ערכת שאלות לפוליטיקאים

חיפוש
Close this search box.
חיפוש

לפיד מודה: "טעיתי כשנעדרתי מההצבעה על חוק טבריה"

יו"ר יש עתיד הודה לאחר הפרסום ב"שקוף" שטעה בכך שנעדר לצד בכירים בסיעתו מההצבעה על החוק הפרסונלי שנועד לסייע לממונה מטעם דרעי. החוק אושר סופית בשבוע שעבר, כשחברים נוספים ב"יש עתיד" נעדרו, לצד 24 ח"כים מהאופוזיציה. על פי מדד הפרלמטר, לפיד נמצא תחתית דירוג הנוכחות בהצבעות
הדפיסו את הכתבה

רוצה את מיטב הכתבות והתחקירים של שקוף ישירות לתיבה? פה נרשמים לניוזלטר:

יאיר לפיד (צילום: יונתן זינדל, פלאש 90)
יאיר לפיד (צילום: יונתן זינדל, פלאש 90)

יו"ר יש עתיד ח"כ יאיר לפיד הודה היום (שני) לאחר הפרסום ב"שקוף" כי טעה כשלא הגיע להצבעה על חוק טבריה בשבוע שעבר. לאחרונה התעקשנו לקבל מהכנסת את שמות המצביעים וחשפנו את הרשימה של חברי הכנסת שנעדרו מההצבעה על החוק הפרסונלי שנועד לאפשר לממונה מטמעו של יו"ר ש"ס אריה דרעי להתמודד בבחירות לראשות עיריית טבריה.

לפיד אמר בישיבת סיעתו במענה לשאלה כי הוא "מנסה לנווט את הכוח של החדר הזה, האנשים שנמצאים פה כל הלילה, בבוקר צריכים להיות גם בוועדה של רוטמן וכולנו ברחובות ובהפגנות. לא הייתה קבוצה נחושה יותר מהאנשים שיושבים פה עכשיו ולוחמת יותר על הדמוקרטיה הישראלית. אבל זה לא סותר את העובדה שעשינו טעות בהצבעה על טבריה, אני אעשה עוד טעויות. אין איזה ספר הדרכה מה אתה עושה כשממשלת ישראל מנסה להרוס את הדמוקרטיה הישראלית ואת מדינת ישראל. נשתדל לעשות פחות טעויות, אבל נעשה טעויות".

לפיד עצמו סירב להשיב לפניית "שקוף" בדבר היעדרותו בהצבעה על החוק שעבר בקריאה שנייה ושלישית. כמוהו עוד ארבעה חברי יש עתיד: מאיר כהן, אלעזר שטרן, מיקי לוי ומירב בן ארי. ח"כ קארין אלהרר שנעדרה השיבה כי לא הרגישה טוב. בסך הכול 24 ח"כים וח"כיות מהאופוזיציה לא הגיעו להתנגד לחוק. לפיד עתצמו זכה לציון נמוך במיוחד במדד הפרלמטר של "שקוף", כשהשתתף במושב הקודם ב-311 הצבעות בלבד, לא הגיש כלל שאילתות ולא הופיע בוועדות הכנסת.

הצעת חוק טבריה הפרסונלי שעברה ברוב גדול בכנסת שינתה באופן ספציפי את התמונה הפוליטית בטבריה, אך גם את המצב החוקי הכללי שהיה קיים מאז 2008 לפיו יושב ראש ועדה קרואה לא יכול להתמודד לראשות עירייה בבחירות הסמוכות לכהונתו. כעת, מספיקה תקופת צינון של שלושה חודשים בלבד על מנת לאפשר לבועז יוסף שעודנו מכהן בתפקיד יושב ראש הועדה הקרואה, להתמודד לראשות עיריית טבריה באוקטובר. 

