ערכת שאלות לפוליטיקאים

חיפוש
Close this search box.
חיפוש

לפני הבחירות: איך הצביעו המועמדים לראשות רחובות על הקצאות לבית חב"ד?

נושא הקצאות הקרקע לצורכי דת מעסיק את המצביעים מהצד הליברלי. בדיקת "שקוף" בפרוטוקולים מלמדת כיצד הצביעו על כך המתמודדים יניב מרקוביץ', זהר בלום ומתן דיל בישיבות המועצה. מעשים לפני הצהרות - סיקור "שקוף" לקראת הבחירות לרשויות, במימון תושבי רחובות
הדפיסו את הכתבה

עיתונות חופשית ואמיצה במימון ציבורי יכולה להשפיע, גם בעיר שלך!

רוצים שנצליח לעשות זאת בכל עיר, כל השנה? הכניסו כאן מייל, כך נדע שאתם איתנו:

הבחירות לרשויות המקומיות יתקיימו בעוד פחות משבועיים ולמרות שהמצב הביטחוני הביא לכך שהמועמדים לראשות העיר ולמועצה הורידו פרופיל ולא עסקו בקמפיינים, נראה שהם חוזרים לעניינים.

אחד הנושאים שמעסיקים חלק מציבור הבוחרים ברחובות הוא נושא חלוקת המשאבים בין דתיים וחילונים, בעיקר בתחום הקצאות הקרקע. כפי שהראינו לאחרונה, כמעט מחצית מהקרקעות שהקצתה רחובות לעמותות או ארגונים נתנו לבתי כנסת, כשבמקביל מתנהל הליך משפטי על חשיפת המידע המלא בדבר הקשר של העמותות הדתיות עם העירייה. 

בית חב"ד ברחובות ההולנדית. (צילום: מתוך פייסבוק)

אך דווקא עכשיו, לפני הבחירות, ראוי לבחון לא רק את ההצהרות אלא את המעשים: איך הצביעו שלושת המועמדים בעבר בישיבות המועצה שעסקו בהקצאות קרקע?

עיון בפרוטוקולים מישיבות מועצה סביב שלוש הקצאות לבית חב"ד ולבתי כנסת, מראה כי השלושה הצביעו בעד חלק מההקצאות שהם נלחמים מולן כיום, בתקופה שקדמה להתעוררות ציבורית בעניין. מיותר לציין כי ראש העיר רחמים מלול, המתמודד גם הוא על קדנציה נוספת, הצביע בעד יחד עם המועצה.

במקרה אחד, של רחובות ההולנדית, ניתן לזהות שינוי המקביל למחאת תושבים: בשלוש מתוך ארבע, בלום מרקוביץ' וסיעותיהם התנגדו למהלך. למולם, מתן דיל הצביע בכל המקרים הללו בעד ההקצאות. 

בפאנל בחירות שסיקרנו לפני המלחמה, התייחסו כל המועמדים לנושא ההקצאות. בלום, אמר כי יש צורך במיפוי, שיתוף ציבור ושקיפות. מרקוביץ' אמר ש"אין לנו קרקעות לשימושים אחרים. הדיון הוא בעיניי פחות עכשיו אם זה כן חב"ד או לא, אני בעד משהו מאוד פשוט: כשנגמר המועד בו ההפקעה הזאת הייתה צריכה להסתיים, הנכס הזה חוזר לתושבי השכונה". מתן דיל אמר אז כי "כחבר אופוזיציה אני מצביע על מה שמגיע לפניי, אני לא הנהלת העירייה, אני לא קובע את החזון. אני מצביע אך ורק על פי צו מצפוני".

רחובות ההולנדית

במקרה של שכונת רחובות ההולנדית, שכתבנו עליו ב"בשקוף", הסיפור נמשך למעלה מעשור ועבר כמה גלגולים. גם במקרה זה התושבים התנגדו להקצאת הקרקע עבור עמותות הקשורות לחב"ד לצורך הקמת בית כנסת וטענו כי חסרים בשכונה מרכזים קהילתיים אחרים התואמים לאופי השכונה.

