ערכת שאלות לפוליטיקאים

חיפוש
Close this search box.
חיפוש

"חסינות מוחלטת": טלי גוטליב אינה מכירה בסמכותו של בית-המשפט הישראלי

חברת הכנסת מהליכוד, שהפיצה עלילת דם נגד פעילת המחאה שקמה ברסלר, מסרבת להגיש כתב הגנה בתביעה שזו הגישה נגדה • גוטליב: "צווי בית-המשפט אינם חלים על חברת כנסת טלי גוטליב"
הדפיסו את הכתבה

רוצה את מיטב הכתבות והתחקירים של שקוף ישירות לתיבה? פה נרשמים לניוזלטר:

גוטליב וברסלר (צילום: פלאש 90)

טלי גוטליב מתעקשת שאינה צריכה להגיש כתב הגנה במענה לתביעת המיליונים שהגישה נגדה שקמה ברסלר, שכן עומדת לה "חסינות מוחלטת" מפני תביעות בשל היותה חברת-כנסת.

ברסלר, ממובילות המחאה נגד ההפיכה המשטרית של ממשלת נתניהו, הגישה לפני כשלושה חודשים תביעה בסך 2.6 מיליון שקלים נגד ח"כ גוטליב ומספר אזרחים שהדהדו את דבריה, שברסלר הגדירה כ"אסופת שקרים בוטה, קונספירטיבית ומעוררת חלחלה" הכוללים "עלילת דם כנגד התובעת והאשמתה בבגידה במולדת, בקשר עם ארגון הטרור חמאס, ובאחריות לטבח הנורא שביצעו מחבליו ביום 7.10.2023".

במוקד תיאוריית הקשר השקרית שהפיצה ח"כ גוטליב, בסיוע אתר הכפשות וקונספירציות בשם "עדנה קרנבל", עמדה הטענה כי האמריקאים יירטו שיחה בין יחיא סינוואר לבן-זוגה של ברסלר ימים ספורים לפני ה-7.10 ובעקבות זאת נפגשה ברסלר עם ראש המוסד. עוד נטען בין היתר כי ברסלר ידעה מראש על טבח חמאס המתוכנן, ברחה מהמדינה לאחריו ומחקה פרסומים שלה בניסיון לטשטש "ראיות" (על הטענות השקריות שבמוקד התביעה ניתן לקרוא בהרחבה כאן).

"דומה כי אין צורך להכביר במילים עד כמה יש בכלל הפרסומים השקריים והנוראיים של הנתבעים לעשות את התובעת מטרה לשנאה מצד הבריות; וכן להשפילה ולבזותה בשל מעשים והתנהגויות שייחסו לה (לשון המעטה)", כתבה ברסלר בתביעה, שהגישה באמצעות עורכי-הדין עידן סגר ואוהד רוזן. ברסלר הכחישה מכל וכל את הטענות שהפיצה גוטליב וטענה כי מדובר במסכת שקרים מצוצים מן האצבע.

במקום להגיש כתב הגנה, ח"כ גוטליב הגישה "הודעה על חסינות אבסולוטית העומדת לנתבעת 1 חברת הכנסת טלי גוטליב ואי ויתור על החסינות", שבה טענה כי לבית-המשפט אין כלל סמכות לדון בעניינה.

ברסלר טענה בתגובה כי מדובר ב"כתב טענות שהדין לא יכירהו" וביקשה מבית-המשפט לפסוק נגד גוטליב ללא דיון משפטי, כפי שקורה עת נתבע מסרב להגיש כתב הגנה. "בחירתה של הנתבעת, עורכת-דין במקצועה, 'לקבוע' בעבור בית-המשפט הנכבד כי היא חסינה מבירור התובענה שהוגשה נגדה וכי אין הוא מוסמך לדון בעניינה – מעידה עד כמה רב זלזולה בשלטון החוק".

