ערכת שאלות לפוליטיקאים
רוצה את מיטב הכתבות והתחקירים של שקוף ישירות לתיבה? פה נרשמים לניוזלטר:
פרלמטר הנוכחות בכנסת בשבוע שבין ה-14 ביולי ועד ה-19 ליולי, מעלה כי שיאן הנוכחות במשכן הכנסת בשבוע שעבר היה ח"כ יוסף טייב (ש"ס) שנכח בכנסת למעלה מ-62 שעות, אחריו ארבעה חברי כנסת עם נתון דומה של כ-56-57 שעות במשכן: ח"כ שמחה רוטמן (הציונות הדתית), יו"ר ועדת חוקה, חוק ומשפט, ח"כ גלעד קריב (העבודה), ח"כ נאור שירי (יש עתיד) וח"כ בצלאל אברהם (ש"ס).
ממוצע השעות בקרב 64 חברי הקואליציה עמד שבוע שעבר על 33:58 שעות נוכחות בממוצע לחבר כנסת, כאשר 56 חברי האופוזיציה שבים ועוקפים את חברי הקואליציה עם נתון של 37:47 שעות בממוצע לחבר כנסת.
מנתוני ממוצע השעות הסיעתי עולה כי בכל חמשת המקומות הראשונים נמצאות סיעות אופוזיציה, כשסיעת העבודה כובשת את המקום הראשון עם כמעט 46 שעות בממוצע לחבר כנסת, סיעת יש עתיד במקום השני עם 39.5 שעות, חד"ש-תע"ל עם 39 שעות, הימין הממלכתי על כ-38 שעות, וישראל ביתנו עם כ-37 שעות בממוצע לחבר כנסת.
בתחתית הטבלה ניתן למצוא את יהדות התורה והמחנה הממלכתי עם 31 שעות בממוצע לחבר כנסת, מעליהם רע"ם 32 שעות, ומעליה הליכוד עם כ-33 שעות בממוצע לחבר כנסת.
השאילתה שחשפה את מצב תאונות הדרכים בחברה הערבית
אחד מכלי הפיקוח המשמעותיים שעומדים לרשות הח"כים הוא הגשת שאילתה דחופה, שמחייבת את השרה או השר, או מי מטעמם, להשיב במליאה תוך כמה ימים. השבוע ח"כ אחמד טיבי (חד"ש-תע"ל) הפנה שאילתה לשרת התחבורה מירי רגב בנושא מניעת תאונות הדרכים בחברה הערבית, כדי לבחון מה נעשה במשרד – וגילה שהכסף תקוע בעוד שחלה קפיצה חריגה בכמות ההרוגים.
"לפי נתוני עמותת אור ירוק השנה נהרגו 89 אנשים בחברה הערבית בתאונות דרכים, המספר הגבוה ביותר ב-20 השנים האחרונות, 89 מתוך 251 הרוגים בסך הכול, יותר משליש הם הרוגים מהחברה הערבית", טען ח"כ טיבי, והציג את שאלותיו: "מתי יועברו תקציבים של תוכנית החומש לרלב"ד (הרשות הלאומית לבטיחות בדרכים)? מהי תוכנית משרדך והתקציב לשנים 2024 / 2025 בחברה הערבית?"
לשאילתה עלה להשיב סגן שרת התחבורה, אורי מקלב. "הנתונים האלו, לצערנו, הם נתונים נכונים, גם כואבים וגם מצערים מאוד", הודה סגן שרת התחבורה. "אתן לך שני נתונים שנתנו לי הבוקר מהרלב"ד: ב-2023 נהרגו עד התאריך הזה, אנחנו מדברים עד ה-16 ביולי, 11 צעירים (מהחברה הערבית, ש"ב). השנה, ב-2024, נהרגו 34 צעירים. אנחנו מדברים על עלייה של למעלה מ-200%".
סגן השרה מקלב הוסיף כי בהתייחס לתאונות בחברה הערבית בדרכים הבין-עירוניות, "ב-2023 נהרגו בהן 28 אנשים, וב-2024 נהרגו 64 אנשים. זו כבר עלייה גם כן של למעלה מ-100%".
מעבר לנתונים, סגן השרה פירט בנוגע לתקציבים ואמר כי בהתאם להחלטת ממשלה, הרלב"ד מחויבת להקצות 27% מתקציבה לפעילות בחברה הערבית, בסך של כ-60 מיליוני שקלים לתקופה של חמש שנים. הסכום עמד תחילה על 75 מיליוני שקלים אבל לאור הקיצוצים ירד ל-60 מיליון, מה שאומר שהממשלה אמורה הייתה להעביר 12 מיליון שקל בשנה למאבק תאונות דרכים במגזר הערבי.
"ביררתי ברלב"ד, ביררתי באוצר, ביררתי ברשות הערבית גם כן איפה זה עומד ואצל מנכ"ל משרד התחבורה. מה שמתברר הוא שלפני כשנה וחצי ניתנו 11 או 12 מיליונים ומאז אנחנו… אין תקציב נוסף, וכך יוצא שהשנה עדיין התקציב לא הגיע. התקציב נמצא כרגע – הוא עבר כרגע מהמשרד לשוויון חברתי, מהרשות הערבית לאוצר. זה מחכה לפנייה תקציבית מהאוצר לוועדת הכספים כדי שזה יוכל לעבור לרלב"ד. ככל שאנחנו נדע, חבר הכנסת טיבי, נדע לזרז את ההחלטה הזאת, זה נמצא שם, מר דניאל שוורץ מטפל בזה כדי לזרז".
סגן השר מקלב לא התחייב על לוח זמנים ספציפיים, ואף שנתן הסבר על המיקום המדויק שבו נתקעו הכספים, הוא הודה כי זה "לא הגיוני". השרה מירי רגב לא טרחה להגיע בעצמה להשיב במליאה.
ב"יום שאחרי" אנחנו אלה שנשאר. כי עיתונות בבעלות הציבור אי אפשר להשתיק
2 תגובות
מה שיש לי לומר על זה? על התקציב למלחמה בתאונות בציבור הערבי!
מה פתאום לתת גרוש לערבים? מי הם בכלל?
תשאלו את שר האוצר סמוטריץ. עובדה הוא לא יודע מי הם ומה תרומתם לכלכלה ולחברה בישראל.
מוכנה לתת כסף לרכישת משאיות והחוצה 5 מיליון לפי
הצעת הרמטכל רפול
וכדאי גזר דין מוות למחבלים