ערכת שאלות לפוליטיקאים
רוצה את מיטב הכתבות והתחקירים של שקוף ישירות לתיבה? פה נרשמים לניוזלטר:
שר האוצר של ממשלת המעבר, ישראל כ"ץ, פועל להעביר עוד השבוע 71 מיליון שקלים למיזם תחבורתי כושל. ל"שקוף" נודע כי ועדת החריגים במשרד האוצר דנה היום בדרישתו לתקצב את פרויקט "רי-ווי" באשדוד. משרד האוצר עצמו הקפיא את הפרויקט לאחר שמבקר המדינה איתר בו ליקויים חמורים.
כ"ץ דרש להעביר את התקציב כבר ערב הבחירות – אך נבלם לאחר שאנשי המקצוע הכריעו כי יש להמתין לממשלה הנבחרת. אלא שכ"ץ דוחף לאשרר את התקציב כעת שוב, אף שמדובר בממשלת מעבר ובהעברת סכום עתק למיזם עתיר כשלים.
• בעקבות הפרסום ב"שקוף": האוצר בלם העברת 71 מיליון שקל למיזם כושל באשדוד
• יומני האוצר חושפים: לישראל כ"ץ לא הייתה כוונה אמיתית להעביר תקציב
• דוח חדש מלמד כי חוק חופש המידע עדיין לא נאכף ברשויות המקומיות
בכירי אגף תקציבים, הייעוץ המשפטי והחשב הכללי באוצר חוששים מכ"ץ. הם גם יודעים שאם יאשרו את בקשתו ייתכן כי יופיעו בעצמם בדוח המבקר הבא, ובצדק. אלא שכ"ץ ושרת התחבורה מירי רגב דוחקים בפקידים לאשרר את העברת התקציב עוד השבוע.
"השר כץ, השרה רגב וראש עיריית אשדוד יחיאל לסרי כולם חברים בליכוד", אמרה ל"שקוף" חברת מועצת העיר אשדוד הלן גלבר שבשנים האחרונות נאבקת בכשלי המיזם מתוך העירייה. "זאת בעוד שבעבר שר האוצר משה כחלון התנגד נחרצות להעביר תוספת לתקציב".
גלבר מזכירה שמבקר המדינה ביקר קשות את התנהלות העירייה ואף המליץ על חיוב אישי נגד ראש העיר. "כעת מתכוונים שרי הליכוד לכופף את התקנות והכללים כדי להכשיר את השרץ", מדגישה גלבר. "התוכנית שאושרה בקול קורא שבזכותה זכתה אשדוד בתחרות מול 18 רשויות שונתה לחלוטין, בוטלו נתיבים ציבוריים ברובעים הוותיקים שהם בעצם אלה שזקוקים וצורכים את התחבורה הציבורית. התוכנית אינה מיטיבה כלל עם התושבים, אלא אך ורק עם היזמים".
האם עשרות מיליוני שקלים מהכיס של הציבור יועברו בזמן ממשלת מעבר? הכל תלוי כעת בבכירי משרד האוצר. כ"ץ ועיריית אשדוד טענו בתגובה שמדובר בפרויקט מוצלח ובעל חשיבות רבה. במשרד האוצר סירבו להגיב לפני שתתכנס הוועדה.
ב"יום שאחרי" אנחנו אלה שנשאר. כי עיתונות בבעלות הציבור אי אפשר להשתיק