ערכת שאלות לפוליטיקאים

חיפוש
Close this search box.
חיפוש

הבחירות לרשויות המקומיות חוזרות – ואיתן גם מיזם העיתונות שלנו

פיילוט לקיום עיתונות מקומית במימון תושבים יוצא (שוב) לדרך. שני היישובים שיעמדו במרכז הסיקור הם רחובות ופרדס חנה כרכור - הראשונים הצליחו לגייס ראשונות את הסכום הדרוש לטובת סיקור של "שקוף" לקראת הבחירות
הדפיסו את הכתבה

רוצה את מיטב הכתבות והתחקירים של שקוף ישירות לתיבה? פה נרשמים לניוזלטר:

לקראת הבחירות המקומיות שנקבעו (כרגע) ל-27/2, אתר "שקוף" ואיחוד העיתונות העצמאית חוזרים להפעלת פיילוט הסיקור המקומי. מדובר במיזם חדש לקיום עיתונות מקומית במימון התושבים, שמתקיים בשני היישובים הראשונים שגייסו סכום חד פעמי לטובת סיקור לקראת הבחירות – רחובות ופרדס חנה כרכור. הפיילוט הוקפא עם פרוץ המלחמה ודחיית הבחירות – וכעת כאמור חוזר לפעילות.

שתי כתבות ראשונות שהתפרסמו השבוע סוקרות את מצב הקמפיינים של המועמדים לאור המלחמה והדחיות החוזרות. ברחובות דיווחו המועמדים על כך שחלק מחברי הרשימה במילואים וסיפרו כי הם מחשבים מסלול מחדש בשאלת המהות – מה מעניין את תושבי רחובות מאז השביעי באוקטובר. בפרדס חנה כרכור המועמדים סיפרו מה תפקיד המועצה במוכנות לפתיחת חזית מול חיזבאללה.

למה זה חשוב?

לצערנו העיתונות המקומית בישראל גוססת. המקומונים שהיו העין הפקוחה על המנהל התקין בעיריות וברשויות, נעלמו כמעט לחלוטין ובעלי הקשרים והאינטרסים מתנהלים בחופשיות במרחב הקומבינות. חיי היומיום שלך מושפעים ישירות מניהול העיר: עירייה מושחתת מובילה ישירות לקומבינות נדל"ן של מאכערים, וחלוקת תקציבים מגזריים. עירייה מתפקדת יכולה להבטיח השקעה בחינוך, צל ברחובות, תרבות נגישה. 

גם המלחמה מוכיחה את חשיבות הנושא: מסיפורי העקורים בארצנו מאז השביעי באוקטובר, למדנו היטב עד כמה משפיע עלינו כוחן של הרשויות המקומיות. הטיפול במקלטים, יצירת קהילתיות ומוכנות לחירום – כל אלו מצויים באחריות משותפת של הרשויות והמדינה. עיתונות עקבית, רצינית ומסורה, היא חלק אינטגרלי מיצירת עתיד טוב יותר לתושבים.

החלטנו שהגיע הזמן להביא את העיתונות העצמאית אל הסיקור המקומי. אנחנו מתחילים בפיילוט אחד, עם שאיפות גדולות לעתיד – לקיים עיתונות מקומית במימון התושבים באופן קבוע, בכמה שיותר ערים. 
מוזמנים להציע סיפורים רלוונטיים לכתבת רחובות, עפר לבנת, בכתובת ‪ofer.livnat@gmail.com‬‏ ולכתבת פרדס חנה, שלי קלינג, בכתובת shellykling1@gmail.com.

יש לכם הערות, הארות או ביקורת על הכתבה? מכירים מידע או סיפור שאנחנו לא?

רוצה את מיטב הכתבות והתחקירים של שקוף ישירות לתיבה? פה נרשמים לניוזלטר:

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

שקוף הוא כלי התקשורת העצמאי הגדול בישראל. פה תקראו עיתונות חוקרת, מעמיקה וביקורתית, בתחומי הון-שלטון-עיתון, עבודת הכנסת, משבר האקלים ועוד.

"עצמאי" אומר שכל המימון שלנו, מהשקל הראשון ועד האחרון, מגיע רק מ- 8,909 איש ואישה בדיוק כמוך. אנחנו לא לוקחים אגורה מבעלי הון או קרנות, אין פרסומות ואנחנו משוחררים משיקולי רייטינג. זו מהפכה: אנחנו היחידים בישראל שפועלים במודל הזה, באופן שמבטיח שנעשה עיתונות נקייה מאינטרסים ומלחצים פוליטיים, כזו שנכנסת לעובי הקורה ולא פוחדת לומר את האמת. כל תמיכה, בכל סכום, מאפשרת לנו להמשיך ולשנות את המציאות הישראלית, למען כולנו.
בשקוף אין פרסומות.
אנחנו עושים עיתונות שנלחמת על האמת שאחרים מנסים להסתיר.

מול הכוחות הגדולים שמנסים להשתיק אותנו, היום יותר מתמיד אנחנו צריכים אותך איתנו!