ערכת שאלות לפוליטיקאים

חיפוש
Close this search box.
חיפוש

מעודה וקעטבי מחוץ למועצה: ניתוח ראשוני של מפת המנדטים בפרדס חנה

רשימת "האיחוד" של יוני חכימי ואייל כגן זכתה במירב הקולות ותגיע לארבעה מנדטים. אלדד בר כוכבא ייכנס למועצה והוותיקים קיבלו מנדט. לכמה תגיע "בוחרים בעתיד" של אביעד סיני?
הדפיסו את הכתבה

עיתונות חופשית ואמיצה במימון ציבורי יכולה להשפיע, גם בעיר שלך!

רוצים שנצליח לעשות זאת בכל עיר, כל השנה? הכניסו כאן מייל, כך נדע שאתם איתנו:

מימין לשמאל: אייל כגן ויוני חכימי (צילום: אלדד רפאלי)

תוצאות ההצבעה בפרדס-חנה כרכור עדיין לא סופיות, אבל הרכב המועצה מתחיל כבר להתגבש. על פי ניתוח הנתונים, רשימותיהם של אפרים מעודה, סגן ראש המועצה, ושל יואב קעטבי, ממלא מקום יו"ר המועצה וסגנה, שאף רץ לראשות, לא עברו את אחוז החסימה ומשום כך לא ייכנסו כחברי מועצה. יש לציין כי העובדה שצפוי סיבוב שני לראשות המועצה, אינה משפיעה, והבחירה תיעשה רק על זהות הראש. יקיר מאור נשאר גם הוא בחוץ.

שתי הרשימות שהשיגו הכי הרבה קולות הן "האיחוד" של יוני חכימי ואייל כגן, שמספר המנדטים שלה יעמוד על ארבע, ו"בוחרים בעתיד" בראשות אביעד סיני, שתגיע לבין שניים לשלושה מנדטים. "בשבילנו" של פרי יגור השיגה שני מושבים והרשימות הבאות השיגו מנדט אחד: אלדד בר כוכבא, הוותיקים, הרשימה המאוחדת בראשות יעקב צדקה ורשימת הציונות הדתית החברתית של נחמיה מנצור.

כל הנתונים הללו עשויים להשתנות במנדט אחד מעלה או מטה בהתאם לקולות החיילים והקולות הפסולים. בנוסף, התוצאה הסופית תלויה בהסכמים שעשו הרשימות, כמו "הסכמי עודפים" עם רשימות אחרות, שיכולות "להעניק" את הקולות שקיבלו לרשימה המנצחת.

סדרת הראיונות של "שקוף" במימון הציבור

החישוב נעשה בדרך הזו: חלוקת מספר המצביעים (17,500) למספר המושבים במועצה (15) מגלה את אחוז החסימה – 5%. כל מי שמתחת לאחוז זה לא ייכנס למועצה, והיתר יקבלו מנדטים על פי התוצאה. תוצאות האמת יוודעו ביום שלישי הבא, ה5.3.

ראש בראש

ביום ראשון ה-10.3 יתחרו זה מול זה ראשת המועצה הנוכחית, הגר פרי יגור, ויוני חכימי על ראשות המועצה, מאחר ששניהם קיבלו בדיוק 29.1 אחוז מהקולות. יהיה זה יום עבודה רגיל וההצבעה תהיה רק על זהות הראש.

פרי יגור, זכתה בפעם הראשונה בתפקיד ראשת המועצה ב-2018 לאחר שהדיחה בסיבוב שני את אלדד בר כוכבא. רשימתה היתה לגדולה ביותר והיא זכתה בארבעה מנדטים, מתוך עשרה מושבים איתם ניהלה את הקואליציה. 

בתחילת הדרך, היא מינתה לתפקיד סגן את אפריים מעודה ("הרשימה החברתית") ואייל כגן ("טוב במושבה"). אלא שלאחר כשנה, פרי יגור הדיחה את כגן מתפקידו ורשימתו עברה לאייש את ספסלי האופוזיציה/ תחתיו פרי יגור הכניסה לקואליציה את שס ומינתה לתפקיד הסגן את ראש הרשימה, יעקב צדקה. 

באופוזיציה מאז כיהנו חמישה חברים: יוני חכימי ("מושבה אחת"), כגן ומספר שתיים שלו טל דנטס ("טוב במושבה"), ובר כוכבא ומספר שתיים שלו מור עמר כהן ("הרשימה העצמאית ברשות אלדד בר כוכבא"). 

לכמחצית מהרשימות בפרדס חנה יש סיעת כנסת שקשורה אליהן. כך למשל, הרשימה של נחמיה מנצור היא סיעת בת של הציונות הדתית, יואב קעטבי ורשימתו מתמודדים מטעם הליכוד והרשימה של יעקב צדקה מטעם שס. 

