ערכת שאלות לפוליטיקאים

חיפוש
Close this search box.
חיפוש

פנייה לראש המנהלת לשיקום עוטף עזה: פעל בשקיפות מלאה

עמותת הצלחה פנתה למשה אדרי בבקשה שפעילות מנהלת תקומה תהיה מתועדת, גלויה ומפוקחת • "הקמתה של מנהלת חדשה לטובת עניין מסוים וכה חשוב - שיקום והתחדשות עוטף עזה - היא הזדמנות להיות מודל לשקיפות ועבודת ממשלה אפקטיבית ואחראית"
הדפיסו את הכתבה

רוצה את מיטב הכתבות והתחקירים של שקוף ישירות לתיבה? פה נרשמים לניוזלטר:

ראש מינהלת תקומה משה אדרי (צילום: Dean Calma / IAEA)
ראש מינהלת תקומה משה אדרי (צילום: Dean Calma / IAEA)

עמותת הצלחה פנתה בתחילת השבוע לראש מינהלת תקומה משה אדרי, בבקשה שיפעל בשקיפות מלאה, תוך דיווח לציבור על פעילותה השוטפת של המינהלת, לרבות התקשרויות ורכישות מספקים. המינהלת, שתתכלל את הפעולות לשיקום וחיזוק של יישובי עוטף עזה, תפעל למשך חמש שנים ותקציב הפעילות הראשוני שלה יעמוד על מיליארד שקל. 

בפנייה בשם התנועה לחופש המידע נכתב כי פעולות המינהלת לשיקום העוטף צריכות להיות מתועדות, גלויות ומפוקחות. כך למשל, בתחום ההתקשרויות, המינויים וניגודי העניינים, עבודת המטה שנעשתה, תיעוד פגישות וניהול יומנים, תוכניות העבודה והשיקום ותיעוד עבודתה ושאר פריטי מידע הנהוגים בעבודת רשויות המדינה.

"הקמתה של מינהלת חדשה לטובת עניין מסוים וכה חשוב – שיקום והתחדשות עוטף עזה – היא הזדמנות להיות מודל לשקיפות ועבודת ממשלה אפקטיבית ואחראית הרואה בראש ובראשונה את טובת הציבור לנגד עיניה", נכתב במכתב שהעתקים ממנו נשלחו בין היתר גם למנכ"ל משרד ראש הממשלה יוסי שלי ולמנכ"ל משרד האוצר שלומי הייזלר.

ההרס בקיבוץ כפר עזה
ההרס בקיבוץ כפר עזה

לפי הדיווחים, המינהלת תורכב מצוותי פעולה שיגבשו את המענים הנדרשים. לצד גורמים בכירים מטעם המינהלת, בצוותי הפעולה ישתתפו נציגים בכירים קבועים ממשרדי הממשלה וגופים ממשלתיים רלוונטיים אחרים. משרד הביטחון, באמצעות מינהלת ביצוע ייעודית שהוקמה במסגרתו, ישמש כזרוע ביצוע של המינהלת בנושאים הרלוונטיים. לפי פרסום של כלכליסט, המינהלת תגייס 45 עובדים, בנוסף ל-55 רכזים שישבו במועצות המקומיות וביישובים. 

בעמותת הצלחה, העוסקת במגוון נושאים של רגולציה כלכלית ואכיפה אזרחית בתחומי משק, כלכלה וחברה, המליצו לאדרי לאמץ את נוהל השקיפות בוועדות ציבוריות, שמסדיר את שקיפותן של הוועדות ומידת הדיווח המצופה מהן. "אנו ממליצים לך לאמץ את נוהל זה בעבודת המינהלת בצמתים ובוועדות החשובות שעוד יוקמו", נאמר. עוד המליצו בעמותה על הקמת אתר אינטרנט למינהלת שירכז את מלוא המידע הנוגע אליה, שיפורסם לציבור באופן יזום או לבקשה שתוגש.

"הצורך בשקיפות מרבית מתגבר בימים של משבר לאומי כמו זה שאנו נמצאים בו כעת", נכתב במכתב ששלחה עמותת הצלחה. "הדבר מחייב את המדינה, כמו גם את הציבור, לנהוג באופן מהיר וחריג. עם זאת, שמירה על שקיפות הוצאות המדינה והקצאת משאביה והתנהלות מסודרת ואחראית, חיוניות לאמון הציבור במקום בו שיתוף פעולה והירתמות אזרחית נדרשת לשם המאמץ הלאומי הכולל וכן לשם בחינתם של תהליכים בזמן אמת ובדיעבד. הדבר נובע ממילא גם מעקרונות המנהל התקין והצורך שבשמירה על שלטון החוק, גם בימי מצוקה, כאב, מחסור וקושי".

Request_Takuma

יש לכם הערות, הארות או ביקורת על הכתבה? מכירים מידע או סיפור שאנחנו לא?

רוצה את מיטב הכתבות והתחקירים של שקוף ישירות לתיבה? פה נרשמים לניוזלטר:

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

שקוף הוא כלי התקשורת העצמאי הגדול בישראל. פה תקראו עיתונות חוקרת, מעמיקה וביקורתית, בתחומי הון-שלטון-עיתון, עבודת הכנסת, משבר האקלים ועוד.

"עצמאי" אומר שכל המימון שלנו, מהשקל הראשון ועד האחרון, מגיע רק מ- 8,910 איש ואישה בדיוק כמוך. אנחנו לא לוקחים אגורה מבעלי הון או קרנות, אין פרסומות ואנחנו משוחררים משיקולי רייטינג. זו מהפכה: אנחנו היחידים בישראל שפועלים במודל הזה, באופן שמבטיח שנעשה עיתונות נקייה מאינטרסים ומלחצים פוליטיים, כזו שנכנסת לעובי הקורה ולא פוחדת לומר את האמת. כל תמיכה, בכל סכום, מאפשרת לנו להמשיך ולשנות את המציאות הישראלית, למען כולנו.
אנחנו נלחמים על האמת שאחרים מנסים להסתיר.
בשקוף אין פרסומות.
אנחנו עושים עיתונות שנלחמת על האמת שאחרים מנסים להסתיר.

מול הכוחות הגדולים שמנסים להשתיק אותנו, היום יותר מתמיד אנחנו צריכים אותך איתנו!