ערכת שאלות לפוליטיקאים

חיפוש
Close this search box.
חיפוש

צמוד-צמוד: מתן דיל עולה לסיבוב שני מול זהר בלום

דיל קיבל 39.4% מהקולות - כאשר הוא זקוק ל-40% על מנת להיבחר לראשות העיר. מדובר בפער של כ-405 קולות. אם המצב הנוכחי יישמר גם אחרי ספירת קולות החיילים, דיל יתמודד בסיבוב שני מול זהר בלום ביום ראשון ה-10.3. תוצאות האמת רק בשבוע הבא
הדפיסו את הכתבה

עיתונות חופשית ואמיצה במימון ציבורי יכולה להשפיע, גם בעיר שלך!

רוצים שנצליח לעשות זאת בכל עיר, כל השנה? הכניסו כאן מייל, כך נדע שאתם איתנו:

שלטי המועמדים לראשות עיריית רחובות (צילום: עפר ליבנת)

אחרי חודשים מתוחים, מערכת הבחירות לראשות רחובות ולמועצת העיר מגיעה לקלפיות: על פי תוצאות ראשוניות מהבוקר (רביעי) מתן דיל, יו"ר האופוזיציה ויו"ר רשימת "רחובותי" קיבל 39.34% מהקולות. כדי להיבחר לראשות העיר הוא זקוק לרוב של 40% – אם לא ישיג אותו, כפי שמראה תמונת המצב הנוכחית, יעלה לסיבוב מול זהר בלום, שקיבל 27.8% מהקולות. אך אם ישיג עוד כ-405 קולות, ייבחר לראשות העיר.

התוצאות התקבלו בספירה של 185 מתוך 188 מהקלפיות, לא כולל את קולות החיילים, אנשי המילואים והקלפיות המיוחדות. כל אחוז מייצג 613 קולות. לפי משרד הפנים, תוצאות מוחלטות, הכוללות את קולות החיילים ואנשי המילואים, יתקבלו רק ביום שלישי ה-5.3.

מי שנותרו מאחור הם יניב מרקוביץ', שקיבל 14% מהקולות וראש העיר המכהן רחמים מלול, קיבל כ-18.5 אחוז. אחוז ההצבעה לאחר ספירת הקולות של 185 הקלפיות בעיר עומד על כ-53.8%, כשהאחוז הארצי הוא 49.2%. מדובר בירידה ממערכת הבחירות הקודמת, שהתקיימה ב-2018, אז יצאו להצביע כ-56.2% מבעלי זכות הבחירה בעיר.

מי שייבחר יצטרך לטפל בכמה נושאים מהותיים בשנים הקרובות בעיר. אחד מהנושאים כבדי המשקל הם הסכם הגג שנחתם ב-2022 בין עיריית רחובות למשרד השיכון והבינוי, משרד האוצר ורשות מקרקעי ישראל. לפי ההסכם יבנו בעיר אלפי יחידות דיור חדשות ויושקעו מעל למיליארד וחצי שקלים לפיתוח שכונות חדשות ושדרוג שכונות ותיקות – צעדים שיובילו לגידול משמעותי באוכלוסיית העיר ויצטרך להכין את העיר מבחינת תשתיות תחבורה, מערכות מים וביוב, מוסדות חינוך ותרבות ועוד.

ראש העיר הבא יצטרך גם להתייחס לשיפור השירות לתושב, ניקיון ונראות העיר. בסוגיית דתיים-חילונים, יעלה עניין התחבורה הציבורית בשבת, נושא בוער בקרב הציבור החילוני בעיר, והקצאות הקרקע – מיפוי הנכסים הקיימים וקבלת החלטה האם בינתיים לא יאושרו הקצאות חדשות עד שיעשה סדר במצב הקיים.

יש לכם הערות, הארות או ביקורת על הכתבה? מכירים מידע או סיפור שאנחנו לא?

עיתונות חופשית ואמיצה במימון ציבורי יכולה להשפיע, גם בעיר שלך! 

רוצים שנצליח לעשות זאת בכל עיר, כל השנה?

מאת נעמי נידם

נעמי נידם
העורכת הראשית של אתר "שקוף". עיתונאית, גרה במצפה רמון. עברתי בתקשורת המיינסטרים וגם בעצמאית, מהעיתון הצבאי "במחנה", דרך עריכה ב"מקור ראשון", באתר החדשות nrg, ובהמשך כתחקירנית ב"עושים סדר" וככתבת ב"שיחה מקומית".בשנים האלה למדתי על בשרי כמה כוח יש למילים. הוא יכול להיות הרסני, והוא יכול להיות מהפכני. מאושרת מכך שבחרתי לנטוש את הרייטינג, את הדיווח המהיר והשטחי של אתרי החדשות - וליצור ב"שקוף" עיתונות חוקרת שמשנה את המציאות.

תגובה אחת

  1. אסור לתת גיבוי לביביזם, בשום צורה שהיא !

    תראו בתמונה איך מתן דיל משתמש ביד כשהוא מדבר עם ראש העיר ראשון, בדוק שעושה קומבינות – כיאה לחברי ליכוד וש״ס בכל הארץ – ותבדקו אותי ….
    (גם ביטן מדבר עם היד)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

מה יהיה עם ההבטחות של הפוליטיקאים אחרי שהקלפיות ייסגרו?

אנחנו רוצים להציב עיתונאי/ת במשרה מלאה ברחובות! 🤩

אבל כדי שזה יקרה, אנחנו צריכים לדעת שאתם איתנו.

אנחנו נלחמים על האמת שאחרים מנסים להסתיר.
בשקוף אין פרסומות.
אנחנו עושים עיתונות שנלחמת על האמת שאחרים מנסים להסתיר.

מול הכוחות הגדולים שמנסים להשתיק אותנו, היום יותר מתמיד אנחנו צריכים אותך איתנו!