ערכת שאלות לפוליטיקאים

חיפוש
Close this search box.
חיפוש

כאילו אין סוכרת: השרה סילמן הצטלמה מחלקת שתייה מתוקה לחולים

ביומה הראשון בתפקיד השרה להגנת הסביבה, היה עדיף שנראה אותה לצד התושבים הנחנקים ממפעלים מזהמים - ולא מחלקת ממתקים בבתי חולים • רק השנה ניהל משרד הבריאות - שהיא כה רצתה לעמוד בראשו - מאבק איתנים מול תעשיית הסוכר • דעה
הדפיסו את הכתבה

רוצה את מיטב הכתבות והתחקירים של שקוף ישירות לתיבה? פה נרשמים לניוזלטר:

מה הלוקיישן הראשון שהייתם מבקרים בו כשר או שרה להגנת הסביבה? כדי להראות שאתם כאן כדי לשפר את איכות החיים של אזרחי ישראל, אולי הייתם פותחים את היום בביקור באחד המפעלים המזהמים בארץ – "נשר" ברמלה או בז"ן בחיפה. אולי הייתם רוצים להעלות לרשתות תמונה עם צוות המשרד בישיבת חפיפה ובה ציינתם את האתגרים הקרובים העומדים בפניכם. אבל לעידית סילמן מהליכוד, השרה הנכנסת, היה רעיון אחר. בזמן שהשרים החדשים מתארגנים לכניסה למשרד, היא בחרה באקט יחצני מביך ופגום בכל מישור אפשרי, והצטלמה מחלקת במוצ"ש האחרון שתיה מתוקה וממתקים לחולים ומבקרים בבית החולים קפלן ברחובות.

האם צריך להזכיר לסילמן, שכיהנה כיו"ר ועדת הבריאות בכנסת ה-24, עד כמה שתיה מתוקה מזיקה לגוף האדם? איך יתכן שמכל הדברים בעולם היא בחרה לחלק בקבוקי פלסטיק חד פעמיים וחטיפים בתוך בית חולים? היא ודאי לא שכחה את המס על השתיה המתוקה שעבר בממשלה האחרונה, את הויכוחים הרמים והתעקשות משרד הבריאות על הנזק האדיר של כל כוס מיץ כזו. 

המס עבר לאחר מאבק ארוך וקשה אל מול תעשיית המזון. במסגרת המאבק גייסה התעשייה את כל מי שהייתה יכולה – החל מחיילים, אוכלוסיות מוחלשות, שימוש ברופאים מטעמה ואפילו גיוס התקשורת. בנוסף, ערוץ התקשורת הפופלארי בישראל 12 מוחזק בבעלות החברה המרכזית למשקאות (קוקה קולה). כעת, שימוש בשרה כפרזנטורית ל"הלבנת" הסוכר לא מבשר טובות לעתיד אזרחי ישראל. 

רק בשבוע שעבר כתבה פה ב"שקוף" יעל געתון כי היא תולה תקווה שהשרה החדשה להגנת הסביבה תיעזר בידע הרב שצברה במערכת הבריאות כדי לשפר את בריאות הציבור הישראלי. אולי במשמרת שלה, כך ייחלה, תצליח סילמן להקטין את התמותה מזיהום אוויר. סילמן כזכור, חתרה על פי הפרסומים לתפקיד שרת הבריאות. אך נראה שבין המעשים לטייטל יש פער משמעותי. האם האקט חסר המודעות או הציני שראינו במוצ"ש יכול לנבא משהו על יכולתה להילחם מול חברות הפלסטיק והמפעלים המזהמים בעוז רוח?

יש לכם הערות, הארות או ביקורת על הכתבה? מכירים מידע או סיפור שאנחנו לא?

רוצה את מיטב הכתבות והתחקירים של שקוף ישירות לתיבה? פה נרשמים לניוזלטר:

מאת עידן בנימין

עידן בנימין
כתב לתיקון הכנסת. ירושלמי 15 שנה. מאז הקמת "שקוף" כותב על הפינות החשובות שכלי התקשורת מזניחים: העבודה הפרלמנטרית האמתית, פיקוח הח"כים על הממשלה, כשלונם של נבחרי הציבור לעמוד בחוקים שהם עצמם כתבו, מימון מפלגות פיקוח על מבקר המדינה ועוד. מתעקש לכתוב שוב ושוב על דברים - עד שיתוקנו. הולך לישון בלילה פסימי וקם בבוקר אופטימי. מונע מזעם ומתקווה בו זמנית.

4 תגובות

  1. קודם כל היייתי חוקר את המינוי של הגברת שברור לכולם (כולל לימין לפי הסקר בערץ 12 אתמול) שהוא שוחד פוליטי כדי שתפיל את ממשלת לפיד. איך אפשר לעבור על זה לסדר היום?

  2. כתבה מגמתית. עלק שקוף אתר מהימן. תגיד שאתה חולק פוליטית על סלמן ושהיא לא במפלגה הנכונה. אתה מכיר את הארגון הזה שעושה חסדים. האם הוא רק מחלק שתייה מתוקה?
    כתבה מגמתית ביותר.
    אם אין לך מה לומר לא חייב למלא את האתר בכתבה זבל שבזבל

  3. הרי מסמן הם מצפצפים על החוקים ו״ההלכות״ של חורשי רעתם. ולמה שהיא לא תלך בדרך הזו. בשיני הילדים מטפלים בחינם ( ליצמן), בנזקי ההשמנה והסוכרת גם. אז לפחות שיהיה להם מתוק בפה, בזול והרבה.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

שקוף הוא כלי התקשורת העצמאי הגדול בישראל. פה תקראו עיתונות חוקרת, מעמיקה וביקורתית, בתחומי הון-שלטון-עיתון, עבודת הכנסת, משבר האקלים ועוד.

"עצמאי" אומר שכל המימון שלנו, מהשקל הראשון ועד האחרון, מגיע רק מ- 8,904 איש ואישה בדיוק כמוך. אנחנו לא לוקחים אגורה מבעלי הון או קרנות, אין פרסומות ואנחנו משוחררים משיקולי רייטינג. זו מהפכה: אנחנו היחידים בישראל שפועלים במודל הזה, באופן שמבטיח שנעשה עיתונות נקייה מאינטרסים ומלחצים פוליטיים, כזו שנכנסת לעובי הקורה ולא פוחדת לומר את האמת. כל תמיכה, בכל סכום, מאפשרת לנו להמשיך ולשנות את המציאות הישראלית, למען כולנו.
אנחנו נלחמים על האמת שאחרים מנסים להסתיר.
בשקוף אין פרסומות.
אנחנו עושים עיתונות שנלחמת על האמת שאחרים מנסים להסתיר.

מול הכוחות הגדולים שמנסים להשתיק אותנו, היום יותר מתמיד אנחנו צריכים אותך איתנו!