ערכת שאלות לפוליטיקאים

חיפוש
Close this search box.
חיפוש

הסכמי עודפים ורוטציות: בדיקת עובדות של "שקוף"

הסיכום בין הגר פרי יגור לסיעת הוותיקים, הרוטציה בין יעל כהן פארן לאלון מרחב ושאלת פרסום תוצאות האמת • בשבועיים האחרונים תושבי ותושבות פרדס חנה ביקשו שנבדוק כמה טענות - הנה התשובות
הדפיסו את הכתבה

עיתונות חופשית ואמיצה במימון ציבורי יכולה להשפיע, גם בעיר שלך!

רוצים שנצליח לעשות זאת בכל עיר, כל השנה? הכניסו כאן מייל, כך נדע שאתם איתנו:

ראשת המועצה המקומית פרדס חנה-כרכור, הגר פרי יגור (צילום מסך)

בחירות מטבען מלאות בשמועות וחצאי אמיתות וחדשות כזב. לאורך החודשים האחרונים, מערכת "שקוף" הקדישה את מיטב המשאבים כדי לאמת ולברר כל קצה חוט ובדל מידע, כדי לייצר עיתונות איכותית ואמינה. פעמים רבות הקוראים לא נחשפו לאחורי הקלעים ולכמות הידיעות שהתבררו כלא נכונות. לכבוד הסיבוב השני, אנחנו חולקים שלושה סיפורים שהגיעו למערכת ואת הבדיקות שנערכו סביבן. 

ערב הבחירות לראשות פרדס חנה-כרכור, עלתה טענה שחברת המועצה הנכנסת, יעל כהן פארן מרשימתו של אביעד סיני, חתמה על הסכם רוטציה ולא תכהן כל הקדנציה. מבדיקת "שקוף" עולה כי כהן פארן הודיעה לאלון מרחב, שהוביל את רשימת "יש עתיד" לפני האיחוד, שאם לא יקבלו מספיק מנדטים, תחלוק עימו את הכהונה. 

טענה נוספת שעלתה עסקה בהסרתה לכאורה של הסכמי העודפים בין הסיעות. ועדת הבחירות הארצית אישרה כי עשרה ימים לפני הבחירות על הרשימות למסור את הסכם העודפים למנהל הבחירות המקומי ושישה ימים לפני הבחירות, על המנהל לפרסם את רשימת ההסכמים. "להסכם עודפים אין תוכן. זה טופס גנרי שחותמים עליו", הבהירו. 

מבדיקת "שקוף" עולה כי באתר המועצה לא עלה כל תוכן שעסק בהסכמים, אולם מנהלת הבחירות המקומית, מיכל אליאש, פרסמה את ההסכמים במקומון "העיר NEWS" כחוק.

פרסום במקומון "העיר NEWS", אליו הפנה דובר המועצה. הסכם העודפים מצויין בסעיף (ז) בסוף המסמך.
להגדלת התמונה, פתחו בחלונית חדשה.

ומה לגבי פרסום מפת המנדטים? החוק קובע כי בתום 21 ימים ממועד הבחירות, על המועצה לפרסם את כל הרשימות וחברי המועצה הנכנסים. במקרה של סיבוב שני, 21 הימים יחולו לאחר היוודע התוצאות.

יש לכם הערות, הארות או ביקורת על הכתבה? מכירים מידע או סיפור שאנחנו לא?

עיתונות חופשית ואמיצה במימון ציבורי יכולה להשפיע, גם בעיר שלך! 

רוצים שנצליח לעשות זאת בכל עיר, כל השנה?

מאת נעמי נידם

נעמי נידם
העורכת הראשית של אתר "שקוף". עיתונאית, גרה במצפה רמון. עברתי בתקשורת המיינסטרים וגם בעצמאית, מהעיתון הצבאי "במחנה", דרך עריכה ב"מקור ראשון", באתר החדשות nrg, ובהמשך כתחקירנית ב"עושים סדר" וככתבת ב"שיחה מקומית".בשנים האלה למדתי על בשרי כמה כוח יש למילים. הוא יכול להיות הרסני, והוא יכול להיות מהפכני. מאושרת מכך שבחרתי לנטוש את הרייטינג, את הדיווח המהיר והשטחי של אתרי החדשות - וליצור ב"שקוף" עיתונות חוקרת שמשנה את המציאות.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

מה יהיה עם ההבטחות של הפוליטיקאים אחרי שהקלפיות ייסגרו?

אנחנו רוצים להציב עיתונאי/ת במשרה מלאה בפרדס חנה כרכור! 🤩

אבל כדי שזה יקרה, אנחנו צריכים לדעת שאתם איתנו.

אנחנו נלחמים על האמת שאחרים מנסים להסתיר.
בשקוף אין פרסומות.
אנחנו עושים עיתונות שנלחמת על האמת שאחרים מנסים להסתיר.

מול הכוחות הגדולים שמנסים להשתיק אותנו, היום יותר מתמיד אנחנו צריכים אותך איתנו!