ערכת שאלות לפוליטיקאים

חיפוש
Close this search box.
חיפוש

מדוע רכז חוג לילדים ברבע משרה מרוויח יותר ממנכ"ל המתנ"ס?

במתנ"ס פרדס חנה מועסק "רכז חוג" אנונימי ברבע משרה שמגיע ליותר מ-19 אלף שקל בחודש. יו"ר הדירקטוריון יואב חפר סירב בשיחה עם "שקוף" לחשוף את זהותו, וטען כי "השכר נקבע דרך האחוזים מההכנסות - מדובר בחוג ילדים מאוד מצליח ופופולרי"
הדפיסו את הכתבה

עיתונות חופשית ואמיצה במימון ציבורי יכולה להשפיע, גם בעיר שלך!

רוצים שנצליח לעשות זאת בכל עיר, כל השנה? הכניסו כאן מייל, כך נדע שאתם איתנו:

רשימת מקבלי השכר הגבוה במתנ"ס פרדס חנה מצביעה על נתון תמוה במיוחד: אדם המוגדר כ"רכז חוג" ברבע משרה, מרוויח שכר חודשי של יותר מ-19 אלף שקל. מדובר בשכר הגבוה ביותר במתנ"ס (מרכז כנה מאיר לתרבות וספורט). על פי הנתון הנ"ל, אם רכז החוג המדובר היה עובד במשרה מלאה, שכרו היה מגיע לכ-77 אלף שקל בחודש.

המתנ"ס הוא עמותה שלא למטרות רווח, ומחוייב על פי חוק לפרסם לציבור את שכרם ותפקידם של חמשה מקבלי השכר הגבוה בארגון. על פי הדיווח האחרון שהתקבל מהנהלת המתנ"ס ברשם העמותות של משרד המשפטים, בשנת 2022 חמשת מקבלי השכר הגבוה בארגון היו גזבר (187,371 שקל לשנה ל-100 אחוז משרה) רכזת (176,673 שקל ל-100% משרה) מאמן כדורסל (166,231 שקל ל 100% משרה) ומנכ"ל (163,943 שקל ל-100% משרה). אבל כאמור, בראש הרשימה נמצא רכז החוג, עם לא פחות מ-231,298 שקל עבור 25% משרה. 

חישוב השכר למשרה מלאה מעלה כי פער השכר בין רכז החוג ובין שאר מקבלי השכר עומד על כ-534 אחוז: לו היה אותו רכז חוג עובד במשרה מלאה היה מרוויח 925,192 שקל בשנה, משכורת גבוהה במונחי השוק הפרטי ותמוהה במונחי משכורות במרכזים קהילתיים. 

התהיה מתגברת משום שהגדרת התפקיד מעורפלת  – רכז חוג – וזאת בניגוד לבעלי התפקידים האחרים המתוארים באופן ספציפי המגדיר את תפקידם ופועלם במתנ"ס. 

יואב חפר, יו"ר הדירקטוריון של מרכז כנה מאיר, סירב בשיחה עם "שקוף" לחשוף באיזה חוג מדובר אך טען שהסיבה לחיסיון מקורה ברצון לשמור על צנעת הפרט של בעל המשרה. "החוק אומר שאני צריך לדווח מה תפקידו של מקבל השכר ואם אני יכול לא לחשוף את שמו אני לא רוצה לשים על הבן אדם שלט. יבוא מדריך חוגים אחר וישאל למה זה מרוויח יותר וזה מרוויח פחות וזה יעכיר את מערכת היחסים בין העובדים", הוא אמר.

יש ברשימת חמשת מקבלי השכר "רכזת", שאפשר בקלות לאתר את זהותה. היא הייתה מרוויחה כ-15 אחוז משכרו של רכז החוג האנונימי, אם היה עובד במשרה מלאה. איך ייתכן שרכז חוג ברבע משרה מרוויח כל כך הרבה? 

"מה משמעות הרבע משרה? זה חישוב של השעות שהוא (רכז החוג ש.ק) נמצא בפועל במתנ"ס אבל זה לא קשור לשעות בפועל שהוא עובד. השכר נקבע דרך האחוזים מהכנסות החוג ואם החוג מצליח בזכותו, אז הוא מקבל את השכר ביחס לכך. מדובר בחוג מאוד מצליח ופופולרי".

מה האחוזים שהוא מקבל מהכנסות החוג?

"אני לא מכיר את המקרה הספציפי הזה אבל הממוצע הוא 50-60 אחוז מההכנסות. יש עוד הרבה מדריכים ורכזים שעובדים לפי אחוזים מהכנסות על חוג. יש קבוצה גדולה של רכזים ומדריכים שמקבלים את שכרם כחלק מהכנסות החוג. זה מייצר מנגנון הגנה שלא ישולם סכום גבוה למדריך ללא יחס למספר הנרשמים לחוג שלו. תארי לך שאני מדריך לידיעת הארץ ואני רוצה להרוויח 8,000 שקל לחודש, אבל הגיעו רק 5, אני אמשיך לקבל את השכר הגבוה והיקף המשתתפים לא יכסה את העלויות האלה. ולכן בחוגים מסוימים מייצרים יחס בין היקף ההכנסות של החוג ומה שאתה מקבל בפועל".

אז אם החוג הזה כל כך מצליח, הייתי רוצה לדעת איזה חוג זה כדי לשלוח אליו גם את הילדים שלי. אולי תתן לי רמז, זה חוג לילדים או למבוגרים? 

"זה חוג לילדים". 

יש לכם הערות, הארות או ביקורת על הכתבה? מכירים מידע או סיפור שאנחנו לא?

עיתונות חופשית ואמיצה במימון ציבורי יכולה להשפיע, גם בעיר שלך! 

רוצים שנצליח לעשות זאת בכל עיר, כל השנה?

מאת שלי קלינג

שלי קלינג
עיתונאית, תושבת פרדס חנה.

5 תגובות

  1. הבירור שצריך להיעשות הוא קרבתם המשפחתית של אותם מפקיעני שכר לראש המועצה.

  2. מאוד קל לייצר כותרות פיקנטיות.
    אני שמח לגלות שהתשובה היא שהאדם מרוויח שכרו ביושר.

    1. מסריח עד השמיים!
      המשרה היא רק השעות במתנ״ס??
      אם מאמן כדורסל על המגרש זה לא נחשב חלק מהשעות שלו?? קשקוש מוחלט
      מריח כמו שחיתות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

מה יהיה עם ההבטחות של הפוליטיקאים אחרי שהקלפיות ייסגרו?

אנחנו רוצים להציב עיתונאי/ת במשרה מלאה בפרדס חנה כרכור! 🤩

אבל כדי שזה יקרה, אנחנו צריכים לדעת שאתם איתנו.

אנחנו נלחמים על האמת שאחרים מנסים להסתיר.
בשקוף אין פרסומות.
אנחנו עושים עיתונות שנלחמת על האמת שאחרים מנסים להסתיר.

מול הכוחות הגדולים שמנסים להשתיק אותנו, היום יותר מתמיד אנחנו צריכים אותך איתנו!