ערכת שאלות לפוליטיקאים

חיפוש
Close this search box.
חיפוש

כך נחטף השיח על הבריאות בידי דמויות שוליים קיצוניות

בימים אלה ארגון הבריאות העולמי מנסח מחדש את מסמך התקנות להתמודדות עם מגיפות. במקביל, באו"ם מגבשים אמנת בריאות שתחייב את כל המדינות החברות בה. אך בארץ, מעט השיח שמתקיים מגיע משולי המפה, משרד הבריאות נסוג לעמדת מכבה השריפות והדיון הציבורי - מושתק
הדפיסו את הכתבה

רוצה את מיטב הכתבות והתחקירים של שקוף ישירות לתיבה? פה נרשמים לניוזלטר:

שר הבריאות משה ארבל וח"כ טלי גוטליב (צילום: חיים גולדברג, פלאש 90)

תהליך מדיני משמעותי בתחום הבריאות, בקנה מידה עולמי, סובל מהתעלמות תקשורתית. הסיבה, כך נראה, היא ההקצנה שנוצרה בעקבות מגיפת הקורונה והמדיניות הממשלתית להתמודדות עימה. השיח נחטף בידי דמויות שוליים קיצוניות, משרד הבריאות נסוג לעמדת מכבה השריפות והדיון הציבורי – מושתק.

בארגון הבריאות העולמי מגבשים יחד עם מומחים ממשרדי בריאות ברחבי העולם תיקונים ושינויים ב-IHR, מסמך תקנות בינלאומי שמגדיר את הכללים להתמודדות עם מגיפות. במקביל שוקדים באו"ם גם על גיבוש אמנת בריאות שתחייב את כל המדינות החברות בה. טיוטה של האמנה אושרה לאחרונה על ידי המדינות החברות. לשני המהלכים משמעויות והשלכות מדיניות, חברתיות וכלכליות, אולם התקשורת המרכזית בישראל כמעט ולא עוסקת בנושא.

מעט השיח הציבורי שמתקיים, מגיע משולי המפה: חבר הכנסת עופר כסיף הגיש שאילתא לשר הבריאות משה ארבל בבקשה לדעת האם השינוי בתקנות ישפיע על הריבונות הישראלית והאם יש להן משמעויות תקציביות. חברת הכנסת טלי גוטליב הסתפקה בציוץ בטוויטר, בו קבעה בסגנונה משולח הרסן כי מדובר ב"זוועה" וכי "ארגון הבריאות העולמי מבקש להשתלט על ריבונות ישראל בענייני בריאות".

מטבע הדברים, כשניתנה תגובת משרד הבריאות לדברים, במקום לפתוח פתח לדיון בסוגיה הלאומית והבינלאומית המורכבת, היא התמקדה בדחיית ההיסטריה שהפיצה חברת הכנסת מהליכוד. "ממשלת ישראל ומשרד הבריאות בפרט, בדומה למדינות אחרות – לא יוותרו על ריבונותה של מדינת ישראל – בייחוד בסוגיות הנוגעות לבריאות הציבור", נכתב בהודעה שהפיץ שר הבריאות משה ארבל באוגוסט האחרון, "לצערי מופצות שלל בדיות על מהות אמנת הבריאות הנדונה בימים אלו בארגון הבריאות העולמי ואני מציע לפעול באחריות ולא ליפול לחדשות הכזב הללו".

אלא שהודעת שר הבריאות כלל לא התייחסה לשינוי בתקנות ארגון הבריאות, אלא לאמנת האו"ם. בתגובה לשאלת "העין השביעית" מסרו במשרד הבריאות כי המשרד "נמצא בשיח מתמיד ומשותף עם משרד החוץ ומשרד המשפטים, על מנת לגבש את עמדת המדינה לשינויים המוצעים בתקנות הבריאות העולמיות", והוסיפו כי לעמדתם "אין בתקנות דבר שיפגע בריבונות המדינה. תקנות ארגון הבריאות העולמי לא צפויות לשנות את מעמדו או להקים מנגנון ביצועי, והוא יישאר ארגון מייעץ מקצועית בתחום בריאות הציבור".

