ערכת שאלות לפוליטיקאים

חיפוש
Close this search box.
חיפוש

פרדס חנה החליפה את הישיבות בכינוסי חירום חסויים

במשך חמישה חודשים המועצה לא כינסה ישיבה שגרתית - במקום זאת, זימנה כינוסי חירום לעדכונים ביטחוניים, שהפרוטוקולים שלהם לא שקופים לציבור. חבר המועצה אביעד סיני מתח ביקורת: "אפילו אני ששירתתי בעזה יכולתי להגיע לישיבות לו היו מתקיימות". תגובת המועצה: "דיוני החירום התכנסו אחת לשבועיים ונפתחו בנוכחות המליאה"
הדפיסו את הכתבה

עיתונות חופשית ואמיצה במימון ציבורי יכולה להשפיע, גם בעיר שלך!

רוצים שנצליח לעשות זאת בכל עיר, כל השנה? הכניסו כאן מייל, כך נדע שאתם איתנו:

ראשת המועצה המקומית פרדס חנה-כרכור, הגר פרי יגור

בחמישה חודשים האחרונים לא התקיימו כלל ישיבות מועצה שגרתיות בפרדס חנה כרכור, מאז אוגוסט. טענת המועצה היא כי מאז המלחמה נערכו כינוסי חירום שיועדו למצב הביטחוני – ללא פרוטוקולים שקופים לציבור. בתגובה לשאלת "שקוף", האם ומתי תתקיים אסיפה רגילה, נמסר כי מתוכננת אסיפה אך לא ידעו לנקוב בתאריך.

חברי אופוזיציה מתחו ביקורת על היעדרן של הישיבות וטענו שאין סיבה לפגוע בהתנהלות, בפרט שהמועצה לא סבלה באופן חריג כתוצאה מהלחימה. "בישיבות החירום הייתה היערכות עם הגורמים הרלוונטיים, אבל אין קשר בין זה ובין עיסוק בסוגיות השוטפות שבהם דנה מליאת המועצה", טוען חבר המועצה אביעד סיני. 

לדבריו, פרדס חנה כרכור לא הייתה נתונה במצב חירום ולכן ניתן היה לכנס את כל חברי המועצה. "בימי הקורונה ערכנו ישיבות בזום וכך ניתן היה לעשות גם כעת. למעשה לא היה בזה צורך כי ניתן היה לכנס לאורך כל הדרך את כל חברי המועצה. למיטב ידיעתי אף אחד לא היה בשירות צבאי פעיל. אפילו אני ששירתי בעזה, יכולתי להגיע לישיבות לו היו מתקיימות". 

יש לציין כי בניגוד להפסקת התכנסויות המליאה – הוועדה לתכנון ולבניה המשיכה להתכנס כסדרה פעם ואף פעמיים בחודש. זה עשוי להעיד על התנהלות תקינה של הנהלת הישוב, אך סיני דווקא סבור כי מדובר בניצול המצב לטובת אישור מהיר של תוכניות בניה. 

מה מצב מחסני החירום?

על פי הפרסומים באתר המועצה, המליאה התכנסה בפעם האחרונה בתאריך 24.08.2023. חובת הכינוס כתובה בפקודת העיריות והמועצות המקומיות של משרד הפנים, לפיה מועצה מקומית מחויבת להתכנס אחת לחודש והיא רשאית להחסיר שתי פגישות שנתיות. 

דובר המועצה מסר בתגובה כי "עם פרוץ המלחמה ומרגע שהוכרז 'מצב מיוחד בעורף' ראשת המועצה הגר פרי יגור כינסה מדי שבועיים את כלל חברי המליאה לעדכוני ביטחון. הדיונים נפתחו בנוכחות המליאה ובהמשך הצטרפו ראשי מכלולי החירום וגורמי פיקוד העורף. התקיימו דיונים מקצועיים ושוטפים וניתנו סקירות עומק רוחביות. למרות כינוסי המליאה המיוחדים, לא כל חברי המליאה הגיעו לדיונים אלה". חרף הפרטים, המועצה מתעקשת כי "מליאות המועצה מתכנסות לאורך השנה בהתאם לחוק והנחיות משרד הפנים".

עוד נמסר מהמועצה כי אסיפות אלה התקיימו ארבע פעמים בתאריכים 9.10, 24.10, 9.11, 29.11 וכי "קיימים פרוטוקולים לאסיפות המכילים מידע ביטחוני והם משמשים כמסמך פנימי בלבד".

סיני טוען כי העלה הצעות לסדר היום שלא נידונו, ושנגעו גם למצב החירום והאיום הביטחוני כמו בקשה לערוך סיור במחסני החירום של המועצה, שלא טופלה, ובקשה לקיים דיון בנוגע למיגון החסר בישוב. 

דובר המועצה הגיב ל"שקוף" על הטענות: "כלל מחסני החירום נבדקים תדיר ע"י פיקוד העורף כחלק ממוכנות המועצה לחירום ונמצאו תמיד שמישים ותקינים. עם פרוץ הלחימה, נערכה ביקורת נוספת לרבות של כלל מכלולי החירום – הכל אושר! יתרה מכך, ראוי להדגיש כי בהנחיית ראשת המועצה ועפ"י הערכות מצב עם גורמי החירום, הביטחון וההצלה, אף זוודנו ציוד חירום נוסף מעבר לנדרש".

אביעד סיני (צילום: טל בדריק)
יש לכם הערות, הארות או ביקורת על הכתבה? מכירים מידע או סיפור שאנחנו לא?

עיתונות חופשית ואמיצה במימון ציבורי יכולה להשפיע, גם בעיר שלך! 

רוצים שנצליח לעשות זאת בכל עיר, כל השנה?

מאת שלי קלינג

שלי קלינג
עיתונאית, תושבת פרדס חנה.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

מה יהיה עם ההבטחות של הפוליטיקאים אחרי שהקלפיות ייסגרו?

אנחנו רוצים להציב עיתונאי/ת במשרה מלאה בפרדס חנה כרכור! 🤩

אבל כדי שזה יקרה, אנחנו צריכים לדעת שאתם איתנו.

אנחנו נלחמים על האמת שאחרים מנסים להסתיר.
בשקוף אין פרסומות.
אנחנו עושים עיתונות שנלחמת על האמת שאחרים מנסים להסתיר.

מול הכוחות הגדולים שמנסים להשתיק אותנו, היום יותר מתמיד אנחנו צריכים אותך איתנו!