ערכת שאלות לפוליטיקאים

חיפוש
Close this search box.
חיפוש

אלפי פניות מהציבור גרמו למשרד החקלאות לרכך משמעותית את פרויקט אריזת הירקות

לאחר שעורר סערה, הלחץ הציבורי על משרד החקלאות עבד: המשרד מודיע כעת על חשיבה מחדש וריכוך משמעותי של הפיילוט לאריזת ירקות בקופסאות פלסטיק. בין השינויים: העדפת אריזות לשימוש חוזר וצמצום מספר הסניפים והיקף הירקות שייארזו 

רוצה את מיטב הכתבות והתחקירים של שקוף ישירות לתיבה? פה נרשמים לניוזלטר:

הדפיסו את הכתבה

רוצה את מיטב הכתבות והתחקירים של שקוף ישירות לתיבה? פה נרשמים לניוזלטר:

ארבעה חודשים עברו מאז הפיץ משרד החקלאות הצעה לתמיכה ברשתות השיווק שייארזו בפלסטיק את הירקות והפירות. לטענת המשרד ביציאתו לפיילוט, המיזם נועדה למנוע זריקה של ירקות על-ידי אריזתם באריזות פלסטיק חד פעמיות. ההצעה עוררה סערה ודיון נרחב (גם אצלנו במערכת שקוף).

מאז כתבתנו בנושא ופנייתנו למשרד בחודש מרץ, המשכנו לעקוב. פנינו שוב למשרד החקלאות באמצע חודש מאי ושוב בשבוע האחרון כדי להבין איפה עומד הפרויקט. מהמשרד מסרו: "המשרד הזמין את הציבור להעיר הערותיו בנושא עד לאמצע חודש מרץ במסגרת הליך שיתוף ציבור. צוות מקצועי בחן את כלל ההערות שהתקבלו מהגורמים השונים, קיים דיונים פנימיים, ואף נפגש במסגרת זאת עם בעלי עניין. במשרד התקבלו אלפי תגובות מאנשים פרטיים, ארגוני סביבה, ארגוני מגדלים, חקלאים, רשתות שיווק ועוד. כל תגובה זכתה למלוא ההתייחסות". 

בעקבות הפניות קיים המשרד שולחן עגול לארגוני איכות סביבה ובעלי עניין ב-23/5 ובמקביל פרסם את השינויים הבאים שיבוצעו, כאמור, בשלב הפיילוט:

  • מכירה בשני גדלים שלא אריזות לפחות לעומת אחת בלבד בעבר, כדי לאפשר קניה בהתאם לצורך.
  • העדפת רשת שתציע שימוש באריזות רב פעמיות שתיאספנה לשימוש חוזר בסניפים בתשלום דמי הפיקדון.
  • לא תתאפשר תמיכה באריזות העשויות מחומרים שאינם ניתנים למחזור.
  • צמצום רשימת המוצרים בפיילוט לשניים בלבד: מלפפון ועגבניית חממה – לעומת לפחות שישה בעבר. 
  • צמצום מספר הסניפים לעשרה לרשת – לעומת 20 לפחות בעבר.  

כל הכבוד למשרד החקלאות על הקשב הציבורי.  אנו מקווים שתמצא הדרך הטובה והאקולוגית ביותר להארכת חיי המדף של הירקות והפירות. 

להודעה המלאה של משרד החקלאות

יש לכם הערות, הארות או ביקורת על הכתבה? מכירים מידע או סיפור שאנחנו לא?

מאת עידן בנימין

Picture of עידן בנימין
כתב לתיקון הכנסת. ירושלמי 15 שנה. מאז הקמת "שקוף" כותב על הפינות החשובות שכלי התקשורת מזניחים: העבודה הפרלמנטרית האמתית, פיקוח הח"כים על הממשלה, כשלונם של נבחרי הציבור לעמוד בחוקים שהם עצמם כתבו, מימון מפלגות פיקוח על מבקר המדינה ועוד. מתעקש לכתוב שוב ושוב על דברים - עד שיתוקנו. הולך לישון בלילה פסימי וקם בבוקר אופטימי. מונע מזעם ומתקווה בו זמנית.

2 תגובות

  1. הירקות ״מתבשלים״ בתוך אריזות הפלסטיק, ומאבדים רענניותם. לא ברור?

  2. מעודד, הלוואי שלא יהיה פלסטיק בכלל במחלקת הירקות (ובתחום העלים הירוקים בפרט!) – אשמח לשמוע למי אפשר לפנות בנושא.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

שקוף הוא כלי התקשורת העצמאי הגדול בישראל. פה תקראו עיתונות חוקרת, מעמיקה וביקורתית, בתחומי הון-שלטון-עיתון, עבודת הכנסת, משבר האקלים ועוד.

"עצמאי" אומר שכל המימון שלנו, מהשקל הראשון ועד האחרון, מגיע רק מ- 8,854 איש ואישה בדיוק כמוך. אנחנו לא לוקחים אגורה מבעלי הון או קרנות, אין פרסומות ואנחנו משוחררים משיקולי רייטינג. זו מהפכה: אנחנו היחידים בישראל שפועלים במודל הזה, באופן שמבטיח שנעשה עיתונות נקייה מאינטרסים ומלחצים פוליטיים, כזו שנכנסת לעובי הקורה ולא פוחדת לומר את האמת. כל תמיכה, בכל סכום, מאפשרת לנו להמשיך ולשנות את המציאות הישראלית, למען כולנו.
עיתונות בבעלות הציבור אי אפשר להשתיק.
בשקוף אין פרסומות.
בתקופה בה הממשלה מתנגחת בתקשורת החופשית, זה הזמן לתמוך בעיתונות, שהם לא יצליחו להביס

ב"יום שאחרי" אנחנו אלה שנשאר. כי עיתונות בבעלות הציבור אי אפשר להשתיק