ערכת שאלות לפוליטיקאים

חיפוש
Close this search box.
חיפוש

לך כבר הביתה

איתמר בן גביר יצא מהמאורה בה הסתתר עם מתקפת חמאס כדי להמשיך להסית ולרקוד על דם האזרחים והשוטרים שנרצחו • דעה
הדפיסו את הכתבה

רוצה את מיטב הכתבות והתחקירים של שקוף ישירות לתיבה? פה נרשמים לניוזלטר:

השר איתמר בן גביר מוסר הצהרה לתקשורת בשדרות, 11.10.23 (צילום מסך)
השר איתמר בן גביר מוסר הצהרה לתקשורת בשדרות, 11.10.23 (צילום מסך)

נראה שהשר לביטחון לאומי, איתמר בן גביר, כל כך כואב שבני משפחה של מי שנחטפו או נרצחו בימים האחרונים על ידי החמאס מקבלים יותר "זמן מסך" ממנו, שהוא החליט לחזור לכותרות באמצעות פרסום הודעה שערורייתית לפיה הוא הנחה את המשטרה להיערך ל"מבצע שומר חומות 2".

לא הייתה בעיה אילו היה מדובר רק במתן הנחיה פנימית מצדו למשטרה להיערך לכל תרחיש. החומרה היא בעצם הפרסום שעלול לזרז הסלמה באזורים אחרים של ישראל ולהיות נבואה שתגשים את עצמה. כזכור, במאי 2021 המפכ"ל האשים את בן גביר בהצתת "שומר חומות". הפרסום כעת, ב-2023, עלול להוביל לפגיעה בגוף ובחיים של ערבים בישראל, לא רק מצד פעילי הימין הקיצוני, אלא גם מצד אזרחים יהודים שלנוכח המתקפה הרצחנית של החמאס עלולים מתוך החרדה לפגוע בשגגה בתושבים ואזרחים ערבים שאין להם שום קשר אליה.

החזרה המטורללת הזו של בן גביר לכותרות נעשית לאחר שבמשך שעות ארוכות מאז החלה המתקפה הרצחנית בשיטות דעאש של החמאס, הוא שתק. כך קרה שמי שרצה להיות המפקד בפועל של המשטרה, פעל להכפפת המשטרה אליו בתיקון לחוק וגם התערב חזור ושנית בעבודת הניצבים בשטח – הפקיר לא רק את הציבור בישראל אלא גם פקודיו השוטרים בעת שאלה נלחמו מול חוליות חמאס שהצליחו להשתלט על תחנת משטרה בשדרות ויישובים שלמים בעוטף עזה.

יש אינספור דוגמאות להתנהלות חסרת האחריות של בן גביר. למשל, מאז נכנס לתפקידו הוא חזר וטען לשווא שהורה להקשיח את תנאי האסירים הביטחוניים, מבלי שיש לו סמכות לכך וגם גיבוי מראש הממשלה ושב"כ שאחראים לקבלת ההחלטות בנושא. הפעם האחרונה שבן גביר עשה שימוש בספין הזה כדי לקבל כותרות, הייתה רק לפני חודש. בכל פעם מחדש ישראל זוכה לגינויים מהקהילה הבינלאומית וגם החמאס מרוויח מהספין, אבל בן גביר ממשיך.

נראה שאת ראש הממשלה נתניהו הסכנה הזועקת מכל יום שחולף ובו בן גביר עדיין בתפקידו, "משעממת" ולא מעניינת. ב-9.10 בראיון לגל"צ שר התרבות מיקי זהר הסביר מדוע, "הקואליציה לא תשרוד בלי בן גביר".

כל מי שהיה שווה נפש לכך שבן גביר היה עסוק רק בעצמו בעת שהתאפשר לארגוני הפשע לטבוח בחופשיות בציבור הערבי, לומד עכשיו שבן גביר עסוק רק בעצמו גם בעת שהתאפשר לחמאס לטבוח בחופשיות ביהודים.

בן גביר חייב ללכת הביתה עוד היום.

*  *  *

תיקון: בגרסה קודמת של הטור צוין סרטון שהעלה בן גביר לחשבון הטיקטוק שלו ביום שבת, כך לפי התאריך באפליקיציה. לאחר הפרסום התברר כי ככל הנראה הסרטון התפרסם יום קודם לכן

יש לכם הערות, הארות או ביקורת על הכתבה? מכירים מידע או סיפור שאנחנו לא?

רוצה את מיטב הכתבות והתחקירים של שקוף ישירות לתיבה? פה נרשמים לניוזלטר:

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

שקוף הוא כלי התקשורת העצמאי הגדול בישראל. פה תקראו עיתונות חוקרת, מעמיקה וביקורתית, בתחומי הון-שלטון-עיתון, עבודת הכנסת, משבר האקלים ועוד.

"עצמאי" אומר שכל המימון שלנו, מהשקל הראשון ועד האחרון, מגיע רק מ- 8,910 איש ואישה בדיוק כמוך. אנחנו לא לוקחים אגורה מבעלי הון או קרנות, אין פרסומות ואנחנו משוחררים משיקולי רייטינג. זו מהפכה: אנחנו היחידים בישראל שפועלים במודל הזה, באופן שמבטיח שנעשה עיתונות נקייה מאינטרסים ומלחצים פוליטיים, כזו שנכנסת לעובי הקורה ולא פוחדת לומר את האמת. כל תמיכה, בכל סכום, מאפשרת לנו להמשיך ולשנות את המציאות הישראלית, למען כולנו.
אנחנו נלחמים על האמת שאחרים מנסים להסתיר.
בשקוף אין פרסומות.
אנחנו עושים עיתונות שנלחמת על האמת שאחרים מנסים להסתיר.

מול הכוחות הגדולים שמנסים להשתיק אותנו, היום יותר מתמיד אנחנו צריכים אותך איתנו!