אך יש זיקות למפלגות שהן מורכבות יותר, רשימות שסיעות הכנסת משולבות בהסכמי ההתמודדות, אך הרשימות לא רצות מטעמן. כך למשל, האיחוד בראשות יוני חכימי ואייל כגן חתמו על הסכם משותף עם "תקווה חדשה" בראשות גדעון סער, והרשימה המאוחדת של אביעד סיני, "בוחרים בעתיד בראשות אביעד סיני", חתמה על הסכם עם "יש עתיד" בראשות יאיר לפיד.

יש לכם הערות, הארות או ביקורת על הכתבה? מכירים מידע או סיפור שאנחנו לא?

עיתונות חופשית ואמיצה במימון ציבורי יכולה להשפיע, גם בעיר שלך! 

רוצים שנצליח לעשות זאת בכל עיר, כל השנה?

מאת נעמי נידם

נעמי נידם
העורכת הראשית של אתר "שקוף". עיתונאית, גרה במצפה רמון. עברתי בתקשורת המיינסטרים וגם בעצמאית, מהעיתון הצבאי "במחנה", דרך עריכה ב"מקור ראשון", באתר החדשות nrg, ובהמשך כתחקירנית ב"עושים סדר" וככתבת ב"שיחה מקומית".בשנים האלה למדתי על בשרי כמה כוח יש למילים. הוא יכול להיות הרסני, והוא יכול להיות מהפכני. מאושרת מכך שבחרתי לנטוש את הרייטינג, את הדיווח המהיר והשטחי של אתרי החדשות - וליצור ב"שקוף" עיתונות חוקרת שמשנה את המציאות.

9 תגובות

  1. בבקשה הימנעו משיוך פוליטי כזה או אחר ראו רק את טובת הישוב! ולדעתי הגר עשתה המון למען הישוב בקדנציה אחת וזאת הסיבה שאצביע לה ב10/3 תנו לה להמשיך את העשייה לטובת כולנו.(הכותב מצביע ליכוד)

  2. בס"ד הדו לשם כי טוב כי לעולם חסדו.. זה היום נשמח ונגילה בו…בורא עולם משקיף ורואה את סבל הציבור לאורך השנים בשלטון שגרם לסבל ..ואני מדגיש ללא פוליטיקה…למרות שהגר פרי …היא נמאוד פוליטית היא יו"ר מפלגת העבודה מערך…שנוטה יותר למרץ.. היא שתמכה וסייע להקים את ההפגנות ולהפיח בהם רוח להפגין כביכול נגד הרפורמה אמתלה שקרית שכל מטרתה להפיל ביחד עם המפגינים בכל הארץ את הממשלה באופן לא דמוקרטי ***** זו המטרה …אבל הקרעים והשנאה מהאנרכיסטים שלא בחלו להכות ולהפריע ביום הכיפורים נגד מתפללים ביום הכיפורים בצום…על ידי כוח 17 הפשיסטי שגם היום יוצא להפגנות!!!!!.ועקב השסעים והשינאה האויביטם שלנו עשו לנו שואת אסונות שעדיין מכה בנו.. לכן אני מאשים את המארגנת ותומכיה בשואה זו …ואני קורה קריאה עצומה.. לציבור לקום ולקרוא נלהגר פרי להתפטר מכל תפקיד ציבורי ..מספיק לנו ..מימך.. והדבר השני אני מבקש בשם כל אוהבי הישוב ביום שלישי === פעמים כי טוב ….5-3-2024 …כולנו מצבעים עבור ראש המועצה מר נסימי יוני ,,,יונתן …בשבילכם בורא עולם שמע תפילתנו ועשה את המהפך ..ובחר ביו…נתן. .שהשם יברך אותו ויחזקהו ויאריך ימיו בטובים.. וכוח לתת שרות טוב לכולנו ..וייתן לו כוח לנקות את האורוות ..מהכפילויות בתפקידים.. ובטלנים ובעלי תפקידים שלא עשו ולא נתנו שירות לאזרחים. .ולישוב היקר שלנו…לכן כולנו יוני חכימי ..אמן

  3. שמח שהמושבה מתעוררת סופסוף והליברלים עושים מעשה ומנסים לשנות. אולי נתחיל לראות פה שיפור רציני בתשתיות ובתרבות שהלכה לאיבוד
    יש פה תושבים מעולים עם הרבה רצון לעשייה ותרומה שדי סובלים מכל מה שלא טופל עד היום. לי אישית מפריע הפקק הגדול באלונית שקיים בכל שעות היממה

    מקווה שהאיחוד ינצח ונתחיל לראות האצה בכל הנושאים האלה.

  4. הכי מתאים היה בר כוכבא….

    ארבע שנים ואין שינוי בפרדס חנה. אין עשיה הנראית לעין…חבל מאד.

