ערכת שאלות לפוליטיקאים

חיפוש
Close this search box.
חיפוש

הליכוד נחתכה, מספר הנשים עלה: ניתוח מפת המנדטים ברחובות

ש"ס התפצלה מדגל התורה והשיגה אותה כמות מנדטים • הליכוד ורשימתו של רחמים מלול התפצלו ונחלשו • "רחובותי" של מתן דיל נחלשה במנדט • התחזקו במנדט: "רחובות חופשית ומאוחדת" ורשימתו של יניב מרקוביץ' • "שקוף" צוללים לנתונים
הדפיסו את הכתבה

עיתונות חופשית ואמיצה במימון ציבורי יכולה להשפיע, גם בעיר שלך!

רוצים שנצליח לעשות זאת בכל עיר, כל השנה? הכניסו כאן מייל, כך נדע שאתם איתנו:

שלטי בחירות ברחובות (צילום: עפר לבנת)

מערכת הבחירות לראשות רחובות עדיין לא הוכרעה ותגיע לסיבוב שני בין זהר בלום ומתן דיל – אבל מה קורה במועצת העיר? ניתוח "שקוף" מעלה כי חלו כמה תנודות קלות במפת המנדטים במועצה, שלא השתנתה באופן דרמטי. שתי רשימות התחזקו במנדט: רשימות "רחובות אחת כחול לבן העבודה ישראל ביתנו" בראשות יניב מרקוביץ', "רחובות חופשית ומאוחדת" בראשות איטל בציר אלשיך ושוקי קרומר. שתיהן יקבלו כיסא נוסף במועצה. 

רשימת הליכוד קיבלה השנה רק שני מנדטים ונחתכה למחצית מכוחה: ב-2018 כשרצה יחד עם רשימת "אחדות" של רחמים מלול השיגה ארבעה מנדטים. "אחדות" שרצה כאמור בנפרד השנה, קיבלה רק מנדט אחד. גם "רחובותי" בראשות מתן דיל נחלשה במנדט אחד ביחס לבחירות הקודמות וירדה מחמישה מנדטים לארבעה. 

ארבע המפלגות הדתיות, הכוללות את  דגל התורה, ש"ס, הבית היהודי וחב"ד קיבלו יחד 5 מנדטים, בדומה למועצה הקודמת. חלה בתוכן תזוזה: חב"ד היא מפלגה חדשה שהשיגה מנדט אחד, ש"ס התפצלה ממפלגה מאוחדת עם דגל התורה והפיצול הביא לשתיהן עליה של מנדט אחד והבית היהודי ירדה במנדט.

בהיבט המגדרי, מספר הנשים במועצה עלה מחמש לשמונה נשים, מתוך 25 חברי מועצה, כשמחציתן חברות מועצה חדשות. הדבר מהווה עלייה במספר חברות המועצה מ-20% ל-32%.

מי עלה ומי ירד – המספרים המלאים

תוצאות האמת לאחר פרסום המעטפות הכפולות מלמדות כי 56.6% מתושבי העיר יצאו להצביע (עלייה קלה מהבחירות הקודמות ב-2018, אז הצביעו 54.95% מתושבי העיר) – 39.2% בחרו במתן דיל, 28% בזהר בלום, 18.5% ברחמים מלול ו-14.4% ביניב מרקוביץ'. 

מלול יסיים קדנציה של 15 שנה בראשות העיר ודיל, שהיה קרוב לנצח לאחר שכמעט השיג את 40% הנדרשים, ייאלץ להתמודד מול בלום שינסה לאגד תחתיו את מצביעיו של מרקוביץ' ולהשיג את הרוב המיוחל.

הסיבוב השני יתקיים ביום ראשון ה-10.3. מועד הסיבוב השני הוקדם ביומיים כך שלא יתקיים בדיוק שבועיים לאחר הסיבוב הראשון, בשל התחשבות בבוחרים שמציינים את חודש הרמדאן. בסיבוב השני לא יתקיים יום שבתון ולכן בדרך כלל נתוני ההצבעה בו נמוכים יותר מהסיבוב הראשון.

