ערכת שאלות לפוליטיקאים

חיפוש
Close this search box.
חיפוש

בעקבות פעילות שקוף: לראשונה – סיעה שקופה בכנסת ישראל

היסטוריה: מפלגת העבודה פרסמה את מספרי הטלפון של הח"כים והיועצים, את שיקולי ההצבעה וסיכומי הישיבות • דבר אחד חשוב עדיין לא פורסם - תקציב המפלגה. ועדיין, מדובר בקפיצה משמעותית בכיוון הנכון
הדפיסו את הכתבה

רוצה את מיטב הכתבות והתחקירים של שקוף ישירות לתיבה? פה נרשמים לניוזלטר:

סיעת העבודה, ארכיון. צילום: תומר נויברג, פלאש 90

לראשונה, בזכות פעילות "שקוף", תפעל בכנסת ה-24 סיעה שקופה – העבודה. במפלגה החליטו להשקיף את סיכום הישיבות של חברי הכנסת, את שיקולי ההצבעה שלהם במליאה, את מספרי הטלפון של הח"כים ויועציהם, ואת הלו"ז למפגשים פתוחים של הח"כים עם הציבור הרחב בכנסת. 

עוד ב"שקוף":

במפלגה עדיין לא החליטו לגבי צעד שקיפות נוסף שאותו ביקשנו מהם ומשאר המפלגות – לשקף את הוצאות המפלגה. אבל אנחנו אופטימיים ונעדכן על כך בהמשך.

בלחיצה תוכלו לראות את:

כרגע הפירוט במסמכים רזה יחסית – אבל זה בגלל שהכנסת בקושי מתכנסת ואין כמעט דיונים. ברגע שהכנסת תחזור לפעילות – תהיה לשקיפות הזו משמעות עמוקה עבור אזרחי ישראל. לראשונה, למשל, נדע מדוע חברי כנסת הצביעו בעד או נגד חוק מסוים – לכאורה דבר מובן מאליו, אלא שאף סיעה לא עשתה זאת עד היום. במקביל מפתחת המפלגה בימים אלה מערכת הצבעה שתאפשר לחברות וחברי המפלגה להביע את עמדתם ביחס לסוגיות שונות בפעילות הסיעה בכנסת.

הרעיון גובש ביחד עם "שקוף" ומנהל סיעת העבודה טל אלוביץ', ויצא לדרך בדחיפת יו"ר מפלגת העבודה מרב מיכאלי ויו"ר הסיעה רם שפע. 

"שקיפות לא צריכה להיות אינטרס שצריך להתאמץ בשבילו", אמרה מיכאלי ל"שקוף". "במדינה דמוקרטית היא צריכה להיות הרגיל. השנה האחרונה וההחלטות שהתקבלו בחדרי חדרים במסגרת ההתמודדות עם הקורונה הבהירו לנו יותר מאי פעם כמה היעדר שקיפות הוא הרסני. שקיפות היא לא 'טובה' לציבור, שקיפות היא טובת הציבור".

"אני שמח שאנחנו המפלגה הראשונה שבוחרת להנגיש את פעילותה לציבור ולפעול כסיעה השקופה הראשונה בכנסת", הוסיף שפע. לדבריו, "זהו רק השלב הראשון ובכוונתנו לבצע מהלכים חדשניים נוספים. סיעת העבודה שמה לעצמה כיעד לחשוף בפני הציבור בישראל את האמת. רבים בציבור הישראלי ובעיקר בקרב הדור הצעיר משווע לנבחרי ציבור שיהיו יותר נגישים אליו ויותר קשובים אליו".

יש לכם הערות, הארות או ביקורת על הכתבה? מכירים מידע או סיפור שאנחנו לא?

רוצה את מיטב הכתבות והתחקירים של שקוף ישירות לתיבה? פה נרשמים לניוזלטר:

מאת תומר אביטל

תומר אביטל
מייסד-שותף, לשעבר כתב ועורך ב"שקוף".

4 תגובות

  1. לא מאמין שזה באמת מספר הטלפון האמיתי, הם יצטרכו להקים מוקד שירות בסדר גודל של חברת סלולר לפחות אם הם יהיו זמינים, ולכן גם נשמע לי לא ריאלי, ולכן אני לא רואה את המספרים האלו השונים מסתם כתובת email שעונים חלקית על פניות

  2. מגניב, מיד הלכתי לעיין בכל המסמכים והתרשמתי שמדובר בצעד מרענן. כנראה שלנהל את המידע בתיקיית דרייב בלי ממשק מסודר יעשה את ההתמצאות בו לבלתי אפשרית תוך זמן קצר, אבל בתור התחלה זה מצויין 👌

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

שקוף הוא כלי התקשורת העצמאי הגדול בישראל. פה תקראו עיתונות חוקרת, מעמיקה וביקורתית, בתחומי הון-שלטון-עיתון, עבודת הכנסת, משבר האקלים ועוד.

"עצמאי" אומר שכל המימון שלנו, מהשקל הראשון ועד האחרון, מגיע רק מ- 8,913 איש ואישה בדיוק כמוך. אנחנו לא לוקחים אגורה מבעלי הון או קרנות, אין פרסומות ואנחנו משוחררים משיקולי רייטינג. זו מהפכה: אנחנו היחידים בישראל שפועלים במודל הזה, באופן שמבטיח שנעשה עיתונות נקייה מאינטרסים ומלחצים פוליטיים, כזו שנכנסת לעובי הקורה ולא פוחדת לומר את האמת. כל תמיכה, בכל סכום, מאפשרת לנו להמשיך ולשנות את המציאות הישראלית, למען כולנו.
אנחנו נלחמים על האמת שאחרים מנסים להסתיר.
בשקוף אין פרסומות.
אנחנו עושים עיתונות שנלחמת על האמת שאחרים מנסים להסתיר.

מול הכוחות הגדולים שמנסים להשתיק אותנו, היום יותר מתמיד אנחנו צריכים אותך איתנו!