ערכת שאלות לפוליטיקאים

חיפוש
Close this search box.
חיפוש

הרבה מהכלום הזה: יואב גלנט הוא ח"כ על הנייר

הח"כ מהליכוד לא מגיע לדיונים בוועדות, לא מגיש שאילתות או הצעות חוק והעלה רק שני נושאים לסדר היום של הכנסת • אחרי שיולי אדלשטיין, שגם הוא כמעט לא פעיל בבית המחוקקים, ניצל פרצה בחוק כדי לקבל עוזר רביעי, החלטנו לעקוב מקרוב - מצעד הח"כים הנעלמים
הדפיסו את הכתבה

רוצה את מיטב הכתבות והתחקירים של שקוף ישירות לתיבה? פה נרשמים לניוזלטר:

שר הביטחון יואב גלנט (צילום: יונתן זינדל, פלאש 90)

אחרי שהראינו איך ניצל ח"כ יולי אדלשטיין (ליכוד) פרצה בחוק כדי לדרוש עוזר פרלמנטרי נוסף, כדאי לדבר על עוד כמה נבחרי ציבור שלא ממש ממלאים את חובתם לציבור. מבדיקת "שקוף" עולה שח"כ יואב גלנט (ליכוד) לא השתתף באף דיון בוועדות הכנסת, לא יזם אף הצעת חוק וכמעט ולא השתמש בשום כלי פרלמנטרי אחר שעומד לרשותו כדי לבצע את עבודתו.

עוד ב"שקוף":

עלות ההעסקה של חברי הכנסת – משכורת, שלושה יועצים ורכב צמוד – היא כ-100 אלף שקלים בחודש. משלמים להם ונותנים להם את הכלים כדי לייצג את הציבור, אך כמה מהם, כך נראה, בוחרים במודע שלא לעשות זאת. 

בואו נסכם רגע מה (לא) עשה גלנט למענכם בכנסת ה-24 עד עכשיו:

  • גלנט לא יזם אפילו הצעת חוק אחת.
  • לא השתתף באף דיון בוועדות.
  • לא הגיש שאילתא אחת.
  • יזם שתי הצעות לסדר היום.
  • גם במליאה עצמה, הנוכחות שלו דלה מאד ולפי שותפינו באתר זמן כנסת הוא נמצא באופן עקבי בתחתית הרשימה ונכח אפילו פחות מרה"מ נפתלי בנט.

אז עבודה פרלמנטרית – אין. בהיעדר יומנו של חבר הכנסת, בדקנו מה עשה ועם מי נפגש גלנט בשבועיים האחרונים, דרך הרשתות החברתיות. בט"ו בשבט הוא הצטלם עם צמח הרותם; יום לפני כן הוא השתתף בחתונת בנו של חבר מועצת העיר אלעד; ב-14 בינואר (שישי בצהריים) טייל על חוף הים; ב-12 בינואר התראיין לאולפן YNET; ב-10 בינואר ביקר במתחם בדיקות קורונה בכיכר הבימה – נציין שזה דווקא רלוונטי, אבל אם זה לא מתורגם לעשייה פרלמנטרית אז זה די חסר ערך. וזהו – כל השאר הם מיני ציוציי גינויים לממשלה, ניחומי אבלים וכדומה. חשוב, אבל בשביל זה לא צריך לתפוס מקום של חבר כנסת. 

לחוסר המעש של חברי כנסת יש השפעה לא רק על הציבור שסובל מחוסר ייצוג האינטרס שלו. גם שאר חברי הכנסת, שכן בוחרים להתייצב במקום עבודתם באופן קבוע ולקחת חלק פעיל בשלטון, נפגעים. כך, למשל, הח"כים שלמה קרעי ואופיר כץ מהליכוד "סוחבים" על גבם את שאר חברי הסיעה שממעטים להגיע לחדרי הוועדות. חלקים אחרים באופוזיציה אולי מחרימים עדיין את הוועדות באופן רשמי ולא רשומים בהן, אבל לא מוותרים על חובתם הציבורית להשמיע את קולם בדיוני התקציב והחקיקה. 

מלשכתו של גלנט לא נמסרה תגובה. 

יש לכם הערות, הארות או ביקורת על הכתבה? מכירים מידע או סיפור שאנחנו לא?