    בל נשכח כל נבחר חדש לראשות ללא ניסיון
    בדרך כלל מסיים קדנציה ללא תוצאות
    לכן היה חשוב שייבחר אחד עם נסיון כדי להביא את השינוי המיוחל…
    פרדס חנה הפסידה …
    חכימי…..מי ? מה?
    יגור וחכימי היינו הך…..עוד קדנציה ללא תוצאות….

  5. חשוב שאלו שלא הצביעו הגר בסיבוב השני ילכו לקלפי ויצביעו יוני. הבעיה עם הגר זה לא מה שהיא עשתה אלא מה שלא עשתה וזה לייצר שיתוף פעולה עם כל הגורמים.

  6. הגר אמורה לייצג את מפלגת העבודה (אני לא יודעת אם גם בבחירות האלה).
    מה שברור (לי) הוא שכאישה, שאמורה לייצג דעות ליברליות היא ספגה חוסר אמון מוחלט מהציבור. רשימות ליברליות עלו (מפחד שהיא תקבל קול משמעותי?), היא עומדת לבחירה בסיבוב הבא מול מועמד ליברלי (פעם שעברה זה היה מול ראש מועצה קיים, דתי) – כלומר הציבור 'צועק' אליה – את לא ליברלית, לא עשית מה שביקשנו שתעשי, לא ייצגת אותנו אף על פי שיצאנו (פעמיים) לבחור בך להיות בראש.
    האם היא תסיק מסקנות? האם היא תבין?
    לדעתי הכישלון הזה מתגבר כאשר נודע לי עכשיו (ואולי זו רק אני שלא הייתי מספיק 'בעניינים', שיוני וכגן חתמו הסכמים עם מפלגה ימנית של גדעון סער. (אמנם מאז שסער עזב את הליכוד ומורד בביבי הוא נראה כליברל, אבל בפועל דעותיו ימניות (גם כלכלית – מה שחשוב במועצה) מאלה של ביבי (והוא זה שעזר להצמיח ולהביא את פורום קהלת לפוליטיקה הישראלית כמובן)

    1. בבחירות הללו רק טובת הישוב אמורה להיות הראש דאגתנו

      ליברלי. דתי. ימני. שמאלני. אין משמעות
      מי שידאג לאיכות תושבי הישוב הוא ייבחר
      ויצעיד את הישוב קדימה.

    2. בס"ד מחרבייך ומהרסייך מימך יצאו ..כמה רוע ושינאה נגד היהדות ונדם הדת היהודית ביגלל הסע והשנאה וההפגנות שעדיין לא פסקו באשמתכם נענשנו בשואה שעדין מכה בנו ..קשה לי להבין אתם לא יהודים אין לכם אלוהים.. "??<??.מי את בכלל וכמוך שתשנו את היהדות בליברליות ליבראלי שווה שינאת היהדות פילוג ושסע …אני מוכן לקחת סגיכונים שמי שלא יהודי אמתי ולא מקיים דת ויהדות שיעזוב לארצות ליבראליות ויניח לנו להיות במדינה יהודית לשמה ..כמו הלוחמים שרובם שלצערנו נהרגו ונפצעו ונלחמו כמו אריות עם גבורה היו רובם חובשי כיפה ודתיים.. ומי שאמר שהדתיים לא משרתים אלה דוברי שנאה ופוליטיקה ארורה דיי דיי ..תסתמו את הפיות שלכם עוכרי ישראל ….הראל עזרא..

      1. כמה רוע ושקרים יש לכם נגד הגר פרי יגור ,אז אני מבין שאתם לא תומכים בה ,אבל למה השקרים שאתם כותבים עליה ? נתחיל בזה שהגר עשתה המון לישוב מאז שהיא נבחרה לישוב. כיכר לפני הפניה לכיוון הרכבת ,שיפור יד לבנים ברחבה ,שבילי אופניים,וכן הגר שייכת לשמאל ,כמו שינוי שייך לימין ,מה הבעיה עם זה? מי ש..ינצח בסיבוב השני ,מאחל לו בהצלחה ,אבל בלי שקרים ופייק

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

מה יהיה עם ההבטחות של הפוליטיקאים אחרי שהקלפיות ייסגרו?

אנחנו רוצים להציב עיתונאי/ת במשרה מלאה בפרדס חנה כרכור! 🤩

אבל כדי שזה יקרה, אנחנו צריכים לדעת שאתם איתנו.

אנחנו נלחמים על האמת שאחרים מנסים להסתיר.
בשקוף אין פרסומות.
אנחנו עושים עיתונות שנלחמת על האמת שאחרים מנסים להסתיר.

מול הכוחות הגדולים שמנסים להשתיק אותנו, היום יותר מתמיד אנחנו צריכים אותך איתנו!