בשכונה היו ארבע בקשות הקצאה עבור עמותת חב"ד לצורך הקמת בית כנסת. התושבים התנגדו לבקשות והצליחו להביא לביטולן של חלקן, כך הבקשה הראשונה לא צלחה, הבקשה השנייה בוטלה ואת הבקשה השלישית החליטו להסיר מסדר היום של המועצה. ברביעית התקבלה החלטה במועצת העיר על פתיחת הקצאה זמנית.

שכונת רחובות ההולנדית

במקרה זה מרקוביץ' ובלום הסכימו עם המתנגדים הטוענים כי לא נדרש במקום בית כנסת והצביעו נגד ההקצאה יחד עם כל חברי סיעותיהם, על אף שישבו בקואליציה. דיל מנגד, לאחר שנפגש עם חלק מהתושבים המתנגדים, לא קיבל את עמדתם והצביע בעד ההקצאה, יחד עם המועצה, ממקום מושבו כיו"ר אופוזיציה.

פירוט ההצבעות בשכונת רחובות ההולנדית
אוגוסט 2022 – ישיבת מועצה על פתיחת הליך הקצאה זמנית: אושר ברוב קולות. השלישייה נכחה – דיל בעד, בלום ומרקוביץ' התנגדו. התנגדו: אבי קינד, אורית שרגאי, עו"ד יניב מרקוביץ, ד"ר רוני באום, איטל בציר אלשיך ושאול צגהון. לא נכחו: ח"מ אבנר אקוע, ח"מ עו"ד אבי מוזס, ח"מ אסף אל-בר, ח"מ רועי שרעבי, ח"מ עו"ד שמואל בר דאנזאן, ח"מ אווה גור וח"מ שלמה מונטג.
מאי 2023 – ישיבת מועצה על המשך הליך ההקצאה: אושר ברוב קולות. השלישייה נכחה – דיל הצביע בעד. התנגדו: בלום וסיעתו (ח"מ אבי קינד, ח"מ אורית שרגאי, ח"מ אווה גור) מרקוביץ' וסיעתו (ח"מ ד"ר רוני באום), איטל בציר אלשיך ואסף אל-בר. לא נכחו: ח"מ בן-ציון שרעבי, ח"מ עו"ד שמואל בר דאנזאן וח"מ עודד עמרם.
אוגוסט 2023 – ישיבת מועצה על אישור הקצאת הקרקע: אושר ברוב קולות. השלישייה נכחה – דיל הצביע בעד. התנגדו: בלום וסיעתו (ח"מ אבי קינד, ח"מ אורית שרגאי, ח"מ אווה גור וח"מ עו"ד שמואל בר דאנזאן), מרקוביץ' וסיעתו (ח"מ ד"ר רוני באום), איטל בציר אלשיך ושאול צגהון. לא נכחו: ח"מ בן-ציון שרעבי וח"מ אסף אל-בר.
(מאוגוסט לא היו ישיבות במועצה – ספטמבר חגים ואח"כ מלחמה).

קריית ההגנה

שלושת המועמדים פועלים גם בעת האחרונה בתחום, סמוך לקיום הבחירות. יניב מרקוביץ' וזהר בלום שלחו לאחרונה מכתבים לוועד הפעולה של שכונת קריית ההגנה בהתנגדות להקצאת קרקע לבית חב"ד, "שתפגע במרקם העדין של השכונה". גם מתן דיל שלח מכתב בנושא, נחרץ פחות, ובו התייחסות מעורפלת לאותה הפגיעה העלולה לפגוע ב"מרקם העדין של הקהילה והשכונה והעיר כולה", מבלי שהביע התנגדות באופן חד משמעי להקצאה.

