ערכת שאלות לפוליטיקאים

חיפוש
Close this search box.
חיפוש

הטבח במסיבת הטבע פסיידאק בעוטף: ארבעה צעירים עדיין נעדרים

מאז הכתבה שפורסמה ב"מקום הכי חם בגיהנום" על מסיבת הטבע פסיידאק, יחד עם פרטיהם של תשעה נעדרים שנכחו בה, פנו למערכת קרוביהם של חמישה נעדרים נוספים. לאחר הפרסום הגיעו ביום שלישי כוחות ביטחון למתחם המסיבה וכעת מתברר כי מבין 14 הנעדרים, עשרה נרצחו. ארבע משפחות עדיין מחכות למידע על יקיריהן שנעדרים. עדכון כואב על הצעירים שרק רצו לרקוד בטבע
הדפיסו את הכתבה

רוצה את מיטב הכתבות והתחקירים של שקוף ישירות לתיבה? פה נרשמים לניוזלטר:

האזור בעוטף עזה שבו התקיימה מסיבת הטבע פסאיידק
האזור בעוטף עזה שבו התקיימה מסיבת הטבע פסאיידק

שלושה ימים חלפו מאז פורסמה ב"מקום הכי חם בגיהנום" הכתבה על מסיבת טבע מצומצמת שנערכה כעשר דקות נסיעה מהנובה, מסיבת הטבע הגדולה שהתקיימה בחניון רעים. מסיבה פרטית בהפקה ששמה פסיידאק ובילו בה בין 50-100 איש, בשטחים החקלאיים שבין ניר עוז לנירים. כפי שדיווחנו לקח לכוחות הביטחון זמן רב להפנים את העובדה שהתקיימו בשבת מסיבות נוספות מלבד הנובה, בה נטבחו יותר מ-260 צעירות וצעירים.

לאחר הפרסום, פנו למקום הכי חם קוראים רבים, בין היתר סיפרו על חמישה נעדרים נוספים. בזמן הקצר שחלף מתבררת המציאות הכואבת – על פי המשפחות, לאחר פרסום "המקום הכי חם" הופעל לחץ על גופי הביטחון שהגיעו למקום בו התקיימה המסיבה וסרקו את המתחם ביום ג' האחרון. לאחר מכן, מתוך 14 צעירים שדיווחנו עליהם נודע כי עשרה נרצחו. ארבע משפחות עדיין צמאות לכל פיסת מידע על יקיריהן, שעדיין, ביום השביעי מהמתקפה הרצחנית של חמאס, עדיין מוגדרים נעדרים. 

מבין בלייני הפסיידאק, הגיעו יחד בני הזוג זלטה קוסובסקי ואיתי (יוסטון) הדר. ביום שני בלילה התברר כי נמצאה גופתה של זלטה קוסובוסקי וכי גם היא הצטרפה לרשימת הקורבנות הארוכה. בשלישי בבוקר אמו של איתי הדר שוחחה עם "המקום הכי חם" וסיפרה כי היא עדיין מחפשת אחריו וביקשה שנסייע לה להשיג מידע אודותיו. מאוחר יותר היא עדכנה כי "איתי לא איתנו יותר". גם איתי כהן נרצח.

ליאם טוויזר, שחברה מתן רוזנברג בילה גם הוא בפסיידאק עם עוד שניים מחבריו, עדכנה כי אתמול (ד') נמצאו גופותיהם של מוטי אלקבץ ונוי מעודי, ובאותו ערב נערכה הלווייתם במעמד מצומצם לבקשת המשפחה. בקשר למתן רוזנברג, שאיתם הגיע למסיבה, היא הוסיפה כי אין חדש והוא עדיין נעדר. 

מתן רוזנברג, נעדר
מתן רוזנברג, נעדר

לאחר שפורסמה הכתבה פנו אלינו עם מידע על מבלים נוספים מהפסיידאק. אחת מהפונות היא ליאל שסיפרה שגם חברתה, יובל בן יהודה, הייתה שם. "לצערי יובל כבר לא איתנו. הודיעו שלשום", סיפרה ליאל. "ההלוויה הייתה בשלישי בערב".

לרשימת הנרצחים מאסון ה-7 באוקטובר התווספו השבוע גם בני הזוג סביון קיפר ודור שפיר, בני 30 היו במותם. "הם שמעו את האזעקה וישר ברחו. סביון כתבה שהם מצאו מרחב מוגן אחרי איזה דקה. כנראה הם נכנסו לאיזה מיגונית בדרכים. מאז לא שמענו כלום, משבע בבוקר של יום שבת", סיפרה חברתם עדן ביום שני האחרון, שעות לפני שנודע על גורלם הכואב.