אין חשש?

כשמן העבר השני ניצבים ציוצים של דמות צבעונית כחברת הכנסת גוטליב, קל לנפנף את השאלות ולפטור אותן בתשובה פסקנית. אולם האמת היא שמדובר בסוגיה הראויה לעיון מעמיק יותר. גם מסמך העבודה על השינויים המוצעים בתקנות ה-IHR מגלם בתוכו את המתח בין ריבונות מדינית שמוצהר כי היא "חלק בסיסי מהתקנות" לבין הצהרה אחרת לפיה מדובר ב"כלי של המשפט הבינלאומי המחייב מבחינה חוקית את כל 196 המדינות החברות באו"ם ו-194 המדינות החברות בארגון הבריאות העולמי" (הפער בין המספרים נובע מכך שנסיכות ליכטנשטיין והוותיקן אינן חברות בארגון הבריאות העולמי).

"זה הרבה מעבר לשר הבריאות, יש לכך נגיעה לכל משרדי הממשלה ולכן משרד ראש הממשלה צריך לעסוק ולרכז את הנושא, זה ברמה האסטרטגית", מסביר פרופ' נדב דוידוביץ', מנהל בית הספר לבריאות הציבור באוניברסיטת בן גוריון וראש תחום מדיניות בריאות במרכז טאוב, בשיחה עם "העין השביעית". "לצערי מה שקורה עכשיו במדינה, מעבר למשבר האמון והפגיעה במומחיות, מקשה על קשב של משרדי הממשלה. לדיון על ההתמודדות עם מצבי חירום בריאותיים יש נגיעה להרבה מאוד תחומים ועל כן נדרשת חשיבה אינטגרטיבית, לאור תפיסה המכונה 'בריאות בכל מדיניות'. יש כאן שאלות חברתיות, כלכליות ואתיות שהן כבדות משקל".

גם המשפטן ד"ר דותן רוסו קורא לדיון מעמיק יותר בתקנות המתגבשות. רוסו הוא מבקר חריף של מדיניות הממשלה בתקופת הקורונה, אך גם הוא מדגיש כי "אם מישהו אומר שהמסמך הזה נותן סמכות למשל להפעיל איכונים – ברור שזה פייק ניוז", אבל מנגד אי אפשר לפטור את התהייה בדבר המשמעות של התקנות לריבונות המדינית ב"אין חשש" פסקני. "אם מסתכלים על זה בצורה יותר מתוחכמת, וכך מצופה ממשרד הבריאות, צריך להבין שזה יכול לשמש כמנוף להתערבות חיצונית עתידית. בעיקר על מדינות קטנות יותר וחלשות יותר".

ירושלים באוגוסט 2021. קיים חשש מהתעלמות לקחי ההתמודדות עם מגיפת הקורונה (צילום: יונתן זינדל, פלאש 90)

האמנה והתקנות אכן מנוסחות כהמלצות, מוסיף ד"ר רוסו, אך בסיום התהליך הן יקבלו תוקף מחייב. וגם אם ההסכם כולל "חלון יציאה", בפועל פרישה מהסכמים בינלאומיים אינה פשוטה ויכולות להיות לה השלכות דיפלומטיות ואחרות. כך או כך, הדברים ראויים לדיון – לא להתנצחות שמטרתה רק להוכיח כי הצד האחר טועה.

פרופ' דוידוביץ' מדגיש כי הוא סבור שאין שחר לטענות שאמנת האו"ם או השינוי בתקנות ארגון הבריאות יפגעו בריבונות ישראל או מדינות אחרות, וכי המקור לחששות אלו הוא במתקפות דיסאינפורמציה, "במיוחד מצד ארגוני ימין בארה"ב ועכשיו גם בישראל". לדבריו, "הפחד הלא מוצדק" מהפגיעה בסוברניות עלול לגרום לדילול האמנה, לניסוחים עמומים ולהתעלמות מלקחי ההתמודדות עם מגיפת הקורונה, כולל בחוסר השיוויוניות בהקצאת משאבים וחיסונים להתמודדות עם המגיפה.