בדיקת "שקוף" בפרוטוקולים מגלה כי בישיבות המועצה שעסקו בהקצאה זו, שלושת המועמדים הצביעו בעד. הנושא עלה לראשונה בינואר 2019, בישיבת מועצה על פתיחת הליך הקצאה – על פי הפרוטוקול הוא אושר פה אחד. שלושת המועמדים, דיל מרקוביץ' ובלום, נכחו והצביעו בעד. כך גם בישיבה מיולי אותה שנה, כאשר בשתי הישיבות איש מחברי המועצה לא התנגד. בנובמבר הנושא שוב אושר, השלישייה הצביעה בעד, כשהפעם חברת מועצה אחת, איטל בציר אלשיך, התנגדה וגיא צור נמנע. 

מימין לשמאל: יניב מרקוביץ', זהר בלום ומתן דיל, המתמודדים לראשות עיריית רחובות.

בלום מסביר את הדברים ואומר ל"שקוף" כי "כשאני אישרתי את ההקצאה, בא צוות מקצועי וכתב בפרוטוקול שאין מתנגדים מקרב התושבים. אם יש מתנגד אחד יש ועדה להתנגדויות, שומעים אותו ואז אני יכול להגיד שאני תומך או לא תומך, פה לא היה מתנגד אחד. בדיעבד הבנו שזה לא היה מסודר כמו שצריך ואז כל המועצה הצביעה פה אחד בעד קריית ההגנה".

מרקוביץ' אומר דברים דומים: "הנושא הזה הוצג לנו מראש שזה היה בהסכמת התושבים, אח"כ התברר שהסיכום שהם סגרו לא באמת היה ולא באמת קרה וההליך הזה נפל. כשהתחיל ההליך הזה עכשיו, הייתי הראשון שכתב בצורה נחרצת נגד, לא כי היה לי אנטי כלפי חב"ד, אלא כי אמרתי בואו נשקף ונראה מה השכונה צריכה, מה העיר צריכה".

דיל מתייחס לעניין בהקשר לפרוגרמה, לפיה באזור הזה, אזור שבע, יש צורך בארבע קרקעות לבתי כנסת והוקצו כבר יותר ממה שנדרש. "ברגע שהפרוגרמה של העירייה אפשרה הקמת בית כנסת – תמכתי. היום, כשהפרוגרמה לא מאשרת, אני מתנגד. אני פועל אך ורק מתוך החלטות ואג'נדה מקצועית".

איך מאשרים הקצאה?
מדובר בתהליך מורכב שלפי העירייה אורך בממוצע כ-18 חודשים, החל מהגשת הבקשה ועד לקבלת האישור וחתימת החוזה. לאחר שהדיון בהקצאה אושר בוועדת הקצאות, הוא עובר לאישור ישיבת המועצה, שם חברי המועצה נדרשים לדון בכל הליך מספר פעמים ולעלות אותו להצבעה.
השלבים:
קבלת בקשה להקצאת קרקע/מבנה
בדיקת הבקשה בהתאם להנחיות
איתור שטח
דיון ראשוני בוועדת הקצאות
דיון בוועדת משנה להקצאות קרקע
אישור מועצת העיר לפתיחת הליך
פרסום ראשון בעיתונות (60 יום)
קבלת בקשות – במידה ויתקבלו בקשות
דיון בוועדת הקצאות כולל שמיעת התנגדויות
פרסום שני בעיתונות (45 יום)
דיון בוועדת הקצאות בהתנגדויות ככל שהוגשו ואישור ההקצאה
אישור מועצת העיר להקצאה
חתימה על הסכם
אישור ההסכם על ידי משרד הפנים
מעקב קבלת היתר בנייה
מעקב סיום בנייה
מעקב מילוי פרטי ההסכם

שכונת המדע

גם בשכונת המדע אירע מקרה מעניין. עמותות "בית חב"ד שכונת המדע רחובות" ו"עמותת בית כנסת חזון המדע רחובות" הגישו מסמכים להקצאת קרקע בשכונה. חלק מתושבי השכונה התאגדו וביקשו שאחת מההקצאות תלך לעמותת "עדת שלום עמנואל", השייכת לזרם הקונסרבטיבי. 