הבעיה העיקרית בחוק טמונה בחשש שכך יצניח שר הפנים פוליטיקאים מקורבים לו לתפקיד הזמני של ראש ועדה קרואה, שלא בכדי המחוקק ביקש לנטרל אותו מזיקות פוליטיות. במאבק למניעת החוק נרתמה התקשורת בסיקורים של הישיבות בוועדות ובכתבות מגזין באולפני שישי, גופים מקצועיים ואזרחיים הגישו חוות דעת משפטיות חריפות כנגד החוק, ואפילו חברי ליכוד בעצמם לא חסכו במילים קשות, כאשר חלקם אף הסירו את שמם מההצעה

התנועה לאיכות השלטון הגישה עתירה נגד החוק מיד עם תום ההצבעה. כעת שופטת העליון דפנה ברק-ארז דורשת תשובה מהמחוקקים עד ה-19.7, מה שעשוי להפוך את החקיקה הפרסונלית לפארסה חוקתית המצטרפת למשבר בין הרשות השופטת לשלטון. 

יש לכם הערות, הארות או ביקורת על הכתבה? מכירים מידע או סיפור שאנחנו לא?

רוצה את מיטב הכתבות והתחקירים של שקוף ישירות לתיבה? פה נרשמים לניוזלטר:

מאת אפרת אביבי

אפרת אביבי
כתבת כנסת, שקוף. בוגרת תואר משפטים בהצטיינות מהאוניברסיטה העברית, ועו״ד מוסמכת. לשעבר תחקירנית וכתבת מגזין בערוץ 13. מאמינה שפיקוח ושקיפות הן המצפן של האנושות לבחירה בטוב. סביר להניח שתמצאו אותי בדיוני ועדות הכנסת עם לפטופ על הברכיים ופופקורן ביד.

4 תגובות

  1. זו לא טעות ולא עצלנות , תפסיקו לעשות ליש עתיד הנחות…( גם לגנץ ) , זו נקראת פוליטיקה זולה ומושחתת ולרוב היא מתרחשת כאשר דרעי בסביבה…בקיצור לפיד משקר שהוא מצטער שלא ניסה למנוע את החוק- לפיד נתן יד לדרעי בהעברת חוק מושחת ופרטי. , אגב כל הכבוד למפלגת העבודה שהייתה נוכחת בהצבעה בהרכב מלא.

    1. זו מחשבה מעניינת. אבל למה דרעי צריך את לפיד? הוא יכול להעביר את זה גם בלעדיו.

  2. הוא לא 'טעה'. זו השיטה שלו. הוא פשוט עצלן. כך היה תמיד. מאז שלא השלים בגרויות, ועד היום שהוא בתחתית הרשימה. זה הליצן שהשמאל שם בראשו. שאפו.

  3. שלפיד היה ונשאר איש של פלסטיק ותו לא. חלול לגמרי ומלא רק בחשיבות עצמית מנופחת. תתעוררו. לא זה יוביל אותנו קדימה. וגם גנץ לא

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

שקוף הוא כלי התקשורת העצמאי הגדול בישראל. פה תקראו עיתונות חוקרת, מעמיקה וביקורתית, בתחומי הון-שלטון-עיתון, עבודת הכנסת, משבר האקלים ועוד.

"עצמאי" אומר שכל המימון שלנו, מהשקל הראשון ועד האחרון, מגיע רק מ- 8,908 איש ואישה בדיוק כמוך. אנחנו לא לוקחים אגורה מבעלי הון או קרנות, אין פרסומות ואנחנו משוחררים משיקולי רייטינג. זו מהפכה: אנחנו היחידים בישראל שפועלים במודל הזה, באופן שמבטיח שנעשה עיתונות נקייה מאינטרסים ומלחצים פוליטיים, כזו שנכנסת לעובי הקורה ולא פוחדת לומר את האמת. כל תמיכה, בכל סכום, מאפשרת לנו להמשיך ולשנות את המציאות הישראלית, למען כולנו.
אנחנו נלחמים על האמת שאחרים מנסים להסתיר.
בשקוף אין פרסומות.
אנחנו עושים עיתונות שנלחמת על האמת שאחרים מנסים להסתיר.

מול הכוחות הגדולים שמנסים להשתיק אותנו, היום יותר מתמיד אנחנו צריכים אותך איתנו!