ערכת שאלות לפוליטיקאים

חיפוש
Close this search box.
חיפוש

משנה טקטיקה: הגר פרי יגור פרסמה קמפיין שלילי נגד יוני חכימי

אחרי שהבטיחה שתמנע מפלגנות ושיסוי, ראשת המועצה פרסמה סרטון שבו היא תוקפת את יריבה, שמוצג כנגוע ב"עסקנות פוליטית", "משאיר חברות בחובות עתק" ובעל "מינימום עשייה ציבורית" • בריאיון ל"שקוף" אמרה לאחרונה: "אני לא מדברת סרה באף אחד, ככה חונכתי"
הדפיסו את הכתבה

עיתונות חופשית ואמיצה במימון ציבורי יכולה להשפיע, גם בעיר שלך!

רוצים שנצליח לעשות זאת בכל עיר, כל השנה? הכניסו כאן מייל, כך נדע שאתם איתנו:

צילום מסך מתוך עמוד הפייסבוק של הגר פרי יגור, הלילה

רגע לפני שהמרוץ לראשות המועצה המקומית פרדס חנה-כרכור מגיע לקו הסיום, ראשת המועצה הגר פרי יגור משנה כיוון ותוקפת את היריב. הלילה (רביעי) העלתה פרי יגור קמפיין לעמוד הפייסבוק שלה ובו סרטון נגד את יוני חכימי. 

"על מה הבחירות האלה?", נכתב בתחילת הסרטון, כשלאחריו מוצגת הרשימה הבאה: ניסיון ניהולי, עשייה מוכחת, חזון ניהולי, שקיפות. בהמשך מוצגת השוואה בין שני המתמודדים, על סמך הקריטריונים הללו. בעוד שפרי יגור מוצגת כ"מנהלת תקציבי עתק, מתכננת ערים ומגשרת ובעלת ניסיון ניהולי עשיר", ונכתב עליה כי הוא פועלת ב"שקיפות ציבורית וניהולית" וכי היא "תשמור על צביון המושבה", יריבה מוצג בקווים פחות מחמיאים.

בכיתוב המודגש בצבע אדום על רקע שחור נכתב על חכימי כי יש לו "ניסיון ניהולי כושל", כי הוא נגוע ב"עסקנות פוליטית", "משאיר חברות בחובות עתק", בעל "מינימום עשייה ציבורית". לצד זאת, פרי יגור מזהירה כי חכימי "ירמוס את צביון המושבה".

הדברים החריפים שפרסמה פרי יגור ימים בודדים לפני סבב הבחירות השני, באים בניגוד מובהק לקו בו נקטה בקמפיין. רק לאחרונה פרסמנו ב"שקוף" ריאיון עם פרי יגור שבו היא מבטיחה לשמור על שפה נקייה, ולהמנע מפלגנות ושיסוי. "יש ניסיונות של חלק מהמועמדים להסיט את הקשב הציבורי, ולחזור לימים חשוכים בפרדס חנה כרכור של פלגנות ושיסוי", אמרה אז ראשת המועצה.

בהמשך הבהירה: "אני לא מדברת סרה באף אחד. ככה חונכתי. הציבור יצביע לי כי הוא רוצה אותי, לא בגלל שאמרתי שמישהו אחר לא טוב. לא תשמעי ממני את זה אף פעם, היחידי שיכול לשמור ממני זה בעלי, בבית בשקט, כי צריך לנקות קצת את הלב בסוף יום העבודה, צריך לפרוק".

מתוך סדרת הראיונות של "שקוף" במימון הציבור:

ואמנם, נראה כי הסרטון שהעלתה הלילה לעמוד הפייסבוק שלה לא עבר מתחת לרדאר. מבין עשרות המגיבים והמגיבות, רבים בחרו לבקר את הקו בו נקטה פרי יגור. "זהו פוסט מביש ומזעזע, בסגנון מכונת הרעל של בלפור", כתב גולש אחד. "איך את מאשרת כזה קמפיין?", תהתה גולשת אחרת. "את הרבה יותר אינטליגנטית מזה!".

חכימי, בן 64, נשוי ואב לארבעה, מתמודד על ראשות המועצה יחד עם אייל כגן, שחבר אליו ברשימה משותפת. למרות שהשניים ממותגים יחד בקמפיין ובשם הרשמי של הרשימה, יש רק כיסא אחד לראש המועצה, ומי שמתמודד עליו הוא חכימי. לפי ההסכם בין השניים, כגן מיועד לתפקיד סגן בשכר. 

