ערכת שאלות לפוליטיקאים

חיפוש
Close this search box.
חיפוש

מרוצים מהחיים, אבל לא מהתחב"צ: התפרסם מדד איכות החיים ברחובות

העיר קיבלה ציון גבוה במרבית המדדים של הלמ"ס: תחושת הבדידות פחותה מהממוצע, פחות מובטלים מיתר הערים וביטחון מוגבר ללכת לבד בלילה. תחום מחזור האשפה והתחבורה הציבורית לוקים בחסר
הדפיסו את הכתבה

עיתונות חופשית ואמיצה במימון ציבורי יכולה להשפיע, גם בעיר שלך!

רוצים שנצליח לעשות זאת בכל עיר, כל השנה? הכניסו כאן מייל, כך נדע שאתם איתנו:

תחנת אוטובוס ברחובות (צילום: עפר לבנת)

מדד איכות החיים בערים הגדולות לשנת 2022, אותו פרסמה בשבוע שעבר הלשכה המרכזית לסטטיסטיקה, מצייר תמונה חיובית של החיים ברחובות לפי ראות עיני התושבים: מרוצים מההכנסה יותר מהממוצע, משלמים פחות שכר דירה מערים אחרות, לא מספיק מרוצים מהתחבורה הציבורית ומפגרים מאחור בתחום מחזור האשפה. 

רחובות קיבלה ציון גבוה ושומרת על המקום השני כמו בשנה שעברה, ברשימת הערים עם ציון כולל גבוה במדדי איכות חיים. במקום הראשון דורגה כפר סבא, אחריה רחובות ולאחר מכן רמת גן, חיפה, הרצליה וראשון לציון. מתוך 50 המדדים הזמינים עבור רחובות, ב-36 מדדים מצבה טוב יותר מהממוצע הארצי ורק ב-14 מדדים מצבה פחות טוב מהממוצע הארצי.

ככלל, תושבי ותושבות רחובות דיווחו על שביעות רצון גבוהה מהחיים (97.6% לעומת 90.2%). תחושת הבדידות נמוכה מהממוצע ביתר ערים הגדולות (17.2% לעומת 20.9% ממוצע ארצי). מבחינת תחושת הביטחון ללכת לבד באזור המגורים בשעות החשכה – 84.4% השיבו לחיוב לעומת 80.4% בממוצע הארצי.

עלות שכר הדירה ברחובות, כך דיווחו התושבים, היא נטל פחות משמעותי מהממוצע בערים הגדולות: 21.8% הוצאה על שכ"ד מתוך ההכנסה הכספית נטו למשק בית, לעומת ממוצע ארצי של 23.1%. גם שיעור התעסוקה בעיר גבוה- 67.1% לעומת ממוצע של 60.9%. רחובות גם מובילה באחוז המועסקים המרוצים מההכנסה (59.6%) ובאמון במערכת הבריאות (72.1%). 

מנגד, מצבה של רחובות היה פחות טוב מהממוצע הארצי בדומה לשנה שעברה, במדדי שביעות רצון מהתחבורה הציבורית (32.8% לעומת 35%) ואיכות מי השתייה (0.7% לעומת 0.39%). בלט לרעה גם נושא המחזור, שבו רחובות מפגרת מאחורי הממוצע הארצי.

מדובר במדד המתפרסם מדי שנה ובו נבחנים עשרות מדדים, כאשר השנה נבחנו 90 מדדים הבודקים את איכות החיים בערים הגדולות המונות יותר מ-100 אלף תושבים. במדד נבדקו 18 ערים: ראשון לציון, רחובות, רמת גן, כפר סבא, פתח תקווה, נתניה, אשקלון, תל אביב-יפו, חיפה, בית שמש, בני ברק, באר שבע, אשדוד ,חולון, ירושלים ובת ים, הרצליה וחדרה.

יש לכם הערות, הארות או ביקורת על הכתבה? מכירים מידע או סיפור שאנחנו לא?

עיתונות חופשית ואמיצה במימון ציבורי יכולה להשפיע, גם בעיר שלך! 

רוצים שנצליח לעשות זאת בכל עיר, כל השנה?

תגובה אחת

  1. לתשומת לבך,
    התחבורה הציבורית לוקה בתפקוד נמוך ביותר.
    אוטובוסים כאילו עוצרים בתחנה ואז הם ממשיכים בנסיעה ובורחים ומשאירים נוסעים בתחנה וצריך לחכות הרבה זמן.
    יש תופעה שנהגים סוגרים את דלתות האוטובוס על הנוסעים כשהם רוצים לרדת וזה מסוכן מאוד ואת זה הם עושים כאילו זה קורה במקרה לא בכוונה.
    יש להחליף את חברת הנסיעות "מטרופולין" לחברה אחרת עם נהגים יותר מיומנים ומקצועיים על מנת שנוכל לקבל שירות נסיעות ציבורי ברמה מינימלית.
    נכון להיום השירות הוא על הפנים.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

מה יהיה עם ההבטחות של הפוליטיקאים אחרי שהקלפיות ייסגרו?

אנחנו רוצים להציב עיתונאי/ת במשרה מלאה ברחובות! 🤩

אבל כדי שזה יקרה, אנחנו צריכים לדעת שאתם איתנו.

אנחנו נלחמים על האמת שאחרים מנסים להסתיר.
בשקוף אין פרסומות.
אנחנו עושים עיתונות שנלחמת על האמת שאחרים מנסים להסתיר.

מול הכוחות הגדולים שמנסים להשתיק אותנו, היום יותר מתמיד אנחנו צריכים אותך איתנו!