רוצה את מיטב הכתבות והתחקירים של שקוף ישירות לתיבה? פה נרשמים לניוזלטר:

מאת עידן בנימין

עידן בנימין
כתב לתיקון הכנסת. ירושלמי 15 שנה. מאז הקמת "שקוף" כותב על הפינות החשובות שכלי התקשורת מזניחים: העבודה הפרלמנטרית האמתית, פיקוח הח"כים על הממשלה, כשלונם של נבחרי הציבור לעמוד בחוקים שהם עצמם כתבו, מימון מפלגות פיקוח על מבקר המדינה ועוד. מתעקש לכתוב שוב ושוב על דברים - עד שיתוקנו. הולך לישון בלילה פסימי וקם בבוקר אופטימי. מונע מזעם ומתקווה בו זמנית.

19 תגובות

  1. מי שהגדיל את הפנסיות התקציביות זו הממשלה נוכחית. ליברמן המולדבי יחד עם מיסטר נייס גיא גנץ ולפיד אישר כמובן.

    אתם שקופים…

  2. גנב קרקעות שהגיע מכולנו למפלגה של כוח כבוד כסף וג׳ובים חיי בעושר מפנסיה תקציבית כמו כול חבריו הציבור משעמם אותם אלוף פיקוד הדרום שהשאיר מנהרוצ התקפיות למחליפו

    1. איך גלנט,אחרי ההתנהגות המחפירה שלו ….ממשיך להיות חייל של הנאשם???באמת לא מפתיע..מצא מין את מינו

  3. הפוך גוטה.
    אם הממשלה על הפנים זה אומר שגלנט צריך להיות בכנסת יום יום שעה שעה כדי להילחם בה.

      1. נימוק של ילדה בגן ילדים, אבל הגננת, גם הוא עשה….

      2. ומה הלוז של המלך שלך? ללכת ממקום למקום ולשקר לך ולשאר הביביסטים. יורקים עליכם ואתם חושבים שזה גשם, מחפש מפחיד מה יקרה במדינה אם מפלגת העבריינים שלכם תזכה בבחירות הקרובות

    1. זיקנתו מביישת את צעירותו!!!הוא פשוט בולט מעל "הטאלנטים" בליכוד:אמסלם,זוהר ,רגב ,אוחנה,ביטון,דיסטל ועוד .

  4. מקומם שזה מטריף. אנשים חיים פה מ 5000 שח משלמים שכירות 4000 מטפלת טיטולים וחובות עד צאת הנשמה וכאלה פשוט טורפים עוד משכורת שמנה מזה שמנה.. ע נ ק י ת 😡😡😡😡

  5. שלום עידן,
    יפה מאד! ״עשית כבוד״ לאדלשטיין וזה חשוב.
    כבדת את שותפיך ב״זמן כנסת״ וזה חשוב. הם ישימו לב.
    גלנט הוא אלוף מיל. אני לא יודע מה הנוהל קובע באשר לפנסיונר צעיר שמקבל מהמדינה
    פנסיה וגם משכורת. יכול להיות שאפשר לשכתב את הסיפור ולומר שהאלוף מקבל……
    שבת שלום
    צבי

  6. אני לא בטוח שזה רע
    רוב הרעיונות שלו. לא טובים במיוחד
    לא מועיל ולא מזיק עדיף על מזיק

  7. ממשלה על הפנים, אין לו מה לעשות בכנסת.הערבים השתלטו על הכנסת והשמאלנים הטפסים זורמים. אז מה יש לו לחפש שם ??? תבדוק מה עושה יאיר לפיד חלול !!!!

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

שקוף הוא כלי התקשורת העצמאי הגדול בישראל. פה תקראו עיתונות חוקרת, מעמיקה וביקורתית, בתחומי הון-שלטון-עיתון, עבודת הכנסת, משבר האקלים ועוד.

"עצמאי" אומר שכל המימון שלנו, מהשקל הראשון ועד האחרון, מגיע רק מ- 8,910 איש ואישה בדיוק כמוך. אנחנו לא לוקחים אגורה מבעלי הון או קרנות, אין פרסומות ואנחנו משוחררים משיקולי רייטינג. זו מהפכה: אנחנו היחידים בישראל שפועלים במודל הזה, באופן שמבטיח שנעשה עיתונות נקייה מאינטרסים ומלחצים פוליטיים, כזו שנכנסת לעובי הקורה ולא פוחדת לומר את האמת. כל תמיכה, בכל סכום, מאפשרת לנו להמשיך ולשנות את המציאות הישראלית, למען כולנו.
אנחנו נלחמים על האמת שאחרים מנסים להסתיר.
בשקוף אין פרסומות.
אנחנו עושים עיתונות שנלחמת על האמת שאחרים מנסים להסתיר.

מול הכוחות הגדולים שמנסים להשתיק אותנו, היום יותר מתמיד אנחנו צריכים אותך איתנו!