ערכת שאלות לפוליטיקאים

חיפוש
Close this search box.
חיפוש

הבחירות לרשויות המקומיות חוזרות – ואיתן גם מיזם העיתונות שלנו

פיילוט לקיום עיתונות מקומית במימון תושבים יוצא (שוב) לדרך. שני היישובים שיעמדו במרכז הסיקור הם רחובות ופרדס חנה כרכור - הראשונים הצליחו לגייס ראשונות את הסכום הדרוש לטובת סיקור של "שקוף" לקראת הבחירות
הדפיסו את הכתבה

עיתונות חופשית ואמיצה במימון ציבורי יכולה להשפיע, גם בעיר שלך!

רוצים שנצליח לעשות זאת בכל עיר, כל השנה? הכניסו כאן מייל, כך נדע שאתם איתנו:

לקראת הבחירות המקומיות שנקבעו (כרגע) ל-27/2, אתר "שקוף" ואיחוד העיתונות העצמאית חוזרים להפעלת פיילוט הסיקור המקומי. מדובר במיזם חדש לקיום עיתונות מקומית במימון התושבים, שמתקיים בשני היישובים הראשונים שגייסו סכום חד פעמי לטובת סיקור לקראת הבחירות – רחובות ופרדס חנה כרכור. הפיילוט הוקפא עם פרוץ המלחמה ודחיית הבחירות – וכעת כאמור חוזר לפעילות.

שתי כתבות ראשונות שהתפרסמו השבוע סוקרות את מצב הקמפיינים של המועמדים לאור המלחמה והדחיות החוזרות. ברחובות דיווחו המועמדים על כך שחלק מחברי הרשימה במילואים וסיפרו כי הם מחשבים מסלול מחדש בשאלת המהות – מה מעניין את תושבי רחובות מאז השביעי באוקטובר. בפרדס חנה כרכור המועמדים סיפרו מה תפקיד המועצה במוכנות לפתיחת חזית מול חיזבאללה.

למה זה חשוב?

לצערנו העיתונות המקומית בישראל גוססת. המקומונים שהיו העין הפקוחה על המנהל התקין בעיריות וברשויות, נעלמו כמעט לחלוטין ובעלי הקשרים והאינטרסים מתנהלים בחופשיות במרחב הקומבינות. חיי היומיום שלך מושפעים ישירות מניהול העיר: עירייה מושחתת מובילה ישירות לקומבינות נדל"ן של מאכערים, וחלוקת תקציבים מגזריים. עירייה מתפקדת יכולה להבטיח השקעה בחינוך, צל ברחובות, תרבות נגישה. 

גם המלחמה מוכיחה את חשיבות הנושא: מסיפורי העקורים בארצנו מאז השביעי באוקטובר, למדנו היטב עד כמה משפיע עלינו כוחן של הרשויות המקומיות. הטיפול במקלטים, יצירת קהילתיות ומוכנות לחירום – כל אלו מצויים באחריות משותפת של הרשויות והמדינה. עיתונות עקבית, רצינית ומסורה, היא חלק אינטגרלי מיצירת עתיד טוב יותר לתושבים.

החלטנו שהגיע הזמן להביא את העיתונות העצמאית אל הסיקור המקומי. אנחנו מתחילים בפיילוט אחד, עם שאיפות גדולות לעתיד – לקיים עיתונות מקומית במימון התושבים באופן קבוע, בכמה שיותר ערים. 
מוזמנים להציע סיפורים רלוונטיים לכתבת רחובות, עפר לבנת, בכתובת ‪ofer.livnat@gmail.com‬‏ ולכתבת פרדס חנה, שלי קלינג, בכתובת shellykling1@gmail.com.

יש לכם הערות, הארות או ביקורת על הכתבה? מכירים מידע או סיפור שאנחנו לא?

עיתונות חופשית ואמיצה במימון ציבורי יכולה להשפיע, גם בעיר שלך! 

רוצים שנצליח לעשות זאת בכל עיר, כל השנה?

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

מה יהיה עם ההבטחות של הפוליטיקאים אחרי שהקלפיות ייסגרו?

אנחנו רוצים להציב עיתונאי/ת במשרה מלאה ברחובות! 🤩

אבל כדי שזה יקרה, אנחנו צריכים לדעת שאתם איתנו.

מה יהיה עם ההבטחות של הפוליטיקאים אחרי שהקלפיות ייסגרו?

אנחנו רוצים להציב עיתונאי/ת במשרה מלאה בפרדס חנה כרכור! 🤩

אבל כדי שזה יקרה, אנחנו צריכים לדעת שאתם איתנו.

אנחנו נלחמים על האמת שאחרים מנסים להסתיר.
בשקוף אין פרסומות.
אנחנו עושים עיתונות שנלחמת על האמת שאחרים מנסים להסתיר.

מול הכוחות הגדולים שמנסים להשתיק אותנו, היום יותר מתמיד אנחנו צריכים אותך איתנו!