השופט רמי חיימוביץ, מבית-המשפט המחוזי מרכז-לוד, דרש מח"כ גוטליב להשיב לבקשת ברסלר למתן פסק-דין בהעדר הגנה וציין כי בתשובתה עליה להפנות, בין היתר, "לפרוצדורה של הגשת 'הודעת חסינות אישית'" וכן לנמק "מדוע לא יוגשו כתב הגנה או בקשות כדין".

כעת הגיעה תשובתה של ח"כ גוטליב, שבה היא חוזרת על קביעתה כי לבית-המשפט כלל אין סמכות לדון בעניינה ועל כן אין צורך שתגיש כתב הגנה. למעשה, מדובר בנוסח כמעט זהה להודעה הקודמת ששלחה ח"כ גוטליב, ושביהמ"ש קבע כי היא אינה מספקת.

המחאה נגד הרפורמה המשפטית בתל אביב (צילום: יונתן זינדל פלאש 90)

תחת הכותרת "התייחסות חברת הכנסת טלי גוטליב להחלטת ביהמ"ש", טוענת הנתבעת כי מאחר שהבהירה שאינה מוותרת על חסינותה "אין מוסמך בית-המשפט להידרש לתביעה בעניינה". לפי ח"כ גוטליב, השופט חיימוביץ היה צריך לפנות לברסלר, ולא אליה, ולדרוש ממנה מענה לשאלה מניין סמכותו להידרש לתביעה נגד חברת-כנסת שהבהירה שאינה מוותרת על חסינותה.

ח"כ גוטליב מפנה להליך שבו תבע עד המדינה במשפט המו"לים ניר חפץ את ח"כ אמיר אוחנה בשל הפרת צו איסור פרסום על ענייניו מעל בימת הכנסת. במקרה זה, קיבל בית-המשפט את בקשת ח"כ אוחנה לסלק את התביעה לנוכח חסינותו (לאחר שחפץ ערער למחוזי התנצל אוחנה בפניו במסגרת פשרה).

עם זאת, בשונה מח"כ גוטליב, ח"כ אוחנה כן הגיש לבית-המשפט בקשה לסילוק התביעה, לא הסתפק ב"הודעה" מטעמו על כך שעומדת לו חסינות ולא קבע כי דבריו מבטלים את שיקול הדעת של בית-המשפט.

בהמשך התייחסותה של ח"כ גוטליב להחלטת ביהמ"ש בעניינה היא שבה וחוזרת על עלילת הדם וטוענת כי "זוועת הזוועות" של ה-7.10 התרחשה בעקבות "מעשים נפשעים" של ברסלר ואחרים וכי "דם נרצחינו על ידיה של שקמה ברסלר". לדבריה, כל התבטאויותיה בדבר ברסלר נעשו במסגרת תפקידה כחברת-כנסת. "ח"כ טלי גוטליב תהתה ותוהה עד עתה מי מאתרג את שקמה ברסלר וחבריה", כותבת ח"כ גוטליב על עצמה בגוף שלישי, "מי מעביר להם מידע על מיקום שרים וחכים. מי מאפשר להם הסתה פרועה ומסוכנת ועוד".

לקראת סיום ה"התייחסות" שהגישה ח"כ גוטליב לבית-המשפט, תחת כותרת הביניים "האמנם הגשת כתב הגנה", טוענת חברת-הכנסת כי "הגשת כתב הגנה הינו מסמך המהווה ראשית התדיינות מהותית בתיק", אך מכיוון ש"הובהר כי אין לבית-המשפט סמכות להסיר חסינות ממילא אין לו סמכות לדון בתביעה".

לטענת ח"כ גוטליב, "צווי בית-המשפט אינם חלים על חברת כנסת טלי גוטליב עת עומדת לה חסינות מוחלטת" ועל כן "בוודאי שאין להגיש כתב הגנה".

יש לכם הערות, הארות או ביקורת על הכתבה? מכירים מידע או סיפור שאנחנו לא?