ליאת פרידמן, בת דודתו של שחר קדמן, בן 34 ממושב ישע סיפרה כי לצערה גם ממנו עדיין אין חדש והוא עדיין נעדר. פרידמן סיפרה על הפעם האחרונה ששוחח עם אמא שלו, הפעם האחרונה שגם התקבל ממנו אות חיים. "הוא התקשר אליה בשבת בסביבות שבע בבוקר. הבנו שהוא הגיע לאזור של ניר עוז. הם שמעו ברקע את המחבלים אומרים לו 'צא מהרכב, צא מהרכב עכשיו. אתה בא איתנו'. מאז נעלמו עקבותיו", סיפרה פרידמן "אשתו תשמח לכל פרט מידע על מקום הימצאו".

שחר קדמן, נעדר
שחר קדמן, נעדר

דניאל אשר כהן (Nisha), תקלט בפסיידאק ועלה לנגן דקות לפי תחילת הטבח בעוטף עזה, למרבה הצער נודע כי גם הוא הצטרף למניין הנרצחים. לפני שהתקבלה הבשורה הקשה, פרסמה המשפחה הודעה במטרה להשיג מידע על גורלו, בה כתבו כי "חבר שלו מספר שהם ברחו ביחד כשהבינו שיש טילים נכנסו לאוטו וחולייה ירתה עליהם. האוטו נפגע ודניאל נורה בחזה צד ימין, קרוב לבית השחי. החבר יצא מהאוטו והוציא את דניאל ליד האוטו ואז הגיעה חוליית מחבלים לכיוונם והחבר ברח ודניאל נשאר שוכב".

חברתו של דניאל אשר כהן, ששוחחה עם המקום הכי חם בשני האחרון אמרה, "הפקירו אותו. הצבא הפקיר אותו. לא הלכו אפילו לחפש. לא נתפס שלא טיפלו באנשים פצועים שעות על גבי שעות. זה פשוט לא נתפס. פשוט הפקירו אותם".

נעדר נוסף מהמסיבה הוא דודי שרון. "אני עדיין מחפשת חבר שנעלם משבת במסיבת הטבע פסיידאק", כותבת לנו גל מרום חברתו. "הוא נסע למסיבה עם מאזדה אדומה פרייבט ארוכה ויש לי גם את מספר הרכב. אם זה יכול לעזור. הילדים שלו מחכים לו כבר משבת ודואגים ואני לא ישנה כבר מאז". נכון למועד פרסום הכתבה, על גורלו של דודי שרון טרם נודע והוא עדיין מוגדר נעדר. 

דודי שרון, נעדר
שחר קדמן, נעדר

למניין הנרצחים מבין בלייני הפסיידאק התווספו השבוע גם יובל ונועם רביע. נוי זעפרני, ארוסתו של יובל רביע, שבילתה עם השניים במסיבה, עדיין נעדרת ומשפחתה ממשיכה לחכות למידע אודותיה.

נוי זעפרני, נעדרת
נוי זעפרני, נעדרת
יש לכם הערות, הארות או ביקורת על הכתבה? מכירים מידע או סיפור שאנחנו לא?

רוצה את מיטב הכתבות והתחקירים של שקוף ישירות לתיבה? פה נרשמים לניוזלטר:

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

שקוף הוא כלי התקשורת העצמאי הגדול בישראל. פה תקראו עיתונות חוקרת, מעמיקה וביקורתית, בתחומי הון-שלטון-עיתון, עבודת הכנסת, משבר האקלים ועוד.

"עצמאי" אומר שכל המימון שלנו, מהשקל הראשון ועד האחרון, מגיע רק מ- 8,910 איש ואישה בדיוק כמוך. אנחנו לא לוקחים אגורה מבעלי הון או קרנות, אין פרסומות ואנחנו משוחררים משיקולי רייטינג. זו מהפכה: אנחנו היחידים בישראל שפועלים במודל הזה, באופן שמבטיח שנעשה עיתונות נקייה מאינטרסים ומלחצים פוליטיים, כזו שנכנסת לעובי הקורה ולא פוחדת לומר את האמת. כל תמיכה, בכל סכום, מאפשרת לנו להמשיך ולשנות את המציאות הישראלית, למען כולנו.
אנחנו נלחמים על האמת שאחרים מנסים להסתיר.
בשקוף אין פרסומות.
אנחנו עושים עיתונות שנלחמת על האמת שאחרים מנסים להסתיר.

מול הכוחות הגדולים שמנסים להשתיק אותנו, היום יותר מתמיד אנחנו צריכים אותך איתנו!