ערכת שאלות לפוליטיקאים

חיפוש
Close this search box.
חיפוש

תקציב לחינוך לדמוקרטיה ושמירה על סטטוס קוו: סיני יתמוך בחכימי בפרדס חנה כרכור

על פי פרטי ההסכם הקואליציוני שהגיע לידי "שקוף", סיעת "בוחרים בעתיד" תתמוך באיחוד בראשות יוני חכימי ואייל כגן בסיבוב השני מול ראשת המועצה המכהנת הגר פרי-יגור • אלה פרטי ההסכם
הדפיסו את הכתבה

עיתונות חופשית ואמיצה במימון ציבורי יכולה להשפיע, גם בעיר שלך!

רוצים שנצליח לעשות זאת בכל עיר, כל השנה? הכניסו כאן מייל, כך נדע שאתם איתנו:

הסיבוב השני בפרדס חנה: בתום שבוע של גישורים ושיחות, אביעד סיני וסיעת "בוחרים בעתיד" חתמו אמש על "מזכר הבנות לשיתוף פעולה", כך לשון ההודעה, עם האיחוד בראשות יוני חכימי ואייל כגן. 

בכך הכריע סיני את תמיכתם בחכימי לראשות פרדס חנה כרכור, מול ראשת המועצה המכהנת הגר פרי יגור. מההסכם עולה כי סיני וכגן ישמשו סגנים בשכר והוא מפרט את תחומי האחריות של כל סיעה, ואת המנגנונים לבקרה וניהול. כך למשל, מפורט כי יפעלו לחיזוק האחדות, לצמצום פערים וחיזוק השכונות, לשמירה על הסטטוס קוו, מנהל תקין ואכיפתו.

עוד צוין בהסכם כי סיעת "בוחרים בעתיד" תהיה שותפה מלאה ושוות משקל בכל הקשור לניהול המועצה. סיני יהיה יו"ר ועדות חינוך ותחבורה, ויחזיק את תיק שפ"ע ותיק עסקים.

אביעד סיני עם מספר שתיים ברשימה – ח"כ לשעבר יעל כהן פארן (צילום: שלומי יוסף)

בהסכם החליטו הצדדים על הקמה של לשכה משפטית בעוד כשנה, ובהמשך, הקמת קרן גיוס תרומות ליישוב ובחינה של הקמת חברה כלכלית. עוד החליטו כי תוקם ועדת קשרי שכונות, מנהלת קידום אזורי תעסוקה ומרכז ליהדות אתיופיה. המועצה תגייס רכזים בשכר לנושא תחבורה, בעלי חיים ורווחתם ורכז ספורט תחרותי. 

"בוחרים בעתיד" יחזיקו בתיקי איכות הסביבה (כולל אנרגיה ירוקה ובעלי חיים), הספורט והנגישות. עוד החליטו כי נציגו של סיני יכהן כדירקטור בחברה למתנ"סים, ללא שכר, ושני נציגים מסיעתו של סיני יהיו חברים בוועדת המשנה לתכנון ובנייה. 

CamScanner-2024-03-07-10.10

CamScanner-2024-03-07-10.12

בין הסעיפים הרבים, חתמו הצדדים על הקצאת משאבים לתוכניות חינוך בנושאי דמוקרטיה ושוויון מגדרי לצד תקצוב שווה של הגופים המייצגים קבוצות אוכלוסיה בנושאי דת ותרבות. 

יש לציין כי ההסכם ייכנס לתוקף אם יוני חכימי ייבחר, וכן בכפוף לתקנים ומנהל תקין. 

מן העבר השני, ראשת המועצה המכהנת הגר פרי יגור העלתה אתמול לעמוד הפייסבוק שלה קמפיין ובו סרטון נגד חכימי. הדברים החריפים שפרסמה ימים בודדים לפני סבב הבחירות השני, באים בניגוד מובהק לקו בו נקטה בקמפיין. רק לאחרונה פרסמנו ב"שקוף" ריאיון עם פרי יגור שבו היא מבטיחה לשמור על שפה נקייה, ולהמנע מפלגנות ושיסוי. "יש ניסיונות של חלק מהמועמדים להסיט את הקשב הציבורי, ולחזור לימים חשוכים בפרדס חנה כרכור של פלגנות ושיסוי", אמרה אז ראשת המועצה.

בתוך כך, השבוע (שלישי) אלדד בר כוכבא, שהתמודד לראשות המועצה ולא צלח לסיבוב השני, הפיץ הודעה לתושבים כי לא יתמוך בחכימי לראשות המועצה, תוך שהוא מותח ביקורת קשה על כגן וחכימי. בר כוכבא בהודעתו לא תמך באופן מפורש בפרי יגור, אך גם לא פסל זאת.

יש לכם הערות או משהו לספר לנו? פנו: contact@shakuf.co.il

לכל העדכונים, בקבוצת הוואטסאפ שלנו – לחצו כאן

יש לכם הערות, הארות או ביקורת על הכתבה? מכירים מידע או סיפור שאנחנו לא?

עיתונות חופשית ואמיצה במימון ציבורי יכולה להשפיע, גם בעיר שלך! 

רוצים שנצליח לעשות זאת בכל עיר, כל השנה?

מאת שירי בלומברג

שירי בלומברג
עורכת משנה. קיבוצניקית מעמק יזרעאל במקור, ולכאן גם חזרתי אחרי 12 שנים במרכז. את דרכי העיתונאית התחלתי כעורכת באתר חדשות 2. בשנים האחרונות הייתי ראש דסק במחלקת הדיגיטל של כאן חדשות. הבנתי במהלך השנים, במסגרת תפקידיי בתוך מערכות חדשות גדולות, שאני נסחפת עם האירועים. הרבה פעמים, גם כשרציתי, לא הצלחתי לעצור ולתפוס את הגודל, את המשמעות ואת ההשפעה של האירועים שסיקרתי על חיי ועל חייהם של יתר האזרחים במדינה. מאמינה שבתוך עולם התקשורת הכאוטי צריך שיהיו גם מי שיעצרו, יחפרו ויתעקשו שוב ושוב על אותם נושאים - כדי ליצור שינוי. זה מה שאני רוצה לעשות עכשיו.

2 תגובות

  1. זה מאד אופייני להגר להגיד על עצמה: "כך חונכתי" ולעשות ההיפך.ואם מותחים עליה ביקורת היא מתבכיינת: שפכו את דמי…

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

מה יהיה עם ההבטחות של הפוליטיקאים אחרי שהקלפיות ייסגרו?

אנחנו רוצים להציב עיתונאי/ת במשרה מלאה בפרדס חנה כרכור! 🤩

אבל כדי שזה יקרה, אנחנו צריכים לדעת שאתם איתנו.

אנחנו נלחמים על האמת שאחרים מנסים להסתיר.
בשקוף אין פרסומות.
אנחנו עושים עיתונות שנלחמת על האמת שאחרים מנסים להסתיר.

מול הכוחות הגדולים שמנסים להשתיק אותנו, היום יותר מתמיד אנחנו צריכים אותך איתנו!