ערכת שאלות לפוליטיקאים

חיפוש
Close this search box.
חיפוש

בדרך להשקפת האגודות העותמאניות? סער הפיץ מחדש את התקנות

אם כדי להיות זה שמקבל את הקרדיט או במטרה למנוע עתירות עתידיות - שר המשפטים גדעון סער הפיץ שוב להערות הציבור את התקנות שיאפשרו להשקיף את הכספים החוסים עדיין תחת חוק מימי הטורקים - כספים של כולנו • זו ההזדמנות של הציבור להשמיע את דעתו - כתבו עוד היום למשרד המשפטים שמוצף בלחצים נגדיים
הדפיסו את הכתבה

רוצה את מיטב הכתבות והתחקירים של שקוף ישירות לתיבה? פה נרשמים לניוזלטר:

גדעון סער (צילום ארכיון: יונתן זינדל, פלאש 90)

צעד בכיוון הנכון: שר המשפטים גדעון סער הפיץ אתמול (שלישי) מחדש את תקנות השקיפות באגודות העותמאניות להערות הציבור. לאגודות ולציבור יש זמן מענה מקוצר – עד 27 ביולי – לכתוב הערות על התקנות. ההפצה החוזרת אינה מחויבת לפי החוק, וסער למעשה יכול לחתום על התקנות כבר עכשיו. עם זאת, המהלך יעזור במידה והאגודות יעתרו לבג"ץ בטענה שהתקנות שכבו על המדף בשנתיים האחרונות ודברים מאז השתנו.

עוד ב"שקוף":

לוח הזמנים המקוצר נובע בין היתר גם מהעובדה שמדובר בנוסח דומה לתקנות שהפיצה איילת שקד כשהייתה שרת המשפטים. מטרה נוספת של סער בהפצה מחדש עשויה להיות כדי לוודא ששמו הוא שיהיה חתום על המהלך, ולא אף אחד אחר.

סער יעמוד למבחן, אם כן, עד סוף החודש. אם גם לאחר מכן יתמסמסו התקנות – סער יצטרף לשורת שרים שאפשרו לארגוני ענק להסתיר את תקציביהם וסירבו לחתום עליהן, דוגמת בני גנץ ואבי ניסנקורן.

בהסתדרות המורים מפעילים לחץ על סער לא לחתום

הפעם אתם ואתן יכולים לעזור להפוך את החלום הזה למציאות. כל אזרח מוזמן לכתוב הערה על גבי התקנות – לחצו כאן.

היכנסו כבר עכשיו וציינו שאתם תומכים בשקיפות באגודות העותמאניות. כתבו, למשל, שב-2021 לא ייתכן שארגונים מסוימים שחיים מכספי הציבור יזכו לפטור מדין וחשבון, בחסות חוק מימי הטורקים.

זה חשוב. למה? כי בימים האחרונים חשפנו ב"שקוף" כי על סער מופעלים לחצים לטרפוד השקיפות. מזכ"לית הסתדרות המורים (אגודה עותמאנית) יפה בן דוד אף נפגשה עם ראש המטה של שר המשפטים כדי לטרפד את חתימתו על התקנות.

ככל שיותר אזרחים יעירו על התקנות ויציגו את העמדה ההפוכה מהלחצים של אלו שמעדיפים להמשיך להסתיר – הסיכויים למהלך גדלים. זה לוקח דקה.

החתימה שתסייע למנוע את השחיתות הבאה

עובדים מאגודות עותמאניות כתבו לנו לאורך השנה האחרונה שהם תומכים בתקנות. "אנחנו משלמים כסף לאיגודים כל חודש, ואין לנו מושג לאן הוא הולך", אמר אחד מהם.

שקיפות כזו יכולה למנוע את השחיתות הבאה, שלא נעדרת מחלק מהאגודות. ראש הסתדרות המורים הקודם יוסי וסרמן, למשל, הורשע על עבירות מרמה, לאחר שקיבל בחסות האפלה טובות הנאה ובזבז כספי מורים לצרכיו הפרטיים.

לשר המשפטים סער יש הזדמנות היסטורית לפעול למען הציבור הרחב – עוד היום, מבלי לעבור בכנסת. החלת השקיפות באגודות עותמאניות תוביל לביקורת איכותית יותר על אלפי עמותות שניזונות מכספי ציבור אך פועלות באפלה. חתימה אחת תאפשר לציבור לדעת מה עושים בכסף שלו במקומות כמו ההסתדרות. 

יש לציבור זכות לדעת לאן זורם כספו. אחרת, כפי שהראינו בכתבות מרובות, התקציבים באגודות האלו מתבזבזים לעתים באפלה וחלקם עובר לכיסי מקורבים. אז למה אתה מחכה כבוד השר?

יש לכם הערות, הארות או ביקורת על הכתבה? מכירים מידע או סיפור שאנחנו לא?

רוצה את מיטב הכתבות והתחקירים של שקוף ישירות לתיבה? פה נרשמים לניוזלטר:

מאת תומר אביטל

תומר אביטל
מייסד-שותף, לשעבר כתב ועורך ב"שקוף".

