ערכת שאלות לפוליטיקאים

חיפוש
Close this search box.
חיפוש

"כשהמציאות תאפשר": אנגלמן מסרב לומר מתי יחל בבדיקת מחדלי המלחמה

מבקר המדינה פרסם סרטון שגם בו סירב לפזר את הערפל מעל שאלת תזמון הביקורת המקיפה שעליה הצהיר • גם בתשובה לשאלה ישירה של "שקוף" הוא סירב למסור פרטים ואמר רק כי "דברי מבקר המדינה מדברים בעד עצמם"
הדפיסו את הכתבה

רוצה את מיטב הכתבות והתחקירים של שקוף ישירות לתיבה? פה נרשמים לניוזלטר:

אנגלמן בוועדת הכספים בשבוע שעבר (צילום: דני שם טוב, דוברות הכנסת)

מבקר המדינה מתניהו אנגלמן מסרב להתחייב בנוגע לתאריך בו יפתח בבדיקת המחדל הביטחוני והאזרחי של ה-7 באוקטובר ומלחמת עזה. 

אנגלמן מונה על-ידי נתניהו ונחשב למבקר חלש ונוח לשלטון. בעבר עיכב או גנז דוחות שאינם נוחים לנתניהו וספג ביקורת לאורך תקופת כהונתו בשל גישתו הרפה. אף שחלפו כבר כשלושה חודשים מאז המחדל הביטחוני האיום של ה-7 באוקטובר ומחדל השיתוק הממשלתי שלאחריו, אנגלמן בחר לפרסם דוח דווקא על נציבות התלונות במשרדו, ולא לעסוק באחד מעשרות הנושאים הדחופים העומדים לפתחו.

עם פרסום הדוח החמיא אנגלמן לנציבות ומתח ביקורת נדירה על הממשלה, ואף הצהיר כי יעסוק בביקורת על מחדלי התקופה, אולם סירב לנקוב בתאריך והסכים לומר רק כי משרד המבקר יעשה את עבודתו "כשהמציאות תאפשר". אתמול (רביעי) פירסם אנגלמן סרטון ובו חזר על הדברים, אמר כי "אזרחים הופקרו לגורלם" והבטיח כי "נפתח בביקורת מקיפה" ו"נבחן את האחריות האישית לכשלים של כל הדרגים", אך לא פיזר את הערפל מעל שאלת התזמון. 

לדברי אנגלמן, הביקורת על העורף תהיה "בימים הקרובים" ואילו הביקורת על המערכת הביטחונית "בהתאם להתפתחות המלחמה". המבקר סירב למסור פרטים גם בתשובה לשאלה ישירה שהפנינו אליו בשבוע שעבר כדי לנסות ולהבין מה משמעות המילים "כשהמציאות תאפשר". בין היתר נשאל המשרד אילו תנאים צריכים להתקיים כדי לפתוח בביקורת על המערכת הביטחונית, מה תהיה הנקודה שבה יוחלט שהמציאות מאפשרת פתיחה בביקורת והאם התקיימו ישיבות בנושא היערכות לביקורת כוללת. 

בתשובה הסכימו במשרד מבקר המדינה למסור רק כי "דברי מבקר המדינה מדברים בעד עצמם. כאשר יהיה מה לחדש בעניין הביקורת הדבר יפורסם לציבור. כמו כן, עם השלמת הדוחות הם יונחו על שולחן הכנסת ויפורסמו לציבור". למרבה הצער, נראה כי דברי המבקר אכן מדברים בעד עצמם. 

דוח-מיוחד-חרבות-ברזל_סופי

יש לכם הערות, הארות או ביקורת על הכתבה? מכירים מידע או סיפור שאנחנו לא?

רוצה את מיטב הכתבות והתחקירים של שקוף ישירות לתיבה? פה נרשמים לניוזלטר:

מאת שירי בלומברג

שירי בלומברג
עורכת משנה. קיבוצניקית מעמק יזרעאל במקור, ולכאן גם חזרתי אחרי 12 שנים במרכז. את דרכי העיתונאית התחלתי כעורכת באתר חדשות 2. בשנים האחרונות הייתי ראש דסק במחלקת הדיגיטל של כאן חדשות. הבנתי במהלך השנים, במסגרת תפקידיי בתוך מערכות חדשות גדולות, שאני נסחפת עם האירועים. הרבה פעמים, גם כשרציתי, לא הצלחתי לעצור ולתפוס את הגודל, את המשמעות ואת ההשפעה של האירועים שסיקרתי על חיי ועל חייהם של יתר האזרחים במדינה. מאמינה שבתוך עולם התקשורת הכאוטי צריך שיהיו גם מי שיעצרו, יחפרו ויתעקשו שוב ושוב על אותם נושאים - כדי ליצור שינוי. זה מה שאני רוצה לעשות עכשיו.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

שקוף הוא כלי התקשורת העצמאי הגדול בישראל. פה תקראו עיתונות חוקרת, מעמיקה וביקורתית, בתחומי הון-שלטון-עיתון, עבודת הכנסת, משבר האקלים ועוד.

"עצמאי" אומר שכל המימון שלנו, מהשקל הראשון ועד האחרון, מגיע רק מ- 8,914 איש ואישה בדיוק כמוך. אנחנו לא לוקחים אגורה מבעלי הון או קרנות, אין פרסומות ואנחנו משוחררים משיקולי רייטינג. זו מהפכה: אנחנו היחידים בישראל שפועלים במודל הזה, באופן שמבטיח שנעשה עיתונות נקייה מאינטרסים ומלחצים פוליטיים, כזו שנכנסת לעובי הקורה ולא פוחדת לומר את האמת. כל תמיכה, בכל סכום, מאפשרת לנו להמשיך ולשנות את המציאות הישראלית, למען כולנו.
אנחנו נלחמים על האמת שאחרים מנסים להסתיר.
בשקוף אין פרסומות.
אנחנו עושים עיתונות שנלחמת על האמת שאחרים מנסים להסתיר.

מול הכוחות הגדולים שמנסים להשתיק אותנו, היום יותר מתמיד אנחנו צריכים אותך איתנו!