ערכת שאלות לפוליטיקאים

חיפוש
Close this search box.
חיפוש

ההפתעה של מיקי זוהר: אושרה הקמת ה"וועדה לענייני ערבים"

חברי הוועדה המסדרת חשבו שהם מגיעים כדי לבחור סגנים ליו"ר הכנסת ולהקים את ועדות הכספים והחוץ וביטחון הזמניות, אבל נכונה להם גם הצבעת פתע: על הקמת ועדה שאינה זמנית, וגם אינה מוגבלת בסמכויותיה
הדפיסו את הכתבה

רוצה את מיטב הכתבות והתחקירים של שקוף ישירות לתיבה? פה נרשמים לניוזלטר:

דיון בוועדה המסדרת, ארכיון. צילום: נועם מושקוביץ, דוברות הכנסת

כבר בפתיחת הישיבה זרק יו"ר הוועדה המסדרת מיקי זוהר (ליכוד) את הפצצה על השולחן: "יהיו פה כמה שינויים, אני מבקש להקים גם את הוועדה לענייני ערבים בכנסת". האמירה הזאת עוררה זעקות וטענות ממתנגדיו על כך שמדובר בהגדרה גזענית. הביטוי של זוהר היה אולי אומלל, אבל במכוון או שלא – אפקטיבי למדי: במשך 20 דקות עסקו חברי הכנסת רק בשם הוועדה עד שעברו לעניין המרכזי. זוהר העלה נושא חדש שלא הופיע בסדר היום והפתיע את חברי הוועדה – הקמת ועדה חדשה לענייני החברה הערבית שבראשה עומד נציג רע"ם, מנסור עבאס. 

הוועדה המסדרת התכנסה היום כדי לבחור סגנים ליו"ר הכנסת, להקים את ועדת הכספים ואת ועדת החוץ והביטחון. זוהר הוסיף גם את הדיל שלו עם מנסור עבאס – הוועדה לענייני ערבים.

עוד ב"שקוף":

• זוהר החליט: אם נתניהו לא יקבל מה שהוא רוצה – הכנסת לא תעבוד

• השעון מתקתק: מי יהיה הנשיא הבא שיעביר לרה"מ את המנדט

• נתניהו מונע מינוי שר משפטים – הציבור כבר ישלם

ועדה בלתי מוגבלת בסמכויותיה

הוועדה שנבחרה לא מוגבלת בסמכויותיה ואין לה מועד פקיעה. סמכויות הוועדה שזוהר קבע לוועדה: אלימות בחברה הערבית, פערים כלכליים בחברה הערבית, תכנון ובנייה בחברה הערבית, חינוך והשכלה בחברה הערבית, רשויות מקומיות של החברה הערבית, סוגיות הנגב בחברה הערבית. 

בשורה התחתונה – אם זה נוגע לחברה הערבית לוועדה יש סמכויות לעסוק בנושא: היא יכולה לעסוק בחקיקה, בהצעות לדיון וכל מה שוועדה סטאטוטורית בכנסת יכולה לעשות. והדרך היחידה לבטל אותה היא לקבל החלטה אקטיבית לביטולה. 

יו"ר ה"וועדה לענייני ערבים" הבא? מנסור עבאס, היום בוועדה המסדרת, יחד עם וואליד טהא. צילום: נועם מושקוביץ, דוברות הכנסת

ועדת הכנסת אישרה לאחר דיון של ארבע שעות את הקמת "הוועדה המיוחדת לענייני החברה הערבית" אבל היא עוד תידרש לעלות להצבעה במליאת הכנסת וצפויה לעבור – אבל לכו תדעו.

היסטוריה בוועדת החוץ והביטחון

בנוסף לוועדה בהפתעה, הוקמו גם ועדת הכספים שבראשה יעמוד משה גפני (יהדות התורה) וועדת החוץ והביטחון שבראשה תעמוד אורנה ברביבאי (יש עתיד). לראשונה תיכנס לתפקיד אישה, שגם הייתה האלופה הראשונה בצה"ל. עוד הוחלט על הקמת נשיאות הכנסת בה יהיו ארבעה חברים בנוסף ליו"ר הכנסת: יעקב מרגי (ש"ס), מתן כהנא (ימינה), ומנסור עבאס (רעמ). חבר נוסף טרם נקבע.

בשבוע שעבר הליכוד הפסיד בהצבעה על הרכב הוועדה המסדרת, השבוע הרוב עמד לצידו. ואליד טאהא (רע"מ) אמר במהלך הדיון בהקשר הזה: "אנחנו לא יודעים מה יהיה בשבוע הבא".

יש לכם הערות, הארות או ביקורת על הכתבה? מכירים מידע או סיפור שאנחנו לא?

רוצה את מיטב הכתבות והתחקירים של שקוף ישירות לתיבה? פה נרשמים לניוזלטר:

מאת עידן בנימין

עידן בנימין
כתב לתיקון הכנסת. ירושלמי 15 שנה. מאז הקמת "שקוף" כותב על הפינות החשובות שכלי התקשורת מזניחים: העבודה הפרלמנטרית האמתית, פיקוח הח"כים על הממשלה, כשלונם של נבחרי הציבור לעמוד בחוקים שהם עצמם כתבו, מימון מפלגות פיקוח על מבקר המדינה ועוד. מתעקש לכתוב שוב ושוב על דברים - עד שיתוקנו. הולך לישון בלילה פסימי וקם בבוקר אופטימי. מונע מזעם ומתקווה בו זמנית.

2 תגובות

  1. לא יודע מי טעה בניסוח, אבל אם הגדרות הוועדה הן כפי שמוצגות פה, לפחות נושא אחד (פערים כלכליים בחברה הערבית) הוא חסר כל משמעות. ניתן לצמצם פערים בחברה הערבית ע"י הפיכת כולם לעניים מרודים. אם הניסוח המקורי הוא 'פערים כלכליים בין החברה הערבית לחברה היהודית', זה כבר סיפור אחר.

  2. איך מחוקקים שראש ממשלה יוגבל בכהונתו ובכך יהיו כוחות חדשים ולא של קנאה ושנאה

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

שקוף הוא כלי התקשורת העצמאי הגדול בישראל. פה תקראו עיתונות חוקרת, מעמיקה וביקורתית, בתחומי הון-שלטון-עיתון, עבודת הכנסת, משבר האקלים ועוד.

"עצמאי" אומר שכל המימון שלנו, מהשקל הראשון ועד האחרון, מגיע רק מ- 8,918 איש ואישה בדיוק כמוך. אנחנו לא לוקחים אגורה מבעלי הון או קרנות, אין פרסומות ואנחנו משוחררים משיקולי רייטינג. זו מהפכה: אנחנו היחידים בישראל שפועלים במודל הזה, באופן שמבטיח שנעשה עיתונות נקייה מאינטרסים ומלחצים פוליטיים, כזו שנכנסת לעובי הקורה ולא פוחדת לומר את האמת. כל תמיכה, בכל סכום, מאפשרת לנו להמשיך ולשנות את המציאות הישראלית, למען כולנו.
אנחנו נלחמים על האמת שאחרים מנסים להסתיר.
בשקוף אין פרסומות.
אנחנו עושים עיתונות שנלחמת על האמת שאחרים מנסים להסתיר.

מול הכוחות הגדולים שמנסים להשתיק אותנו, היום יותר מתמיד אנחנו צריכים אותך איתנו!