ערכת שאלות לפוליטיקאים

חיפוש
Close this search box.
חיפוש

למרות המלחמה: שלמה קרעי חזר לגדף, הפעם את היועמ"שית בהרב-מיארה

בעיצומה של מלחמה: שר התקשורת משתלח ביועצת המשפטית לממשלה • הרקע: המליצה להעביר סמכות לשר הביטחון
הדפיסו את הכתבה

רוצה את מיטב הכתבות והתחקירים של שקוף ישירות לתיבה? פה נרשמים לניוזלטר:

שר התקשורת שלמה קרעי והיועמ"שית גלי בהרב-מיארה (צילום: פלאש 90)
שר התקשורת שלמה קרעי והיועמ"שית גלי בהרב-מיארה (צילום: פלאש 90)

היועצת המשפטית לממשלה המליצה להעביר סמכות משר התקשורת לשר הביטחון – וספגה מתקפת השמצות.

שלמה קרעי הפך את הפילוג, ההסתה והגידוף לתו התקן של כהונתו כחבר כנסת. מינויו לשר בכנסת הנוכחית לא גרם לו להתמתן או להפוך לדמות ממלכתית. קרעי המשיך לקלל. את המתנגדים לממשלת נתניהו כינה "ערב רב", את השופטים בישראל כינה "אנשי כזב" והאשים בעידוד הטרור (תוך שהוא מצהיר שלא יכבד החלטות של בית המשפט), את ממשלת ישראל (הקודמת) האשים שהיא אנטי-ציונית.

קרעי הוא בורג קהה במכונת הרעל של ראש הממשלה בנימין נתניהו, שאסר מלחמה על מוסדות המדינה בכלל ומערכת המשפט בפרט. גם עם פרוץ המלחמה, לא נאלמה מכונת הרעל והמשיכה לטפטף ארס ברשתות החברתיות. אולם שרי הממשלה, שהצטיינו בזריעת שטנה בטוויטר, באולפנים ובהודעות לעיתונות, השתתקו למספר ימים.

המחדל הממשלתי העצום שנחשף בפני עם ישראל, עת מערכות שלמות לא תפקדו והשאירו תחומים שלמים של עבודה בחירום לעבודה התנדבותית של אזרחים, גרם, כנראהף אפילו לצייצנים המצטיינים להתחבא לרגע. אולם לא לעולם חוסן, אחרי שהשר לביטחון לאומי איתמר בן-גביר חזר להתסיס, שרת ההסברה (שהתפטרה בינתיים) חזרה להסית, גם שר התקשורת שלמה קרעי חזר לגדף.

היועצת המשפטית לממשלה, גלי בהרב-מיארה, היא אחת המטרות הבולטות של נתניהו ונאמניו. השתלטות על משרת הייעוץ המשפטי לממשלה חשובה לנתניהו בשל היכולת להשפיע על מהלך ותוצאות משפטו הפלילי, בעבירות של שוחד, מרמה והפרת אמונים. לכן אך מתאים הוא שהחזרה לשגרת ההכפשות של שר הגימטריה טיווחה את בהרב-מיארה.

ברקע: הרצון לנטרל את האיום הביטחוני מצידה של רשת הטלוויזיה הקטארית אל-ג'זירה. תקנות החירום שנועדו לאפשר את הטיפול בתחנה קיבלו את אישור גורמי הביטחון, אולם היועצת המשפטית לממשלה הודיעה כי אין למסור את הסמכות לשר התקשורת אלא לשר הביטחון, וכי יש לאשר את המהלך לכשיבוצע בבית המשפט המחוזי.

עבור קרעי, היתה זו עילה להשתלחות שתיווך לעוקביו בווטסאפ, ברשתות ובתקשורת: חוות הדעת המשפטית של בהרב-מיארה הפכה אצלו ל"תפיסת עולם מעוותת", והוא האשים אותה ב"טירוף הדעת". קרעי ליווה את הטינופים בפרופוגנדה, והציג את היועצת המשפטית לממשלה כמי שפועלת נגד גורמי הביטחון ולמעשה – פוגעת בביטחון המדינה.