"ברגע שיש אירוע מסוכן לבריאות הציבור, המומחים של ארגון הבריאות העולמי מתבקשים לסייע, לשתף במידע ולייעץ – ישנן מדינות שלא תמיד שיתפו פעולה באופן מלא", הוא מוסיף, "לא פעם הועברה ביקורת על הארגון אבל אין לנו ארגון אחר, וקשה לחשוב איך העולם היה מתמודד בלעדיו. זה אינטרס של כולנו לחזק אותו. אי אפשר לנצח פנדמיה או כל אירוע בינלאומי אחר בלי לשתף פעולה".

בעוד באירופה ובארה"ב מתקיים דיון ציבורי בסוגיות הללו, בישראל הוא חסר, מסכם פרופ' דוידוביץ', "אצלנו מרבית מהדיונים הולכים למקומות של ביטחון והמהפכה המשפטית, יש חוסר קשב ובאווירה שקיימת היום השיח נוטה להיות מקוטב. אבל בשורה התחתונה צריך להבין שבריאות היא מרכיב דרמטי באיכות החיים שלנו, ראינו איך ההתמודדות עם מגיפה משפיעה לא רק על המחלה עצמה אלא על בריאות הנפש והכלכלה".

יש לכם הערות, הארות או ביקורת על הכתבה? מכירים מידע או סיפור שאנחנו לא?

רוצה את מיטב הכתבות והתחקירים של שקוף ישירות לתיבה? פה נרשמים לניוזלטר:

מאת שירי בלומברג

שירי בלומברג
עורכת משנה. קיבוצניקית מעמק יזרעאל במקור, ולכאן גם חזרתי אחרי 12 שנים במרכז. את דרכי העיתונאית התחלתי כעורכת באתר חדשות 2. בשנים האחרונות הייתי ראש דסק במחלקת הדיגיטל של כאן חדשות. הבנתי במהלך השנים, במסגרת תפקידיי בתוך מערכות חדשות גדולות, שאני נסחפת עם האירועים. הרבה פעמים, גם כשרציתי, לא הצלחתי לעצור ולתפוס את הגודל, את המשמעות ואת ההשפעה של האירועים שסיקרתי על חיי ועל חייהם של יתר האזרחים במדינה. מאמינה שבתוך עולם התקשורת הכאוטי צריך שיהיו גם מי שיעצרו, יחפרו ויתעקשו שוב ושוב על אותם נושאים - כדי ליצור שינוי. זה מה שאני רוצה לעשות עכשיו.

24 תגובות

  1. עבודה מהבית עם שכר מטורף!!!!
    בתחום הקלדנות, כתיבה, הזנת תוכן ונתונים, ניתן להגיע ל12,200 ומעלה
    אין צורך בניסיון לפרטים- 052-4313764 פנו אלינו בוואטספ

  2. בעולם אוטופי, שבו כל ארגון דואג באופן ענייני, שקוף, ללא ניגוד עניינים וללא משוא פנים לתחום עליו הוא ממונה יש מקום לחברות בארגון כמו ארגון הבריאות העולמי. כיוון שאנחנו עוד רחוקים מאד מעולם אוטופי, וארגון הבריאות העולמי הוא בדיוק ההפך מכל הכתוב מעלה, מדינה חפצת חיים צריכה להימנע בכל דרך מכפיפות כלשהי לארגון. כל כך הרבה ניגודי עניינים כמו קבלת כספים רבים מארגונים פרטיים שלא חייבים דין וחשבון לציבור והליכה יד ביד עם חברות הפארמה, לא מאפשרות כלל דאגה אמיתית לשלום הציבור אלא רק לאינטרסים שרובנו כלל לא מודעים אליהם.
    הבעיה היא שכאשר מופיעה המילה "בריאות" מיד כל העיתונאים, אנשי ציבור ומשפיענים כאלה ואחרים מניחים שרק טובתנו נלקחת בחשבון ולא ייתכן שיש שחיתות או התנהלות צינית. גישה זו היא כנראה אחד הגורמים להתפוצצות השחיתות בתחום הזה, פשוט כי אפשר לעשות מה שרוצים ללא ביקורת ציבורית. כל מי שיינסה לבקר או לשאול שאלות מייד מבוטל ומתוייג באופן משפיל שעלול לגבות מחיר יקר.
    כל הכבוד לשירי ולשקוף שגם אם באיחור מעלים את הנושא.

