ערכת שאלות לפוליטיקאים

חיפוש
Close this search box.
חיפוש

המהפכה המשפטית יצאה לדרך: ועדת החוקה אישרה שני סעיפים לקריאה ראשונה

הוועדה אישרה ברוב של 9 מול 7 להעלות להצבעה במליאה את שינוי הרכב הוועדה לבחירת שופטים ואת האיסור על התערבות בחוקי יסוד. חברי הכנסת של האופוזיציה הורחקו במהלך הדיון הסוער, ויו"ר הוועדה רוטמן דחה את הצעת הנשיא לעצירת החקיקה: "צריך לקיים את ההידברות ללא דחיית החקיקה"
הדפיסו את הכתבה

רוצה את מיטב הכתבות והתחקירים של שקוף ישירות לתיבה? פה נרשמים לניוזלטר:

יו"ר ועדת החוקה שמחה רוטמן (צילום: נועם מושקוביץ, דוברות הכנסת)

חברי ועדת החוקה בכנסת הצביעו בעד שינוי הרכב הוועדה לבחירת שופטים והאיסור על התערבות בחוקי יסוד. ההצעה, שהועברה במסגרת התוכנית להחלשת מערכת המשפט, צפויה לעלות לקריאה ראשונה במליאת הכנסת. 9 ח"כים תמכו: היו"ר ח"כ שמחה רוטמן (הציונות הדתית) והח"כים טלי גוטליב, חנוך מלביצקי, משה סעדה, אריאל קלנר (הליכוד), ארז מלול, יוני מישרקי (ש"ס), יצחק פינדרוס (יהדות התורה), (יצחק קרויזר (עוצמה יהודית).

7 ח"כים התנגדו: קארין אלהרר, יואב סגלוביץ' (יש עתיד), וליד אל הואשלה (רע"מ), מתן כהנא (המחנה הממלכתי), יוליה מלינובסקי (ישראל ביתנו), עופר כסיף (חד"ש תע"ל), גלעד קריב (העבודה).

מהי עילת הסבירות ומי ימנה שופטים? המדריך למהפכה המשפטית

יו"ר ועדת החוקה, בירך על יוזמת הנשיא יצחק הרצוג שקרא לעצור את החקיקה ולפנות להידברות, אך ציין כי אינו מתכוון לדחות את ההצבעה בוועדה היום, והדגיש כי את ההידברות יש לעשות במקביל להליך החקיקה. "אפשר וצריך לקיים את ההידברות ללא דחיית החקיקה", אמר רוטמן.

יש לכם הערות, הארות או ביקורת על הכתבה? מכירים מידע או סיפור שאנחנו לא?

רוצה את מיטב הכתבות והתחקירים של שקוף ישירות לתיבה? פה נרשמים לניוזלטר:

מאת אפרת אביבי

אפרת אביבי
כתבת כנסת, שקוף. בוגרת תואר משפטים בהצטיינות מהאוניברסיטה העברית, ועו״ד מוסמכת. לשעבר תחקירנית וכתבת מגזין בערוץ 13. מאמינה שפיקוח ושקיפות הן המצפן של האנושות לבחירה בטוב. סביר להניח שתמצאו אותי בדיוני ועדות הכנסת עם לפטופ על הברכיים ופופקורן ביד.

תגובה אחת

  1. מר רוטמן הנכבד -אתה תכנס לספרי ההיסטוריה בתור אחד המובילים להרס מדינת ישראל כמדינה דמוקרטית וחזקה כלכלית והפיכתה למדינה עניה חלשה,אם בכלל תצליח לשרוד את השינויים שאתה וחברייך מובילים.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

שקוף הוא כלי התקשורת העצמאי הגדול בישראל. פה תקראו עיתונות חוקרת, מעמיקה וביקורתית, בתחומי הון-שלטון-עיתון, עבודת הכנסת, משבר האקלים ועוד.

"עצמאי" אומר שכל המימון שלנו, מהשקל הראשון ועד האחרון, מגיע רק מ- 8,909 איש ואישה בדיוק כמוך. אנחנו לא לוקחים אגורה מבעלי הון או קרנות, אין פרסומות ואנחנו משוחררים משיקולי רייטינג. זו מהפכה: אנחנו היחידים בישראל שפועלים במודל הזה, באופן שמבטיח שנעשה עיתונות נקייה מאינטרסים ומלחצים פוליטיים, כזו שנכנסת לעובי הקורה ולא פוחדת לומר את האמת. כל תמיכה, בכל סכום, מאפשרת לנו להמשיך ולשנות את המציאות הישראלית, למען כולנו.
אנחנו נלחמים על האמת שאחרים מנסים להסתיר.
בשקוף אין פרסומות.
אנחנו עושים עיתונות שנלחמת על האמת שאחרים מנסים להסתיר.

מול הכוחות הגדולים שמנסים להשתיק אותנו, היום יותר מתמיד אנחנו צריכים אותך איתנו!