ערכת שאלות לפוליטיקאים

חיפוש
Close this search box.
חיפוש

פנייה ליועמ"שית: עולה חשש כבד כי ניתנו אישורי נשק גם למי שלא עומדים בקריטריונים

בשני מכתבים ששלחו ליועצת המשפטית לממשלה, קראו חברי הוועדה לביקורת המדינה וח"כ גלעד קריב לפתוח בחקירה פלילית של ההליך המזורז להענקת רישיונות נשק במשרד לביטחון לאומי ולבטל את הרישיונות שהונפקו שלא כדין. היועמ"שית: הנושא נמצא בבחינה
הדפיסו את הכתבה

רוצה את מיטב הכתבות והתחקירים של שקוף ישירות לתיבה? פה נרשמים לניוזלטר:

השר לביטחון לאומי איתמר בן גביר (צילום: יונתן זינדל, פלאש 90)

הוועדה לביקורת המדינה פנתה השבוע (שני) ליועצת המשפטית לממשלה גלי בהרב מיארה בבקשה לבחון פתיחה של חקירה פלילית בכל הנוגע להליך הנפקת הרישיונות במשרד לביטחון לאומי בלשכת השר איתמר בן גביר (הציונות הדתית) ובמעורבות השר עצמו. מכתב נוסף שיגר ח"כ גלעד קריב מהעבודה. 

פניית הוועדה התייחסה לממצאים שהתגלו במהלך דיון שנערך בה בשבוע שעבר. ישראל אבישר, לשעבר מנהל האגף לכלי ירייה במשרד לביטחון לאומי אמר במהלכה כי אנשי לשכתו של בן גביר, עובדים במשרת אמון, עבדו בלשכת השר כפקידי רישוי זמניים וחילקו נשק, ככל הנראה תוך העדפת מקורבים. עוד תיאר אבישר כי הוקם חמ"ל נפרד של רישוי נשק למספר המצומצם של עובדי לשכת השר בלשכתו. השבוע התפטר אבישר מתפקידו. 

חלוקת נשק בצפון, אוקטובר 2023 (צילום: אייל מרגולין, פלאש 90)

"חברי הכנסת שנכחו בדיונים ואנוכי רואים בהתנהלות של המשרד לביטחון לאומי אירוע חמור ביותר, שבו עובדים חסרי הכשרה מספקת משמשים כפקידי אגף רישוי, דבר שהוביל להנפקת אישורי נשק באופן לא מבוקר", כתב יו"ר הוועדה מיקי לוי (יש עתיד) ליועמ"שית. "עולה חשש כבד כי ניתנו אישורים גם למי שאינם עומדים בקריטריונים".

עוד הוסיף לוי כי דבר נוסף שעלה בוועדה ונדרש לבחינה הוא ביטול הראיונות הפרונטליים למבקשי הרישיון והחלפתם בראיונות טלפוניים, שבוצעו בין היתר "על ידי עובדים המתגברים וכן על ידי בנות שירות לאומי, אשר הוסמכו באופן מזורז וללא שקיבלו הכשרה מספקת כנדרש".

בפנייה הנוספת של קריב, אף הוא חבר בוועדה, הוא דרש לבטל באופן מיידי את הרישיונות שהונפקו על ידי גורמים חסרי סמכות לנוכח הליקויים שהתגלו בוועדה, "וכן להורות שעד בירור מקיף של העניין (לרבות בחינת כל הגורמים שהוסמכו כפקידי רישוי לאחר שינוי החוק והתקנות), רישיונות נשיאת הנשק יונפקו רק על ידי עובדיו הקבועים של האגף".

ראש האגף לרישוי כלייה ירייה לשעבר ישראל אבישר, בדיון בוועדה לביקורת המדינה (צילום: נועם מושקוביץ, דוברות הכנסת)

בדבריו התייחס ח"כ קריב גם לסיום תפקידו של מנהל האגף אבישר לאחר הדיון בכנסת: "דומה כי לא ניתן להכחיש קשר בין הודעה זו לבין השינוי במדיניות הרישוי ואופן יישומה הלקוי והלא תקין בשבועות האחרונים".

מלשכתה של היועצת המשפטית לממשלה נמסר בנוגע לשתי הפניות כי הנושא מצוי בבחינה.

יש לכם הערות, הארות או ביקורת על הכתבה? מכירים מידע או סיפור שאנחנו לא?

רוצה את מיטב הכתבות והתחקירים של שקוף ישירות לתיבה? פה נרשמים לניוזלטר:

מאת אפרת אביבי

אפרת אביבי
כתבת כנסת, שקוף. בוגרת תואר משפטים בהצטיינות מהאוניברסיטה העברית, ועו״ד מוסמכת. לשעבר תחקירנית וכתבת מגזין בערוץ 13. מאמינה שפיקוח ושקיפות הן המצפן של האנושות לבחירה בטוב. סביר להניח שתמצאו אותי בדיוני ועדות הכנסת עם לפטופ על הברכיים ופופקורן ביד.

