ערכת שאלות לפוליטיקאים

חיפוש
Close this search box.
חיפוש

הרשות להגנת הפרטיות עדיין ללא מנהל: כל המינויים החסרים במשרד המשפטים

הצעת החוק הממשלתית שאמורה לאפשר שימוש של המשטרה במערכות לזיהוי עברייני תנועה מעוררת ביקורת ציבורית. אך לא בטוח שזו תתורגם לפעולה של הרשות הממשלתית שנועדה להגן על האזרח מפני פגיעה לא מידתית בפרטיותו • במשרד המשפטים חסרים עדיין עשרה בעלי תפקידים בכירים
הדפיסו את הכתבה

רוצה את מיטב הכתבות והתחקירים של שקוף ישירות לתיבה? פה נרשמים לניוזלטר:

מי יגן על פרטיות האזרחים? אילוסטרציה

בקרוב תגיע לכנסת הצעת חוק ממשלתית שצפויה לעגן את השימוש במצלמות המשטרה לאיתור עבירות תנועה. אבל בזמן שהמערכת מחפשת עברייני תנועה היא גם אוספת מידע על כולנו. סלע המחלוקת בחוק צפוי להיות השמירה על פרטיות האזרחים: מי יהיה חשוף למידע, איזה מידע בכלל יאסף, ולכמה זמן הוא ישמר? לשמחתנו, בישראל יש רשות ממשלתית שתפקידה לייעץ למקבלי ההחלטות על פגיעה בפרטיות האזרחים – הרשות להגנת הפרטיות במשרד המשפטים. לצערנו, גם בראשה לא עומד/ת מנהל/ת קבוע/ה במשך שנתיים וחצי. וכל זאת בנוסף לשורה של תפקידים בכירים במשרד המשפטים שטרם אוישו.

עוד ב"שקוף":

וזו, אולי, הסיבה שכשהחלו הדיונים על איכוני השב"כ לאיתור מאומתי קורונה, קולה לא נשמע במשך תקופה ארוכה עד שנמתחה ביקורת על כך. רשות שבראשה עומד ממלא מקום היא פחות עצמאית ונוחה יותר ללחץ הפוליטיקאים שיכולים להזיז את ממלא המקום בכל יום אם הוא לא נוח להם. ואם לא ימונה ראש רשות קבוע אנחנו צפויים לראות התנהלות הססנית שכזו גם בהליך החקיקה הקרוב. 

המשרד עם הכי הרבה מינויים בכירים חסרים

וזו לא רק הרשות להגנת הפרטיות. במשך תקופה דומה אין מנהל קבוע ליחידה לחופש המידע במשרד המשפטים. מדובר באדם שחלק מתפקידו הוא לנזוף במנכ"לים של משרדי ממשלה כשאלו לא נותנים מענה לבקשות חופש מידע.  

משרדו נותר עם הכי הרבה מינויים חסרים. גדעון סער. צילום: אוליבייה פיטוסי, פלאש 90

אמנם עם קום הממשלה הנוכחית, מונה מנכ"ל קבוע למשרד המשפטים, לאחר 22 חודשים, ופרקליט מדינה לאחר חצי שנה. אבל משרד המשפטים נותר המשרד שחסרים בו הכי הרבה מינויים בכירים. מעבר לראש היחידה לחופש המידע וראש הרשות להגנת הפרטיות חסרים גם המינויים הבאים, חלקם במשך שנים:

  • ראש האגף להסדרת מקצועות – אין מאז יוני 2017.
  • סמנכ"ל רכש נכסים ולוגיסטיקה-  ממלא מקום מאז ינואר 2021.
  • פרקליט מחוז חיפה פלילי – חסר.
  • משנה ליועמ"ש ציבורי מנהלי – אין מאז דצמבר 2020
  • משנה ליועמ"ש חוקתי ציבורי – אין מאז יולי 2018
  • מנהל הסיוע המשפטי – ממלא מקום מאז נובמבר 2018
  • ראש רשות התאגידים – אין מאז נובמבר 2020
  • סגן ניצב תלונות הציבור על שופטים – אין מיוני 2012 

משרד שבו מאוישים כל המינויים הבכירים הוא משרד יציב, עצמאי, שמסוגל לתת שירות טוב יותר לאזרחים. האחראים היום על שיבוץ המינויים הבכירים במשרד הם השר גדעון סער ומנכ"ל המשרד ערן דוידי. 

יש לכם הערות, הארות או ביקורת על הכתבה? מכירים מידע או סיפור שאנחנו לא?

רוצה את מיטב הכתבות והתחקירים של שקוף ישירות לתיבה? פה נרשמים לניוזלטר:

מאת עידן בנימין

עידן בנימין
כתב לתיקון הכנסת. ירושלמי 15 שנה. מאז הקמת "שקוף" כותב על הפינות החשובות שכלי התקשורת מזניחים: העבודה הפרלמנטרית האמתית, פיקוח הח"כים על הממשלה, כשלונם של נבחרי הציבור לעמוד בחוקים שהם עצמם כתבו, מימון מפלגות פיקוח על מבקר המדינה ועוד. מתעקש לכתוב שוב ושוב על דברים - עד שיתוקנו. הולך לישון בלילה פסימי וקם בבוקר אופטימי. מונע מזעם ומתקווה בו זמנית.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

שקוף הוא כלי התקשורת העצמאי הגדול בישראל. פה תקראו עיתונות חוקרת, מעמיקה וביקורתית, בתחומי הון-שלטון-עיתון, עבודת הכנסת, משבר האקלים ועוד.

"עצמאי" אומר שכל המימון שלנו, מהשקל הראשון ועד האחרון, מגיע רק מ- 8,918 איש ואישה בדיוק כמוך. אנחנו לא לוקחים אגורה מבעלי הון או קרנות, אין פרסומות ואנחנו משוחררים משיקולי רייטינג. זו מהפכה: אנחנו היחידים בישראל שפועלים במודל הזה, באופן שמבטיח שנעשה עיתונות נקייה מאינטרסים ומלחצים פוליטיים, כזו שנכנסת לעובי הקורה ולא פוחדת לומר את האמת. כל תמיכה, בכל סכום, מאפשרת לנו להמשיך ולשנות את המציאות הישראלית, למען כולנו.
אנחנו נלחמים על האמת שאחרים מנסים להסתיר.
בשקוף אין פרסומות.
אנחנו עושים עיתונות שנלחמת על האמת שאחרים מנסים להסתיר.

מול הכוחות הגדולים שמנסים להשתיק אותנו, היום יותר מתמיד אנחנו צריכים אותך איתנו!