ערכת שאלות לפוליטיקאים

חיפוש
Close this search box.
חיפוש

"ידיעות אחרונות" הזמין לוביסטית של חברת טבק לכנס יום האישה: "קשר חולני ומסוכן"

בין "הנשים שמעצבות את פניה של ישראל" בחרו בעיתון בעו"ד קורל אבירם - הלוביסטית של פיליפ מוריס • 8,000 בני אדם מתים בישראל בשנה כתוצאה מעישון • לצד הלוביסטית ישתתפו רעיית הנשיא והשרה פנינה תמנו שטה • פרופ' חגי לוין: "מקורו של קשר זה הוא בכסף מזוהם לפרסומות. מעשנים עלינו מהמקפצה"
הדפיסו את הכתבה

רוצה את מיטב הכתבות והתחקירים של שקוף ישירות לתיבה? פה נרשמים לניוזלטר:

הדוברות בוועידת הנשים של "ידיעות אחרונות" – מתוך אתר לאישה

בין נשות חינוך, מנכ"ליות של עמותות, שרה בממשלה ואף רעיית הנשיא – "ידיעות אחרונות" ו"לאשה" החליטו להזמין לכנס "הנשים של המדינה" את עו"ד קורל אבירם, הלוביסטית הביתית של חברת הטבק "פיליפ מוריס". יממה אחרי שהכנסת התקפלה מול בעלי העיתונים וחברות הטבק, מדובר בהוכחה לקשר ההדוק בין ידיעות אחרונות לחברת הסיגריות, שידועה גם כמפרסמת גדולה בעיתון. 

עו"ד אבירם עובדת בפיליפ מוריס משנת 2016 ובעברה עבדה עם ח"כ חיים כץ. בתפקידה הנוכחי היא מייצגת את האינטרסים של יצרנית הסיגריות מול בכירים בממשלה ובכנסת, המנסה להגדיל את רווחיה ולמנוע רגולציה שתפגע בה.

השתתפות נציגת חברות טבק בכנס מסוג כזה היא חריגה. נציגי חברות טבק מוחרמים בכנסים הנוגעים לנושאי בריאות וזכויות אדם בשל העובדה הפשוטה שהן אחראיות למותם של 8,000 אזרחים ואזרחיות בשנה רק בישראל. או כפי שנכתב ב-ynet בתיאור הכנס: "הנשים שמעצבות את פניה של ישראל". 

עו"ד קורל אבירם (במעגל האחורי, שניה משמאל) בדיונים בוועדת הכלכלה על איסור פרסום טבק ב-2018

"יום אחרי שהכנסת פעלה לפשרה עקב לחץ של ידיעות אחרונות ודחתה את ביטול החרגת העיתונות מאיסור פרסום מוצרי טבק, מפורסם באותו עיתון כי אחת מנבחרות "הנשים של המדינה" היא עובדת של חברת הטבק פיליפ מוריס. יש יותר ציניות מזה?" זעמה ד"ר יעל בר-זאב, יו"ר החברה הרפואית למניעה ולגמילה מעישון.

פרופ' חגי לוין יו"ר איגוד רופאי בריאות הציבור מסר ל"שקוף" כי "הזמנת נציגת חברת טבק כדמות להשראה לוועידה לרגל יום האישה הבינלאומי מבהירה כי 'מעשנים עלינו מהמקפצה'. ליקוי המאורות מעיד על הקשר החולני והמסוכן בין העיתונות לחברות הטבק בישראל. מקורו של קשר זה הוא בכסף מזוהם לפרסומות ולחסויות הקונה את בעלי העיתונים".

לצד הלוביסטית: רעיית הנשיא והשרה תמנו שטה

חברת פיליפ מוריס איננה מקדמת זכויות נשים, אלא אחראית למותם של עשרות, אם לא מאות אלפי נשים בישראל מאז שנכנסה לשוק הישראלי בשנות ה-80. כניסת דוברת בשמם לכנס של ידיעות אחרונות מהווה הוכחה ניצחת למה שטענתי אתמול כלפי המו"ל נוני מוזס וההנהלה שתחתיו: תקציבי הפרסום של חברות הטבק מנעו לאורך 30 השנים האחרונות את קיומו של קמפיין אמיתי, מתמשך ועמוק נגד אויב בריאות הציבור המר ביותר של אזרחיות ואזרחי ישראל – חברות הטבק. 

לעת עתה לא ידוע אם מי מהמוזמנות לכנס מיודעות לגבי הגעת הדוברת מחברת פיליפ מוריס. אך לפי הפרסום ישתתפו לצדה אשת נשיא המדינה מיכל הרצוג. נזכיר כי דודתו של הרצוכ סוזי אבן ז"ל היא הנשיאה המייסדת של האגודה למלחמה בסרטן, מי שרתמה את את כל נשיאי ישראל למבצע "הקש בדלת".

עוד משתתפת היא שרת העלייה והקליטה פנינה תמנו שטה. יצויין כי ב"העין השביעית" פורסם באוגוסט האחרון כי משרד הקליטה והסוכנות היהודית יממנו כנס של "ידיעות אחרונות" בחצי מיליון שקל. עוד מששתפות: עיתונאית דמורקTV לוסי אהריש, יו"ר נעמת חגית פאר, תמר שוורץ מעמותת "רוח נשית", מזכ"לית הסתדרות המורים יפה בן דוד ועוד.  