19 תגובות

  1. אתם פועלים מפוזיציה של השמאל גם עם מריאה טרחה היתה במקומו היתם עושים אותו דבר מערכת המשפט רקובה יותר מדי איסורי פרסום ללא כל הסבר כל תלונה נגד איש ימין מפורסמת ללא שום בעיה עקיפה סופר בררנית נשק בידי הציבור זה ביטחון

  2. : אם היה עוד צורך לנמק מדוע יש להרחיק את בן גביר מכל משרת כוח, הרי באה פרשת חיסולו המזעזע של יובל קסטלמן, בהשראת אלאור אזריה ואיתמר בן גביר, והוכיחה.

  3. עברתי תשאול טלפוני במקביל לניסיון כניסה לקניון (היות ועברתי את התשאול ברור שאין לי נשק).
    חייב להגיד שהכניסה לקניון הייתה מאתגרת יותר וערכה יותר זמן מהתשאול.
    שאלו אותי מתי הנפיקו לי את תעודת הזהות, היות והחלפתי לביומטרית רק לאחרונה היא ויתרה כי היה להה את הנתונים של התעודה הישנה.
    שאלה אותי איך אשמור על הנשק בבית, עניתי בבטחה. ועברתי את התשאול.

    1. למה לתת לו לעבוד, כשברור שכל עבודתו מזיקה ופוגעת באזרחי המדינה? זה לא האיש הראוי לעמוד בראש המשרד לביטחון לאומי – שם שכולו לעג לרש, כי בראשותו אין שום ביטחון, לא לאומי ולא אחר.

    1. כמה רקוב ומסריח עוד יכול להיות השמאל, כנראה לא הספיק לכם מה שקרה לנו ב- 7 באוקטובר או שאתם כמו אויבנו לא מאמינים למה שקרה , כל מי שבא בטענות לנשקים שחולקו אלה אנשים אומללים שכנראה צריכים ביקור בית של החמאס כדי להבין את מהות ה-"קשר" בינינו לבינם ואת מהות חשיבות הנשק שחולק ועדיין לא למספיק אזרחים . ולגבי היועצת רק לא משפטית ולא לממשלה יכולה גם לפי דעותיה למלא משרת אמון אצל החמאס , בטח לא של מדינת ישראל !!!

      1. שופר
        חסר יכולת חשיבה עצמאית
        ומכור לשקרים
        אתה בדיוק האדם שמפחיד אם יש לו או יקבל רשיון לנשק

        מתמחה בשנאת חינם

  4. עובדי כנסת שהוגדרו לא חיוניים+ עובדים שנכנסו והוכשרו למשרד הבט"פ- כל זו כדי להקל על עומס הבקשות לנשיאת נשק פרטי. מה הבעיה פה?

    1. כי יש הליך סדור
      נדרש ידע , הדרכה , והבנה
      מכיר מספר מחקרים שהתשאול היה מה מספר תעודת הזהות וזהו
      כבעל רקע ביטחוני עברתי ראיון פרונטלי לקבלת רשיון פרטי , למרות שנשאתי נשק מטעם המדינה באותה התקופה , ואילו כל דיכפין היום ללא שום ניסיון וידע יקבל רשיון בלי שאפילו עשו מאמץ קטן לוודא אם הוא כשיר?
      מערב פרוע קטן עלינו , חכה לתחילת קרבות הרחוב על כך שעקפו מישהו בתור או בכביש

  5. יש פיקוח, וזה אושר ומנוהל על ידי הכנסת, די לחפש כותרות על חשבון איתמר בן גביר!

      1. עד עכשיו הוא לא עבד? לא רוצה לחשוב מה קורה כשהוא עובד?

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

שקוף הוא כלי התקשורת העצמאי הגדול בישראל. פה תקראו עיתונות חוקרת, מעמיקה וביקורתית, בתחומי הון-שלטון-עיתון, עבודת הכנסת, משבר האקלים ועוד.

"עצמאי" אומר שכל המימון שלנו, מהשקל הראשון ועד האחרון, מגיע רק מ- 8,915 איש ואישה בדיוק כמוך. אנחנו לא לוקחים אגורה מבעלי הון או קרנות, אין פרסומות ואנחנו משוחררים משיקולי רייטינג. זו מהפכה: אנחנו היחידים בישראל שפועלים במודל הזה, באופן שמבטיח שנעשה עיתונות נקייה מאינטרסים ומלחצים פוליטיים, כזו שנכנסת לעובי הקורה ולא פוחדת לומר את האמת. כל תמיכה, בכל סכום, מאפשרת לנו להמשיך ולשנות את המציאות הישראלית, למען כולנו.
אנחנו נלחמים על האמת שאחרים מנסים להסתיר.
בשקוף אין פרסומות.
אנחנו עושים עיתונות שנלחמת על האמת שאחרים מנסים להסתיר.

מול הכוחות הגדולים שמנסים להשתיק אותנו, היום יותר מתמיד אנחנו צריכים אותך איתנו!