10 תגובות

  1. אנחנו במאה ה21, הגיעה העת לנהוג בשקיפות למען האינטרס הציבורי, החברתי והכלכלי, ולהחזרת אמון הציבור בכל אותם מנגנונים המשולמים על ידו! רק לאחרונה היינו עדים לנסיונות מכיוונים שונים לערער על שלטון החוק ועל הדמוקרטיה בדרכים שונות גלויות ונסתרות. החשש המתגלה מכיוון נציגות ההסתדרות והמורים משקף אי נוחות מטריד! סיבה טובה לשנות את המצב האבסורדי בהקדם. שר המשפטים, לטיפולך המסור.

  2. ממשלת שינוי
    מצופה שקיפות במדינה דמוקראטית
    גם כשמדובר בעמותות עותומאניות .
    למה ההסתרה הזאת ?
    מדובר הרי בכספי ציבור?
    לא מגיע לציבור לדעת ?
    מקווה שכשר המשפטים השקיפות אכן תתרחש גם בנושא העמותות העותןמאניןת . אנחנו במאה ה21

  3. אנחנו במאה ה-21
    בשביל מה צריך את האגודות העותומאניות? לבטל אותן !!!
    מן הסתם, פרט למינוי מקורבים אינן תורמות דבר לאזרחי המדינה.
    אם הן נותנות שירותים מסויימים, סביר שהמדינה היא זו שצריכה לספק אותם.
    אם לא מבטלים,
    למה שלא יהיה פיקוח על האגודות העותמאניות? אני בעד שקיפות!

  4. לכ' שר המשפטים מר גדעון סער,
    אחרי המהלכים שעשית באומץ רב בהקמת מפלגה עצמאית אני מאמינה בך כאיש ישר וגם אמיץ. השרה איילת שקד כבר פעלה להפוך את האגודות העותומניות לעמותות מבוקרות בקדנציה הקודמת והחוק מוכן להצבעה. לידיעתך, ציבור המורים המונה מעל 150 אלף מורים פונה אליך לעשות את המעשה הנכון ולסגור הסאגה של שחיתות בחסות האגודות העותומניות. מכתבי זה הוא בתגובה לידיעה המצ"ב. כי העותומנים כבר עזבו..הבריטים גם..ומדינת ישראל עצמאית כבר 73. אז הגיע זמן. תודה מראש בהערכה רבה לעשייתך למען מדינת ישראל ואזרחיה. אילנה אליאב 0524316982

  5. הגיע הזמן שהשקילות בכל ארגון ציבורי אשר מקבל כספים מקופת האוצר יעבוד בשקיפות וייתן דו״ח מדוייק למה הועברו הכספים, למה ולמי .
    וזה נכון לגבי הסתדרות המורים וגם תקציב משרד הביטחון.
    ימי החושך צריכים להסתיים ובמיידי !
    קידום של השר גדעון סער הוא הכי נכון וחשוב

  6. השחיתות בהסתדרות המורים זועקת לשמיים. שני מזכלים לשעבר הורשעו בפלילים. שממוש בכספי המורים לפרסום המזכלית הנוכחית. חייבים שקיפות. שעובדי ההוראה ידעו על מה הולך הכסף.

  7. לא יתכן שגופים המגלגלים מליונים יסתתרו תחת חוק עותומני . שקיפות חייבת לחייב גם אותן.

    1. במקום שהסתדרות שמיצגת חינוך תהיה ראשונה בעד שקיפות הם נגדה! ברור שהאגודות הללו מעוררות חשד ומעבר לחשד.
      אנא שר המדפטים שחרר אותנו מהעבדות להם ומהתנשאות וריח השחיתות החריף שעולה מהן !!!!

  8. חשוב שהסתדרות המורים תתנהל בשקיפות גובים כסף ולא מדווחים מה עושים איתו, אולי זה תהיה תחילתו של שינוי שהמורים כל כך זקוקים לו.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

שקוף הוא כלי התקשורת העצמאי הגדול בישראל. פה תקראו עיתונות חוקרת, מעמיקה וביקורתית, בתחומי הון-שלטון-עיתון, עבודת הכנסת, משבר האקלים ועוד.

"עצמאי" אומר שכל המימון שלנו, מהשקל הראשון ועד האחרון, מגיע רק מ- 8,914 איש ואישה בדיוק כמוך. אנחנו לא לוקחים אגורה מבעלי הון או קרנות, אין פרסומות ואנחנו משוחררים משיקולי רייטינג. זו מהפכה: אנחנו היחידים בישראל שפועלים במודל הזה, באופן שמבטיח שנעשה עיתונות נקייה מאינטרסים ומלחצים פוליטיים, כזו שנכנסת לעובי הקורה ולא פוחדת לומר את האמת. כל תמיכה, בכל סכום, מאפשרת לנו להמשיך ולשנות את המציאות הישראלית, למען כולנו.
אנחנו נלחמים על האמת שאחרים מנסים להסתיר.
בשקוף אין פרסומות.
אנחנו עושים עיתונות שנלחמת על האמת שאחרים מנסים להסתיר.

מול הכוחות הגדולים שמנסים להשתיק אותנו, היום יותר מתמיד אנחנו צריכים אותך איתנו!