רוצה את מיטב הכתבות והתחקירים של שקוף ישירות לתיבה? פה נרשמים לניוזלטר:

מאת אורן פרסיקו

Picture of אורן פרסיקו
כתב "העין השביעית". בעברו כתב בגלובס, מעריב, כל העיר וכלי תקשורת נוספים.

6 תגובות

  1. כל הכבוד לח"כ טלי גוטליב שמעמידה את בית המשפח המתנשא במקומו הראוי והנכון.
    שופט שלא מבין או לא מכבד את חוק החסינות צריך להעיף ממערכת המשפט.
    אם זה מעצבן את האתר השמאלני "שקוף" אזי ברור שח"כ גוטליב עשתה את המעשה הנכון.

    1. אנשים כמוך פרקו לנו את המדינה וכשאדם יוצא באמירות שקריות בעלילות דם ולא משנה מי הוא אדם ברמה כמו שלך צריך לצאת נגד זה ויהי מה אבל כמובן שאנשים כמוכם שרצו לפרק לנו את המדינה לא יצליחו. אנחנו עם חזק ולא טיפש ולא ניתן לכם לפרק לנו את הדמוקרטייה שהיא נשמת אפינו. ואנחנו עוד נגיע לכל אחד ואחד שחיפש להשתלט על המדינה היקרה שלנו. כל אחד ואחד עוד יגיע יומו ולא נרחם עליו בעבור כל המשפחות הילדים הזקנים התינוקות שלנו בעבור כולם אנו נשנה את המדינה הזו ונעשה תקומה מחדש.
      זמנכם עוד יגיע בעזרת השם.
      מחכה ליום שהוא קרוב שתיפלו ואצא לרקוד בכיכרות.
      עם ישראל חי. ודרך אגב אני ימנית שהייתה ליכודניכית באה מבית ימני ועדיין ימנית ואתה יודע מה ? נגמר ימין שמאל יש עם אחד והוא עם ישראל ואני עדיין ימנית. אבל אני ימנית שוחרת צדק ודמוקרטייה . רוצה שלטוח שסוף כל סוף יחשוב על טובת העם שלו שכבר קורס תחת הכל. ולכן אתם צריכים לעוף הייתה. לא עוד ימים יפים נשארו לכם. אנו נקום מחדש. נביא את התקומה המיוחלת לעם שלנו. נצח ישראל לא ישקר

    1. כנראה שהאתר שקוף דווקא מעניין מאוד ימניים בניגוד לטענתם שהוא לא מעניין אותם כי אחרת הם לא היו מגיבים בו.
      אותי מרגיז אישית שחברי כנסת מטנפים שקרים ואז רצים להסתתר מתחת לחסינות.
      אותך לא "פרופסור" אליהו??

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

שקוף הוא כלי התקשורת העצמאי הגדול בישראל. פה תקראו עיתונות חוקרת, מעמיקה וביקורתית, בתחומי הון-שלטון-עיתון, עבודת הכנסת, משבר האקלים ועוד.

"עצמאי" אומר שכל המימון שלנו, מהשקל הראשון ועד האחרון, מגיע רק מ- 8,892 איש ואישה בדיוק כמוך. אנחנו לא לוקחים אגורה מבעלי הון או קרנות, אין פרסומות ואנחנו משוחררים משיקולי רייטינג. זו מהפכה: אנחנו היחידים בישראל שפועלים במודל הזה, באופן שמבטיח שנעשה עיתונות נקייה מאינטרסים ומלחצים פוליטיים, כזו שנכנסת לעובי הקורה ולא פוחדת לומר את האמת. כל תמיכה, בכל סכום, מאפשרת לנו להמשיך ולשנות את המציאות הישראלית, למען כולנו.
אנחנו נלחמים על האמת שאחרים מנסים להסתיר.
בשקוף אין פרסומות.
אנחנו עושים עיתונות שנלחמת על האמת שאחרים מנסים להסתיר.

מול הכוחות הגדולים שמנסים להשתיק אותנו, היום יותר מתמיד אנחנו צריכים אותך איתנו!