ערכת שאלות לפוליטיקאים

חיפוש
Close this search box.
חיפוש

אתם בחרתם: רחובות היא הזוכה השנייה במיזם הסיקור המקומי

תושבי רחובות הצליחו לגייס את הסכום הנדרש לסיקור לתקופת הבחירות ומצטרפים לפרדס חנה כרכור. מתחילים לעבוד כבר עכשיו על שלב ב' של המיזם: כתבים מקומיים לכל השנה במימון התושבים. איך משפיעים על בחירת הערים? כל הפרטים
הדפיסו את הכתבה

רוצה את מיטב הכתבות והתחקירים של שקוף ישירות לתיבה? פה נרשמים לניוזלטר:

שבוע לפני תום הזמן שהוקצב, רחובות עמדה ביעד הגיוס והצטרפה אל פרדס חנה-כרכור בפיילוט הסיקור המקומי של איחוד העיתונות העצמאית בשיתוף "הצינור". לאחר שגויס הסכום על ידי תמיכת התושבים, אנחנו מתחייבים לסיקור מעמיק שכולו עבורם. בלי פרסומות, בלי בעלי הון, בלי אינטרסים זרים. הסיקור ייעשה בליווי צמוד של גוף התקשורת העצמאי "שקוף" ושותפיו מה"מקום הכי חם בגיהנום" ו"העין השביעית".

רחובות נבחרה לאחר שפרדס חנה-כרכור השלימה את הגיוס בזמן שיא של חמישה ימים מעליית הקמפיין לאוויר. לאור הביקוש החלטנו להרחיב את הפיילוט ולפתוח לעיר נוספת. חיפה היתה מתחרה צמודה, אך לבסוף רחובות גייסה את הסכום. בסך הכל תמכו בפרויקט יותר מ-1,000 תושבים ותושבות שונים.

כעת, אחרי שנבחרו שתי הערים לפיילוט, אנחנו מתחילים בתחקיר רציני, ולצדו בבניית השלב הבא: כתבים מקומיים במשרה מלאה כל השנה, גם אחרי הבחירות. הערים שיאספו בחודשים הקרובים הכי הרבה תושבים ותושבות, שיצהירו כי ישתתפו, בסכום חודשי לבחירתם, במימון שכר עיתונא/ית צמוד/ה, יקבלו עדיפות עם התקדמות המיזם. 

משאירים פרטים כאן

למה זה חשוב? לצערנו, כיום העיתונות המקומית בישראל גוססת. המקומונים שהיו העין הפקוחה על המנהל התקין בעיריות וברשויות, נעלמו כמעט לחלוטין ובעלי הקשרים והאינטרסים מתנהלים בחופשיות במרחב הקומבינות. חיי היומיום שלך מושפעים ישירות מניהול העיר: עירייה מושחתת מובילה ישירות לקומבינות נדל"ן של מאכערים, וחלוקת תקציבים מגזריים.

עירייה מתפקדת יכולה להבטיח השקעה בחינוך, צל ברחובות, תרבות נגישה. החלטנו שהגיע הזמן להביא את העיתונות העצמאית אל הסיקור המקומי. 

כשהמימון מגיע ב-100% מהציבור, העיתונות נקיה מפרסומות, שיקולי רייטינג ואינטרסים. בנוסף, במיזם המקומי כמו ב"שקוף" בכלל, סכום התמיכה המקסימלי לאדם מוגבל, כך שאף אחד לא יכול "לקנות" אותנו. 

יש לכם הערות, הארות או ביקורת על הכתבה? מכירים מידע או סיפור שאנחנו לא?

רוצה את מיטב הכתבות והתחקירים של שקוף ישירות לתיבה? פה נרשמים לניוזלטר:

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

שקוף הוא כלי התקשורת העצמאי הגדול בישראל. פה תקראו עיתונות חוקרת, מעמיקה וביקורתית, בתחומי הון-שלטון-עיתון, עבודת הכנסת, משבר האקלים ועוד.

"עצמאי" אומר שכל המימון שלנו, מהשקל הראשון ועד האחרון, מגיע רק מ- 8,903 איש ואישה בדיוק כמוך. אנחנו לא לוקחים אגורה מבעלי הון או קרנות, אין פרסומות ואנחנו משוחררים משיקולי רייטינג. זו מהפכה: אנחנו היחידים בישראל שפועלים במודל הזה, באופן שמבטיח שנעשה עיתונות נקייה מאינטרסים ומלחצים פוליטיים, כזו שנכנסת לעובי הקורה ולא פוחדת לומר את האמת. כל תמיכה, בכל סכום, מאפשרת לנו להמשיך ולשנות את המציאות הישראלית, למען כולנו.
אנחנו נלחמים על האמת שאחרים מנסים להסתיר.
בשקוף אין פרסומות.
אנחנו עושים עיתונות שנלחמת על האמת שאחרים מנסים להסתיר.

מול הכוחות הגדולים שמנסים להשתיק אותנו, היום יותר מתמיד אנחנו צריכים אותך איתנו!