  3. שורש הבעיה הוא בעיוורון המתמשך לחוליי ארגון הבריאות העולמי: שחיתות, ניגוד עניינים בשל קשרים עם הפארמה, קמפיין פאניקה דורסני הרסני עולמי במשבר הקורונה.
    תודה על העלאת הנושא.

  4. אחת הסיבות שאנשים מתרחקים משיח רציני בנושא הינו ההתקפות של המטורללים חובבי הקונספירציות על ארגוני הבריאות והאו"ם.
    אנשים רציניים לא רוצים להיות מזוהים עם הימין המטורלל, האננוגליסטים, חובבי הארץ השטוחה ודומיהם העומדים מאחרי המתקפות הללו, ולכן נמנע דיון רציני בנושא.

    1. צודק. וחבל. כך מתחזק האינטרס המשותף למטורללים האוונגליסטים מצד אחד ולמטורללי "אפס קוביד" ו"בדיקות וחיסון חובה לכולם" מצד שני. חשוב לדון בדברים באמת.

  5. כתבה מיותרת שמהדהדת חסור הבנה משווע ובעיקר מקיים דיון שלם על מסמך המלצות שאין מושג מה הוא צפוי לכלול. ארגון הבריאות העולמי, ששייך לאו"ם, הוא חסר שיניים ברמת המדינה הבודדת – הוא מרכז מידע אודות תחלואה עולמית, מדרג איומים עולמיים בריאותיים שנוגעים לבריאות הציבור ומפיץ המלצות של מדיניות בריאות לגבי התמודדות עם מצבים שונים. הוא גורם חשוב אבל לא חייב את המדינות בשום צורה. ההמלצות שלו כלליות ואינן מביאות מחשבון שיקולים תקציביים, סדר עדיפויות לאומי או את מבנה מערכות הבריאות במדינות השונות. לטעון ששר הבריאות לא משיב לעומק על מסמך המלצות מתגבש – שגם הוא לא יודע את תוכנו (ואין סיבה שיידע בשלב הזה), בזמן שגם כותבת הכתבה לא יודעת מה הן – זו בדיחה. הכתבה הזו, מעצם הבמה הרחבה שהיא נותנת לגוטליב, נופלת בעצמה בפח השיח המתלהם והלא מבוסס. וגם העובדה שהוגשה שאילתא מופרכת שמובאת בכתבה – לא משנה את זה. העניין הוא שהדברים נאמרו במפורש על ידי נדב דווידוביץ' – המרואיין היחידי ממערכת הבריאות, שמכיר את הדברים. אם דבריו היו נלקחים ברצינות – לא היה טעם בכתבה הזו. אבל חבל לזרוק לפח רק בגלל העובדות.

    1. נדב דובידוביץ חרטטן. הוא לא קרא את ההסכמים . אין לו מושג במה מדובר . זה בגלל לא בתחום של משרד הבריאות . זה חוזה משפטי שמקיף את משרדי הממשלה . ולא נושא לרופא, שלא יודע לקרוא את המסמכים האלו , ואין לו כל סמכות בנושא.
      זאת רשלנות מקצועית. התשובות שלו בטלוויזיה מראות שהוא לא קרא את החומא ואין לו הבנה בסיסית בנושאים.

