ערכת שאלות לפוליטיקאים

חיפוש
Close this search box.
חיפוש

בתגובה לפוסט של חגי לוין, המועמדים ברחובות מבטיחים: נקצה משאבים לבריאות הציבור

המועמד לראשות העיר רחובות התייחס לפוסט שכתב יו"ר איגוד רופאי בריאות הציבור, תושב העיר בעצמו • דיל כתב בתגובתו: "יש לגבש חזון ולהכניס את הנושא לתוכנית העבודה הרב שנתית של העירייה ולהקצות משאבים"
הדפיסו את הכתבה

עיתונות חופשית ואמיצה במימון ציבורי יכולה להשפיע, גם בעיר שלך!

רוצים שנצליח לעשות זאת בכל עיר, כל השנה? הכניסו כאן מייל, כך נדע שאתם איתנו:

"בריאות הציבור הוא נושא בלתי נפרד מתוכניות עירוניות לשעות חירום שהתנסינו בהן בשנים האחרונות… יש לגבש חזון ולהכניס את הנושא לתוכנית העבודה הרב שנתית של העירייה ולהקצות משאבים". כך מתחייב המועמד לראשות רחובות מתן דיל, במענה לפוסט שהעלה פרופסור חגי לוין, יו"ר איגוד רופאי בריאות הציבור. דיל אף הבטיח לכנס שולחן עגול בנושא ולהכין תוכנית עבודה רב שנתית.

פרופ' לוין, מומחה לבריאות הציבור ותושב רחובות, פרסם השבוע (שלישי) פוסט בפייסבוק שבו הפנה שתי שאלות למועמדים לראשות העיר, מתן דיל וזהר בלום, בנושא בריאות.

פרופ' לוין שאל את השניים, לקראת הסיבוב השני בבחירות שיקבע מי יהיה ראש העיר הבא, מה הם יעשו לטובת בריאות תושבי העיר רחובות והאם הם מתחייבים להפוך את העיר לבריאה ולצרפה לפרויקט "רשת ערים בריאות בישראל". מדובר בפרויקט המוביל יישום מדיניות מקדמת בריאות וקיימות ומסייע להטמעתה בכל תחומי העשייה העירונית והיישובית. בפרויקט חברות בין היתר הערים תל אביב-יפו, רמת גן, ראשון לציון ופתח תקווה.

פרופ' חגי לוין (צילום: יונתן זינדל פלאש 90)
פרופ' חגי לוין (צילום: יונתן זינדל פלאש 90)

"האם אתם מתחייבים להפוך את רחובות לעיר בריאה, לצרפה לרשת ערים בריאות, לבנות תוכנית אסטרטגית ולפעול בהתאם לעקרונות מוכחים לקידום בריאות תושבי העיר", שאלה לוין. עוד הוא כתב כי "במיוחד בעת הזאת יש לרשות המקומית תפקיד חשוב בקידום בריאותנו".

המועמד לראשות העיר, הראשון שהרים את הכפפה וענה לפרופ' לוין, הוא כאמור דיל. 

"בריאות הציבור היא חלק בלתי נפרד מנושאים של תכנון ובניה בני קיימא, איכות סביבה וקהילה", כתב דיל. "נושא זה הוא בלתי נפרד גם מתוכניות עירוניות לשעות חירום שהתנסינו בהן בשנים האחרונות כמו מגיפה ומלחמה, ועל כן, ללא ספק יש לגבש חזון ולהכניס את הנושא לתוכנית העבודה הרב שנתית של העירייה ולהקצות משאבים".

עוד כתב דיל כי "חלק מהנושאים משיקים לתחומים שאגפי העירייה פועלים בהם, כמו איכות סביבה ותברואה, רישוי עסקים, תכנון ובנייה, תשתיות, חינוך ורווחה. לצידם גורמים ממשלתיים ואחרים שפעילים בעיר כמו מוסדות אקדמיים, קופות חולים, בית חולים ועמותות ציבוריות. כדי להכין חזון בנושא וממנו לפתח תוכנית עבודה רב שנתית ולהקצות משאבים אני מתחייב לכנס שולחן עגול של כל הגורמים שציינתי, לרבות נציגי ציבור ולהכין חזון תוך פרק זמן סביר, ולאחר מכן להכין תוכנית עבודה רב שנתית".

שלטי בחירות ברחובות (צילום: עפר לבנת)

"פרויקט כזה ניתן לבצע בעזרת 'רשת ערים בריאות' או בסיוע גורמים אחרים, לאחר שאלמד את הנושא בצורה מספקת לרבות התקציב הנדרש לליווי כזה ואז אוכל לקבל החלטה על אופן קידום הנושא", הוסיף המועמד. דיל סיים וכתב כי הוא מזמין את פרופ' לוין לקדם יחד איתו את הנושא ולהציע שותפים נוספים להובלת התהליך.

כמה שעות לאחר מכן הגיב גם זהר בלום לפוסט, והבטיח דברים דומים. "הבריאות הגופנית והנפשית של תושבות ותושבי רחובות בהחלט יהיה בסדר היום של העירייה בראשותי", כתב. "נקדם תשתית בריאות ציבורית… לשם כך נדרש להקצות משאבים רבים. הידוק המחויבות של רחובות לכך תוכל להתבטא ע"י הצטרפות העיר רחובות ל'רשת ערים בריאות' וחתימה על אמנת קופנהגן לראשי ערים או בדרך אחרת שנמצא לנכון".

על הפוסט הגיבה גם חברת המועצה החדשה, מגי סלע וגר מרשימת "רחובות חופשית ומאוחדת". היא כתבה לפרופ' לוין כי היא מציעה לו אחרי הבחירות להיפגש עם ראש העיר הנבחר, "מי שזה לא יהיה" ולייעץ לו בנושא חשוב זה. עוד כתבה כי "נושא בריאות הציבור חייב להיות על סדר היום".

יש לכם הערות או משהו לספר לנו? פנו: contact@shakuf.co.il

לכל העדכונים, בקבוצת הוואטסאפ שלנו – לחצו כאן

יש לכם הערות, הארות או ביקורת על הכתבה? מכירים מידע או סיפור שאנחנו לא?

עיתונות חופשית ואמיצה במימון ציבורי יכולה להשפיע, גם בעיר שלך! 

רוצים שנצליח לעשות זאת בכל עיר, כל השנה?

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

מה יהיה עם ההבטחות של הפוליטיקאים אחרי שהקלפיות ייסגרו?

אנחנו רוצים להציב עיתונאי/ת במשרה מלאה ברחובות! 🤩

אבל כדי שזה יקרה, אנחנו צריכים לדעת שאתם איתנו.

אנחנו נלחמים על האמת שאחרים מנסים להסתיר.
בשקוף אין פרסומות.
אנחנו עושים עיתונות שנלחמת על האמת שאחרים מנסים להסתיר.

מול הכוחות הגדולים שמנסים להשתיק אותנו, היום יותר מתמיד אנחנו צריכים אותך איתנו!