ערכת שאלות לפוליטיקאים

חיפוש
Close this search box.
חיפוש

ניצחון במאבק להקפאת שכר הח"כים : סיעות כחול-לבן וישראל ביתנו יוותרו על העלאת השכר

בזכות סיירת שקיפות: סיעות כחול-לבן וישראל ביתנו החליטו לוותר על העלאת השכר הקרובה. "לאחר שקיבלנו פניות רבות", סיפר לנו ניסנקורן, "הסכמנו כל חברי הסיעה שאם ניאלץ לצאת לבחירות, אין הצדקה לקבל תוספת שכר". הערכה: הדבר יחסוך לנו מעל ל-600 אלף שקלים בשנה. מתקדמים לשאר הסיעות
הדפיסו את הכתבה

רוצה את מיטב הכתבות והתחקירים של שקוף ישירות לתיבה? פה נרשמים לניוזלטר:

שכר חברי הכנסת עומד כיום על קצת יותר מ-44 אלף שקלים בחודש (ברוטו). מדי ינואר השכר קופץ באופן אוטומטי, בגלל הצמדה לשכר הממוצע במשק. השנה צפוי שהשכר יזנק ביותר מ-1,300 שקלים לכל ח"כ וזאת אחרי שנה שלמה (!) בה הכנסת בכלל בפגרת בחירות.

ראוי שכל הח"כים יודיעו שהם מוותרים על עליית השכר, לפחות עד שהכנסת תחזור לעבוד. לכן פנינו יחד עם חברי סיירת השקיפות, ליו"ר הוועדה המסדרת ח"כ ניסנקורן ולחבריו לסיעה במטרה שיקדם דיון וידחה את העלאת השכר. 

הליכוד התנגדו והדיון לא צלח, אך ניסנקורן, יחד עם חברות הכנסת פנינה תמנו-שאטה, מיקי חיימוביץ' ויעל גרמן, קידמו החלטה סיעתית בכחול-לבן לוותר על העלאת השכר הצפויה. "לאחר שקיבלנו פניות רבות, הסכמנו כל חברי הסיעה שאם ניאלץ לצאת לבחירות, אין הצדקה לקבל תוספת שכר" סיפר לנו ניסנקורן. המהלך הזה צפוי לחסוך לנו כחצי מיליון שקל בשנה הקרובה – אבל זה לא מספיק. רוב חברי הכנסת עדיין לא הודיעו שהם יוותרו על תוספת השכר הקבועה והמיותרת.

יו"ר סיעת כחול-לבן, ח"כ ניסנקורן

סיעת ישראל ביתנו הצטרפה ליוזמה והודיעה שכל חברי הסיעה מוותרים על תוספת השכר הצפויה.

אז מה עושים מכאן?

  1. קודם כל מצטרפים לסיירת כדי לקחת חלק בפעולות הבאות.
  2. שלחו בלחיצת כפתור מייל לשאר ראשי הסיעות בכנסת בדרישה שירתמו את סיעתם ויוותרו על העלאת השכר!
יש לכם הערות, הארות או ביקורת על הכתבה? מכירים מידע או סיפור שאנחנו לא?

רוצה את מיטב הכתבות והתחקירים של שקוף ישירות לתיבה? פה נרשמים לניוזלטר:

2 תגובות

  1. קרוב ל-50% מהשכר של הח"כים חוזר למדינה בתור מס הכנסה. זה אומר שהחיסכון למדינה כנראה קטן יותר ממה שנכתב בכתבה. חוץ מזה, שכר הח"כים הוא לא גבוה ביחס למשרות אחרות במגזר הציבורי, והוא די נמוך ביחס למגזר הפרטי (בתפ]קידים עם אותה השפעה). שכר גבוה יכול לסייע לשמירה על טוהר המידות, והוא גם נותן תמריץ לאנשים מוכשרים במשרות ניהול בסקטור הפרטי להצטרף לפוליטיקה. צריך לזכור שבכנסת אין קביעות והמשרה מתבטלת כל ארבע שנים לכל היותר (בשנים האחרונות פחות). אנשים שמגיעים לכנסת מוותרים על העבודה הקודמת שלהם ועשויים להימצא תוך זמן קצר ללא עבודה, לכון השכר הגבוה מבטיח שהכנסת לא תהיה מקום מפלט לאנשים חסרי מקצוע (והשכלה) או סתם מובטלים.
    בלי קשר, בסיעת כחול לבן יש לא מעט אנשים שאלמלא הבחירות היו מבזבזים את הכסף שלנו בצורה הרבה יותר משמעותית.

  2. הבעיה היא שלח"כ יש צמודי שכר,שופטים בכירי פרקליטות, בכירי משטרה.הם יטרפדו את קיצוץ העלאה בשכר.
    אז מי כאן במדינה מושחת??

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

שקוף הוא כלי התקשורת העצמאי הגדול בישראל. פה תקראו עיתונות חוקרת, מעמיקה וביקורתית, בתחומי הון-שלטון-עיתון, עבודת הכנסת, משבר האקלים ועוד.

"עצמאי" אומר שכל המימון שלנו, מהשקל הראשון ועד האחרון, מגיע רק מ- 8,918 איש ואישה בדיוק כמוך. אנחנו לא לוקחים אגורה מבעלי הון או קרנות, אין פרסומות ואנחנו משוחררים משיקולי רייטינג. זו מהפכה: אנחנו היחידים בישראל שפועלים במודל הזה, באופן שמבטיח שנעשה עיתונות נקייה מאינטרסים ומלחצים פוליטיים, כזו שנכנסת לעובי הקורה ולא פוחדת לומר את האמת. כל תמיכה, בכל סכום, מאפשרת לנו להמשיך ולשנות את המציאות הישראלית, למען כולנו.
אנחנו נלחמים על האמת שאחרים מנסים להסתיר.
בשקוף אין פרסומות.
אנחנו עושים עיתונות שנלחמת על האמת שאחרים מנסים להסתיר.

מול הכוחות הגדולים שמנסים להשתיק אותנו, היום יותר מתמיד אנחנו צריכים אותך איתנו!