הוגשו כל המסמכים, כולל 200 חתימות של בתי אב שביקשו בית כנסת קונסרבטיבי בשכונה ולמרות שהעמותה עומדת בתבחינים של חוזר מנכ"ל משרד הפנים, הבקשה נדחתה ובישיבות המועצה אושרו ההקצאות עבור "חב"ד" ו"חזון המדע". 

במקרה של "חב"ד המדע" העניינים הסתבכו, כשבשנת 2022 הגישה העמותה בקשה לקבל הקלות לשימוש בקרקע ולהרחיב את המבנה שאושר לה. ביולי באותה שנה גילו התושבים שחב"ד מתכננת מבנה בן ארבע קומות, במקום שתיים – והגישו מסמך התנגדות למהלך החתום על ידי 1,000 מתושבי השכונה.

מרקוביץ', שהצביע בתחילה בעד הקצאת הקרקע, שלח מכתב לראש העיר, רחמים מלול, בסמוך להתנגדות התושבים, בו הביע התנגדות לבקשת הקצאה לקרקע לבית חב"ד בשכונת המדע. במכתב הוא כתב כי כשהצביע בישיבה בעד הקצאת הקרקע, לא ידע שמדובר ב"תוכנית בנייה גרנדיוזית להקמת מבנה ענק בן ארבע קומות ולא בית כנסת סטנדרטי כפי שדובר". עוד כתב: "אני פונה אליך בבקשה שלא לאשר את בקשת ההיתר כפי שהוגשה לעירייה ולאשר את הקמתו של בית כנסת רגיל בשכונה".

גם בלום, שהצביע בעד הקצאת הקרקע, שלח מכתב לראש העיר: "להפתעתנו, העמותה שקיבלה את הקצאת הקרקע לבניית בית כנסת, הגישה להקלות שעניינן הרחבת המבנה […] חשוב לציין כי בקשה זו שונה ממה שהובא למועצת העיר".

דיל נפגש עם התושבים והיה מעורה בנושא אך לא הוציא מכתב פורמלי בו הוא מתנגד להקצאה.

לפני כשנה, בחודש פברואר 2023, הצדדים הגיעו לפשרה לאחר התערבותו של ראש העיר רחמים מלול. ועד השכונה יחד עם נציגי עמותת חב"ד נפגשו בלשכת ראש העיר וחתמו על חוזה, לפיו העמותה תבקש לבנות על הקרקע מבנה קטן יותר ובגובה נמוך יותר – כלומר חזרו לתוכנית המקורית.

פירוט ההצבעות בשכונת המדע
נובמבר 2017 – ישיבת מועצה על פתיחת הליך הקצאה ב"חב"ד": אושר ברוב קולות. השלישייה הצביעה בעד. נמנעה: יעל בק. לא נכחו: אבנר אקוע, גיורא בן ארי, ד"ר מרה קנבל, גלי אפל ואבאי זאודה.
דצמבר 2019 – ישיבת מועצה על פתיחת הליך הקצאה ב"חזון המדע" ואישור הקצאת קרקע ב"חב"ד": אושר ברוב קולות. השלישייה נכחה והצביעה בעד. התנגדו: איטל בציר אלשיך, אסף אל-בר ו ד"ר רוני באום. לא נכחו: אורית שרגאי ורונן אהרוני.
יוני 2020 – ישיבת מועצה על אישור הסכם הקצאה ל"חב"ד": אושר פה אחד. השלישייה נכחה. לא נכחו: איטל בציר אלשיך, אבנר אקוע וח"מ רונן אהרוני.
דצמבר 2020 – ישיבת מועצה על אישור הקצאת קרקע ב"חזון המדע": אושר ברוב קולות. השלישייה נכחה. התנגדה: איטל בציר אלשיך. לא נכחו: אבנר אקוע ושאול צגהון.
יולי 2021 – ישיבת מועצה על אישור הסכם הקצאה ל"חזון המדע": אושר ברוב קולות, זהר בלום ויניב מרקוביץ' בעד. מתן דיל לא נכח. התנגדו: איטל בציר אלשיך וד"ר רוני באום. נמנעו: קארין ברגינסקי ואבי קינד. לא נכחו: אסף אל-בר, רונן אהרוני, שלמה מונטג, רועי שרעבי ואורית שרגאי.