יש לכם הערות, הארות או ביקורת על הכתבה? מכירים מידע או סיפור שאנחנו לא?

עיתונות חופשית ואמיצה במימון ציבורי יכולה להשפיע, גם בעיר שלך! 

רוצים שנצליח לעשות זאת בכל עיר, כל השנה?

מאת נעמי נידם

נעמי נידם
העורכת הראשית של אתר "שקוף". עיתונאית, גרה במצפה רמון. עברתי בתקשורת המיינסטרים וגם בעצמאית, מהעיתון הצבאי "במחנה", דרך עריכה ב"מקור ראשון", באתר החדשות nrg, ובהמשך כתחקירנית ב"עושים סדר" וככתבת ב"שיחה מקומית".בשנים האלה למדתי על בשרי כמה כוח יש למילים. הוא יכול להיות הרסני, והוא יכול להיות מהפכני. מאושרת מכך שבחרתי לנטוש את הרייטינג, את הדיווח המהיר והשטחי של אתרי החדשות - וליצור ב"שקוף" עיתונות חוקרת שמשנה את המציאות.

4 תגובות

  1. יצא למישהו באמת לחשוב מיהו ראש המועצה החדש?
    זה יפה לצאת נגד הגר ונכון זה במקום וזה מביש , אבל זו צדקנות מבזה כי מנגד כל הקמפיין של כגן-חכימי היה רק שלילי ורק לנגח את כל הצדדים ובעיקר את הדתיים \ חרדים כי זה מה שמביא הרבה קולות .
    מיהו חכימי ? מה הוא עשה לפני שהוא בא לפוליטיקה? במה הוא תרם חברתית ? היה ועד הורים או משהו אחר כתרומה לקהילה ? למה אף אחד לא שואל????

    אז הגר אולי "גרועה" ויש לה מה לתקן אבל נשמע שפרדס חנה הולכת לעסקנות של פעם ובעיקר להרוס את כל מה שיפה בפרדס חנה כדי להדמות לקפלן (תל אביב)
    חבל עלינו והמון הצלחה למועצה החדשה בתקווה שאני ממש ממש טועה

  2. מילא היו להגר התכונות שמנתה. התברר במהלך הקדנציה שהיא מלאה מעצמה. בטקס יום הזכרון נאמה כחצי שעה וציטטה סופרים וספרים שמעולם לא קראה וכנראה כתב לה יחצן. כשהתלוננו בבית הספר הממלכתי בכרכור במשך תקופה ארוכה על שירותים לא תקינים, דרשה מחיקת פוסטים של הורים במקום לטפל בבעיה. הדימוי שלה בעיניה חשוב מילדים שמתאפקים בשל יום לימודים.
    הכי חמור היה כשחברה למי שנחשד כנציג הקבלנים ודרש את ראשות הוועדה לתכנון ובניה ולסיעות הימין. ולחשוב שרצה בתמיכת מפלגת העבודה בבחירות …

  3. משמח מאוד!
    היא אדם שחושב שהציבור עובד בשבילה, ולא להיפך. אני שמח שהיא הועמדה על טעותה.
    אני מאחל הצלחה אדירה חכימי ולכן, בתקווה אישית שהם ישכילו לתמוך יותר בעידוד תחבורת אופניים במושבה, לא כמו במועצה הקודמת שראתה באופניים מטרד.

  4. היא ביבי הבת. ביבית. לא מבינה שיש קשר בין מילים ומעשים ולכן זורקת כותרות חושבת שאף אחד לא עושה פולואפ. אפילו באטימותה השתמשה באחד מסרטוניה בפסקול הפארודי מארץ נהדרת "עשיתי עשיתי עשיתי" בלי להבין את הניואנס.
    הציבור מאס בפוליטיקאים מסוגה.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

מה יהיה עם ההבטחות של הפוליטיקאים אחרי שהקלפיות ייסגרו?

אנחנו רוצים להציב עיתונאי/ת במשרה מלאה בפרדס חנה כרכור! 🤩

אבל כדי שזה יקרה, אנחנו צריכים לדעת שאתם איתנו.

אנחנו נלחמים על האמת שאחרים מנסים להסתיר.
בשקוף אין פרסומות.
אנחנו עושים עיתונות שנלחמת על האמת שאחרים מנסים להסתיר.

מול הכוחות הגדולים שמנסים להשתיק אותנו, היום יותר מתמיד אנחנו צריכים אותך איתנו!