קודם לכן לא שכח קרעי להציף את העיתונאים בתמונות שלו, חבוש אפוד, מבקר בדפוס בארי – שחזר לפעול בזכות התגייסות אזרחית, ולא בזכות שר התקשורת של מדינת ישראל (אגב, שאר הנוכחים בביקור, כולל מנכ"ל המשרד, לא התהדרו באפוד קרב). השר בירך את "מנכ"ל הדפוס והעובדים האמיצים", קיבוצניקים שבמהלך השנה מכונת הרעל השמיצה וטינפה ללא הרף, ודיבר על "ניצחון של כולנו מול הרשע". קרעי רק שכח לפרש, האם הוא מתכוון לחמאס או ליועצת המשפטית לממשלה.

יש לכם הערות, הארות או ביקורת על הכתבה? מכירים מידע או סיפור שאנחנו לא?

רוצה את מיטב הכתבות והתחקירים של שקוף ישירות לתיבה? פה נרשמים לניוזלטר:

מאת שוקי טאוסיג

שוקי טאוסיג
העורך הראשי של אתר "העין השביעית".

9 תגובות

  1. שר שבא להיטיב עם עמו,
    חוטף קיתונות בוז מעיתונאי קטן שמאלני,
    אשר שונא את עצמו ושונא את עמו.
    הטוב ינצח.

    1. קשקשן הכותב קרעי צודק במאה אחוז היועצת המשפטית לא נכונה עם המדינה אל גסריה מדליקים מיקום כוחות צה"ל מה לא סביר לגרש אותם אם תהיה הגון תציין החזרת המגורשים מעזה שרבים גירש על ידי בגץ מניעת פתיחה באש על המתקרבים לגבול על ידי בגץ ויתורים לערבים על ידי בגץ אם יש חשבון נפש איזה מדינה הפקירה תושביה לשופטים שפגעו בהטלונה שנים רבות,הטבח העוטף צריך לעורר עם בגץ תתעסק התיקים פליליים מדינה תחליטה דרכם במלחמה נגד האוייב

  2. אל לנו לשכוח ששר הביטחון ראש השב"כ והרמטכ"ל הגיעו מהשמאל, והם הצהירו יומיים ליפני התקיפה שהגבול בעזה בטוח….לגבי התגובה הקודמת של מושה אני מסכים איתו !

    1. בהרב מיארה כל כהונתה תמכה בשמאל בהקלות למחבלים ולעובדים זרים, והיום היא אולי מבינה שהיא היתה חלק מהבעיה של המדינה…אגב גם אני וחברים רבים כבר לא בשמאל אחרי ה7 באוקטובר ! ! ,!

  3. אתה רמאי ונוכל!!! ומטעה במזיד מתוך שינאה את הקוראים! היועמשי"ת טוענת שיש קשיים משפטיים לנתק את הערוץ החמאס"י שמפיץ שקר נגד מדינת ישראל וצה"ל בזמן מלחמה, ועל זה קרעי יצא נגדה, אל תנסה לחיפה את המציאות רק בשביל למצוא סיבה לעשות כתבה מפלגת ומפיצה שינאה בזמן מלחמה!!!

  4. לא יעזור לכם.לא התישקורת.לא מערכת המישפט.ולא הערב רב.
    אתם תיתפוגגו. תיתפוגגו .ותעלמו מעל האדמה ומעם ישראל.
    עם ישראל חי לנצח.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

שקוף הוא כלי התקשורת העצמאי הגדול בישראל. פה תקראו עיתונות חוקרת, מעמיקה וביקורתית, בתחומי הון-שלטון-עיתון, עבודת הכנסת, משבר האקלים ועוד.

"עצמאי" אומר שכל המימון שלנו, מהשקל הראשון ועד האחרון, מגיע רק מ- 8,914 איש ואישה בדיוק כמוך. אנחנו לא לוקחים אגורה מבעלי הון או קרנות, אין פרסומות ואנחנו משוחררים משיקולי רייטינג. זו מהפכה: אנחנו היחידים בישראל שפועלים במודל הזה, באופן שמבטיח שנעשה עיתונות נקייה מאינטרסים ומלחצים פוליטיים, כזו שנכנסת לעובי הקורה ולא פוחדת לומר את האמת. כל תמיכה, בכל סכום, מאפשרת לנו להמשיך ולשנות את המציאות הישראלית, למען כולנו.
אנחנו נלחמים על האמת שאחרים מנסים להסתיר.
בשקוף אין פרסומות.
אנחנו עושים עיתונות שנלחמת על האמת שאחרים מנסים להסתיר.

מול הכוחות הגדולים שמנסים להשתיק אותנו, היום יותר מתמיד אנחנו צריכים אותך איתנו!