ערכת שאלות לפוליטיקאים
רוצה את מיטב הכתבות והתחקירים של שקוף ישירות לתיבה? פה נרשמים לניוזלטר:
בשנה האחרונה הרחיב משרד התחבורה את האפשרות לעלות לאוטובוס מהדלת האחורית (למחזיקי כרטיס רב-קו). אפשרות זו תורמת לבטיחות ולייעול התחבורה הציבורית. אך אליה וקוץ בה: מסתבר שגם מספר ההתגנבויות עלה – לעתים בשגגה ולעתים בכוונה.
לטענת המשרד "בקווים בהם נוהגת כבר עליה מכל הדלתות, נמצא כי יש ריבוי מקרים של הימנעות מתשלום דמי נסיעה. בגוש דן מדובר על כ-15%, בירושלים על כ-9% ובמטרונית בחיפה – 30%".
לאור נתונים אלו, מבקש המשרד לתקן את פקודת התעבורה ולהעניק לחברות התחבורה כלים אפקטיביים לאכיפה, ביניהם:
בעיניי, ישנו הגיון רב בחלק מהתיקונים המוצעים – ואולי אפילו בכולם. עם זאת, שווה להסתכל רגע לצדדים ולראות כיצד ממשיכה הממשלה לתת עדיפות לרכבים פרטיים על-פני תחבורה ציבורית. ניקח לדוגמא את ירושלים: במידה ותעלו לרכבת הקלה מבלי לתקף את כרטיס הנסיעה, תקבלו קנס של 186 ש"ח – מצד שני, אם תיסעו ברכבכם למרכז העיר ותחנו בכחול-לבן בלי לשלם יעמדו הקנס על 100 ש"ח בלבד. בפועל, הקנס על עבירה מאותו תוכן מקל באופן משמעותי על משתמשי הרכב הפרטי לעומת משתמשי התחבורה הציבורית – חבל.
קישור לתזכיר המלא: http://www.tazkirim.gov.il/Tazkirim_Attachments/43922_x_AttachFile.doc
(מה עושים כדי שיתוקן)
יש לכם השגות על תזכיר החוק המדובר? זה השלב בו הציבור יכול להשפיע! היכנסו לאתר הממשלתי והעירו.
למרבה הצער, היכולת להגיב פועלת כיום רק בגרסאות מיושנות של דפדפן אקספלורר שלא קיימות עוד (באמת). אין לכם? מוזמנים לכתוב פה בתגובות את הערותיכם ואנו נעבירן במרוכז.
ב"יום שאחרי" אנחנו אלה שנשאר. כי עיתונות בבעלות הציבור אי אפשר להשתיק
2 תגובות
בסופו של דבר אני חייב להזדהות מול מבקר של האוטובוס או לא?
פניתי בנושא סמכויות הפקחים/נהגים – לתת לנהגים את הסמכות לעצור את האוטובוס ולעכב מטרידים מינית עד שתגיע ניידת. אם זה יהיה מעוגן בחוק המטרידים יחשבו פעמיים.