מצביעים בלי לדעת

משני המקרים האלה עולות שאלות לגבי אופן הטיפול של העירייה בהליך ההקצאות – על פי איזה מידע מתקבלות החלטות במועצה והאם מתייחסים לצרכי התושבים העולים מהשטח ומהפרוגרמה העירונית להקצאת שטחים לצורכי ציבור? כמו כן, איך יכול להיות שחברי המועצה לא נחשפים לתמונה המלאה ומקבלים מידע חסר והאם זה קורה רק בדיוני ההקצאות או בדיונים על נושאים נוספים, מהותיים לא פחות?

בלום מתייחס לכך ואומר, בדיוק כפי שאמר בפאנל בחירות שנערך בעיר בחודש ספטמבר, כי "צריך עכשיו לבחון הכל, לעצור את כל ההקצאות, לעשות מיפוי של הקרקעות ובאותן שכונות לבדוק גם את הצרכים. להקים ועדה עירונית בראשות ראש העיר, כי אי אפשר לתת למישהו אחר לנהל את זה". הוא מוסיף כי "בגלל זה יצאתי עם זה כתוב – איך לנהל את נושא הקצאת הקרקע תוך שקיפות. שהתושבים יידעו לפני ולא בדקה ה-100, שמקצים בית כנסת ליד הבית שלהם".

"צריך לנהל את נושא הקצאת הקרקע תוך שקיפות. שהתושבים יידעו לפני ולא בדקה ה-100, שמקצים בית כנסת ליד הבית שלהם".

זהר בלום, יו"ר סיעת "החינוך בראש"

כך גם מרקוביץ': "מאותו הרגע שהבנתי שלא תמיד אני רואה לנגד עיניי את התמונה המלאה כפי שהיא הייתה אני עכשיו בודק את עצמי עשר פעמים לפני כל הצבעה, בודק בדיוק מה היה מאחורי הקלעים, מדבר עם התושבים, מבין מהם מה בדיוק הצרכים או חוסר הצרכים". עוד הוא אומר כי "ברגע שנכון להיום עדיין אין לעיר תוכנית מתאר מסודרת שקובעת את העתיד התכנוני שלה וכחלק בלתי נפרד מזה גם פרוגרמה לצרכי ציבור, נוצרות מחלוקות וחיכוכים לגבי הפונקציות המתאימות לגבי כל קרקע פנויה".

"מרגע שהבנתי שלא תמיד אני רואה לנגד עיניי את התמונה המלאה, עכשיו אני בודק את עצמי עשר פעמים לפני כל הצבעה, בודק בדיוק מה היה מאחורי הקלעים ומדבר עם התושבים"

יניב מרקוביץ', יו"ר סיעת "רחובות אחת"

דיל לא חושב שקיבל החלטות שגויות לגבי ההצבעות, גם לא ברחובות ההולנדית. "אני עומד מאחורי כל החלטה שקיבלנו", הוא אומר בשיחה עם "שקוף". "כיו"ר האופוזיציה אני מצביע רק למה שמובא בפניי, אני לא מוביל וקובע מה יובא. אני מקיים דיון יחד עם הרשימה שלי על כל נושא ונושא ומתווכחים וחושבים מה לעשות". 

עוד הוא אומר כי "בשכונת כפר גבירול, כאשר ראינו שיש עודף של בתי כנסת שלא תואם את הפרוגרמה ונעשו שם דברים שמעוררים הרבה מאוד שאלות, סירבנו להצביע בעד והצבענו נגד".

"אני עומד מאחורי כל החלטה שקיבלנו. בשכונת כפר גבירול למשל, הצבענו נגד כי ראינו שיש עודף בתי כנסת ודברים שמעוררים הרבה מאוד שאלות"

מתן דיל, יו"ר סיעת "רחובותי"

היו מקרים נוספים בהם המועמדים, שמציגים מצע ליברלי עבור התושבים החילונים, הצביעו בעד הקצאת קרקעות לבתי כנסת כמעט באופן אוטומטי, כשבחלק מהשכונות התושבים התנגדו לכך (מצ"ב טבלה בנפרד).