  6. להבנת בעיות הנוצרות בשינויים אותם מבקש להכניס ה WHO יש צורך להבין מספר מושגים.
    (1) מה היא "ריבונות"? נעשו נסיונות רבים להגדיר מה היא ריבונות. במקום לדון במצבים פיזיים הגדרתי את העקרונות עליהם מושתת המושג ריבונות בלא קשר לתחום שבו הריבונות נבחנת.
    (2) להלן יוצג גם מצב שבו את המושג "המלצה" ייתכן שניתן להבין גם כ "הנחיה" או "הוראה".

    אם כן, בקצרה:

    ריבונות מורכבת משני מרכיבים והינה הסכום של:
    (א) החופש והיכולת להפעלת "שיקול הדעת" הדרוש לקבלת החלטה על דרך פעולה.
    ביחד עם:
    (ב) היכולת ליישום/ממוש דרך הפעולה שנבחרה לאחר שיקול הדעת ללא כפיפות לגורם חיצוני.

    בהעדר כל אחד משני הגורמים הנ"ל כל מדינה (ואפילו כל אדם פרטי) מאבדת את הריבונות.

    קריאה זהירה של המסמכים המוצעים על ידי ה WHO תראה שהארגון מביא ל הוצאת 'חופש שיקול הדעת' ו- 'חופש ההחלטה' באשר לאופן הפעולה מידי המדינה ונותנת את שיקול הדעת לגורם 'ביורוקראטי חיצוני' הוא ה WHO ששמו בעברית הינו 'ארגון הבריאות העולמי'.

    בכוונת ה WHO לאחר הצגת "המלצותיו" (Recommendations), חשוב שיצויין שבכוונתו לתת גם הנחיות מחייבות (כאלה שתייצרנה Obligations), וכן להפעיל על ובתוך המדינה מנגנון, שייקרא 'וועדת בקרת תאימות' (Compliance committee) המעניק 'חסינות מלאה' לנציגיו בתוך שטח המדינה.
    בהתאם לדין הבילאומי, למנכ"ל ארגון ה WHO, לאחר קבלתו את הדווח מ 'וועדת בקרת התאימות' תהיה על פי ניסוחי סעיפי המסמכים המוצעים , היכולת להפעיל לחץ על המדינה לפעול על פי "המלצות" ארגון ה- WHO. (למרות שאלה הינן, לכאורה "המלצות" בלבד בנסיבות מערכת היחסים בין המדינה לארגון ה" המלצות" לכאורה הופכות ל- 'הנחיות/הוראות').

    הפגיעה בחופש 'שיקול הדעת' של ההנהגה בישראל ביחד עם הלחץ שיוכל ארגון ה WHO על הנהגת המדינה בעניין דרך הישום של 'החלטות פעולה' שיתכן שתבחרנה מהווה בעליל פגיעה בריבונות המדינה.

    הערה: זה המקום לציין שעל פי החוק והפסיקה במדינת ישראל נבחר וממונה במשרה ציבורית, אף שהינו רשאי 'להאציל' ולעיתים 'להעביר' סמכויות ביצוע הוא (נבחר או ממונה שכזה) אינו רשאי בשום עת להאציל, להעביר ו/או "להוריד" מעצמו את 'סמכותו' שהיא גם 'חובתו' להפעלת שיקול דעת.

    1. אחת הדרכים המניפולטיביות המסתמנות של ארגון הבריאות העולמי כדי ליצור מצב רצוי בלי כמו להיות מחוקק-על של הארצות החברות בה היא להחליט על מערך שינויים לאורך זמן.
      למעשה להשכיח מאזרחי הארצות הנדונות כי ההחלטות בכל אסיפה שנתית יש להן שלוש רמות פעילות המוגבלות בזמן לשינויין
      והחשוב מכל, הן אינן נדרשות לאישור ממשלה או פרלמנט אלא אנשי דסק WHO של כל ארץ, והתגובה שלהם, היא הנחשבת בלבד, והם אלו היכולים להעביר את השינוי, לפני שטווח הזמן עובר וההחלטה הופכת מוחלטת, בלתי ניתנת לשינוי, אלא על ידי יציאה מחברות בארגון.

