ערכת שאלות לפוליטיקאים

חיפוש
Close this search box.
חיפוש

"לא לחכות לרמה הארצית – פרדס חנה צריכה להיערך לתגובה מהירה בחירום"

הבחירות לרשות פרדס חנה כרכור מתקרבות, אך המלחמה שינתה את סדר היום הפוליטי. איום חיזבאללה בצפון מעלה שאלות על ההיערכות ביטחונית. אביעד סיני: "צריך לחשוב אזורית ולשתף פעולה עם יישובים סמוכים". יוני חכימי: "ההתארגנויות הקהילתיות חידדו את הצורך במועצה חזקה"
הדפיסו את הכתבה

עיתונות חופשית ואמיצה במימון ציבורי יכולה להשפיע, גם בעיר שלך!

רוצים שנצליח לעשות זאת בכל עיר, כל השנה? הכניסו כאן מייל, כך נדע שאתם איתנו:

חיילי צה"ל בגבול לבנון, נובמבר 2023 (צילום: אייל מרגולין, פלאש 90)

בשבוע שעבר הוכרז תאריך חדש לבחירות לרשויות המקומיות – 27 בפברואר – והמועמדים לראשות פרדס חנה כרכור נדרשים כעת לחזור אל העיסוק בפוליטיקה המקומית. אך משיחות עם המתמודדים לראשות המועצה עולה כי רובם טרם חזרו לעסוק בקמפיין הבחירות. האפשרות להתפתחות מלחמה בצפון מול חיזבאללה מרחפת מעל לבחירות המקומיות – גם כאיום לדחייה נוספת בתאריך וגם כנושא שמעסיק את המועמדים במיוחד בפרדס חנה, שנהנתה עד כה משקט ומביטחון יחסית לשאר המדינה.

"מאז שפרצה המלחמה חלק מחברי המטה שירתו במילואים, בכלל זה גם אני ששוחררתי מגדוד הנדסה בו שירתי בעזה", מתאר אביעד סיני, ראש רשימת "בוחרים בעתיד" לראשות פרדס חנה כרכור. "חלקם עדיין משרתים והמצב גם משפיע על ההורים בינינו שבניהם ובנותיהם בצבא".

שלט חוצות של אביעד סיני בפרדס חנה. "הנושאים הביטחוניים בראש סדר העדיפויות" (צילום: שלי קלינג)

לדבריו הנושאים שמעסיקים אותו כעת השתנו בעקבות המצב. "נושאים ביטחוניים כמו מיגון המועצה, מצבם של מחסני החירום במועצה – שביקשתי לקיים בהם סיור וסורבתי – נמצאים בראש סדר העדיפויות". 

"לא לחכות ליום משבר"

יוני חכימי, שרץ לראשות המועצה במסגרת רשימה משותפת עם אייל כגן, סיפר כי העת האחרונה הדגישה את חשיבות הקהילתיות. "אנחנו בצעדים של התארגנות לחזור לקמפיין, עם כל הקושי הרגשי במצב. בני נמצא בעזה ובכל בוקר קמים לידיעת 'הותר לפרסום' הנוראית. כולנו ראינו עד כמה הקהילתיות וההתארגנות המשותפת תרמו ותמכו במלחמה ובלוחמים. זה גם מחדד את הצורך במועצה מקומית חזקה ויציבה המנוהלת בצורה נכונה".

גם הוא ציין את נושא המיגון החסר בפרדס חנה כרכור ואת הצורך בהיערכות להגנת הישוב לאור מלחמה אפשרית בצפון: "אני סבור שצריך לחשוב אחרת על ההגנה על ישובים, כי במקרה של מלחמה כוללת צריך שתהיה תגובה מהירה. במידה ותהיה תוכנית ארצית בנושא – מה טוב אבל צריך להיערך עם תוכנית סדורה גם ברמה ההתנדבותית ולא לחכות ליום משבר".  

שלט חוצות של יוני חכימי. "אנחנו בצעדי חזרה לקמפיין, עם כל הקושי הרגשי" (צילום: שלי קלינג)

סיני מחדד גם הוא את החשיבות בהיערכות של המועצה למלחמה: "פרדס חנה איננה חלק מאשכול הרשויות מישור החוף שכולל מעל מאה אלף תושבים, משש רשויות מקומיות שכנות. המצב הבטחוני מדגיש עוד יותר את החשיבות בראיה אזורית של ישוב, כחלק משיתוף פעולה עם ישובים סמוכים".

לדבריו במקרה שתיפתח מלחמה בצפון וגם במצב של מלחמה ארצית מתמשכת כפי שקיים עכשיו, שיתוף פעולה אזורי יתן מענה מיטבי לישוב. "במקרה של הפגזה חלילה, או אפילו באופן של טיפול בתשתיות כמו פינוי זבל והובלת מזון ומתן מענה למקרים דחופים – אם מדברים אזורית אפשר לתת פתרונות יעילים יותר מהירים יותר וזולים יותר לאוכלוסיה. למשל – לחבר מספר סיירות ביטחון ישוביות ולתת הגנה טובה יותר, או לשתף פעולה כאזור עם פיקוד העורף בכל נושא שקשור למלחמה".

מטעם ראשת המועצה הגר פרי יגור, שמתמודדת עבור קדנציה נוספת, נאמר כי היא טרם התפנתה לחזור לעסוק בקמפיין ועל כן לא תתראיין. אלדד בר כוכבא סירב להתראיין ויואב קעטבי מסר כי בשלב זה אינו מעוניין להתייחס לנושא. 

יש לכם הערות, הארות או ביקורת על הכתבה? מכירים מידע או סיפור שאנחנו לא?

עיתונות חופשית ואמיצה במימון ציבורי יכולה להשפיע, גם בעיר שלך! 

רוצים שנצליח לעשות זאת בכל עיר, כל השנה?

מאת שלי קלינג

שלי קלינג
עיתונאית, תושבת פרדס חנה.

תגובה אחת

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

מה יהיה עם ההבטחות של הפוליטיקאים אחרי שהקלפיות ייסגרו?

אנחנו רוצים להציב עיתונאי/ת במשרה מלאה בפרדס חנה כרכור! 🤩

אבל כדי שזה יקרה, אנחנו צריכים לדעת שאתם איתנו.

אנחנו נלחמים על האמת שאחרים מנסים להסתיר.
בשקוף אין פרסומות.
אנחנו עושים עיתונות שנלחמת על האמת שאחרים מנסים להסתיר.

מול הכוחות הגדולים שמנסים להשתיק אותנו, היום יותר מתמיד אנחנו צריכים אותך איתנו!