ערכת שאלות לפוליטיקאים

חיפוש
Close this search box.
חיפוש

תוך פחות משבוע: זוכה ראשונה במיזם הסיקור המקומי

בזמן קצר ביותר הצליחה פרדס חנה-כרכור לגייס את הסכום הנדרש לסיקור מעמיק שכולו עבור התושבים לקראת הבחירות. לאור הביקוש והפניות שקיבלנו מכם, החלטנו להרחיב את הפיילוט לעיר נוספת. מי זו תהיה?
הדפיסו את הכתבה

רוצה את מיטב הכתבות והתחקירים של שקוף ישירות לתיבה? פה נרשמים לניוזלטר:

רק בשבוע שעבר איחוד העיתונות העצמאית בשיתוף "הצינור" פתחו בפיילוט התרחבות לזירה המקומית שמטרתו גיוס כתבת תחקירים לסיקור של המועמדים לראשות העיר, וכבר יש כבר זוכה ראשונה: פרדס חנה-כרכור. לאור ההצלחה המהירה והפניות הרבות, החלטנו להרחיב את הפיילוט לעיר נוספת. המשיכו להפיץ ולגייס תומכים, ואולי זו תהיה העיר שלכם.

לצערנו, כיום העיתונות המקומית בישראל גוססת. המקומונים שהיו העין הפקוחה על המנהל התקין בעיריות וברשויות, נעלמו כמעט לחלוטין ובעלי הקשרים והאינטרסים מתנהלים בחופשיות במרחב הקומבינות. חיי היומיום שלך מושפעים ישירות מניהול העיר: עירייה מושחתת מובילה ישירות לקומבינות נדל"ן של מאכערים, וחלוקת תקציבים מגזריים.

עירייה מתפקדת יכולה להבטיח השקעה בחינוך, צל ברחובות, תרבות נגישה. החלטנו שהגיע הזמן להביא את העיתונות העצמאית אל הסיקור המקומי. אנחנו מתחילים בפיילוט אחד, עם שאיפות גדולות לעתיד. במסגרת הפיילוט אנחנו מתחייבים לסיקור מעמיק שכולו עבור התושבים והתושבות של עיר אחת שתיבחר. בלי פרסומות, בלי בעלי הון, בלי אינטרסים זרים. הסיקור ייעשה בליווי צמוד של גוף התקשורת העצמאי "שקוף" והשותפים מה"מקום הכי חם בגיהנום" ו"העין השביעית".

 איך זה עובד?

 בוחרים עיר ומתחייבים לתמיכה חד-פעמית. המימון מגיע ב-100% מהציבור, למען סיקור הוגן ונקי. בנוסף, סכום התמיכה המקסימלי לאדם מוגבל, כך שאף אחד לא יכול "לקנות" אותנו. בנוסף, הנושאים שיעמדו בלב הסיקור יבחרו בהצבעה דמוקרטית בין התומכים. למשל: מימון ואינטרסים, תחבורה, חינוך, דת ומדינה, סביבה, עמדה כלפי הרפורמה המשפטית ועוד.

בואו לבחור עיר ולתמוך במיזם

יש לכם הערות, הארות או ביקורת על הכתבה? מכירים מידע או סיפור שאנחנו לא?

רוצה את מיטב הכתבות והתחקירים של שקוף ישירות לתיבה? פה נרשמים לניוזלטר:

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

שקוף הוא כלי התקשורת העצמאי הגדול בישראל. פה תקראו עיתונות חוקרת, מעמיקה וביקורתית, בתחומי הון-שלטון-עיתון, עבודת הכנסת, משבר האקלים ועוד.

"עצמאי" אומר שכל המימון שלנו, מהשקל הראשון ועד האחרון, מגיע רק מ- 8,914 איש ואישה בדיוק כמוך. אנחנו לא לוקחים אגורה מבעלי הון או קרנות, אין פרסומות ואנחנו משוחררים משיקולי רייטינג. זו מהפכה: אנחנו היחידים בישראל שפועלים במודל הזה, באופן שמבטיח שנעשה עיתונות נקייה מאינטרסים ומלחצים פוליטיים, כזו שנכנסת לעובי הקורה ולא פוחדת לומר את האמת. כל תמיכה, בכל סכום, מאפשרת לנו להמשיך ולשנות את המציאות הישראלית, למען כולנו.
אנחנו נלחמים על האמת שאחרים מנסים להסתיר.
בשקוף אין פרסומות.
אנחנו עושים עיתונות שנלחמת על האמת שאחרים מנסים להסתיר.

מול הכוחות הגדולים שמנסים להשתיק אותנו, היום יותר מתמיד אנחנו צריכים אותך איתנו!