מתן דיל וזהר בלום

רשימת "החינוך בראש" בראשות זהר בלום קיבלה 19% מהקולות ובכך השיגה חמישה מנדטים, בדיוק כפי שהיה בבחירות הקודמות ב-2018 וארבעת חברי המועצה שנבחרו הם אלה שכיהנו גם במועצה הקודמת: אוה גור, אבי קינד, אורית שרגאי ושמואל דאנזאן.

רשימת "רחובותי" בראשות מתן דיל קיבלה 17.8% מהקולות ובכך השיגה ארבעה מנדטים, מנדט אחד פחות מהבחירות הקודמות. שניים מתוך חברי המועצה שנבחרו כיהנו גם במועצה הקודמת: קארין ברגינסקי ודני מרשה – להם זו תהיה קדנציה שנייה ואילו מיכל וולקני גולן היא חברת מועצה חדשה.

רשימת "רחובות אחת כחול לבן העבודה ישראל ביתנו" בראשות יניב מרקוביץ קיבלה 14.3% מהקולות והוסיפה לעצמה מנדט – כעת עם ארבעה מנדטים ושתי חברות מועצה חדשות – יוליה קפלן ודניאלה בש סגל. כמו כן, שאול צגהון נכנס, לאחר שבבחירות הקודמות רץ במסגרת רשימת "כיכר העיר עוז" וקיבל מנדט.

רשימת "רחובות חופשית ומאוחדת" בראשות איטל בציר אלשיך ושוקי קרומר קיבלה 10.8% מהקולות והוסיפה לעצמה מנדט מהבחירות הקודמות – הפעם השיגה שלושה מנדטים לעומת שניים ב-2018. יחד עם בציר אלשיך, שזו תהיה הקדנציה השנייה שלה במועצה, ייכנסו גם קרומר, מי שהיה חבר מועצה עד 2011 ומגי וגר – חברת מועצה חדשה.

רחמים מלול (צילום: הדס פרוש פלאש 90)

רשימת "אחדות" בראשות רחמים מלול השיגה 4.7% מהקולות ובכך השיגה רק מנדט אחד. בבחירות הקודמות מלול התמודד במסגרת רשימת הליכוד ואז השיג ארבעה מנדטים. כרגע לא ברור האם הוא יחליט להישאר לכהן כחבר מועצה מן המניין או לפרוש ואז מי שייכנס במקומו יהיה גיא צור, שכיהן כחבר מועצה במועצה הקודמת.

רשימת "הליכוד" בראשות אביב איטח למועצת העיר קיבלה 7.7% מהקולות ובכך השיגה שני מנדטים. יחד עם איטח ייכנס למועצה רונן אהרוני, שהיה חבר מועצה במועצה הקודמת מטעם רשימתו של מתן דיל, בדומה לאיטח עצמו.

רשימת ש"ס בראשות אלדד גדסי קיבלה 7.1% מהקולות והשיגה שני מנדטים, בדומה לבחירות הקודמות, אלא שאז היה איחוד בין ש"ס ודגל התורה. יחד עם גדסי ייכנס גם שי קזיוף, שכיהן גם במועצה הקודמת.

רשימת "הבית של כולנו" בראשות אמיתי כהן קיבלה 5.7% מהקולות והשיגה מנדט – זאת בניגוד לבחירות הקודמות, אז הרשימה קיבלה שני מנדטים. מי שנשאר בחוץ הפעם הוא מי שכיהן במועצה הקודמת – עו"ד אבי מוזס.

"הרשימה החסידית חברתית אגודת ישראל ובלתי מפלגתיים" בראשות פנחס הומינר קיבלה 5.2% מהקולות ובכך השיגה מנדט אחד, בדיוק כפי שהיה בבחירות הקודמות ב-2018.

"חב"ד בעירייה עוזרים לכולם" בראשות אריה ליפסקר קיבלה 3.9% מהקולות ובכך הצליחה להשיג מנדט ולהיכנס לראשונה למועצה.

רשימת דגל התורה ותנועת התשובה בראשות אפרים בן גד קיבלה 3.7% מהקולות ובכך הצליחה להשיג מנדט. בבחירות הקודמת הרשימה רצה במסגרת איחוד עם ש"ס וקיבלה שני מנדטים.

