ערכת שאלות לפוליטיקאים

חיפוש
Close this search box.
חיפוש

המפלגות הגדולות מנסות להשפיע: הפוליטיקה הארצית תכריע ברחובות?

בימים האחרונים האווירה בעיר הפכה למתוחה בקרב על ראשות העירייה בין דיל ובלום, כשהמחנות נחצו ל"ליברלים" אל מול "שמרנים". אנשי אופוזיציה ופעילי המחאה נגד ההפיכה המשטרית התייצבו לצד בלום וקראו "לשלוח מסר לנתניהו", בעוד שדיל קרא לדחות השפעות "מגורמים חיצוניים"
הדפיסו את הכתבה

עיתונות חופשית ואמיצה במימון ציבורי יכולה להשפיע, גם בעיר שלך!

רוצים שנצליח לעשות זאת בכל עיר, כל השנה? הכניסו כאן מייל, כך נדע שאתם איתנו:

שלטי בחירות ברחובות (צילום: עפר לבנת)

מערכת הבחירות ברחובות מגיעה היום לסיומה, כשתושבי העיר יקבעו בסיבוב השני מי מהמועמדים – מתן דיל או זהר בלום יאיישו החל ממחר את כיסא ראש העיר, לאחר כהונה של ראש העיר הקודם, רחמים מלול במשך כ-15 שנה. בשבוע שעבר עוד נראה היה שהשניים יתאחדו ובלום אף חתם על הסכם קואליציוני עם דיל לפיו הוא יוותר על ראשות העיר אך בסופו של דבר חזר בו ובחר להתמודד מול דיל.

בימים האחרונים האווירה הפכה למתוחה בעיר ובקבוצות הווטסאפ המקומיות וברשתות החברתיות מפורסמות הודעות המכפישות את שני המחנות – דיל ובלום, כשהמחנות נחצו ל"ליברלים" אל מול "שמרנים" ונראה שהבחירות בעיר הפכו למוקד עניין גם בקרב גורמים חיצוניים לעיר, בהם המפלגות השונות וארגוני המחאה, הרואים בעיר ככל הנראה מיקרוקוסמוס למדינה.

נראה שאותם הגורמים אכן מובילים לשינוי והשיח של הפוליטיקה הארצית נכנס למקומית. כך למשל, הקמפיין של בלום הפך למזוהה עם יש עתיד ויתר המפלגות הארציות המזוהות איתו ועם יניב מרקוביץ' – המחנה הממלכתי וישראל ביתנו, כשתמונותיהם של בלום ומרקוביץ', ניצבות ליד תמונותיהם של יאיר לפיד, בני גנץ, גדי איזנקוט ואביגדור ליברמן. כמו כן, הקמפיין שינה כיוון ואם בעבר עסק בעיקר במה בלום עשה לטובת העיר ומה הוא עוד מתכנן לעשות, כעת הוא מפנה את הזרקור לקשר של דיל לראש הממשלה ובו נכתב לצד תמונה של נתניהו ודיל: "או זהר בלום והמחנה הממלכתי או דיל עם ביבי".

דיל ובלום חותמים על ההסכם הקואליציוני שבוטל

ולדימיר בליאק מיש עתיד תקף ברשת החברתית X את דיל וכינה אותו "מועמד הליכוד בתחפושת 'העצמאית'". ח"כ בליאק כתב כי "חייבים לשלוח לנתניהו ושות' מסר ברור – הליכוד ישלם מחיר על כל מה שהוא חולל לנו". בציוץ אחר התייחס לדברי הרב הראשי יצחק יוסף, שאמר כי "אם יכריחו אותנו ללכת לצבא – ניסע כולנו לחו"ל", בהתייחסו לנושא גיוס החרדים לצה"ל, וכתב כי "התשובה של המחנה הליברלי לדברי הבלע של הרב הראשי חייבת להיות מאוד חדה: רחובות – זהר בלום. חיפה – יונה יהב. בנימינה-גבעת עדה – גיל חנניה". בהתייחסו למקומות נוספים בהם הבחירות המקומיות הפכו להיות סביב ליברלים מול שמרנים.

ארגון המחאה "אחים לנשק" קורא למצביעים בעיר לצאת ולהצביע לבלום בטענה כי "לא מדובר רק בזהות ראש העיר, אלא במאבק אמיתי וחשוב בין ליברלים ושמרנים. השינוי האמיתי במדינה מתחיל בבחירות המקומיות".

