ערכת שאלות לפוליטיקאים

חיפוש
Close this search box.
חיפוש

מתן דיל מאיים לתבוע את דפנה ליאל: "הטענה שהוא מהליכוד פוגעת בקמפיין"

המועמד לראשות רחובות טען במכתב התראה לפני תביעה כי הדיווח של כתבת חדשות 12 שלפיו הוא מהליכוד מטעה • רשימתו של דיל אכן לא נתמכת כלכלית על ידי מפלגת השלטון, אך ליאל הדגימה בסדרת ציוצים את פעילותו ארוכת השנים של דיל במפלגה
הדפיסו את הכתבה

עיתונות חופשית ואמיצה במימון ציבורי יכולה להשפיע, גם בעיר שלך!

רוצים שנצליח לעשות זאת בכל עיר, כל השנה? הכניסו כאן מייל, כך נדע שאתם איתנו:

מימין: מתן דיל ודפנה ליאל (צילום: פלאש 90)

אם חשבתם שכבר תמו כל הסערות במערכת הבחירות ברחובות, חשבו שנית, מכיוון שנראה שעד תום הסיבוב השני נכונות כנראה הפתעות נוספות. היום (חמישי) הוציא המועמד מתן דיל מכתב התראה לפני תביעה נגד דפנה ליאל, כתבת חדשות 12, לאחר שאמרה אתמול במהדורת החדשות כי דיל ממפלגת הליכוד. לדבריו, הקביעה הזאת פוגעת בשמו הטוב.

המירוץ ברחובות עד כה רצוף בתהפוכות: דיל וזהר בלום כבר היו קרובים לאיחוד שלבסוף לא קרה משום שבלום חזר בו. בנוסף, הרשימה הליברלית בעיר, "רחובות חופשית ומאוחדת" בראשות איטל בציר אלשיך ושוקי קרומר, בחרה לתמוך פומבית בדיל, הנחשב לשמרן מבין השניים.

"ראש העיר מש"ס הודח בסיבוב הראשון וההתמודדות כעת היא ראש בראש בין זהר בלום מיש עתיד למתן דיל מהליכוד", כך דיווחה ליאל. 

במכתב ההתראה שנשלח היום מטעם משרד עו"ד ויינברגר ברטנטל ושות' המייצגים את דיל לליאל ועורך חדשות 12 גיא סודרי, נכתב כי "במסגרת הכתבה הציגה גב' ליאל את המתמודדים כ'זהר בלום מיש עתיד ומולו מתן דיל מהליכוד'. ודוק – מר דיל אינו מועמד הליכוד ואינו מהליכוד. מר דיל מתמודד זו מערכת בחירות שלישית (למעלה מעשור) במסגרת רשימה עצמאית – רשימת 'רחובותי'".

עוד נכתב במכתב כי "רשימתו של מר דיל זוכה לתמיכה על-מפלגתית ומכל רחבי הקשת הפוליטית. אם לא די בכך, הרי שבסיבוב השני בבחירות לראשות העיר זכה מר דיל לתמיכת רוב המפלגות במפה הפוליטית, ובהן אף מרצ". 

במחנה דיל כנראה מתכוונים לתמיכת רשימת "רחובות חופשית ומאוחדת", שהייתה מזוהה בעבר עם מפלגת מרצ, אך בבחירות הנוכחיות רצה בצורה עצמאית. יש עתיד, המחנה הממלכתי, ישראל ביתנו והעבודה הביעו תמיכה באיחוד של בלום ויניב מרקוביץ', כך שהמפלגות שאולי אליהן הם מתכוונים הן המפלגות הדתיות שלא הצהירו פומבית בתמיכתן בו וכמובן מפלגת הליכוד.

מכתב-התראה-דפנה-ליאל-הטעיה-מתן-דיל

כסף זה לא הכול

ליאל התייחסה היום למכתב ההתראה שקיבלה ברשת X וכתבה כי "מתן דיל, המתמודד ברחובות, מאיים לתבוע אותי כי אמרתי אתמול במהדורה שהוא מהליכוד ולדבריו זה פוגע בו, בשמו הטוב, ובמעמדו בזירה הציבורית. ובכן, מתן דיל אכן רץ ברשימה עצמאית ברחובות אבל אתם מוזמנים לשפוט האם הוא גם 'מהליכוד'". לפוסט היא צירפה תמונה של דיל מהעבר עם חולצה ועליה הכיתוב "הליכוד".