סוגיית ההקצאות עבור מבני דת סוערת בעיר ולמרות שהמועמדים לראשות העיר טוענים כי הם אלה שיעשו סדר בנושא, עדיין עולות תהיות לגבי אופן ההצבעה שלהם – האם הם לא אמורים לשאול יותר שאלות בדיוני המועצה ולא להניח שכל המידע מונח לפניהם? האם השיקולים המניעים אותם הם עניינים ונוגעים לצרכי הציבור או שככל שמועד הבחירות המוניציפליות משפיע על ההחלטות?

מבט להצבעות מדגמיות עבור הקצאת קרקעות בתי כנסת בשכונות נוספות

תאריךעמותהשלב בהליךנגדנמנעולא נכחו
2.1.19"היכל משה מאיר לעד"פתיחת הליך הקצאת קרקעאבנר אקוע ואסף אל-בר
25.7.19"היכל משה מאיר לעד"אישור הקצאת קרקעאורית שרגאי, אווה גור, עו"ד אבי מוזס, איטל בציר אלשיך ואסף אל-בר
18.9.19"היכל משה מאיר לעד"אישור הסכם הקצאהאבנר אקוע ואיטל בציר אלשיך
תאריךעמותהשלב בהליךנגדנמנעולא נכחו
2.1.19"עמותה קהילתית נווה עמית"פתיחת הליך הקצאהאבנר אקוע ואסף אל-בר
25.7.19"עמותה קהילתית נווה עמית"אישור הקצאת קרקע*מתן דיל לא השתתף בהצבעהאורית שרגאי, אווה גור, עו"ד אבי מוזס, איטל בציר אלשיך ואסף אל-בר
13.11.19"עמותה קהילתית נווה עמית"אישור הסכם הקצאה*מתן דיל לא השתתף בהצבעהאיטל בציר אלשיךאווה גור, אבנר אקוע,אסף אל-בר, שאול צגהון וקארין ברגינסקי
תאריךעמותהשלב בהליךנגדנמנעולא נכחו
25.7.19"אור לשמשון – רחובות"פתיחת הליך הקצאהאורית שרגאי, אווה גור, עו"ד אבי מוזס, איטל בציר אלשיך ואסף אל-בר
8.9.20"אור לשמשון – רחובות"אישור הקצאת קרקע*גיא צור לא השתתף בדיוןזהר בלום, עו"ד שמואל בר דאנזאן, רועי שרעבי, אבנר אקוע, אסף אל-בר, שאול צגהון ואיטל בציר אלשיך
23.12.20"אור לשמשון – רחובות"אישור הסכם הקצאה*גיא צור לא השתתף בדיוןאבנר אקוע ושאול צגהון
תאריךעמותהשלב בהליךנגדנמנעולא נכחו
5.4.17"בית כנסת אחוזה לתרבות יהודית רחובות"פתיחת הליך הקצאהזהר בלום, עו"ד מתן דיל
24.1.18"בית כנסת אחוזה לתרבות יהודית רחובות"אישור הקצאת קרקעאבנר אקוע ושי קזיוף
26.3.18"בית כנסת אחוזה לתרבות יהודית מרחובות"אישור הסכם הקצאהעו"ד מתן דיל, ד"ר רוני באום, רונן אהרוני, גלי אפל
תאריךעמותהשלב בהליךנגדנמנעולא נכחו
23.12.20"עטרת מרדכי אליהו"פתיחת הליך הקצאהאבנר אקוע ושאול צגהון
16.2.22"עטרת מרדכי אליהו"אישור הקצאת קרקעאסף אל-בר, איטל בציר אלשיך, ד"ר רוני באום, אבי קינד, אווה גור, אורית שרגאי, שמוליק בר דאנזאן ויניב מרקוביץ'רועי שרעבי, קארין ברגינסקי ורונן אהרוני
17.8.22"עטרת מרדכי אליהו"אישור הסכם הקצאהאיטל בציר אלשיך, אבי קינד, ד"ר רוני באום ואורית שרגאיאבנר אקוע, עו"ד אבי מוזס, אסף אל-בר, רועי שרעבי, עו"ד שמואל בר דאנזאן, אווה גור ושלמה מונטג
תאריךעמותהשלב בהליךנגדנמנעולא נכחו
26.10.21"בית מדרש אור ושם מרכז קהילתי רוחני אבן גבירול רחובות ע"ש מו"ר"פתיחת הליך הקצאהההצעה אושרה ברוב קולות רועי שרעבי וני מרשה
17.8.22"בית מדרש אור ושם מרכז קהילתי רוחני אבן גבירול רחובות ע"ש מו"ר"אישור הקצאת קרקעאבנר אקוע, עו"ד אבי מוזס, אסף אל-בר, רועי שרעבי, עו"ד שמואל בר דאנזאן, אווה גור ושלמה מונטג
31.1.23"בית מדרש אור ושם מרכז קהילתי רוחני אבן גבירול רחובות ע"ש מו"ר"אישור הסכם הקצאה8 בעד 13 נגד (סיעתו של מתן דיל, מרקוביץ', איטל בציר אלשיך, אסף אל-בר, אביב איטחאבנר אקוע (ועוד שם שאינו ברור בפרוטוקול)אורית שרגאי