שקמה ברסלר, ממובילות המחאה נגד המהפכה המשפטית, שיתפה את הציוץ של כתבת חדשות 12 דפנה ליאל בו התייחסה לאיום בתביעה של דיל נגדה וכתבה "מתן דיל שלובש מדי פעם את חולצת הליכוד מתמודד מול זוהר בלום שיקדם ערכים, ובכן, שלא מתכתבים על לבישת חולצת הליכוד. תושבי רחובות – לכו להצביע!".

עוד מארגוני המחאה – עמי דרור העלה סרטון בו אמר כי משה רדמן היה אמור להיות כל היום ברחובות כי "הוא רצה לדאוג שרחובות לא תהפוך לעיר בשליטה כהניסטית", אך נעצר אתמול במהלך הפגנה בצומת קפלן בתל אביב נגד הממשלה ולכן לא יוכל להגיע לעיר. דרור כתב בנוסף כי "אל תתנו לכהניסטים לנצח ברחובות. למשה לקחו את החופש, אל תתנו לכהניסטים לקחת לכם את החופש ב-5 שנים הבאות". דרור ורדמן, פעילי מחאה בולטים אינם תושבי העיר.

העיתונאי בן כספית צייץ במה שיכול להיראות כמו קמפיין געוואלד כי "הקרב ברחובות חשוב בהרבה מהקרב על בית שמש. רחובות היא סמל ליברלי. מכון ויצמן כמשל". עוד כתב, תוך שצירף צילום כתבה של אחד מכלי התקשורת החרדים, בהם נכתב כי הציבור החרדי יבחר בדיל, כי "מתן דיל נתמך ע"י החרדים והליכוד. הם עורכים גיוס חירום. מולו זוהר בלום, מייצג את כל המפלגות הליברליות בישראל. יש סיכוי לנצח. הסקרים מצביעים על תיקו. אם אתם מכירים מישהו עם זכות הצבעה ברחובות, אל תניחו לו עד שיתחייב שהוא יוצא להצביע. לא תהיה עוד הזדמנות".

דיל התייחס לאותם גורמים חיצוניים המתערבים לטענתו בבחירות בעיר ובסרטון שהעלה בעמוד הפייסבוק שלו אמר כי הכניסה של אותם הגורמים החלה מיד לאחר שנחתם הסכם בינו לבין בלום. לטענתו לא היו חילוקי דעות בינו לבלום, כפי שטען בלום, ורק בגלל לחץ של "גורמים חיצוניים בעלי אינטרס שעוסקים בפוליטיקה של השישה באוקטובר" ההסכם ביניהם בוטל והם "החדירו את השנאה והארס לרחובות".

בסרטון אחר אמר כי "פעילים פוליטיים מכל רחבי הארץ עושים דרכם לרחובות לסייע לזהר בלום שככל הנראה זקוק לעזרה מבחוץ, כמו גם, כל ארגוני המחאה". בהודעת דוברות שיצאה מטעמו של דיל נכתב כי הוא "מתעלה מעל קמפיין הארס והשנאה שמופעל נגדו ביתר שאת במהלך השבוע האחרון, קמפיין שלא בחל בשקרים, השמצות והכפשות שהופקו והופצו בהשקעה כספית גבוהה מטעם ארגונים פוליטיים ארציים".

יש לכם הערות, הארות או ביקורת על הכתבה? מכירים מידע או סיפור שאנחנו לא?

עיתונות חופשית ואמיצה במימון ציבורי יכולה להשפיע, גם בעיר שלך! 

רוצים שנצליח לעשות זאת בכל עיר, כל השנה?

תגובה אחת

  1. המותג אחים לנשק רק מפריעה
    כי הם הוכיחו שהם לא חוד החנית באליטה המשרתת

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

מה יהיה עם ההבטחות של הפוליטיקאים אחרי שהקלפיות ייסגרו?

אנחנו רוצים להציב עיתונאי/ת במשרה מלאה ברחובות! 🤩

אבל כדי שזה יקרה, אנחנו צריכים לדעת שאתם איתנו.

אנחנו נלחמים על האמת שאחרים מנסים להסתיר.
בשקוף אין פרסומות.
אנחנו עושים עיתונות שנלחמת על האמת שאחרים מנסים להסתיר.

מול הכוחות הגדולים שמנסים להשתיק אותנו, היום יותר מתמיד אנחנו צריכים אותך איתנו!