ערכת שאלות לפוליטיקאים

חיפוש
Close this search box.
חיפוש

המועמדים הליברליים ברחובות הצהירו שינסו לאחד כוחות, אבל שום דבר לא קרה

היום נסגרה האפשרות להגשת רשימות למועצה ברחובות • למרות ההצהרות ל"שקוף", זהר בלום ויניב מרקוביץ' לא הצליחו להגיע להסכמות ולהתאחד • כעת, האפשרות היחידה למניעת פיצול קולות היא אם אחד המועמדים יפרוש מהריצה לראשות העיר בשבועות הקרובים • שני המועמדים לא ממהרים לסגת אבל מתעקשים ש"הסוגיה פתירה"
הדפיסו את הכתבה

עיתונות חופשית ואמיצה במימון ציבורי יכולה להשפיע, גם בעיר שלך!

רוצים שנצליח לעשות זאת בכל עיר, כל השנה? הכניסו כאן מייל, כך נדע שאתם איתנו:

מימין לשמאל: יניב מרקוביץ', זהר בלום ומתן דיל, המתמודדים לראשות עיריית רחובות.

למרות ההצהרות ל"שקוף", המועמדים הליברליים לראשות העיר רחובות לא הצליחו להגיע להסכמות ולהתאחד. לפני כשבוע, בפאנל בחירות בשכונת אחוזת הנשיא, קראו יו"ר סיעת החינוך בראש, זהר בלום, ויו"ר מטה כחול לבן, יניב מרקוביץ', להגיע להסכמות ולהתאחד. שניהם הכריזו שהם מעוניינים בטובת המחנה הליברלי שאיתו הם מזוהים. 

שני סגני ראש העיר בעיריית רחובות, שמתמודדים מול ראש העיר המכהן על התפקיד, נפגשים מן הסתם במסדרונות העירייה. לכן ביקשנו לברר האם הספיקו מאז אותו אירוע לשבת יחד ולנסות להגיע להסכמות, וגם להבין מהי ליבת המחלוקת שמונעת מהם לשתף פעולה ולרוץ יחד. לאחר מספר שאלות ישירות, התפזר מסך הערפל. 

"זהר רוצה שיהיה מועמד אחד שיתמודד לראשות העיר", הבהיר מרקוביץ' בשיחה עם "שקוף" שהתקיימה אתמול (רביעי) אחר הצהריים. האפשרות היחידה עכשיו למניעת פיצול קולות היא אם אחד המועמדים יפרוש מהריצה לראשות העיר בשבועות הקרובים. שני המועמדים לא ממהרים לסגת אבל מתעקשים ש"הסוגיה פתירה".

אם בלום יאמר לך – בוא תצטרף אליי ותהיה מקום שני, תהיה מוכן ללכת איתו?

"עכשיו לא. הנסיבות שנוצרו ב-48 השעות האחרונות ישפיעו בצורה משמעותית על העניינים המקומיים ברחובות. יש מאחוריי שלוש מפלגות שהביעו בי תמיכה והצטרפו אליי: 'כחול לבן', 'העבודה' ו'ישראל ביתנו'. מבחינתי זאת ההוכחה לחיבורים – זה הישג. מדוע זהר לא מוכן להצטרף אליי כמספר שתיים ולהשלים את החיבור הליברלי הגדול?".

הרשימות נסגרות בחמישי, מה הסיכוי לאיחוד?

"זה לא איחוד, האיחוד לא עומד על הפרק. זה מישהו יורד לטובת מישהו אחר. בחמישי אני מגיש רשימה מאוחדת הכי גדולה שיש. הוא יגיש את הרשימה שלו וצריך לראות מה עושים. איך מחליטים על מנגנון".

אתה אומר – אני לא מוכן להיות במצב הנוכחי מספר שתיים? בוא נקרא לילד בשמו

"אני חייב להגיד לך שהסוגיה עצמה פתירה. אני בא ואומר חבר'ה בואו נפוצץ את הבועה, בוא תגיד זהר שלא התכוונת לאחד רשימות, אין איחוד. דובר על זה שאחד יורד. הסוגייה הזאת נגמרה, בחמישי נסגרות הרשימות". 

ברשויות המקומיות נערכות בחירות ישירות לראשות העיר. המצביעים נדרשים להכניס שני פתקים למעטפה: פתק הצבעה צהוב שמייצג את המועמד לראשות הרשות המקומית, ופתק הצבעה לבן שמייצג את הרשימה למועצת העיר. 