יש לכם הערות, הארות או ביקורת על הכתבה? מכירים מידע או סיפור שאנחנו לא?

עיתונות חופשית ואמיצה במימון ציבורי יכולה להשפיע, גם בעיר שלך! 

רוצים שנצליח לעשות זאת בכל עיר, כל השנה?

8 תגובות

  1. תודה לאיטל על העמידה האיתנה בהתנגדותה העיקשת להקצאת קרקעות לטובת חב״ד באזורים בעלי צביון חילוני.
    אחת הסיבות להגדיל את כוחה של רם-רחובות חופשית

  2. בהסתמך על הכתבה הקודמת, בנוסף להיעדר הלימה עם צרכי ורצון התושבים, לחב"ד חוב לעירייה. מה ששם בספק כמה "השיקולים המצפוניים" של דיל מתיישרים עם טובת העיר.

  3. כתבה חשובה מאוד שמראה בדיוק שמתן דיל לא יוביל לרחובות ליברלית.
    הוא גם מאוד נמנע מלדבר על נושא התחב"צ בשבת למשל ובטח שימשיך לאשר מבני דת על ימין ועל שמאל.
    רחובות נהיית דתית בצורה קיצונית.
    כמות בתי הכנסת לא שפויה ולא תואמת שום פרוגרמה ושום צרכי ציבור.

    מבדיקה באתר העירייה המגמה של מלול מאוד ברורה.
    80%! ממבני הציבור בעשרים השנים האחרונות הם מבני דת.
    עצוב מאוד ומייאש.
    חבל שמרקוביץ ובלום לא התאחדו לבחירות הקרובות.

      1. מרקוביץ לא התאחד עם בלום כי בדיוק בשביל זה מרקוביץ קיים, על מנת שבלום לא ייבחר.
        מרקוביץ וערוץ 14 חיים באותו בית, זה לא באמת יכול ללכת יד ביד…

      2. מרקוביץ ישן עם ערוץ 14, הוא שם בשביל שבלום לא יזכה…

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

מה יהיה עם ההבטחות של הפוליטיקאים אחרי שהקלפיות ייסגרו?

אנחנו רוצים להציב עיתונאי/ת במשרה מלאה ברחובות! 🤩

אבל כדי שזה יקרה, אנחנו צריכים לדעת שאתם איתנו.

אנחנו נלחמים על האמת שאחרים מנסים להסתיר.
בשקוף אין פרסומות.
אנחנו עושים עיתונות שנלחמת על האמת שאחרים מנסים להסתיר.

מול הכוחות הגדולים שמנסים להשתיק אותנו, היום יותר מתמיד אנחנו צריכים אותך איתנו!