      1. הסתייגות או התנגדות להחלטות כוחן או חלקן.
      2. חוסר תגובה = הסכמה בשתיקה
      3. תמיכה וורבלית אשר ככל ועדה באסיפה מוקלטת בוידאו.

      שלושת התגובות האלו מתועדות עוד לפני החתימה על השינויים ויש להן את טווח הזמן הרשמי שבו ניתן לשנות אותן.

      באסיפת 5.2022 הזמן היה עדיין 18 חודשים
      אך הם דברו על הורדת טווח הזמן לשינוי לל 12 או 10 חודשים.

      למרות שעל השינויים כולם יחתמו רק ב 2024, בגלל שעדיין לא נמצאה דרך לגרום להסכמה כוללת, בשבוע של 20-26.11.23 מסתיימים 18 החודשים של ההסכמה בשתיקה לשינויים בתקנות שנערכו באסיפה ב- 5.2022.

      שינויים אשר למרות שלא חתמו עליהם עד כה, מתועדים, ולכן נמצאים בטווח ההסכמה שבשתיקה עבור ארצות שלא התנגדו ל 7 השינויים או לחלקם.

      השינוי המדאיג אותנו אזרחי ישראל מהשורה הוא הפעולה ששינתה תקנה אחת, דרך מחיקת מילה אחת, ובכך שינתה את המהות של הארגון ואת דרך הפעולה הצפויה שלו על מדינת ישראל.

      בתקנות הארגוח בין השנים 1948-2022 היה כתוב ש WHO ארגון שאיננו מחוקק (Non-Legislatorn) המילה Non נמחקה.
      מה שנשאר זו המילה מחוקק כשאחריה לא קיימת המילה בריאות, ולכן המשמעות היא כמסתמן
      מחוקק בכל תחום ללא הגבלה.

      בין הארצות שהסתייגו היו ארה"ב וארצות מרכז אפריקה ואחרות שעניין הכסםים שהשינוי ידרוש מאיתנו לשלם הם שהפריעו להם.

      ואז התחלנו לקרוא במסמכים של השינויים באסיפת 5. 2023, כיצד הארגון מנסה לייפות דברים ולתת לארצות המתנגדות הטבות כלכליות אשר תגרומנה להן להסכים.

      אם זה היה מצליח היו חותמים על השינויים עוד במאי 2023, אך מסתמן שהארצות האםריקאיות הבינו כי הן יכולות להשיג יותר ולכן הסתייגו.

      ועדות מיוחדות ליצירת הסכמה פועלות ב who מאז, כדי לישר את ההדורים.

      אך המסמכים עם השינויים שלא נחתמו אינם מפורסמים באתר ולכן אנשים אינם מודעים אליהם, אלא אם נכנסו לאתר חדש המציג את המסמכים ואת תרגומם.

      קת בדרך זו למנוע התנגדות אזרחית ולעבור את השבוע הרביעי של נובמבר בו מסתיימת התקופה בה אפשר לשנות את ההסכמה שבשתיקה
      ובה למעשה השינוי המוחלט ההופך את WHO למחוקק -על של ישראל יהפוך למצב קבי וישראל תאבד את הריבונות שלה.

      את השינוי יד לכפות על דסק who במחלקת יחסים בינ"ל במשרד הבריאות, כי רק הם לפי התקנון יכולים להודיע.

      אבל על השינוי לא יכריזו אלא אם הכנסת תכפה עליהם או שר הבריאות או ראש הממשלה.

      בינתיים לא היה ולו חבר.ת כנסת יחיד.ה שהעלו את הנושא לסדר היום בכנסת.

      הם מחוייבים וגם הממשלה וראש הממשלה למנוע את ביטול הריבונות של ישראל.
      אינם רשאים שהם או הכפופים להם יעבירו את הריבונות של ישראל לידי גוף אחר.
      זה מה שקורה בעקבות השינויים בתקנות IHR של ארגון הבריאות העולמי.

      צכן המכתבים שלנו לחברי הכנסת למנוע זאת חיוניים ביותר.
      הזמן הולך ונמוג.