בשיחה שהתקיימה עמו אתמול הסביר מרקוביץ' שעיקר המגעים לאיחוד בינו לבין בלום לא נגע לאיחוד הרשימות שלהם – איחוד הפתק הלבן, בו היה מעוניין – אלא לשאלת הריצה למועמדות העיר, כאשר לב הסוגייה היא בעצם מי יהיה תחת מי. 

"בשום שלב לא עמדה על השולחן הצעה לאיחוד רשימות או לרוץ ברשימה מאוחדת גדולה כמו שעשיתי בשבוע האחרון. הדיון היה על שתי רשימות שירוצו למועצת העיר אבל שרשימה אחת תרוץ לראשות העיר. כבר אמרתי לבלום שכעת עומדות שלוש מפלגות מאחורי. אם אעמוד בראש אני מוכן להביא לו יותר מקומות ושני תפקידים של סגני ראש עירייה. שיצטרף אליי", אמר.

אתמול בערב, בלובי רחב ידיים בקומת הכניסה של בניין מגורים ברחוב חזון איש, קיים בלום חוג בית בחברת 15 תושבים. ביקשנו מבלום את תגובתו על ניסיונות האיחוד. "אם הוא מוכיח לי שהוא מנצח, אני נותן לו את ראשות העיר, אך אם הפוך – אני מצפה ממנו לאותו הדבר", אמר.

"אנחנו אומרים דבר פשוט", הצטרף לשיחה שמואל בר דאנזאן, חבר ברשימת "החינוך בראש", "נערוך השבוע סקר, מי שמוביל באחוז אחד, יתמודד לראשות העיר". ישי דובדבני, מנהל הקמפיין הוסיף כי, "הצענו את זה ליניב כבר בראש השנה: בוא נסכים על סוקר וננסח ביחד את השאלות. עד היום יניב לא הסכים".

בתוך כך נמסר היום מהמטה של יניב מרקוביץ' לשקוף: ״אחרי שהבנו שמר ישי דובדבני הקמפיינר של זהר בלום מתכנן להוציא פייק סקרים אחרי כיפור, אנו מוסרים שאין כל צורך בכך. עלינו על כך מראש״.

יש לכם הערות, הארות או ביקורת על הכתבה? מכירים מידע או סיפור שאנחנו לא?

עיתונות חופשית ואמיצה במימון ציבורי יכולה להשפיע, גם בעיר שלך! 

רוצים שנצליח לעשות זאת בכל עיר, כל השנה?

מאת אפרת אביבי

אפרת אביבי
כתבת כנסת, שקוף. בוגרת תואר משפטים בהצטיינות מהאוניברסיטה העברית, ועו״ד מוסמכת. לשעבר תחקירנית וכתבת מגזין בערוץ 13. מאמינה שפיקוח ושקיפות הן המצפן של האנושות לבחירה בטוב. סביר להניח שתמצאו אותי בדיוני ועדות הכנסת עם לפטופ על הברכיים ופופקורן ביד.

3 תגובות

  1. בעיני החבירה של בלום ליניב דווקא תחליש אותו כי יניב מארקובית עומד מאחורי פארק הדרים שההקלה שלו עוררה הרבה מאוד ביקורת ושחיטויות

  2. מתן גיל =ליכוד. ליברל הוא לא. ראי כמות ההצבעות לבתי כנסת/בתי חב"ד בשכונות חילוניות

  3. שהנחת היסוד שהמועמדים החילוניים הם ״ליברליים״ ומי שחובש כיפה לא ליברלי לא נבדקה בכלל, ולכן, לא ברורה כל ההתנהלות. יש להוכיח קודם על-פי התנהלויות העבר מי מהם אכן ליברל. הבטחות והצהרות יכול כל אחד להפריח לאוויר. לתושב לשוב לראות מה נעשה בפועל!

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

מה יהיה עם ההבטחות של הפוליטיקאים אחרי שהקלפיות ייסגרו?

אנחנו רוצים להציב עיתונאי/ת במשרה מלאה ברחובות! 🤩

אבל כדי שזה יקרה, אנחנו צריכים לדעת שאתם איתנו.

אנחנו נלחמים על האמת שאחרים מנסים להסתיר.
בשקוף אין פרסומות.
אנחנו עושים עיתונות שנלחמת על האמת שאחרים מנסים להסתיר.

מול הכוחות הגדולים שמנסים להשתיק אותנו, היום יותר מתמיד אנחנו צריכים אותך איתנו!