שרת העליה והקליטה פנינו תמנו שטה. הוזמנה לצד הלוביסטית (צילום: יונתן זינדל, פלאש 90)

בכנס הקודם בחרה קבוצת "ידיעות אחרונות" לקרוא לראיון עם אחת המשתתפות בכנס לכבוד יום האישה בשם "המצילה", פארמדיקיות של מד"א שסיפרה כיצד פועלה הציל חיים. בהשוואה לכך, מעניין יהיה לדמיין איזו כותרת היו מעניקים לראיון עם מי שמקדמת בכל כוחה עישון סיגריות בישראל.

מפיליפ מוריס נמסר בתגובה: "עו"ד קורל אבירם היא מנהלת הרגולציה והאחריות התאגידית של חברת פיליפ מוריס, המדובר בתפקיד חשוב הנושא עימו אחריות רבה. לצערינו בחרת לתקוף את עו"ד קורל אבירם באופן אישי, זאת ככל הנראה מתוך כוונה לאיים עליה ולפגוע בה כאישה, ובכך לגרום לה לסגת מכוונתה להציג את הפעולות החשובות שעושה פיליפ מוריס בתחום השיוויון המגדרי. אנו דוחים בשאת נפש את ההתנהגות המיזוגנית שהפגנת ודורשים ממך להסיר מיידית כל ביטוי הפוגע בעו"ד קורל אבירם".

יש לכם הערות, הארות או ביקורת על הכתבה? מכירים מידע או סיפור שאנחנו לא?

רוצה את מיטב הכתבות והתחקירים של שקוף ישירות לתיבה? פה נרשמים לניוזלטר:

מאת שבי גטניו

שבי גטניו
עיתונאי ב"שקוף", מסקר את הכנסת, עבודת הלוביסטים והקשרים בין הון-שלטון-עיתון. החל מ-2008 פעיל בסוגיות תחלואי קשרי הון-שלטון-עיתונות ואסדרת פעילות השדלנים בישראל. בין השנים 1998-2008 פעיל במאבק לקידום זכויות להט"ב (יוצר הקיצור להט"ב). דובר לשעבר של עמותת 'רופאים לזכויות אדם'. בוגר תואר ראשון במדעי החברה והרוח ובדרך לסיום תואר שני במסלול מצטיינים עם תזה בלימודי דמוקרטיה בין-תחומיים באוניברסיטה הפתוחה. גר בתל אביב, אב לילד.

5 תגובות

  1. עיסוקו של אדם, כל עוד אינו עיסוק פלילי לא אמור לעניין אף אחד.

    אבל, האם לא הגיע הזמן לומר בקול גדול "חדל העצמה נשית"? חדל עם שקר האפליה ! חדל עם עיצוב שקרי של דעת הקהל ! הגיע הזמן לשיח אמיתי על מצבן המעולה של הנשים בישראל, נשים שנמצאות במאיון העליון של כלל משות העולם. האם עצם קיום מפגש שכזה לא מהווה את ההוכחה שכל אשה יכולה להגיע לכל תפקיד בו תחפוץ אם רק תהיה מוכנה לעבוד קשה בשבילו.

  2. לא צריך להסביר. הבנתי.
    שבי גטניו תודה רבה
    רק שנה את שם העמותה בבקשה.
    הצעה: ״העמותה לאפליה מתקדמת״

  3. מאוד מביך.. אנשים לכאורה נאורים קוראים להחרים אישה מצליחה ומונעים ממנה לדבר בכנס שמטרתו העצמה נשית..
    עד מתי צביעות השמאל? אנשים משיחיים ומסוכנים..אתם בושה!

  4. מה קשור איפה היא עובדת?
    לא הבנתי – זו לא ועידת האשה? מה קשור מכירת סיגריות לנושאי הועידה?
    יכולים להסבר לנו פשוטי העם?

  5. איני מכיר את הכותב אבל כאבא לבנות כאח לנשים ובן לאמא מדהימה כואב לי לראות מאבק כנגד אישה אך ורק בגללה מקום עבודתה. חבל שלא בחרתם דרך אמיתית שלהגיע לאותה ועידה ולהתעמת באשר לעיסוקה אולי אפילו היית לומד דבר אחד חדש או שניים. כמי שממנכ״ל ארגון שבו יש את המילה דמוקרטיה הייתי מצפה לדוגמא אישית ולא סתימת פיות לאישה ביום מעמד האישה

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

שקוף הוא כלי התקשורת העצמאי הגדול בישראל. פה תקראו עיתונות חוקרת, מעמיקה וביקורתית, בתחומי הון-שלטון-עיתון, עבודת הכנסת, משבר האקלים ועוד.

"עצמאי" אומר שכל המימון שלנו, מהשקל הראשון ועד האחרון, מגיע רק מ- 8,932 איש ואישה בדיוק כמוך. אנחנו לא לוקחים אגורה מבעלי הון או קרנות, אין פרסומות ואנחנו משוחררים משיקולי רייטינג. זו מהפכה: אנחנו היחידים בישראל שפועלים במודל הזה, באופן שמבטיח שנעשה עיתונות נקייה מאינטרסים ומלחצים פוליטיים, כזו שנכנסת לעובי הקורה ולא פוחדת לומר את האמת. כל תמיכה, בכל סכום, מאפשרת לנו להמשיך ולשנות את המציאות הישראלית, למען כולנו.

הירשמו לניוזלטר השקוף ונעדכן אתכם אחת לשבוע על כל החשיפות, התחקירים והפרסומים שלנו. מבטיחים לא לשלוח ספאם!