      1. תודה רבה אסתיה על הפעילות וההסבר המפורט על הבעייתיות בהסכמים האלו.
        פניתי לכל ח"כ והממשלה ללא תגובה מאף אחד מהם.
        אין להם סמכות להעביר את הריבונות לגוף זר שאף אחד לא בחר בו.

      2. חבל שכך הוצג הנושא… ! ובמיוחד הצגת המעטים שכן מתייחסים ומטים אוזן וכתף בנושא… ובמיוחד ח"כ עו"ד טלי גוטליב שנאבקת בנושא זה כמו בנושאים אחרים !!! לעניות דעתי ההתנסחות המתנצחת והמגמתית בכתבה עלולה לגרום לנזק משמעותי לניסיונות שנעשים מאחורי הקלעים ומלפנים… להביא את הנושא לדיון הן בציבור הרחב והן בדרג מקבלי ההחלטות !! הדברים בצורה שהועלו בכתבה ביכולתם רק להזיק להסברה והמאבק בנושא -האמנה החדשה של – ארגון "הבריאות" העולמי שבחסות האו"ם…
        וניסוחים משפטיים כידוע לכל ילד ניתנים לפרושים שונים… ומדינת ישראל כמדינה שסובלת מייחס עויין דרך קבע בארגונים בינלאומיים כמו האו"ם וב"ארגון הבריאות העולמי" בפרט… חובה עלינו להתייחס לשינוי האמנה בזהירות יתר !!! כמי שניכוונו תדיר ברותחין… עלינו להיזהר גם בצוננין כברותחין !!! ולקרוא את האמנה המוצעת בחשד רב ! ולחפש מלכודות שהוטמנו בין השורות… ואיך בעל כוונות זדון יכול לפרש את האמנה החדשה… !!!..!..!!!

    2. מאבדת את הריבונות? מה זה אומר? אם למשל אני צריך לחדש רשיון רכב אני פונה לארגון הבריאות העולמי?

  7. העניין, אלא מנסה לטרפד כל ניסיון להגיע לדיון ציבורי רחב ומעמיק בנושא . הוא איש צמרת מערכת הבריאות, חולם על עוד "מגפות" נוספות ועל עוד "חיסו נ/ל ים" כי הוא (כמו הרבה "חברים" שלו במערכת) מרוייח טוב טוב מזה. אסור בהחלט להאמין לו ולסמוך עליו. אבל השאלה העקרית, איך אפשר להגיע למקבלי החלטות, לממשלה, לחברי כנסת וכו'? הרי הם לא רוצים אפילו להתחיל לשמוע במה מדובר. אותו הדבר גם בכלי התקשורת. לא רוצים לשמוע ולא רוצים להתחיל להבין לאיזה אסון כולנו מתקרבים… רואים בצורה ברורה שפרופ' דווידוביץ' עם הריטוריקה שלו לא רק שלא תורם אפילו טיפה לקידום

  8. תודה לך שירי על הנגשת המידע החשוב והכל כך קריטי לציבור!
    חשוב כל כך ובכל זאת לא מועלה לדיון בפני הציבור.

    1. תודה לכם שקוף שסופסוף הולאתם להבין שלא מדובר בסוגיה בריאותית, והתייחסתם לנושא.

  9. מי שלא קרא את ההסכמים – שלא יקשקש. זה 3 הסכמים, ששותים לנו את הריבונות, את הדמוקרטיה ואת העצמאות, יהרסו לנו את הכלכלה ואת הביטחון.
    1. הבריאות היא רק סוס טרויאני , שבמאצעותו הם כתבו וזים כדי להשתלט עלינו ולשעבד אותנו. 2. זה שותה לנו את הריבונות בכל התחומים!
    3. . משה ארבל משקר לציבור במצח נחושה .
    4. חלק א של התיקונים כבר אומץ ע"י סוכנות הבריאות של האו"ם. מועד אחרון להתנגדות עד 1.12.23
    5. מדובר בתכסיס של דיקטטורת האו"ם להשתלט על כל דבר, כולל מים, קרקע, מזון,
    6. הם דורשים שנשנה את חוקי הקניין. שנתרום אותם למדינות זרות . שנעביר את הטכנולגיה והידע למדינות זרות.
    7. הם דורשים שננשה בכנסת את כל החוקים בתוך שנתיים , די למלא באופן מלא את כל ה ""מחוייבויות"" שלנו לתקנות האלו.
    8. הם דורשים צנזורה על כל התקשורת ועל הרשתות החברתיות.
    9. הם דורשים שנבטיח הפסקת אש בכל זמן שאדם יחיד יכריז שיש שיש חשש למגיפה .

