא ושינוע כמויות עצומות של נפט, לאילת, דרך הנגב, ולאשקלון. מה עוד צריך לקרות, בשביל להבין שאסור לתת לחברה הזאת להמשיך לזהם את ישראל? המחדל הבא כבר כאן. אני קוראת בשם הציבור, לממשלה – אל תסכנו אותנו. אל תאשרו את ההחלטה להגדיל את שינוע הנפט של קצא"א".

מקצא"א נמסר: "בתחילת השבוע במסגרת פעילותה השוטפת של קצא״א, זוהה על ידי סייר של קצא״א כתם קטן של דלק בק״מ ה-120 בקו "42. הכתם נגרם כתוצאה מהתחברות פראטית של גורמים פליליים לצורך גניבת דלק. החברה הגישה תלונה למשטרה. מיד עם היוודע הדבר הפעילה קצא״א נוהל חירום וצוות החירום בראשות הנהלת החברה הוקפץ למקום, במקום בוצע תיקון והמצב חזר לקדמותו. קצא"א עידכנה את כלל הגורמים הרלוונטיים, בהתאם לנוהל החירום, ובהם המשרד להגנת הסביבה".

יש לכם הערות, הארות או ביקורת על הכתבה? מכירים מידע או סיפור שאנחנו לא?

מאת יעל געתון

Picture of יעל געתון
כתבת סביבה. יעל געתון החלה את דרכה העיתונאית בעיתון העיר תל אביב, שם שימשה ככתבת חינוך עד לסגירתו בשנת 2010. בהמשך עבדה בחדשות המקומיות בטלוויזיה וסיקרה את אזור העמקים בצפון עד לשנת 2014. בשנת 2015 החלה לעבוד בוואלה!News במשך כחמש שנים, בשורה של תפקידים, בהם עורכת חדשות, כתבת מגזין וכתבת תרבות וצרכנות.

3 תגובות

  1. אני אומר שהייתה דליפה של נפט כתוצאה מכשל.
    סיפור הגניבה הוא כיסוי להסתיר מה שקרה באמת…

  2. דלק שמגיע מטהרן? לרוסיה. ועוקף את כל האמברגו על מדינות הטרור .מזוהם לא חוקי ובכלל שייך לחברת השויצרית ולמדינה שפעם היתה פרסית
    נו שוויין

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

שקוף הוא כלי התקשורת העצמאי הגדול בישראל. פה תקראו עיתונות חוקרת, מעמיקה וביקורתית, בתחומי הון-שלטון-עיתון, עבודת הכנסת, משבר האקלים ועוד.

"עצמאי" אומר שכל המימון שלנו, מהשקל הראשון ועד האחרון, מגיע רק מ- 8,858 איש ואישה בדיוק כמוך. אנחנו לא לוקחים אגורה מבעלי הון או קרנות, אין פרסומות ואנחנו משוחררים משיקולי רייטינג. זו מהפכה: אנחנו היחידים בישראל שפועלים במודל הזה, באופן שמבטיח שנעשה עיתונות נקייה מאינטרסים ומלחצים פוליטיים, כזו שנכנסת לעובי הקורה ולא פוחדת לומר את האמת. כל תמיכה, בכל סכום, מאפשרת לנו להמשיך ולשנות את המציאות הישראלית, למען כולנו.
אנחנו נלחמים על האמת שאחרים מנסים להסתיר.
בשקוף אין פרסומות.
אנחנו עושים עיתונות שנלחמת על האמת שאחרים מנסים להסתיר.

מול הכוחות הגדולים שמנסים להשתיק אותנו, היום יותר מתמיד אנחנו צריכים אותך איתנו!