צילום ארכיון: אהרון קרוהן, פלאש 90

מפת המנדטים בבחירות הקודמות

לשם השוואה, בבחירות הקודמות שהתקיימו ב-2018, החלוקה למנדטים נראתה כך:

החינוך בראש בראשות זהר בלום – 5 מנדטים (היום 5)

רחובותי רחובות ביתנו הירוקים בראשות מתן דיל – 5 מנדטים (היום 4)

הליכוד בראשות רחמים מלול – 4 מנדטים (היום 1)

לב למען תושבי רחובות העבודה הליכוד בראשות יניב מרקוביץ – 3 מנדטים (היום 4)

רחובות חופשית מרצ בראשות איטל בציר אלשיך – 2 מנדטים (היום 3)

הרשימה הדתית המאוחדת ש"ס ודגל התורה בראשות אבנר אקוע – 2 מנדטים (היום 2 אך פוצלו ל-2 מפלגות)

הבית היהודי בראשות אמיתי כהן – 2 מנדטים (היום 1)

כיכר העיר עוז בראשות שאול צגהון – 1 מנדט (התמודד ברשימתו של מרקוביץ')

הרשימה החסידית חברתית אגודת ישראל ובלתי מפלגתיים בראשות פנחס הומינר – 1 מנדט (היום 1)

יש לכם הערות, הארות או ביקורת על הכתבה? מכירים מידע או סיפור שאנחנו לא?

עיתונות חופשית ואמיצה במימון ציבורי יכולה להשפיע, גם בעיר שלך! 

רוצים שנצליח לעשות זאת בכל עיר, כל השנה?

9 תגובות

  1. שקוף שאתם מקפלן…מתן דיל זה ליכוד, המחנה הלאומי מה שנקרא, והמחנה הזה התחזק מאוד, תמשיכו עם טיפטוף הרעל

  2. מלול היה בסדר, לא יותר וזאת מאחר והקואליציה השפוייה לא נתנה לו להפוך את רחובות לבני ברק.

    1. ועם זאת הצליח לקמבן את הדרים ושלל כתבות ששמו הוזכר בהן במשך השנים…וגם לדחוף בית כנסת/מקווה בכול סנטימטר

    2. כל נושא הופך למאבק דתי אצלכם. רחובותהיא אחת הערים שתמיד היו בה יחסים מעולים בין כל התושבים והשינאה הארצית של קפלן ושות' מחלחלת גם לכאן.
      מלול היה בסדר כי הוא בסדר ולא בגלל הקואליציה – כשאיש דתי הוא טוב אז זה בגלל מי שסביבו וכשהוא רעה זה למרות מי שסביבו חחחחח פתאטי

  3. איזו "התחשבות בבוחרים שמציינים את הרמאדן"?
    אנו ברחובות, לא רמלה לוד!
    לא יעזור להיות יפי נפש ו"לקושש" קולות בודדים של מס' בדואים שחיים כאן בפלישה, על מנת שהצד "הנאור" ינסה לנצח בבחירות.
    הבחירות הללו מיותרות, בעקבות לקונה בחוק, לפיה יש צורך ב40%, לקונה שתגרום לבזבוז מיותר של כספי ציבור ולהפסד בטוח ומבייש לבלום. שכן כלל הקולות של מלול ילכו מטבע הדברים לדיל, זו דרכו של עולם.
    טוב היה עושה בלום לו היה עומד במילתו ולא מפר הסכם שת"פ חתום מול דיל!

    1. גזענות טהורה. חוק הוא חוק וצריך להתחשב בבני כל הדתות. אני עצמי הצבעתי למלול והפעם אצביע לזוהר ואינני לבד.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

מה יהיה עם ההבטחות של הפוליטיקאים אחרי שהקלפיות ייסגרו?

אנחנו רוצים להציב עיתונאי/ת במשרה מלאה ברחובות! 🤩

אבל כדי שזה יקרה, אנחנו צריכים לדעת שאתם איתנו.

אנחנו נלחמים על האמת שאחרים מנסים להסתיר.
בשקוף אין פרסומות.
אנחנו עושים עיתונות שנלחמת על האמת שאחרים מנסים להסתיר.

מול הכוחות הגדולים שמנסים להשתיק אותנו, היום יותר מתמיד אנחנו צריכים אותך איתנו!