ערכת שאלות לפוליטיקאים

חיפוש
Close this search box.
חיפוש

מסמך פנימי חושף: הביקורת שמירי רגב לא יכולה להתמודד איתה

בזמן שמדינה שלמה מתנהלת עם תקציב המשכי, ביקשה שרת התחבורה לאשר לה השתתפות בסדנה להופעה מול מצלמה - כך נודע ל"שקוף" • הנימוק לבקשה: "עומסי תנועה, תלונות על השירות במשרדי הרישוי, עומסים בנמלים ועוד", שהעלו את המשרד לכותרות בהקשרים שליליים
הדפיסו את הכתבה

רוצה את מיטב הכתבות והתחקירים של שקוף ישירות לתיבה? פה נרשמים לניוזלטר:

שרת התחבורה מירי רגב. צילום: יונתן זינדל, פלאש 90

בזמן שבישראל אין תקציב, ורפורמות רבות תקועות כבר שנים, לרשות השרים עומדת דרך עוקפת להשיג מימון לפעולות החשובות בעיניהם. כך עולה מבקשת שרת התחבורה מירי רגב להקצאת תקציב חריג, גם אם לא גדול. לנגד עיניה של רגב עומדת בעיה שלא יכולה לחכות ולו רגע אחד נוסף: כותרות שליליות. ל"שקוף" נודע כי רגב פנתה יום אחרי תחילת מבצע "שומר החומות" לוועדת החריגים בבקשה לתקצב סדנה אישית להופעה מול מצלמה.

עוד ב"שקוף":

במשרד התחבורה מודעים לשלל המחדלים בתחומים שבאחריות המשרד, כפי שמשתקף מבקשתה של רגב לוועדת הפטור. "עומסי תנועה בכבישים, עומסים ותלונות רבות על השירות במשרדי הרישוי, עומסים בנמלים ועוד", כל אלו, לפי הבקשה, העלו לאחרונה את משרדה של רגב לכותרות שליליות. אך הפתרון שבחרה השרה, כאמור, מוזר במיוחד: סדנה להופעה מול מצלמה.

צורך חיוני דחוף?

ביקשה, וקיבלה. בוועדת החריגים אישרו להקצות 5,700 שקלים עבור ארבעה מפגשים. "קיימת חשיבות רבה להעברת המסרים לציבור הרחב בצורה מדויקת ומשכנעת ולחיזוק אמון הציבור במערכת ובמשרד התחבורה", נכתב עוד בבקשה של רגב. "עמידה מול מצלמה והעברת המסרים הנוגעים עם מדיניות המשרד מחייבים מיומנויות מיוחדות שאותן ניתן ללמוד באמצעות סדנה מקצועית שאותה מעבירה לשכת הפרסום הממשלתית".

ישראל מתנהלת כיום עם תקציב המשכי, ולכן רק בקשות דחופות וחיוניות לתקציב מיוחד – זוכות לאישור. על הרקע הזה גורמים ממשלתיים מתחו ביקורת על ה"פתרון" של רגב למחדלים. כיצד מה שמוגדר כצורך חיוני ודחוף הוא דווקא סדנא לרגב בזמן שהמשרדים ברובם משותקים, תהו הגורמים והזכירו שמדובר בשרה ותיקה שאף כיהנה כדוברת צה"ל.

במשרדי הממשלה, ובמיוחד במשרד התחבורה – שלל שירותים כיום לא מתוקצבים כיאות: ההתמודדות עם הפקקים, תחבורה ציבורית לקויה, ואזרחים שמחכים חודשים לרישיון נהיגה. היום, לדוגמה, צומצמו קווי התחבורה הציבורית בעקבות הוראה של המשרד. זה קורה חרף התגברות הפקקים בכבישים וביטול קווי הרכבת.

חשוב לומר: אין פסול בכך ששרים ונבחרי ציבור יסגלו לעצמם כישורים תקשורתיים, להיפך, מדובר במיומנות חשובה. אך יש טעם לפגם בכך שמי שכיהנה בעבר כדוברת צה"ל ואמורה להיות בעלת כישורים כאלה, תבקש תקציב אישי בעיתוי הנוכחי. אין כיום תקציב מדינה ולפי הוראות האוצר, "על המשרדים למיין בקפדנות רבה את הוצאותיהם ההכרחיות והמותרות על פי החוק. ועדת חריגים מאשרת רק פרויקטים חיוניים ביותר". כך למשל, בחודשים האחרונים דנים בוועדות בבקשה של שר האוצר ישראל כ"ץ לתקצב מיזם תחבורתי עתיר כשלים באשדוד.

מרגב ומשרדי האוצר והתחבורה – לא נמסרה תגובה.

יש לכם הערות, הארות או ביקורת על הכתבה? מכירים מידע או סיפור שאנחנו לא?

רוצה את מיטב הכתבות והתחקירים של שקוף ישירות לתיבה? פה נרשמים לניוזלטר:

מאת תומר אביטל

תומר אביטל
מייסד-שותף, לשעבר כתב ועורך ב"שקוף".

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

שקוף הוא כלי התקשורת העצמאי הגדול בישראל. פה תקראו עיתונות חוקרת, מעמיקה וביקורתית, בתחומי הון-שלטון-עיתון, עבודת הכנסת, משבר האקלים ועוד.

"עצמאי" אומר שכל המימון שלנו, מהשקל הראשון ועד האחרון, מגיע רק מ- 8,915 איש ואישה בדיוק כמוך. אנחנו לא לוקחים אגורה מבעלי הון או קרנות, אין פרסומות ואנחנו משוחררים משיקולי רייטינג. זו מהפכה: אנחנו היחידים בישראל שפועלים במודל הזה, באופן שמבטיח שנעשה עיתונות נקייה מאינטרסים ומלחצים פוליטיים, כזו שנכנסת לעובי הקורה ולא פוחדת לומר את האמת. כל תמיכה, בכל סכום, מאפשרת לנו להמשיך ולשנות את המציאות הישראלית, למען כולנו.
אנחנו נלחמים על האמת שאחרים מנסים להסתיר.
בשקוף אין פרסומות.
אנחנו עושים עיתונות שנלחמת על האמת שאחרים מנסים להסתיר.

מול הכוחות הגדולים שמנסים להשתיק אותנו, היום יותר מתמיד אנחנו צריכים אותך איתנו!