התמונה לא נוצרה יש מאין. ליאל התייחסה לקשריו לאורך השנים של דיל לליכוד. כך למשל, ב-2019 מונה דיל למנהל מטה הבחירות הארצי של הליכוד ע"י ראש הממשלה בנימין נתניהו. בבחירות לכנסת ה-23 ב-2020, מונה למנהל יום הבחירות הארצי של הליכוד ואף העלה פוסט בסיום מערכת הבחירות בו הודה לנתניהו "על האמון ועל כך שבחר בי" ובאותה השנה היה אמור גם להתמנות לתפקיד יו"ר הטוטו, אך היועץ המשפטי של משרד האוצר, עו"ד אסי מסינג ביקש הבהרות מדיל בנוגע לזיקה הפוליטית שלו ודיל הסיר את מועמדותו.

רק לפני כחודש וחצי, לאחר מאבק "שקוף", משרד הפנים פרסם בפורטל הבחירות רשימות המפרטות את הזיקות הכלכליות בין מועמדים בבחירות לרשויות המקומיות ולמועצות האזוריות לבין סיעות האם בכנסת. זאת לאחר שעד כה, המידע לא היה מחויב בשקיפות, וכל עוד המועמד עצמו לא בחר להודיע על חיבור למפלגה ארצית – הבוחר נשאר באפילה. מבדיקה במסמכים אלה, אכן ניתן לראות כי דיל לא מקושר לאף מפלגה, בניגוד למתמודדים אחרים למועצה ולראשות העיר. כך למשל, בלום, שעלה עמו לסיבוב השני מקושר למפלגת יש עתיד, אבל הוא גם לא הסתיר זאת לפני פרסום הדברים.

מי שכן מקושר למפלגת הליכוד הוא אביב איטח, שרץ לאחרונה במסגרת רשימת "הליכוד בראשות אביב איטח למועצת העיר" עם האותיות מחל. בבחירות הקודמות ב-2018, רחמים מלול, מי שכיהן עד לאחרונה כראש העיר, הוא זה שהתמודד מטעם מפלגת הליכוד, למרות שבעברו היה חבר כנסת מטעם מפלגת ש"ס.

דיל אף התייחס להחלטת משרד הפנים לפרסם את הזיקות הכלכליות וכתב בפייסבוק שמדובר בצעד חשוב שיוכל לסייע לו להוכיח לתושבי העיר שהוא עומד בראש רשימה עצמאית. "כעת, כל תושבת ותושב יוכלו לראות באופן גלוי וברור את מה שאני חוזר ואומר מאז ומתמיד. רשימת רחובותי' בראשותי אינה נתמכת ע"י אף מפלגה ארצית. היא אינה קשורה בקשר מחייב או הסכמים סודיים כלשהם, וברגע האמת לא תהיה מחויבת לאף גורם פוליטי ארצי או מפלגה כזו או אחרת. אני מחויב רק לכם ולכן".

ובחזרה לאיום התביעה של דיל: במכתב ההתראה התבקשה ליאל להבהיר את הדברים עוד הערב במהדורת החדשות. "מרשי רואה במהדורת חדשות 12 כלי תקשורת חשוב, אמין והוגן – ועל כן דורש כי חדשות 12 תקפיד על כללי האתיקה העיתונאית ותבהיר את הטעות שבדיווח תוך מסירת תגובתו כפי שנמסרה לגב' ליאל". ליאל לא פרסמה כל הבהרה במהדורה. 

יש לכם הערות או משהו לספר לנו? פנו: contact@shakuf.co.il

לכל העדכונים, בקבוצת הוואטסאפ שלנו – לחצו כאן

יש לכם הערות, הארות או ביקורת על הכתבה? מכירים מידע או סיפור שאנחנו לא?

עיתונות חופשית ואמיצה במימון ציבורי יכולה להשפיע, גם בעיר שלך! 

רוצים שנצליח לעשות זאת בכל עיר, כל השנה?

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אנחנו נלחמים על האמת שאחרים מנסים להסתיר.
בשקוף אין פרסומות.
אנחנו עושים עיתונות שנלחמת על האמת שאחרים מנסים להסתיר.

מול הכוחות הגדולים שמנסים להשתיק אותנו, היום יותר מתמיד אנחנו צריכים אותך איתנו!