    זה על קצה המזלכ.
    צריך לקרוא. 200 עמודים

    1. ואוסיף על דבריו הקשים של גיל, לא רק שארגון הבריאות העולמי הוא זרוע ביצוע של האו"ם למרות שלכאורה הוא גוף בפני עצמו, במסגרת התקנות שלו יד חינוךתלמיניות מגיל 0 !! מתחיל מעינוג מיני עצמי בגיל רך מאוד וממשיך דאך "זכות הילד לעינוג עי גורם 2, כלומר אם ילדכם בן ה6 נענה להצעה של "לעשות כייף"
      וככה מובל למשחקי מין, לא יחשב הדבר לעבירה!
      הם מעודדים שינויי מין !!
      אם ילדך בן ה 10 שרק מתחיל לגבש זהות מינית יחליט יום אחד שבא לו להיות בת, ואתה כהורה לא תזרום אתו…יש סיכוי גדול שיוציאו ממך את ילדך כי אתה פוגע בזכיות שלו !!
      בקיצור יש לקרוא ולהתעמק במסמכים רבים שקשורים סה בזה, על מנת להבין את הדקויות. כאמור הכל מצופה במילים יפות של בריאות.
      שקשר בין בריאות אליהן , אין !!!

      1. נכון . מיניות הילדים זאת מדיניות רשמית של הסניף הזה של האו"ם.

    2. בהקשר לנטילת הריבונות באופן גס באמצעות נתגנות החדשות של who-
      נראה שמשרד הבריאות חי ביקום מקביל..

    3. מזעזע. להפסיק מלחמות? זה מנוגד לאינטרסים של ישראל. עוד יגרמו לשלום עולמי רח"ל…

  10. כל הכבוד לכתבת שירי בלומברג ולמערכת שקוף שמעלים ומבאים את הנושא החשוב הזה! מהנושאים הבוערים ביותר! והלא מדוברים, זה החיים שלנו ושל ד"ר העתיד, הארגון הלוביסטי המושחט הזה עבר כל גבול חייבים לצאת מהארגון בהקדם! אין קשר לבריאות.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

שקוף הוא כלי התקשורת העצמאי הגדול בישראל. פה תקראו עיתונות חוקרת, מעמיקה וביקורתית, בתחומי הון-שלטון-עיתון, עבודת הכנסת, משבר האקלים ועוד.

"עצמאי" אומר שכל המימון שלנו, מהשקל הראשון ועד האחרון, מגיע רק מ- 8,915 איש ואישה בדיוק כמוך. אנחנו לא לוקחים אגורה מבעלי הון או קרנות, אין פרסומות ואנחנו משוחררים משיקולי רייטינג. זו מהפכה: אנחנו היחידים בישראל שפועלים במודל הזה, באופן שמבטיח שנעשה עיתונות נקייה מאינטרסים ומלחצים פוליטיים, כזו שנכנסת לעובי הקורה ולא פוחדת לומר את האמת. כל תמיכה, בכל סכום, מאפשרת לנו להמשיך ולשנות את המציאות הישראלית, למען כולנו.
אנחנו נלחמים על האמת שאחרים מנסים להסתיר.
בשקוף אין פרסומות.
אנחנו עושים עיתונות שנלחמת על האמת שאחרים מנסים להסתיר.

מול הכוחות הגדולים שמנסים להשתיק אותנו, היום יותר מתמיד אנחנו צריכים אותך איתנו!